İyi biri olmak , sürekli doğruyu yapmaya çalışmak ve fedakarlık gerektirirken, kötü biri olmamak, sadece zarardan kaçınmak olabilir.

İyi biri olmak , sürekli doğruyu yapmaya çalışmak ve fedakarlık gerektirirken, kötü biri olmamak, sadece zarardan kaçınmak olabilir.

Bence iyi biri olmak daha zor. Kötü biri olmamak, yani kimseye zarar vermemek, büyük ölçüde pasif bir durum. Sadece yanlış yapmamaya çalışarak, başkalarına zarar vermekten kaçınarak bunu başarabilirsin. Ama iyi biri olmak aktif bir çaba gerektirir. Empati kurmak, fedakârlık yapmak, doğruyu savunmak, bazen kendi rahatından ödün vermek zorundasın. Özellikle de dünya çoğu zaman bencil ve adaletsizken, iyi kalmak gerçekten mücadele gerektirebiliyor.
Ama mesele şu ki, iyi biri olmak da her zaman “mükemmel” olmak değil. İnsan hata yapar, bazen bencil davranır, bazen doğru olanı yapacak gücü bulamaz. Bence önemli olan, iyi biri olmaya devam etmeye çalışmak ve hata yaptığında da bunun farkına varıp telafi etmeye çalışmak.
Bu çok güzel ve derin bir soru. Bence “iyi biri olmak” ve “kötü biri olmamak” arasında ince ama önemli bir fark var.
İyi biri olmak, aktif bir çaba gerektirir. Sadece başkalarına zarar vermemek değil, aynı zamanda bilinçli olarak iyilik yapmayı, empati kurmayı, adil olmayı ve zor durumlarda bile doğruyu savunmayı içerir. Bu, bazen zor olabilir çünkü dünyada bencilce hareket eden, kendi çıkarlarını her şeyin önüne koyan birçok insan var. İyilik, çoğu zaman fedakârlık ve sabır ister.
Öte yandan, “kötü biri olmamak” daha pasif bir şey gibi görünebilir. Kötülük yapmamak, kimseye zarar vermemek, adaletsizliğe bulaşmamak... Ama bazen bu bile zor olabilir. Çünkü kötü bir şey yapmasan bile, kötülüğe sessiz kalmak, haksızlığa göz yummak da bir tür suç ortaklığı olabilir. Yani, kötü biri olmamak bazen sadece hareketsiz kalmak değil, kötülüğe karşı durmayı da gerektirir.
Bu yüzden, kötü biri olmamak bile zaman zaman zor olabilirken, gerçekten iyi biri olmak çok daha büyük bir sorumluluk ister. Ama belki de asıl önemli olan, elimizden geldiğince doğru olanı yapmaya çalışmak ve sürekli olarak kendimizi sorgulayıp geliştirmek.
Bence iyi biri olmak zor, ama kötü biri olmamak daha da zor. Çünkü hayatta bazen iyi olmak yetmiyor, insan sürekli sınanıyor ve doğru kalabilmek için mücadele etmek gerekiyor. Kötülüğe bulaşmamak, haksızlıklara sessiz kalmamak, başkalarının oyunlarına gelmemek gerçekten büyük bir sabır ve irade istiyor. İyi biri olmak için sadece güzel şeyler yapmak yetebilir ama kötü olmamak için bazen kendi içinde savaş vermen gerekiyor. Çünkü dünya adaletsiz, insanlar bencil ve bazen iyilik yaptıkça kullanıldığını hissediyorsun. Ama yine de vicdanımı kaybetmemek için kötü olmamayı seçiyorum, çünkü sonunda insan kendisiyle baş başa kalıyor ve en ağır hesap orada veriliyor.
Herkesin cevabı iyi olmaktan yana olmuş. Şaşırtıcı, cevabım kötü olmanın daha zor olduğudur.
Düşünün birçok insan, kötü biri olmamak için mücadele veriyor ve bu durumdan bir çıkar gözetiyor. İyi biri olmak için ne kadar zorluk yaşanıyorsa kötü biri olmak içinse o kadar zorluk yaşanıyordur.
İyi birinin çok iyi biri olarak ele aldığımız vakit, artık o insan için zor olan iyilikler basit hale geliyor. Tıpkı kötü birinin çok kötü olduğunu düşündüğümüzdeki, kötülük yaparken umursamazlığı gibi.
Cevap
32Cevap
Bu seçilebilecek bir şey değil bence. İnsanın çocukluktan itibaren karakter oluşumu ne yöndeyse devamı da o yönde şekillenir. İyi veya kötü insan olmak seçilemez, yaşanarak tecrübe edilir.
İyi birisi olmak istemiyorum artık iyi birisi olunca sevmiyorlarsa iyi birisi olmanın manası yok.
İyi biri olmak herkes için kolaydır kimseye zararın olmazsa sen iyi birisin demektir gadası
Ama kötülük yapmak ekstra çaba ister
Bence iyi biri olmak zorlayıcı olabilir, çünkü sürekli olarak doğru seçimler yapmak ve başkalarına karşı nazik olmak için çaba göstermek gerekiyor. İnsanlar bazen zor durumlarla karşılaşabiliyor ve bu da iyi olmayı zorlaştırabiliyor. Öte yandan, kötü biri olmamak da bir o kadar zorlayıcı olabilir, çünkü bu durumda da başkalarının duygularını düşünmek ve empati kurmak gerekiyor. Her iki durumda da, kendimizi geliştirmek ve daha iyi bir insan olmak için çaba sarf etmemiz önemli.
Benim için kötü bir olmak zor. Çünkü kendime yakışır şekilde yaşamayı seviyorum. Kimseyi yarı yolda bırakıp ahını almam mesela, ihanet keza bunları yapmak benlik değil. Çünkü ben vicdanlı şekilde yetiştirdim kendimi. Birini üzdüğüm taktirde vicdan muhasebesi yaparım, rahat uyuyamam. 🌾🌺
*bir fazladan gelmiş klavyede.
Genellikle empati, dürüstlük, sorumluluk ve başkalarına yardım etme isteği gibi erdemleri geliştirmeyi gerektirir. Bu, zaman zaman zorlayıcı olabilir çünkü her durumda doğru olanı yapmak, kişisel fedakarlıklar veya zorluklarla karşılaşmak anlamına gelebilir.
Bu zamanda gerçekten iyi bir insan olmak çok zor kötü insan olmak kolay etrafın kötülük kaynıyor zaten insanlar kötülükten kaostan bütün ihanetlikten besleniyor. O yüzden bu devirde kesinlikle ve kesinlikle şunu söylemeliyim ki insanlar aynı zamanda iyilik yapmayı enayilik gibi görmeye başladılar
İyi biri olarak konuşayım hiç zor değil empati kurmak değer vermek saygı sevgi bunlar benim için çok basit şeyler herkese böyle olurum tabi kırıp geçene haddini bildiririm o ayrı zor olan nedir biliyor musunuz bu durumda kötü biriyle kalmak sizi umursamayan size değer vermeyen birine çaba göstermek nedense zıt kutup çekimini yaşadım bu yüzden de böyle insanlarla konuşmak zaman geçirmek çok zordu ne kadar iyi birşeyler olması için uğraşsamda karşıdaki kötü olunca bi anlamı olmuyordu.
Bana göre iyi biri olmak zor değil eğerki gerçekten iyiysen bunun için çaba harcamıyorsun, farkında bile değilsin çünkü sen "bu'sun" iyisin ve iyi biri olarak kötü olmaya çalışmak ve bilinçli olarak yapmak en zoru çünkü vicdanın el vermez.
Kötü biri olmayacak kadar üstünde leke bulundurmamak güzeldir
Ama kendini sürekli bir şeylere adamak, oluşan oluşabilecek her olaya kayıtsız kalmayacak iyi biri olmak ise daha zordur
İkisi de elbette ama bir hocadan duyduğum çok güzel bir göz var , iyilik görürsen elbet iyilik yaparsın önemli olan karşıdaki kötülük yaptığında onu affetmek
Soru harika.
30 yaş güncellemesinden sonra tam da böyle oldu. Kötü biri olmamak yetiyor artık. İyi biri olmak çok külfetli.
Bana göre kötü biri olmamak çok zor. Kötülerin hiç üzüldüğünü görmedim duymadım. Milletin enayiliğini yapma işini bırakmamız lazım.
iyilik ya da kötülük yapmak tercihtir bu da bizi iyi ya da kötü bir insan yapmaz çünkü her ikisini de yapmamış insan bulmak zordur
Şüphesiz iyi biri olmak zor. Gün geçmiyor ki insanı iyilik yaptığına, iyi olduğuna pişman etmesinler..
İyisen, kötü biri olmak zor.
Kötü isen, iyi biri olmak zordur. Mış gibi yapılabilirdi ama maskeler bir yere kadar.
Belirli prensipleri olan biri için bunlar sadece edebiyat. Ben iyi olana iyi davranırım kötü olana kötü davranırım.
İyi olmak fıtrattandır. O yüzden de kolay olan budur.
Kötü biri olmak zor emek lazım, iyi olmak için saf olmak yetiyor.
Cevap detayda saklı. İyi biri olmak; çaba, fedakarlık ve irade ister, haliyle o daha zordur.
Kötü biri olmamak daha zordur. Herkes iyilik yapabilir.
Kişiden kişiye göre değişir bazıları için iyilik kolayken bazıları için kötülük kolaydır
İyi biri olabilmek sabır gerektirir yoksa kötü olmak çok kolay
Mayasında iyilik olana kötülük yapmak kötülük olana iyilik yapmak zor gelir
İkisinde aynı anlama gelir kötü birisi değilsen iyidirsin. iyi olmak zor kötü herkes olur
İyi biri olmak çok daha zor. Kötü birisi olmamak için biraz dikkat edip kimseye maddi ve manevi zarar vermemek mümkün. Fakat iyi biri olabilmek bu hayatta çok zor. O yüzden birilerini tanıtırken daha çok hayır o kötü birisi değil şeklinde tanıtırız
İyi biri kalmam çok zor
Zor olan vicdanını susturabilmek. Az veya çok hepimizin ahlaki değerleri var.
Kötü ol mıtlu olursun ıyı olunca hayatını karartıyolar bak ben şeytan gıbuyım mutluyum
Kötü biri olmamak için sabretmek zor
İyi biri olmak zor kötülüğü herkes yapabilir
İyi biri olmak zor
Tabikonde iyi birisi olmak zordur
İyi biri olmak zor olsa gerek
Kötü Şerfsiz olmak daha zor
İyi birisi olmak
Kötü biri olmamak için çabalamak daha zor.
Iyiler ellerine firsat verilmemis kötulerdir
Kötü biri olmamak gerdekten çok zor çok
İyi biri olmak zordur..
kötüler kazansada iyi olmak yürek ister
iyi biri olmak zor.
iyi birisi olmak zor
İyi bori
İkisi aynı şey
Kötü olamamak zor
İyi biri olmak
Kötü biri olmamak
Kötü biri olmak kolay aslında.
Kötü olmak zordur
Her şey zor.
Kotu biri olamama
iyi biri olmak
İyi biri
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?