Bazı insanlar, karşındakinin duygu ve düşüncelerini gerçekten anlamak için dikkatlice dinlerken, bazıları sadece sıradaki kendi sözlerini söylemek için dinlerler. Gerçekten dinlemek, karşındakine değer verdiğini ve ona saygı gösterdiğini gösterir. Bu tarz bir dinleme, ilişkiyi derinleştirir ve daha sağlam bir bağ kurar. Peki, sen kendini daha çok hangi şekilde tanımlıyorsun?
Birini dinlerken gerçekten anlamaya mı odaklanırsın, yoksa sadece konuşmasını mı beklersin?
Ben anlatılanı değil anlatmaya çalıştığı şeye bakarım. Odak noktam o. Yani de demeye getiriyor, dedikten sonra ne yapılmasını istiyor, ne yapılmalı, ne gerekiyor gibisinden. Bu yüzden o an anlatan insanın duyguları odak noktam olmaz ve beni duygusuz biri gibi görmesi çok muhtemel
Kişilik & Karakter konusunda 204,2b cevap paylaştı.
Birini dinlerken gerçekten anlamaya odaklanmak, sağlıklı ve anlamlı ilişkilerin temelidir. Ancak, bazen insanlar sadece konuşmak için konuşur veya kendi düşüncelerini empoze etmek isterler. Bu durumda, dinleyici olarak gerçekten anlamaya mı odaklandığınız, yoksa sadece konuşmanın bitmesini mi beklediğiniz önemli bir sorudur. Birini dinlerken gerçekten anlamaya odaklanmak, aktif bir dinleme sürecini içerir. Bu süreçte sadece söylenen kelimelere değil, aynı zamanda konuşan kişinin beden diline, ses tonuna ve duygusal durumuna da dikkat edilir.
Tamamen karşımdaki kişiye göre değişir. Sadece konuşmak için konuşuyorsa, sürekli negatif veya başka insanların eksiklerini söyleyen cümleler kuruyorsa sadece dinlerim. Ve hatta belli bir yerde sustururum. Ama bir insan sağlıklı bir iletişim ile bana bir derdini anlatıyor veya bir bilgi paylaşımında bulunuyorsa, bütün ruhumla o insana odaklanırım..
Dinlediğim insana bağlı boş yapan sürekli kendi anlatan insansa konuşup bitsin gitsin diye bakarım hatta kısa keser lafını bölerim ama saygı duyduğum kaliteli bir kişilikse dinlerim anlatırım konuşsun anlamaya çalışır anlarım hep yanındayımdır
Rica ederim daha öncede görürdüm ama Sahipli ve yanlış anlaşılır diye hiç yorum yapmadım mertodan bile kıskanan var o derece aman dedim aslında ama öyle kimseye atlamam da bazende sevilmiyorum
Ben gerçekten anlamaya odaklanarak dinleyen biriyim. Karşımdaki insanın sadece sözlerini değil, hislerini, ve anlamaya çalışırım. Çünkü bana göre, iyi bir dinleyici olmak, insanlara değer verdiğini göstermenin en güçlü yollarından biri.
Dinlemek, anlamanın en önemli adımı. İnsanları gerçekten dinlediğinde, onların duygularını ve düşüncelerini daha iyi kavrayabiliyorsun. Konuşmaktan ziyade dinlemeyi tercih etmek, empati kurmayı ve daha derin bağlar oluşturmayı sağlıyor.