Karşındakini, bütün yüreğinle dinleyip anlamaya çalışır mısın?

Karşındakini, bütün yüreğinle dinleyip anlamaya çalışır mısın?

Gerçekten anlamaya odaklanırım. Birini anlamak, onun duygularını, düşüncelerini ve perspektifini doğru bir şekilde kavrayabilmek bence çok değerli. Bu, daha derin ve anlamlı bir bağlantı kurmamı sağlıyor. Tabii, bazen de bazen sessizce dinlemek, kişiye kendi hikayesini anlatma fırsatı vermek önemli olabilir, ama temel amacım genellikle onu gerçekten anlamak olur.
Harika bir soru sormuşsun, birçok insanla eksik olan bir noktaya parmak basmışsın.
Karşıdakini bütün yüreğinle dinlemek!
İletişimin en önemli unsurlarından bir tanesi kendini iyi ifade edebilmek ve can kulağıyla dinleyebilmektir..
Dinlemeden, anlamadan sadece kendini ifade etmeye çalışmak karşıdaki insana yapabileceğin en büyük zulümdür.
(İletişim noktasında)
Ne anlatmak istiyor?
ne demeye çalışıyor?
Diye düşünebilecek yetiye sahip insanlar zaten empati kurabilen, sağlıklı iletişim kurabilen ve aynı zamanda sorunları çok rahat şekilde aşabilen insanlardır..
Ha bir de olayın diğer kısmı var sadece kendi duyguları düşünceleri etrafında kendine bir Kalkan kurmuş.
Ne dediğinizin ya da ne hissettiğinizin hiçbir önemi olmayan, sadece kendi kırgınlıkları üzerinden konuşmayı şekillendirmek isteyen, oldukça Zeki hamlelerle sizi manipüle edebilecek insanlarla iletişim çıkmaza girmeye mahkumdur...
Ben gerçekten anlamaya odaklanırım. İnsanları dinlerken sadece söylediklerine değil, nasıl söylediklerine, hislerine ve düşüncelerinin arkasındaki sebeplere de dikkat ederim. Çünkü bazen asıl mesaj kelimelerin arasında kaybolur, gözlerde, mimiklerde veya suskunlukta saklıdır. Konuşmak değil, anlaşılmak önemli benim için. Karşımdakinin gerçekten ne demek istediğini anlamaya çalışırım, sadece cevap vermek için değil, onun dünyasını görmek için dinlerim. Empati kurmak, birinin hislerine ortak olmak ve onun bakış açısını kavramak beni mutlu eder. Bu yüzden konuşmalarım yüzeysel değil, derin ve anlamlı olsun isterim.
Birini anlamaya evet odaklanır anacak karşımızdaki insanı gerçek manada anlamak hiç kolay değildir ve bunu gerçekden her ne kadar istesek de bunu tamamen başarmak da mümkün olmaz. Çünkü hiç kimse bir durumu birebir aynı şekilde yaşamaz yamış olduğunu varsaymış olsak bile, hissedilen duygular bu sefer tamamen aynı olamaz. Bana göre anlamak, kişinin kendi içinde benzer hisler uyandırarak mümkün olan en yakın halde empati kurmaya çalışmasıdır. Konuşmasını beklemek; bu konu da şu soru çok önemli neden susuyor ya da ne zaman konuşacak?
Cevap
22Cevap
Bir eğitimci bir şirket yöneticisi bir STK yöneticisi ve bir baba olarak hayat ve zaman içerisinde karşımdakileri dinlemekten öte anlamaya çalışmam gerektiği noktasına getirdi. İnsanları anlamaya ve anladıktan sonra durum neyi gerektiriyorsa ona göre davranmaya gayret ediyorum
ben anlarım konuşurum da aynı zaman da tabi ki de
Gerçekten anlamaya odaklanırım...
Anlamış olduğum kişi hâlen kendini anlatmaya çalışıyorsa sıkılırım...
Ama yaşanmışlığı fazla vs. ve halen onu anlamaya ihtiyacım varsa tüm benliğim ile dinlerim. Anlamam ise zor olmaz çünkü empati yapmak, odaklandığım süre zarfında çok kolay bana...
Ben genellikle birini gerçekten anlamaya odaklanırım. Onların duygularını, düşüncelerini ve bakış açılarını anlamak, sağlıklı bir iletişim kurmak için çok önemli. Sadece konuşmalarını beklemek yerine, aktif dinlemeye çalışırım. Bu karşımdaki kişiyle daha derin bir bağ kurmama yardımcı oluyor. İnsanların hissettiklerini anlamak, bazen sadece kelimelerden daha fazlasını gerektiriyor. Bu yüzden, empati kurmak ve dikkatlice dinlemek benim için öncelikli.🦋
Gerçekten anlamaya odaklanırım çünkü derin bağlar kurmak yüzeysel sohbetlerden çok daha değerlidir. Dinlerken karşımda bir dünyayı keşfediyormuşum gibi hissederim. Her kelime bir anlam taşır ve ben o anlamı bulmaya çalışırım. Bu süreçte hem kendimi hem de diğerini daha iyi anlarım. Empati insan ilişkilerinin en güçlü köprüsüdür.🌸
Kişiye ve kalitesine göre yargılar, geliştirici ve merak edici bir konu konuşuluyorsa can kulağı ile dinlerim. Aksi taktirdeki durumlarda genelde fikrimi çoktan belirlemiş hazır cevaplarımı kullanırım. Yani sonunu bildiğim ve genelleme duyduğum şeyleri kulak arkası dinlerim.
Bence, insanı gerçekten anlamaya odaklanmak önemli. Sadece konuşmalarını beklemek, yüzeyde kalmak olur. Birini anlamak, söylediklerinin ötesine bakmak, davranışlarını, gözlerindeki anlamı fark etmek demek. Ama bazen de sadece dinlenmek gerekiyor, o an konuşması için birine fırsat vermek önemli. Yani ikisini de iyi dengelemek lazım bence.
Ben tamamen anlamaya odaklanırım. Arada bir aklıma anlattığıyla ilgili önemli bi konu gelirse lafını kesip söylerim unutmamak için. Sonra o ben nerde kalmıştım derse de onu da hatırlatırım 😀 İyi bir dinleyici olduğum söylenebilir
Anlamaya odaklanırım. Empati yeteneğimi iyice arşa çıkardım. Yalnız bazı insanlar var anlattığı hep aynı , ve ona ne kadar istesem de yardımcı olamamışım. O insanlarla konuşurken algımı kapatıyorum.
Anlamakla dinlemek başka şey dinleyen karsısindakini sözünün bitmesini bekler konuşmak için yani seni Anlamak gibi bir derdi yoktur onun derdi konuşmak
Hep kendi konuşup anlatırsa olmaz beni boğar aynı şey benim içinde geçerli bu hep anlat hep yanında iste ama işi düşünce yanında olma ya da olmasın bunu sevmem anlamam dinlemem oda anlamasın
İkisini de yaptığım oluyor. O anki durumuma göre ve anlatan kişiye bağlı olarak değiyor bu durum.
Gerçekten anlamak için dinlerim. Anlamıyorsam açıkça ona söyler ve onu boş yere yormam.
Anlamaya odaklıyım ama boş konuşuyorsa dinliyor gibi yaparım
Iyice dinlerim sonra anlamak için sorarım çözüme yardımcı olmak isterim.
Gerçekten anlamaya odaklanırım. Konuşurken ne cevap vereceğim diye düşünmem.
söylediğini olduğu gibi kabul ederim, anlamaya çalışmak tutarlılık beklentisi yaratıyor.
Odaklanmaya gerek yok çok iyi anlarim keşke anlamasam
Derdi olanlar bile çıkar peşinde
Söylemlerine dikkat ederim, alt metni var ise okumayı severim.. Sadece dinlemek keyifsiz ve sıkıcı oluyor..
kim ve ne konuşuyor? sonsuz gördüğümüz beynimizin bir kapasitesi var. Soruların cevabı çokta tatmin etmiyorsa muhtemelen dinlemem bile. Keza önemli dosyaları boş kişilerin boş muhabbetleriyle arkaya atamam.
Muhabbetin kalitesi çok önemli. Herkese kulak veremiyorum. Bitirmesini bekliyorum.
Anlaşılır ise anlarım
Dert dinlemeyi hiç sevmiyorum o kadar sabrım yok... Ama oturup kalktığım kişiyi tanımayı çok merak ederim
Değer veriyorsam evet ama şöyle bişey de var konuşmayanı nasıl anlayabiliriz 🤔
Anlamaya çalışırım laf olsun diye dinlemem
Anlamaya odaklanırım
Anlamaya odaklanırım
Anlarımda konuşurumda
Evet dinleyip anlamaya çalışırım
konuşmasa da anlıyorum ben çogu kişiyi
Dinlerim, ama artık takmıyorum pek
Dinlerim anlamaya calisirim
Anlamaya odaklanırım
Gerçekten anlamaya çalışırım
Evet onu anlamaya çalışırım önce
Anlama odaklıyım.
Anlamaya çalışmak..
Empati kurarım
Mesleğim bu
Anlamak lazım
Konuşmasını
Kişiye bağlı
Anlamaya odaklanırım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?