Biri seni kötü hissettiriyorsa, yaptıklarına ve yapacaklarına hayır diyememek iyilikten gelmez. Doğrusu cesaret işidir bence. Özellikle seni hayatına bağımlı ettiğini sanan birini hayır kelimesiyle alt edebilirsin
istemediği bir şeye "Hayır" diyebilecek kadar güçlü bir durumda olan kişi de karşısındaki insana kıyamadığı için "hayır" diyemeyebileceği gibi,
iyi olan ama "hayır" demeyerek karşıdaki insana kötülük yapacağını düşünen kişi de "hayır" diyebilir.
Gerektiği yerse "hayır" demek, diyebilmek bana kötü hissettiriyordu ama farkındalık yaşadığım bir noktadan sonra artık hissetyirmiyor, tam tersine iyi hissettiriyor.
Şahsiyet demişken şu harika jeneriği da paylaşmadan olmaz 😎
Yani zayıflık demeyelim de iyilikten geliyor şahsen ben de hiçbir insana hayır diyemem ama istediğim makul bir şeyse yani benden bir yardım istiyorsa elimden gelen bir şey varsa hayır demem ama böyle sahtekarlık istiyorsa aileme bana bir sonunda zararı dokunacak bir şeyi hayır diyebilirim.
Bence bu çok kontrollü bir irade sahibinin yapabileceği ayrımdır. Şöyle ki,
Hayır denmesi gereken yerde hayır diyebilmek. Öte yandan, safi iyilikten dolayı hayır diyememek olumlu olmaktan ziyade, uzun vadede kesinlikle zarar getirecek bir tutumdur.
Bütün mesele , doğru yerde hayır veya evet diyebilmekte.