Her şeyi tam tersiyle yaşayacak, tam zıttından öğreneceksin demişler... Ne de doğru... Çirkinin içinde bulacaksın güzelliği... Yalanı gördükçe keşfedeceksin dürüstlüğün eninde sonunda nasıl yükseldiğini...
Zıttını tanıdıkça, yaşadıkça anlamaz mı insan herşeyin kıymetini?
yani var olan durumun güzelliğini ancak yok olduğunda ve tam tersi bir durum yaşadığında anlarsın ki bu çok normaldir. diye düşünüyorum.. Bazı şeyleri anladığında pekte önemi olmuyor aslında senin için kıymetli olduğunu da kaybedince anlıyorsun ne acıdır ki kaybettiklerin de geri gelmez..
Yine de hayat tecrübesi güzel şey bazen acı bir şekilde tecrübe ediyor olsan da bunu öğrendiğin de artık eskisi gibi olmuyorsun
Zaten en zor şey anlaşmak, anlaşılır ve anlayabilmek değil mi? Gerçi insan istedikten sonrada zor olan şey de yok. Önemli olan bunu kavrayabilmek. Nice insanlar, hayatlar tanıyoruz. Her birimiz birilerinin hayatına dahil oluyoruz. Yaşadıklarımız bizi olgunlaştırıyor ama bu süreçte insanların iç yüzlerinide görmemize sağlıyor. Tanıdıkça hiç böyle tahmin etmemiştim diyoruz. Belki de kaç kere ve ben sayısını unuttum bile. Tam zıttını gördükçe gerçeğe yakın olanı seçmek kaçınılmaz oluyor.
Bazen kaybetmek, acı çekmek gerekiyor gerçekten elinindekinin kıymetini bilmen için. Belki tamamen kaybedersin ama bir daha aynı hatayı yapmazsın, ders çıkarmış olursun çünkü. Bunun da yolu kazanmak için kaybetmekten geçiyor…
Birşeyin kıymetini anlamak için zittinin olmasına gerek yok bence akil mantık bunun için değil mi zaten. siyah yok diye beyazı anlamsız ya da yetersiz sayamayiz ki beyazla kırmızı da anlamlı bir bütün olabiliyor.
Kişilik & Karakter konusunda 19,5b cevap paylaştı.
Akıl, birşeyi kaybetmeden, zıttı olmadan ve değerinden düşürmeden anlamak için var. Akılsızlar için ise muhakkak kaybetmek, zıttını görmek ve değerden düşmek şarttır.
Çok zor yollar bunlar.. bazen bir başkasının yaşafığından ders çıkarim hiç o furumlara girmemek gerekir.. ancak o zaman bir adım ileride olabiliriz çünkü.