Sosyal Fobim var ve hayatı kendime zehir ediyorum bunu da durduramıyorum lüütfen yardım edinn?

Lütfen hepsini okuyun gerçekten çok yardıma ihtiyacım var lütfeenn

Merhabalar öncelikle sosyal fobisi olan ve bu durumdan bir an önce kurtulmak isteyen birisiyim ama bununla baş edemiyorum. Bu sorunum lise yıllarımda başladı başkalarının benle dış görünüşümle dalga geçmesi ve beni eziklemesiyle. Ve ondan beridir birkaç yıldır bu rahatsızlığım var. Arkadaş ortamlarında sürekli gelgitlerim oluyor bazen çok enerjik oluyorum ona buna laf atıyorum gülüyorum eğleniyorum şakalaşıyorum insanlarla ama bazen de tamamen asosyal birisine dönüşüyorum (genellikle bu şekilde). Ve bununla nasıl baş edeceğimi bilmiyorum. Yine arkadaş ortamında olduğumda örneğin karşı taraf espri yaptığı zaman yaptığı şey ne kadar komik olsa bile gülmek gelmiyor içimden ben de bu şekilde espri yapmalıyım insanları güldürmeliyim diye düşünüyorum. Birisi benimle şakalaşıyor veya bir konu hakkında bir şey soruyor benim öz saygım sıfır olduğu için direk aa kimse benle ilgilenmezken beni adamdan saydı ve böyle bir şey sordu diyorum içimden ve bu söyledğine cevap vermeliyim onu güldürmeliyim diye düşünüyorum ama bunu o an düşünürken karşı tarafın ne söylediğini anlayamıyorum çünkü o an aklımda bin tane tilki dolanıyor. İnsanlarla normal muhabbet halindeyken susunca sürekli düşünüyorum bir konu açmalıyım çok kötü görünüyorum şu an bir şey söyleyip karşımdakiyle muhabbet etmeliyim diye sürekli düşünüyorum. Bir örnek daha vermem gerekirse karşı cinsle konuşamıyorum konuştuğum zaman elim ayağıma giriyor ne dediğimi şaşırıyorum sürekli içimden şimdi ne söylesem ne konuşsam acaba diye düşünerek strese giriyorum ve hiçbir şey söyleyemiyorum. Ve işin garip tarafı bazen bayaa bir enerjik oluyorum bunun olduğu zamanlar hiç sosyal fobi aklıma bile gelmiyor o anı o şekilde yaşıyorum ama örneğin biri bana laf atsın dalga geçsin ona cevap veremeyip suratına baktığım zaman ne enerjim kalıyor ne bir şeyim. Annem de aslında benim gibi çekingen; çok bir şeye karışmaz genetik olduğunu ve asla geçmeyeceğini düşünüyorum bu rahatsızlığın. Ama içimde bir canavar yatıyor onu da hissediyorum ama bu fobim her şeyin üstünü örtüyor ve her durumda beni zor durumda bırakıyor. Artık ne yapacağımı bilmiyorum hayattan hiç zevk almamaya başladım. Doktora da gitmek istiyorum bu sorunla baş etmek için ama bu sorunumu aileme anlatmaya da çekiniyorum. Ve derslerimden dolayı doktora gitmeme de zaman olmuyor. Mezuna kaldım bu arada malum üni hazırlık zor oluyor. Ama bu fobi de derslerime engel olmaya başladı derste bir şeyi anlamadığımda sormaya çekiniyorum acaba rezil olur muyum diye ve hoca ders anlatırken sürekli bu sosyal fobi aklımda dolanıyor başkalarıyla yaptığım muhabbetler aklıma geliyor ve herkesin unuttuğu bir durum için ben sürekli düşünüyorum keşke şunu söyleseydim milletin gözünde kötü göründüm felan diye düşünüyorum ve bu da ders çalışırken her seferinde derse odaklanmamı etkiliyor. Sizce ne yapmalıyım lüütfeeen bana yardım edin. Hiçbir şeyden zevk almıyorum artık.

Sosyal Fobim var ve hayatı kendime zehir ediyorum bunu da durduramıyorum lüütfen yardım edinn?
Cevapla