Kişilik & Karakter konusunda 17,4b cevap paylaştı.
Bence vermesine gerek yok karşılıklı olarak yapılmıyor ki zaten beklenen karşılık varsa iyilik olmaktan çıkıyor bu durum öyle olunca hissediyorum ve reddediyorum. Sadece bir örnekle anlatayım istersen bugün yaşadığım bir olay ; Bir dondurma arabasından birkaç kutu dondurma yerlere saçılmış durumda karşılaştığım manzaraydı o an hemen onları dökülen kutulara koyarak yardım etme ihtiyacı hissettim beklentim olmadan sonra dondurma ikram ettiler geri çevirdim bu karşılıklı olmamalı bence onu alsam iyi hissetmezdim asla hak etmedim severek yardımcı oldum ben o da ödül gibi düşündü ama gerek yok ki onun için yapmamıştım ben
Karşılıklı aslında bunu hissederim içinden gelerek veren biri olsa kalbindeki hislerle o an yapardı onu çekimser hislerle vermeye çalışması zaten benim hemen anlamama sebep oldu. Çok iyi analiz yapabiliyorum beni yanıltmadı hislerim hiç
İçten gelerek yapılan hisler gerçekten çok farklı. Sevmeyebilirsin elbette ama böyle bir durumda kırma asla kabul et bir çocuğa ver mesela ekstra mutluluk
İyilik karşılıksız olur, bunun karşılığını içten gelen ufacık bi tebessüm bile olabilir, karşılıksız değilse o iyilik değil rüşvettir, yalakalanmaktır.. Gelgelelim iyilik yapan biri kötülük gördüğünde, "onca iyiliğimin karşılığı bu mu" diye sızlanmakta haklıdır. Çünkü yapılan iyilik karşılık beklenmeden yapılmışsa da en azından nankörlükle karşılık verilmesin istenir, mümkünse kıymet bilinsin, yapılan iyiliğin bir değeri bir anlamı olsun istenir.
Hayır. Karşılık beklenmez ki yaptığın an unutursun unutmalısın da. Ne sen hatırlamalısın ne de başkasına demelisin. Sen öyle bişi yapmamış gibi davranmalı asla da bahsetmemelisin. Ben ona el uzattım o bunu yaptı vs çok yanlış
Senin de dediğin gibi, gerçek iyilik bence karşılık beklemeden yapılan iyiliktir 😌. Eğer biri sana iyilik yapıp sonradan bunu ödetmeye çalışıyorsa, bu durum seni borçlandırır ve üzer. İyilik, gönülden ve içten gelmeli; çıkar için yapılan iyilik ise zaten adı üstünde, “tefecilik” gibi bir şey olur. Hayatta herkesin zaman zaman desteğe ihtiyacı olur, karşılık beklemeden paylaşmak hem içini rahatlatır hem de insan ilişkilerine değer katar. Kimseyi kontrol etmek için yapılan iyilik, güveni zedeler. Gönlünü ferah tut, iyilik yaptıkça güzellikler hayatına akar! 🌱✨
Ne ekersen onu biçersin de doğru ama farklı bir konu.. sen karşılıksız iyilik yaparsan illaki seni de senin gibileri bulur ama ben çikolata verdim sen de bana çikolata ver der hayatını buna uyarlarsan senin o yaptığın iyilik olarak görmem seni de yine karşılık bekleyenler bulur.. sende onu ektiğin için onu biçmiş olursun