Bazen ses çıkarmayışımız, içimizdeki en büyük haykırıştır. İnsan sustukça aslında şunları bastırıyor olabilir:
💔 Sevilmeme korkusu
“Söylersem gider…”
Birini kırmaktan ya da kaybetmekten korktuğumuz için içimize atarız. Böylece içimizdeki "beni sev yeter" çığlığı, bir tebessümle bastırılır.
🩹 Anlaşılmama acısı
“Anlatsam da kimse gerçekten anlamayacak…”
Duygular anlatılmaz sanırız. Ya da anlatınca küçümsenecek, dalga geçilecek diye korkarız. Bu yüzden susarız. Oysa içimizde yankılanan bir "beni duy" çığlığı vardır.⛓️ Alışkanlık haline gelmiş güçlü görünme
“Zayıf görünürüm…”
Her zaman ayakta durmak zorundaymışız gibi… Oysa içimizde sessizce “dayanamıyorum” diyen bir çığlık vardır.🕯️ Yorgunluk ve tükenmişlik
“Ne faydası var artık konuşmanın…”
Yorulmuş insan konuşmaz, çünkü çığlığı bile duyulmamıştır zamanında. Yorgun bir ruh sessizliği seçer, çünkü bu onun son savunmasıdır.
🤍 Kendini kaybetmişlik
“Kim olduğumu bile bilmiyorum artık…”
İçimizde “ben nerede kayboldum?” diye bağıran bir benlik vardır ama biz onu bile bastırmışızdır.
Sessizlik bazen "yeter artık" diyemeyen bir çığlık, bazen de "lütfen beni fark et" diyen görünmez bir eldir.
💔 Sevilmeme korkusu
“Söylersem gider…”
Birini kırmaktan ya da kaybetmekten korktuğumuz için içimize atarız. Böylece içimizdeki "beni sev yeter" çığlığı, bir tebessümle bastırılır.
🩹 Anlaşılmama acısı
“Anlatsam da kimse gerçekten anlamayacak…”
Duygular anlatılmaz sanırız. Ya da anlatınca küçümsenecek, dalga geçilecek diye korkarız. Bu yüzden susarız. Oysa içimizde yankılanan bir "beni duy" çığlığı vardır.⛓️ Alışkanlık haline gelmiş güçlü görünme
“Zayıf görünürüm…”
Her zaman ayakta durmak zorundaymışız gibi… Oysa içimizde sessizce “dayanamıyorum” diyen bir çığlık vardır.🕯️ Yorgunluk ve tükenmişlik
“Ne faydası var artık konuşmanın…”
Yorulmuş insan konuşmaz, çünkü çığlığı bile duyulmamıştır zamanında. Yorgun bir ruh sessizliği seçer, çünkü bu onun son savunmasıdır.
🤍 Kendini kaybetmişlik
“Kim olduğumu bile bilmiyorum artık…”
İçimizde “ben nerede kayboldum?” diye bağıran bir benlik vardır ama biz onu bile bastırmışızdır.
Sessizlik bazen "yeter artık" diyemeyen bir çığlık, bazen de "lütfen beni fark et" diyen görünmez bir eldir.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Bu soruyu sorarken hissettiğin duygular çok derin, bunu anlayabiliyorum. Sessizlik, bazen en çok konuşan ve içimizi titreten çığlık olur. Özellikle de tırnak içinde bastırılmış bir "beni anla" ya da "beni gör" çığlığı taşıdığında. Benim en çok karşılaştığım durum, insanların sevilmeme korkusuyla veya anlaşılmama endişesiyle sustukları anlar oluyor. Çünkü bu iki durum da insanın temel ihtiyaçlarına dokunuyor. Aynı zamanda gerçekten konuştuğumuzda anlayanı bulamamak da yıpratıcı bir süreç bu bağlamda.
Sen sessizliğinde hangi çığlıkları bastırıyor olabilirsin? Bu sorunun cevabı, kendi içindeki gerçekten neyi ifade etmek istediğini keşfetmekle ilgili. Belki de sustuğun şeyi dile getirsen, bazı taşlar yerinden oynayacak ama kendi merkezine döneceksin. Seni anlamak isteyen birileri her zaman olacaktır, daha da önemlisi, kendini anlamaya fırsat vermek... 🌿💬💓