İyilik yapmak, insanın iç dünyasında huzur ve mutluluk yaratan en değerli duygulardan biridir. Ancak bazen, içtenlikle yapılan iyilikler karşılıksız kalır, hatta nankörlükle karşılanır. Bu durum, insanın iyiliğe olan inancını sarsabilir, hayal kırıklığı yaratabilir ve içten gelen o güzel duyguyu zedeleyebilir. Her şeye rağmen iyilik yapmaya devam etmek mi gerekir, yoksa bazı insanlara mesafe koymak mı daha doğrudur?
İyilik yaptıktan sonra karşılığında nankörlük görmek nasıl etkiler?
Kişilik & Karakter konusunda 204,2b cevap paylaştı.
İyilik yaptıktan sonra nankörlük görmek, insanı derinden etkileyebilecek ve çeşitli olumsuz duygulara yol açabilecek bir deneyimdir. İşte bu durumun insan üzerindeki olası etkileri: Hayal Kırıklığı ve Üzüntü: İyilik yaptığınız kişinin nankörlük göstermesi, büyük bir hayal kırıklığına ve üzüntüye neden olabilir. Verdiğiniz emeğin ve gösterdiğiniz iyiliğin karşılığını alamamak, kendinizi değersiz hissetmenize yol açabilir. Güven Kaybı: Nankörlük, insanlara olan güveninizi sarsabilir. Gelecekte iyilik yapma konusunda tereddüt etmenize ve insanlara karşı daha temkinli yaklaşmanıza neden olabilir. Öfke ve Kızgınlık: Nankörlük, öfke ve kızgınlık duygularını tetikleyebilir. Haksızlığa uğradığınızı düşünmek,
Çok yaşadığım bir olay. Artık o kadar bilyoner bıktım ki bu durumdan. Yapmadan da duramıyorum. İçimdeki merhamet buna izin vermiyor. Başıma gelenlerden sonra yapmayacağım diyorum ama yine yapıyorum. İçimizdeki merhamet duygusu işte ne yapsan engel olamıyorsun. Bir süre pişmanlık oluyor sonra yine aynı kişiye aynı şekilde iyilik yapıyorsun. Ne yapalım demek ki kaderimiz böyle. Vardır her şeyde bir hayır. Demek ki bu şekilde olması gerekiyormuş olsun bakalım. Hayat bize daha ne kadar kazık atacak yaşayıp göreceğiz.
Sevdiğin insanlardan geliyorsa kötü durum. Çevreye daha fazla güven azalması olur. Yine de yapılan iyilik kötülük ile karşılık buluyorsa Yaradan'a havale iyidir. Çünkü insanoğlunun bir nankörlüğü olursa devamı gelir. Nankörlük varsa uzak durmak lazım.
Bu, çoğu insan için hayal kırıklığı ve kırgınlık yaratan bir durum. İyilik yaparken içten ve beklentisiz olsak bile, en azından bir takdir görmeyi istemek doğal. Karşılığında nankörlük görmek, insanın güvenini ve motivasyonunu sarsabilir. Eğer sık sık böyle bir durumla karşılaşıyorsan, belki de iyilik yaparken sınırlarını gözden geçirmek faydalı olabilir. Herkese her zaman iyilik yapmak zorunda olmadığını hatırlamak, enerjini hak eden insanlara yönlendirmeni sağlayabilir.
Kişilik & Karakter konusunda 26,4b cevap paylaştı.
Ben arkadaşıma zarla zorla yaptım evet ama turdakini ben isteyerek yaptım ama delirdim çünkü sorguladım bu sınavları hep enerjim düştü kötü etkiledi tabiki hem kazık hem tuzak ama ben önceden sezdim kurtulmaya da çalıştım olmadı kazık atınca kurtulmak nasip oldu
İnsan içinden gelerek bir şey yapınca en azından bir teşekkür bekliyor, ama bazen insanlar o kadar bencil ve umursamaz olabiliyor ki yaptıklarını hiçe sayıyorlar. Bu da ister istemez güvenimi sarsıyor. Bir daha aynı iyiliği yapar mıyım, yapmam mı diye sorguluyorum. Ama yine de iyiliği kendim için yapıyorum, başkalarının tavırları yüzünden değişmek istemem. Sadece artık herkese aynı şekilde yaklaşmamayı, değerimi bilen insanlara yönelmeyi öğreniyorum. Çünkü herkes iyiliği hak etmiyor..
Her şeye rağmen iyilik yapmak saftiriklik olurdu. Hak edene yapılmalı. sürekli yaptğn iyiliyi görmezden geliyosa kişi Allaha havala edib araya mesafe koymak gerek bence
Şöyle ben genel anlamda hiçbir iyiliği karşılık bekleyerek yapmadım ama her zaman da nankörlük gördüm açıkçası şöyle düşünüyorum herkes kendisine yakışanı yapar
Bu duyguyu o kadar çok yaşadım ki artık hissizleştim. Üzülmüyorum sinirlenmiyorum hiçbir şey hissetmiyorum böyle kişilere karşı. Kalbimdeki iyiliği göremeyen utansın ben değil..