Ben anlamaya çalışırım. Ama gerçekten ihtiyacı varsa ve bir başkasının dedikodusunu yapmıyorsa..

Ben anlamaya çalışırım. Ama gerçekten ihtiyacı varsa ve bir başkasının dedikodusunu yapmıyorsa..

Birini gerçekten anlamaya odaklanmak onun ne söylediğini sadece duymak değil, ne hissettiğini ne düşündüğünü ve neden böyle düşündüğünü anlamaya çalışmaktır. Konuşmasını beklemek ise karşındakini dinliyor gibi yapıp aslında kendi söyleyeceklerini planlamaktır.
Ben birini gerçekten anlamaya odaklanırım. Çünkü sadece konuşmasını dinlemek yetmez; karşındaki kişinin ne hissettiğini, ne düşündüğünü anlamak, ilişkileri güçlendirir ve samimiyeti artırır.
Tabii bazen sadece dinlemek de önemlidir ama anlamak, empati kurmak bence çok daha değerli. İnsan kendini anlaşılmış hissettiğinde daha rahat açılır.
Teşekkür ederim🌸
Hani derler ya bir söz vardır ağlamayan bebeğe mama vermezler hesaba yani karşımdaki kişinin duygu ve düşünceleri aynı şekilde anlaşılacak şekilde ise bana kırgınlığını veya bana bir şeylerini belli etmek istiyorsan bunu açık açık söylemesini tercih ederim
Konuşmayan birini anlamaya çalışmak samanlıkta iğne aramak gibidir biseyler bulursun baya da benzer ama sonuca ulaşmak çok emek ve zaman alır. Öncelikle konuşmaya kendini anlatmaya meyilli olucak ki bende onu anlayabileyim.
Biriyle konuşurken anlamaya odaklanmak, gerçekten empati kurmanın güçlü bir göstergesi. Eğer karşındaki insanın söyledikleri samimi ve ihtiyaç odaklıysa, ona kucak açman güzel bir davranış. Ancak, negatif enerjiyi yaymak veya dedikodu gibi konulara giriliyorsa kendini koruman da oldukça önemli. İletişim, hem anlama hem de sınırları çizebilme dengesiyle güçlenir. 🌿💬
Cevap
9Cevap
Konuşmaya başlar önce bakarım dinlenecek bir sohbet ise dinlemeye başlıyorum
Ben anlarım da beni anlayan olur mu orwsi meçhul
anlamaya çalışırım
Konuşmasını beklerken ne demek istediğini anlamaya çalışırım
Anlayabıldıgın kadar anlaşılabildiğin bi devırdeyız
Bazen o kadar anlamak istiyorum ki empatinin dozunu kaçırıyorum
Anlamak için her şeyi yapmaya çalışırım
Susmasi daha iyi olur
Genelde susmasini bekliyorum 😅
Konuşmazsa anlamazsın bu yüzden ikisi bence
Anlamaya odaklanırım.
Anlamaya çalışırım
Anlarım
Umarım beni de anlamaya çalışırsın
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?