19um ve artık kendi kararlarımı alma zamanı diyorum zor geliyor
Ailemde de artık bunu goruyorum hala onların gözünde cocugum ama sorumluluklar artık gerçek anlamda benim üzerimde
Biraz da korkutuyor bu beni tuhaf bir his
19um ve artık kendi kararlarımı alma zamanı diyorum zor geliyor
Ailemde de artık bunu goruyorum hala onların gözünde cocugum ama sorumluluklar artık gerçek anlamda benim üzerimde
Biraz da korkutuyor bu beni tuhaf bir his
kaçınılmaz olan bir şeye ne kadar erken reaksiyon gösterirsen o kadar iyidir.
değilse 30 yaşında çocukta olabilirsin. benim sınıfımda 23-24 yaşında insanlar var hala kafa olarak çocuklar yani. iş hayatı özellikle insanı olgunlaştırıyor.
Çok çocuksu değilim ama birçok kızda olan kurnazlik bende yok ya da gozuaçiklik
Ve olgunlasmak buyumek sorumluluk almak beni korkutuyor sırf buyuzden bazen birseyleri ya geç yaparım ya da hiç yapmam biraz mükemmelliyetcilikte var tabi
rahat ol, 19 yaş güzel bir yaş. benim hayatımda köklü değişikliklerin başladığı yıllar. yani bazı şeylerin değişmesi gerektiğini düşünmen bile güzel bir şey. sen yeterki hedeflerin doğrultusunda adım at, hata yap, hatalarından ders çıkar. eninde sonunda kendi doğrunu bulacaksındır. önemli olan köşede beklememek..
Evet benim sorunum bu korkuyorum
Korkak olmak istemiyorum ama içimde kendime güvenemiyorum sanki gecmisi bana hep soylediklwri şeyleri silip alamıyorum
Atamiyorum*
Yani kısaca birseylere siginma hissi var icimde
insanların ne dediğinin HİÇBİR önemi yok. insanların fikirleri ve yorumlarına kulaklarını kapa. aklına geliyorsa uzaklaştır. bir noktadan sonra zaten dinlemediğin için aklına da gelmeyecektir. senin modunu düşüren, sana faydası olmayan insanları etrafından uzaklaştır. kendi aklın var fikrin var. bunlar sana yeter. bunlarla hareket et. korkaklık dediğin şey ne olacağını bilmemekten kaynaklanır. ilk adımı attıktan sonra önünü görmeye başlarsın, durum neyse analiz yaparsın, eksiği gediği hesaplarsın. ama içine girmediğin bir şeyin ne olduğunu kavraman zordur. o yüzden gözünde büyütmen de normaldir. sadece dediğimi yap, gerisi gelir merak etme
Cok haklısın birara bunu basarmistim sonra tekrar basladigim yere geldim
Bir de yalnızlık hissi var bende özellikle kaldığım yer sanirim böyle hisettiriyor bana ben de bilmiyorum belki de asosyal oldugumdandir (
Biliyorum durum biraz farklı kaldığım şehir geldiğimde alakası yok tamamen farklı ve kulturude aynı şekilde
yeni bir ortam benim için bölümümüzdekiler de biraz soğuk kolay iletişim kuramıyorum ama haklısın
artık her bölümde öyle, insanlar birbirlerine karşı soğuklar.
ekonomi boktan, enflasyon uçuyor, işler sıkıntılı. yani insanların mutlu olmasını bekleyemezsin. öğrencilere verilen harçlık az, eğlenemiyorlar edemiyorlar. kendinden yola çık işte, tr de yaşayıpta fakirlemeyen etmeyen insan yok. onlar adım atmıyorsa sen atacaksın yani
Ben tc vatandaşı değilim Azerbaycanlıyım
Haklısın belkide ben çözemiyorum biraz insanları yani buradaki yasitlarimi anlamıyorum
Adım alamıyorum ben de sosyal fobim vardı yenmeye çalışıyorum eskisinden daha iyiyim ama yine birseyler eksik
Ustuste biraz hersey
Ve biranda değişiyor cok zorlanıyorum şu an
Dediğin gibiyse eğer Haklısın ben adım atmaliyim
yani azerbaycanda durumlar nedir hiçbir fikrim yok, ne desem yanlış olur. ama insanlar güler yüzlü kişilerin etrafında toplanırlar bunu söyleyebilirim. soğuk donuk bir duruşun varsa insanların geleceği varsa da gelmezler. o yüzden her daim güler yüzlü ol, selam ver. nasıl gidiyor falan de. laf at 1-2 saniyeliğine. illa bir şey konuşmana gerek yok. elbiseni nerden aldın de, ayakkabın güzelmiş kaça aldın de. saçına nasıl şekil veriyorsun ben veremiyorum de, salla bişeyler konuş işte. sonra da "iyi bakalım hadi görüşürüz" de geç. böyle şeyler yapınca, insanlar daha rahat yanına gelirler giderler. dene farkı görürsün.
Bizim kültür davranışlar biraz farklı ve bende de sosyal anksiyete olduğundan ilk senem daha kotuydu şimdi bir tık iyi ama durum hala aynı
Yenmeye çalışıyorum bunu iyi olur umarım
Teşekkür ederim ayrıca görüşün için bu kadar detaylı anlatan olmamisti bunu🙏🏻🙂
Sağol)) sen de
Cevap
12Cevap
Evet o yaşlarda normaldir herkes yaşayabilir
İnsan zamanla alisiyor ben 19 yasinda bu ozguveni kazandim ve kendi hayatima yon vermeye basladim ailenden ayrildiginda buna alisiyor insan
En büyük sorunum benim ailem çevrem ve kendi ozguvenim sinirlarim
Bunu yenicem mi silip aticam mi daha bilmiyorum ne yapmalıyım da bunlardan kurtulayim diye (ailemden değil sadece onların dusuncelerinden çünkü onların gözünde herzaman çocuk kalicam bu yüzden beklemenin bir anlamı yok)
Kendini bu duruma hazırlamalısın.. zaman ilerledikçe bazı sorumluluklar iste istemez karşımıza çıkıyor hazırlıklı olursan bir sıkıntı yaşamazsın...
Evet sorumluluk almaliyim
Zor geliyor daha çok korkutuyor beni
Zor diye bir şey yok kaldıramayacağın yükü kimse sana yüklemez... sadece içinde büyütüyorsun...
Tuhaf iste ben de çözemedim ne yasadigimi
Her yaşın farklı psikolojisi var ister istemez etkileniyorsun etrafında yaşananlara bakınca...
Beni rahatsız eden şey bunu daha önce deneyimlemem ama sağlıklı bir şekilde olmamisti
13-14yasimda ailem boşandı o zaman da böyle hisediyordum ve hersey zordu o psikolojiyle yani sadece tek fark calismiyordum okul vardı ve yaşım 18i gecmemisti
Buna yakın birhiss buda yaşadığım busefer kötü bir deneyim olmaz umarim
13-14 yaşında yaşadığın his tabiki zor ve seni etkilemiş kabullenmekte zorlanmışsın ve şimdi yaşayacaklarında aynı şekilde zor olacak gibi geliyor sana.. ama sen en zor dönemi atlatmışsın bundan sonrakiler o kadar zor olmaz artık güçleniyorsun ve kendi ayaklarının üzerinde duracaksın.. kimseye muhtaç olmadan yaşamayı öğreneceksin... en başta erkeklere...
Tam olarak bu ya erkeklere özellikle muhtaç olmak istemiyorum
Derslerim notlarim da iyi değil son 2 senedir Sürekli aksatiyorum nedenini tam bilmiyom
Herkes zayıfsin ozguvensizsin diyor onlardan uzak olmak istiyorum eskiden olan arkadaşım olsun en yakın olduğumuz akrabam var ananemin kız kardesi 2. ananem gibi o olsun ozguvenimi kiriyolar hem böyle diyerek hem de aşırı kontrolcu olduklarını için umursama diyebilirsin ama şu da var ananem vefat etti 2 3 sene once ondan sonra en yakın hisettiren kişi o
Psikoloğa gidiyorum şimdi sosyal fobim vardı azaldı ise yarıyor Psikoloğa ve tuhaf bir süreç bu
Her 2 haftaya bir yeni birine donusuyorum belki de gecmisten kurtuluyorum bu da olabilir sadece paylaşmak istedim bunu şimdi bide bu dediğim korku çıktı ortaya her 2 seansta bir yeni birseyler kesfwdiyorum kendimde bu da bazen aciz çocuk gibi hisettiriyor
Ve teşekkür ederim motivasyon için
Sana iyi gelen insanlarla olmak istemen çok normal herkes bunu ister hayatında.. kötü gelen negatif enerji aşılayan en yakınında olsa uzak durmalısın... Derslerine odaklanamama yaşadığın sıkıntılarla psikolojik sorunlarla alakalı.. sonuçta kafan dolu olunca odaklanamazsın ve buda derslerini etkiler... önce kafanı boşaltmalısın derlerine odaklanabilmek için... anneannenin vefatıda seni etkilemiş kendine yakın etrafında biri olmadığı için... ama ne olursa olsun kendin bazı şeyleri kabullenebilmen ve ayaklarını sağlamlaştırman lazım... herkes belli bir yaşa gelince annesinden babasından bağlarını koparır kendiyle başbaşa kalır sonuçta sende derslerine odaklanıp hayatına şekil vermeye başlayacaksın... Rica ederim ne zaman istersen...
Evet kimse anlamıyor beni ama anlamak zorunda da değil aslında sadece içimde yalnızlık bir boşluk var bunun için de aslında terapiye başladım çevre edinemiyorum yalnış kişiler seciyordum korkuyorum bazen ve en son eve kapanmistim panik ataklar da oluyordu sosyal yerlerde ve çaresizlik vardı bende depresyon ya da . bu şimdi daha iyi zor bir süreç aslında kime anlatsam donup kalıyor iyi dayanmissin diyor anlatinca
Ama günlük birseyler oldugunda ben suçlu oluyorum çok karamsarsjn herşeyi abartıyorsun diyordu en yakın arkadaşım onunla da bicok şey vardı aramızda ama artık konuşmuyorum bana iyi gelmiyor özgüvenimi yerle bir ediyordu kendini benden üstün olduğunu hisettiriyordu ben onu sevdiğim için çok üzerine gitmiyordum bu suistimal edilmek aslında şimdi o da yok yakinlarimla arama mesafe koydum ya da sildim ve yalnız hisediyorum aslında onlarlayken de öyleydi beni anlamiyordular anlamayabilirler ama iyigwlmiyordular sorun burada
Baya içimi doktum 🙈
Iliski yapmaya da korkuyorum buyuzden sorun yasamamak için
İnsan kendini yalnız hissedince yalnız kalmak ister kimseyi yanında istemez çünkü yanındakiler sadece surettir.. insan yanında kendisini anlayan birilerini arar sonuçta... etrafındakiler sana iyi gelmiyorsa arkadaşların falan bazen etrafımızdakilerden kurtulmamız bile gerekebilir... insan bazen fazlalaıklardan kurtulmalı... varlığıyla yokluğu anlam taşımayan insanlardan... öyleleri zaten hayatımıza bizi üzmek için dahil olur... sonuçta onlarlaykende yalnızdın şimdi en azından kafanı toparlayacak kendinle başbaşasın... parazitler kendini toparlamayada izin vermez sadece üzer... ilişki konusu için biraz erken istersen önce okuluna odaklan kendi ayaklarının üzerinde duracak kıvama gel öyle ilişkiye başla.. şimdi ilişkiye başlarsın sevdiğin bırakır gider ve bunun sıkıntısı aşk acısı falan seni çok fazla sarasabilir... birde duygusal yapıya sahip olduğun için ik kat fazla etkiler seni...
Evet tam oturmus bu parazit kelimesi hayatimizda olan bu tip insanlara
Iliskim hiç olmadı bu beni kötü hisetiriyor
İlişki konusu hassastır bu yüzden kendini hazır hissetmeden ilişkiye başlamamalısın en doğrusu bu...
Bilmiyorum eski arkadaşlarimin tanidiklarimin herkesin iliskisi var ya da daha önce oldu ben de hiç olmadı ama 19yasindayim 20 olucam nerdeyse az kaldi
Korkuyorum da istiyorum da bilmiyorum hepsi zor geliyor
Bu konular aceleye gelmez karşına gerçekten karakteri düzgün biri çıkar o zaman denersin tabiki ama acele edince o zamna yanlış insanlara maruz kalabiliyorsun...
16sında evlenen var bence 19 büyümek için iyi bir yaş
Zamanında biz de öyle hissettik akışına bırak geçer böyle şeyler düşünmeden içinde olduğun zamanı yasa zaman çok hızlı akıp gidiyor
Evet öyle oluyor düşünmek bir ise yaramiyor
Depresyona yenip yeni birseyler yapmaya korkmamaliyim ama işte bilmiyorum
Depresyonu*
Profesyonel yardım alabilirsin bunu almaktan çekinme... Çok gencsin ama dediğim gibi yaş aslında sadece bir sayidir yani 90 yaşında olup 18 lik gibi yaşayan da var 18 olup dert sıkıntıdan 90 yaşında hisseden de... İçinde bulunduğun yaşı ve güzelliklerini yaşamaya calis zaman çok hızlı valla ne zaman 30 oldum bilmiyorum dün gibi 20 yaşım falan lise yıllarım...
Terapiye gidiyorum zaten gittikten sonra böyle şeyleri farkettim yoksa hiç anlamlandiramiyordum hissettiğim şeyleri
Terapistim de bunu diyor 40 yaşında senin gibi dusunmeyenler de var gayet olgun düşünüyorsun diyor bana
Ne güzel işte farkındasın demek ki... Olgun bir birey olarak hayatının gidisatini düşünüyorsun ona göre de kararlar alırsın... Terapiler önemlidir aksatma umarım her şey senin için güzel olur 🤘
Teşekkür ederim
umarım bu depresyondan çabuk cikarim
Çıkarsın çıkarsın negatif düşünmemek gerekli tabi söylemesi kolay ama... Yapabilirsen doğaya git yani bir kaç zaman doğada kal köy olur mesela hayvanlarla doğayla ilgilenmek iyi gelir 🤘
Tam tersi aslında boluda kalıyorum aşırı köy gibi geldiğim yer tam tersiydi insanları da farklı biraz bu konuda şansım getirmedi başka şehirde okuyacaktim ama işte olmadı
Ben o yaşlarda iken neden hızlı büyümüyorum telaşı vardı.
elbette oluyor. büyümek demek sorumluluk almak demek. sorumluluk ise en başta herkesin korkacağı bir şey
Normal yani
Icim rahatladı en azından ben kendimi güçsüz hisediyordum
Yani 19 yaşımda normal mi sanki herkes 16sinda bunu yaşıyor ben geç kalmışım gibi
Anladimm tesekkurler peki ilişkiler konusunda?
Hiç sevgilim olmadı eksiklik gibi hisediyorum arkadaşlarımın 13 yaşından beri var ben hala sapim hahah
Bende 14 yaşında yaşadım bu korkuyu
Ben de şimdi tekrar oluyor
Elinde olmayan şeyler için üzülmeyi bırak
Sorumluluğu var bunun ve bu beni korkutuyor ne yapicam nasıl yapicam bilmiyorum hayatimi akışına birakamiyorum kendimi
Mecbur büyüyeceğiz durdurmanın yolu yok, yaşımız ilerledikçe zaten üzülecek birçok şey olacak bu yaşlar bidaha gelmicek ama.
böylesi şartlarda daha da korkutur zaten :/
Evet o da var üniyi birakmak istemiyorum dersler zor ve is hayatını da merak ediyorum
üniyi bırakma tadını çıkar ve kendini geliştirmeye bak. üni bittikten sonra ister istemez iş hayatına atılacaksın
Tadini cikaramiyorum işte sorun burada
neden
Bilmiyorum zor geliyor
bölüm ne?
Bilgisayar mühendisliği
ne desem bilemedim bölümün çok güzel aslında
Evet ama bana goremi bilmiyorum çünkü üniversitede tam olarak nasıl is hayatı bizi bekliyorum ogretmiyorlar hatta neredeyse hicbirsey ogretmiyorlar
Bundan da emin değilim bu mühendislik bana goremi acaba ben daha çok sanat ve kimyayi matematigi seven biriydim
valla ne yalan söyleyeyim artık üni okumanın da bir önemi kalmadı ben üni mezunuyum geçen sene mezun oldum. askerliği aradan çıkardım geleli 6 ay oldu hala iş arıyorum. dediğin gibi iş hayatı noktasına bize bir şey de öğretmiyorlar ancak bölümün güzel yani ben yerinde olsam sevmeye kendimi geliştirmeye çalışırdım. seni anlıyorum zor geldiği için ve iş hayatını merak ettiğin için böyle düşünmen normal ancak iş hayatına atılmadan öncede kendini imkanların doğrultusunda elinden geldiğince geliştirmen gerekir ki iş hayatına girdiğin zaman zorluk çekmeyesin.
Haklisin ((
Birde ilişkiler konusunda sorun yaşıyorum biriyle konuşamıyorum arkadaş olamıyorum ama üni öğrencisiyim bu beni çok üzüyor ve sevgilim de hiç olmadi
anlıyorum ben de öyleyim az çok
Sorumluluk artiyor merak etme alisiyorsun zamanla
Normal mi bu yani ben mi acaba hala çocuk gibiyim herkes coktan buna alismis mi
Nasıl cocugum hala
19um 20 olucam
Bu stresi en son annemler bosandigimda yaşadım bu yüzden korkuyorum sonu iyi olmadı yani tekrar kötü birseyler olmasından korkuyorum anlam veremiyorum suanki yaşadığım seye
Aslında takmıyorum stres yapıyorum daha cok
Tamam olabilir nasıl cozucem peki)
Korksan da büyüyeceksin
Evet bu da doğru ya
Kendine bi yol çizmeye bak seni senden başka düşünen olmaz
Biliyorum haklısın sadece zor geliyor bu simdilik bana
Zamanla geçer her şey
Umarim)
kendine güven güzel normal değil
Normal olmayan ne?
Anladim
Evet olabilir ((
Çocukluğunda ailen sana sorumluluk veriyor muydu?
Ne gibi sorumluluk?
Odanı toplamak vb. Şeyler mesela
Bagirarak yaptiriyorlardi
Sorumluluk bilinci gelişmemiş gibi bu süreçte biraz zorlanabilirsin
🤷🏻♀️Bilmiyorum mesela ben 12 yasimdayken arkadaşlarım sadece ders çalışıp sosyallesiyorlardi
Ben ders çalışıp ev islerini yapıyordum anneme psikolojik olarak hep destek veriyordum
Ve sosyallesemiyordum beni dislarlar diye
Evi işlerini yaparken zorlama ve korku ile mi yapıyordunuz yoksa bu benim görevim mi diyordunuz
Yani yapmayınca dirdir ediyordu bazen zorla yaptiriyordu iste tuhaf tuhaf şeyler duygu somursu yapiyordu
Kısaca drama queen gibiydi
Bu süreç için yardımcı olabilirim, isterseniz yazın
şu an öyle Bir durum yok
Annemden kenarda yadiyorum kimse katismiuor
Genel durum için söylemiştim
Aslında terapi aliyorum
Çok güzel
😊
çok kişide oluyor gelecek kaygısı
Evet maalesef çok kötü bir hiss
Evlen artık demiyorlar mı
Hahaha hayır 19um ya
Başımıza kaldın turşunu mu kuracağız da mı demiyorlar 😀
Hayır evlenme diyor annem daha çok 25ten once yasak hahahah
Şaka yaptım sadece 25twn once aldığım kadar sağlıklı olmicak pişman olma ihtimali var diyor yine de senin kararın ben tecrubemi anlattım diyor ve böyle bir baskı yok bence ailemde
Çok iyi ya aileni de seni de taktır ettim. Bence ideal bir eş adayısın
Hahahah sagol)
Rica ederim 😄😄
Evet bende de oluyor
Özellikle son zamanlarda hersey üst üste geliyor
Nasıl baş ediyorsun?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?