Anksiyetemi (yolculuk korkumu) yenmek için ne yapmam?

Çoçukken yolculuk yapmaktan nefret ederdim sürekli araba tuttuğu için.. Ama okula başlayınca zamanla bu geçti.. hatta ortaokul lise zamanlarında tamamen kayboldu.. aklıma bile gelmiyordu.. okul gezilerine katılıyor, arkadaşlarımla yurt dışına çıkıyordum, ehliyet alıp kendim de araba kullanmaya başladım.. Lakin üniversiteye başlayınca her şey değişti.. Şehir dışında üniversiteye başladım.. gidip gelmek sorun değildi.. Lakin bir gün (Üniversiteye yeni başladığım zamanlar hatta ilk ay).. Evden tekrar okuduğum şehre gitmek için otogara gittim.. yol ortalama 2 3 saat sürüyor.. “Otobüsün gelmesini beklerken bir kahve içtim” (normalde kahve hiç içmem, ne zaman içsem çarpıntı yapar).. o gün de daha önce hiç denemediğim o kahveyi içtim ve otobüs hareket eder etmez bende bir kalp çarpıntısı başladı.. zaman geçtikçe o kadar kötüleşti ki bu durum midem bulanıyor kalbim sanki duracakmış gibi atıyor gözlerim kararıyor soğuk soğuk terliyordum, küçücük otobüs üstüme üstüme geliyordu duvarları, ayakta inkarlar vardı onlar da üstüme geliyorlardı.. bir taraftan midem ağzıma geliyor diğer taraftan kalp krizi geçirmem için zor duruyordum adeta…
O günden sonra bende aşırı bir yolculuk korkusu başladı.. ne zaman yolculuk hele ki otobüsle yolculuk yapacak olsam bir önceki gece uyuyamıyorum… sabahları titreyerek uyanıyorum… daha yataktan çıkmadan midem mutlanıyor, titriyorum.. Bu asla geçmedi şimdi de öyle bir hal aldı ki evdem bile çıkmak istemez oldum… Napcam ben
Anksiyetemi (yolculuk korkumu) yenmek için ne yapmam?
Cevapla