
Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
İyilik yapmak söz konusu olduğunda nasıl bir yaklaşım sergiliyorsunuz?

Gizli yapılmalı makbulü bu ama bazen bir insana yapılan iyilik allah tarafından veriliyor bir kişi gösteriş yapıyor ihtiyacı olan insanın işine yarıyor amaç önemli insanlar ne der mantığı ile ya da beni de iyi zannetsin hedef önemli bence kimin ne yaptığı ben de önemli değil
Amac önemli bence de
Hım zaten kişisel o para verildi o kadın evine ekmek alabildi mi ben bunu sorgularım amaç yanlış da olsa çevredeki insanlar doğru mesaj alıyor misal bu farklı ama ben her kitabı okurum 😁kitap da görsel de okuduğunda beynini ele geçirir toplumsal bir olay bu sadaka gösteriş dışarda yemek yeme marka kıyafet saç yaptırmak kaş aldırmak vs toplumsal illaki etkiler
İyilik zorda kalmış birine ya da bizlerin el uzatmasına ihtiyacı olan birilerine elimizden geldiğince karşılık beklemeden gösterdiğimiz içten gelen davranışlarımızdır. İyilik yaptığımızda karşımızdakini rencide etmeden onu kırmadan yapmalıyız. Benim için iyiliğin en değerlisi gizli, göstermeden yapılanıdır. Allah katında en önemlisinin bu olduğunu biliyorum. Başkalarına örnek olacak davranışlar toplumda karşılaşılan mesela yere bir şey atmamak, yüksek sesle konuşmamak gibi davranışlar olur.
Katılıyorum sonuna kadar
Gizli yapılması gerektiğini düşünüyorum. Bir insanın içinde başkasına bir iyilik yapmak yoksa istediğimiz kadar örnek olsun diye uğraşalım işe yaraması zor, o yüzden gizli yapılması daha makuldür.
Video foto çekilip sosyal medyada paylasinca onun adı iyilik değil reklam oluyor zaten
Aynen öyle. Özellikle ünlü isimler bu yolu tercih ediyor gibi
Fazlasıyla. Ünlülerin amacı yardım etmekten ziyade gündemde kalmak. Onlar için ne kadar gündem o kadar iş, o kadar gelir demek. Bunun için saçmalamak da dahil atmayavaklari takla yok. Gerçek sanatçı ya da ünlüler buna gerek duymaz. Tarkan'ı ilk çıktığında hiç sevmeme rağmen yıllar beni haksız cikartti. Bu konuda kendisi takdire şayandır.
Cevap
9Cevap
Kimseden iyilik beklemem sevmemde istememde yaptığını sandığı iyiliği kendini bağlar kendinin lafını etmiş olur 🤷♀️
İyilik yapınca yüreği ısınır insanın mutlu da olur. Veya bir yardıma ihtiyaç duyduğumuzda yanımızda birinin belirmesi bile bizi mutlu etmez mi aslinda
İyilik ilan edilmeli ama iyiliğin yapıldığı kişiler ilan edilmemeli
Evet kesinlikle
İyilik gizli yapılınca iyilik olur. Diğer türlüsü sadece gösteriş
Eksi veren ayarsız. Kendini göster az yüreğin varsa
Örnek olmak amacıyla soylenirse evet söylenmeli
Ama amaç hava atmak ya da kibirse soylenmemeli
Gizli kalmalı. En güzel iyilik hava atmadan yapılandır.
Açık açık yapılmalı tüm dünya duysun beni övsün diye
Bir elin verdiğini öteki el görmemeli
Sag elin verdigini sol el gormemeli
Iyilik ticaret ya da reklâmcılık işi değildir. Gizli yapılır ve unutulur...😊
Acikcasi dinimize gore gizli olmalidir.
Gizli sakli
Açık Olan iyilikler var gizliden olan var
Gizli saklı yapılmalı.
Gizli saklı.
Saklı
Gizli saklı
Gizli olmalı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?