Başörtüyü gerçekten çıkarmak isteyip istemediğimi nasıl bilebilirim? Detayları okuyarak cevap verir misiniz?

23 yaşındayım ve 11 yıldır takıyorum başörtüsünü. Başlangıçta babamları sevindirmek ve onların övgülerini almak için takmıştım, çocuktum yani. Sonrasında da kaldı tabii. Fakat 3-4 yıldır beni rahatsız ediyor. Özgüvenimi düşürüyor, kendimi onun içindeyken bazen güzel ve özgür hissetmiyorum. Bir dini ve hatta siyasi bir görüşü temsil ediyor olmak beni korkutuyor. Bir şeyleri temsil etmek istemiyorum, sadece kendim olmak, kendimi bulmak istiyorum. Bu nedenlerle ailemden uzakta, üniversitedeyken bir dönem denedim başörtüsüz dolaşmayı. Evet oradayken iyiyim, her şey iyi hoş fakat aile evine geldiğimde ben bu durumla yüzleşemiyorum. Hatta bazen şal takmayı, eski kıyafetlerimi özlüyorum. Ailem yaşlı insanlar, onları üzmekten ve bu üzüntünün onları hasta etmesinden çok korkuyorum ve en önemlisi başörtümü çıkarmak benim için anlık bir heves mi, bilmiyorum, emin olamıyorum. Eğer öyleyse kimseyi bununla yıkmak ve hayatımı buna göre idame ettirmek istemem. Fakat bir karar da vermem lazım. Resmi bir yere girsem önce kimliğime sonra bana bakıyorlar, rahatsız oluyorum.

Ben zaten genel anlamıyorum. Bir insan bu hayatta ne istediğini nasıl bilebilir ki? İnsan kendisini nasıl tanır, nasıl keşfeder?

Ben her zaman için her şeyi seven het şeye heves eden ve her şeyden de nefret eden biriydim. Kapalılığı da açıklığı da hem seviyorum, hem de rahatsız oluyorum. İmdat gerçekten imdat.

Başörtüyü gerçekten çıkarmak isteyip istemediğimi nasıl bilebilirim? Detayları okuyarak cevap verir misiniz?
Cevapla