Bazen öyle anlar oluyor ki insan ne yapacağını şaşırıyor. Yardım etmek isterken kötü insan oluyoruz. Sessiz kalsak vicdanımız rahat değil...
Siz olsanız ne yapardınız?

Bazen öyle anlar oluyor ki insan ne yapacağını şaşırıyor. Yardım etmek isterken kötü insan oluyoruz. Sessiz kalsak vicdanımız rahat değil...
Siz olsanız ne yapardınız?

Hayır ben izin vermezdim yani sevdiğim birisi ise arkadaşım ise tabi ki de uyarırdım ilk önce. ama baktım yapmaya devam ediyor ya da bu konuda oldukça ısrarlı ben karışmazdım çünkü ben sadece doğruyu söylemek ile görevliyim gerisi de kendisine kalmış zaten çocuk değilse ne zaman nerede nasıl davranacağını bilmesi lazım eğer bilmiyorsa da kendi sorunu hata yapsın yanış yapsın ve bu şekilde öğrensin gerçekleri. çünkü insanlar bazen denemeden öğrenemiyor neyin yanlış olduğunu bunun dışında karışmazdım bende.
İnsanın en yakını da olsa bazen eli kolu bağlanır..
Ben kardeşimi daha küçük yaşlarda, bugün çoğu insanın erişemeyeceği ortamlara soktum.. Yetişsin istedim.. Benim nasiplendiğimden o da nasiplensin istedim..
Ama olmadı.. Ben ne kadar üstüne düşsem, bana inat yapar gibi aksi yönde gitti..
Bediüzzaman Hazretleri ise bana bir düstur öğretti:
"Akla kapı aç, ihtiyarı (iradeyi) elden alma.."
Ben de buna uydum..
Bir gün ona dedim ki; ", Bu saatten sonra sana sadece tavsiye ve nasihatte bulunurum.. Ama seni günahtan alıkoymam.. Hayat bir imtihan.. Sen de imtihandasın, ben de.. Allah seni muhafaza etsin, ben etmiycem.."
O konuşmadan sonra kardeşimde gözle görülür bir değişim oldu.. Bana ciddi saygı duymaya, dediklerimi sorgulamaya, iradesine hakim olmaya başladı.. Tabi bir anda olmuyor, nefis hemen bırakmıyor, bırakamayacağı kötü alışkanlıklar edinmiş (sigara) bırakamıyor..
Ama buna da şükür ki, bazı şeylerin farkında olmadan temelini atmışız.. Ama hata benim ki, küçücük bünyeye bazen benim bile zorlandığım şeyleri yüklemeye kalkmışız.. Yeni yeni idrak ediyor..
Rabbim evlatlarımızı, sevdiklerimizi muhafaza etsin.. Kalbinden nur-u imanı sökmesin, inkişaf ettirsin.. Amin..
Mâşallah, Rabbim daim etsin.
Amin, bilmukabele
Sevdiğim ve yakınım biriyse elbette ki uyarırım. Ancak kişi sadece uyarmakla yükümlüdür. Bazen iyilik etmek adına bile olsa insanların iradesiyle aldığı kararlara müdahale etmememiz gerekiyor. İnsan sonuçta çünkü. Kendi iradesiyle verdiği yanlışı, başkasının iradesiyle verdiği doğrudan daha çabuk kabulleniyor. Empati yapalım. Bizler de öyle değil miyiz? Bunu ne yazık ki çok aile yapıyor, iyilik adi altında. Keza benim ailem de.
Evet bazen müdahaleci yan ağır basıyor ve karşıdaki kişiye belki de istemeden kötülük de ediyoruz
İzin veremem. Yani en azından susamam. Doğruya yöneltmeye çalışırım. Samimiyetime göre kolundan da çekiştiririm. Hiç samimiyetim yoksa ALLAHa sığınmak tek çare kalıyor.
Bazı insanların yanlışı da yaşaması gerekiyor doğruyu bulmak için bunu anladım ve ne kadar çabalasakta engel olamıyoruz.
Cevap
0Cevap
Artık sadece susup izliyorum. Çünkü konuşsam uyarsam "sen mükemmel misin sanki" diyerek çirkefleşiyorlar. Bu yüzden herkese karşı sessiz kalmayı tercih ediyorum
Erkeklerden En İyi Cevap seçilmiş, ancak hala cevabını paylaşarak katkıda bulunabilirsin.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?