Kendine öz eleştiri yaparken, çoğu zaman insanlar en çok gelişmesi gerektiğini düşündükleri yönlerini eleştirir. Bu, aslında kişinin kendisini daha iyi bir versiyon haline getirmek istemesinden kaynaklanır. Ancak bu eleştiriler bazen fazla sert olabilir ve kişiyi olumsuz bir şekilde etkileyebilir. Öz eleştiriyi yaparken, bunu yapıcı bir şekilde yapmak, gelişim için daha faydalı olur. Kendini eleştirirken, daha çok hangi alanlarda eksik hissettiğini düşünürsün?
Kendine öz eleştiri yaparken, genellikle hangi yönlerini daha çok eleştiriyorsun ve neden?
Daha çok aşırı duygusallık yönümü ve bunu zaman zaman dışarıya fazla yansıtmamı eleştiriyorum. Kendime daha dengeli olmayı ve duygusallığımı törpüleyip, bu yönde kendimi yıpratmamayı telkin ediyorum. Özeleştiri insanın kendini daha iyi görmesini ve hatalarını düzeltme yoluna girmesine vesile oluyor.
sıklıkla bazı alanlara odaklanıyorum. Bunların başında iletişim becerilerim geliyor. Bazen düşüncelerimi ve duygularımı ifade etmekte zorlandığımı, yanlış anlaşıldığımı ya da yeterince açık olmadığımı hissediyorum. Bu durum, hem kişisel ilişkilerimde hem de iş hayatımda zaman zaman sorunlara yol açabiliyor. Bir diğer eleştirdiğim nokta ise sabırsızlığım. Çoğu zaman sonuçları hemen görmek istiyorum ve bu durum beni aceleci davranmaya itebiliyor. Bu acelecilik, hatalara yol açabildiği gibi, bazen de keyif aldığım süreçleri yeterince yaşamama engel oluyor. Duygusal iniş çıkışlarım da kendime yönelttiğim eleştirilerden biri. Ani öfke patlamaları ya da derin üzüntüler yaşadığımda, kontrolümü kaybettiğimi ve çevremdeki insanları kırdığımı fark ediyorum. Bu durum, hem kendime olan saygımı zedeliyor hem de sevdiklerimle aramda gerginliklere neden oluyor😓
Eksikliklerimi ve yaptığım hataları kabul ediyorum, benim için önemli olan budur. Bazen sinirlendiğimde sert sözler söyleyebilirim ama küfür etmem. Bazen fazla umursamaz ve rahat olabilirim. Fazla sakin karşılayıp, merhametli olmak da hoşuma gitmiyor, günün sonunda herkese karşı böyle olmamam gerektiğini düşünüyorum.
Kişilik & Karakter konusunda 204,2b cevap paylaştı.
Sabrımın zaman zaman zorlandığını fark ediyorum. Özellikle stresli veya yoğun anlarda daha gergin ve tahammülsüz olabiliyorum. Bu yönümü geliştirmek için sabırlı olmayı, derin bir nefes alıp düşünmeden önce tepki vermemeyi ve her zaman nazik olmaya çalışıyorum. İletişim becerilerimi geliştirmeye çalışıyorum. Bazen konuşmaya o kadar odaklanıyorum ki, karşılıklı konuşmanın inceliklerini ve başkalarının ne söylemek istediğini tam olarak anlamayı kaçırıyorum. Daha dikkatli, ilgili ve yargısız bir şekilde dinlemeye odaklanıyorum. Zaman yönetimi ve odaklanma konusunda kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Bazen ertelediğim işler oluyor ve bu durum beni strese sokuyor. Daha planlı, organize ve disiplinli olarak zamanımı verimli kullanmaya odaklanıyorum.
Zaman zaman bir cadı gibi düşündüğüm için eleştiriyorum kendimi. Oysa ruhsal olarak kendimi daha sakin, özverili biri haline dönüştürmeye çalışıyorum. Duygularım incindiginde ya da ben hassas davranıyorum cok mana arıyorum sanırım. Ozaman cadılasiyorum
Genelde hep şu şekilde olur Bazen seccade de bazense bir gökyüzünün derinliğinde Nerde hata yaptım Hayır eski sen e dönmek yok Bunda da vardır bir hayır şeklinde 🙏