İhtiyaç Belirleme Sanatı

Sanat kelimesini farklı şekillerde tanımlamak mümkün ama bizim için burada ki tanımı, bir şeyi yapmakta ki ustalıktır. İhtiyaçlarımızı belirlerken ustaca davranmamız gerekir. Eğer bunu doğru şekilde yapmıyorsanız şu cümleleri sık sık kuruyor olabilirsiniz: "İstediğim hiçbir şey gerçekleşmiyor." Ya da inançlı biriyseniz "benim dualarım neden kabul olmuyor?" diye de sorgulayabilirsiniz. Bu yazımda sizlere kendi tabirimle, ihtiyaç belirleme sanatını anlatacağım.
Doğru şeyi istediğinden emin misin?

Evet hepimizin hayattan beklentisi vardır. Kimisi zengin olmak ister, kimisi güzel bir sevgili, kimisi de sağlık ister. Tabi bu başlıkların altında binlerce istek sıralamakta mümkündür. Doğru şeyi isteyip istemediğinizi anlamanız için, az önce yazdığım örneklerden birini kullanacağım ben. Aynı yöntemi kullanarak sizler de gerçekte neyi istediğinizi tespit etmelisiniz önce.
Zengin olmayı istemek: Günümüz şartlarında herkes zengin olmayı ister. Ama ne için istiyorsun bunu diye sorduğunuz da mantıklı cevaplar alamazsınız kolay kolay. En fazla size diyeceği şey ev alırım, araba alırım gibisinden olur. Buradan bile anlıyoruz gerçekte zengin olmak istemediğini. "Nasıl yani?" dediğinizi duyar gibiyim. Bunu sorular sorarak devam ettirelim madem... :)
Neden zengin olmak istiyorsunuz?
"İyi ve büyük bir ev alabilmek için." Yat, kat hiç fark etmez ben ev dedim. :)
Niçin ev istiyorsun peki?
"Ailemle birlikte rahat yaşamak istiyorum."
Evet fazla uzatmamak adına ben soruları burada kesiyorum. Bunu bir tık daha ileri götürmek istesek, soruya gelen cevap mutlu olmak için olabilirdi. Kısacası örnekte sunduğum kişi gerçekte zengin olmayı değil mutlu olmayı istiyor. Tabi ben bu örneği olayın işleyişini anlamanız için canlandırdım onu da belirteyim. Siz ise sürekli isteyip elde edemediğiniz şeyler üzerinde, bu tarz sorular sorarak gerçekte ne istiyorsunuz bunu anlayabilirsiniz. Cevap veremediğiniz şey sizin gerçekte istediğiniz şeydir. "Mutlu olmak istiyorum" diyen birine ne sorarsanız sorun vereceği cevap daha iyi olamaz. Ve genel olarak çoğu istek mutlu olmak, sevmek, sevilmek, aşık olmak, başarılı olmak, saygı görmeyi beklemek gibi duygulara çıkıyor. Bu arada başkaları için isteklerim var diyenlere de şöyle bir kısa örnek vereyim hemen. "Dünyayı iyi bir yer haline getirmek istiyorum" diyen ve bunu gerçekten isteyen birinin illa ki büyük icatlar, buluşlar yapmasına gerek yok. Eğer bunu arzuluyor ise fidan dikerek, canlılara, insanlara iyi davranarak bile hedefine ulaşması mümkündür.
Araçlara değil, amaçlara odaklanın.
Artık ne istediğimi biliyorum! Ama hala istediğim şey olmuyor :(

Uğrunda azmini gösteremeyeceğin şeyleri isteme.
Son kısım: İstediğini elde ettin! Şimdi ya kaybedersen?

Bazı şeyleri o kadar çok isteriz ki elde ettikten sonra kaybetme korkusu başlar. Hele bir de kaybedersek dünyamız başımıza yıkılır. Benim de edindiğim tecrübeler bu yönde maalesef. Çok istediğiniz ve elde ettiğiniz şeyleri genelde kaybediyorsunuz. Tabi bu benim örneğim. Kesin kaybedersiniz diye bir şey yok. Ama elde ettiğiniz şeyleri kaybetme ihtimaliniz olduğunu unutmayın hiçbir zaman için. Çok zengin olmak istedin oldun. Ama bu yıl 10 binden fazla şirketin iflas edeceği tahmin ediliyor. Bu çok geçerli olmadı mı?
Yakışıklı ya da güzel bir eş istedin ama Türkiye'de yılda 1.5 milyondan fazla trafik kazası oluyor ve hayatını kaybedenlerin yanında milyonlarca yaralıda oluyor. Güzeller güzeli eşini yaralı, sakat olarak gene de sevebilecek misin?
Her şeyi geçtim bu isteklerini hiçbir zaman gerçekleştiremeyeceğini de bilmen gerek. Gözünüzü korkutmamak için tek bir ölüm sebebi paylaşacağım sizle. Dünyada her 6 saniyede bir kişi hayatını sigaradan dolayı kaybediyor. Siz bu benceyi okuyana kadar kaç kişi hayatını kaybetti bir düşünün. Bu da yeterli gelmediyse diğer ölüm ihtimallerini de hesaba katabilirsiniz. Şimdi içinizi karartan bu örnekleri neden verdiğime gelelim. İstemekten, hayal etmekten, başarmaktan vazgeçin demiyorum kesinlikle. Ama hayatınız elde edemediklerinizden ibaret değil. Elinizde olanların kıymetini de bilin istiyorum sadece...
Kıymet bilmek; kaybedince arkasından üzülmek değil, elindeyken değerinin farkına varmaktır!
Sona yaklaşırken...
Artık ihtiyaç belirleme sanatımı kısmet öğrenmiş oldunuz. Hayatınızda en azından birinci ve ikinci kısmı uygularsanız daha mutlu olursunuz sonuçlar açısından. Son bölümü kabullenmek biraz zordur. İşin abartı kısmı olduğunu düşünebilirsiniz. Bu yüzden son kısım için sizi düşünmeye zorlamayacağım. ;)

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar