Yanımızda Ağlayan Birine Yapmamız ve Yapmamamız Gerekenler!

Merhabalar herkese 🌸

İnsanların çoğunun yanlarında ağlayan birine karşı nasıl bir tutum sergilemesi gerektiğinden haberleri olmadığını düşünüyorum. Yanlış müdahaleler sonucunda kişi kendini daha da kötü ve hatta bazen suçlu hissedebiliyor.

Bir psikolog edasıyla konuşuyormuşum gibi olmasın. Ben yalnızca bildiklerimi, hissettiklerimi ve bana kalırsa olması gerekenleri maddeler halinde sıralamayı hedefliyorum.

1. Anlatmak İstemiyorsa Israrla Nedenini Sormayın

Yanımızda Ağlayan Birine Yapmamız ve Yapmamamız Gerekenler!

O an zaten kişi kendini kötü hissediyor ve belki anlatırsa daha da kötü hissedecek. Ona biraz zaman tanıyın ve ısrarla sormayı kesin.

Onun yerine "konuşmak istediğin zaman ben buradayım ve seni dinlemeye hazırım" diyebilirsiniz.

2. Acısını Küçümsemeyin/Kıyaslamayın

Yanımızda Ağlayan Birine Yapmamız ve Yapmamamız Gerekenler!

Eğer size anlatmayı seçerse ona asla;

  • Buna mı ağlıyorsun cidden?
  • Abartma
  • İnsanların ne dertleri var
  • Ne duygusalsın/Çok hassassın

gibi cümleler kurmayın. Sonuçta herkesin derdi kendine. Herkesin acıyı yaşayış ve yansıtış şekli farklı. Siz tırnağı kırıldı diye ağlıyor sanırsınız ama belki de arkasında birikmişlik vardır.

3. Ağlamasını Durdurmaya Çalışmayın

Yanımızda Ağlayan Birine Yapmamız ve Yapmamamız Gerekenler!

Teselli edeceğim veya iyi geleceğim amacıyla yola çıkıp ağlayan kişiyi susturmak büyük hata. Karşı taraf yalnızca sizin onun ağlamasına katlanamadığınızı düşünecek veya ağladığı için kendini suçlu hissedecektir. Gerçekten Karşı tarafı düşünüyorsanız bunu yapmamalısınız. Son derece bencil görünüyor.

4. Kendi Haline Bırakılmak İstiyorsa Ona İzin Verin

Yanımızda Ağlayan Birine Yapmamız ve Yapmamamız Gerekenler!

Eğer ağlayan kişi kendi halinde kalmak ve teselli edilmemek istiyorsa veya bunu dile getiremese de ima ediyorsa dediğini yapın. Ona dik dik bakmak veya ağlamayı bitirmesini sessizce beklemek yerine o an neyle ilgileniyorsanız o şeyle ilgilenmeye devam edin. Aksi takdirde ağlayan kişi iyiden iyiye psikolojik karmaşa yaşayacak ve sizin de gününüzü mahvettiğini düşünecek.

5.Unutmayın, Ağlamak da Gülmek Kadar Doğal Bir Tepki

Yanımızda Ağlayan Birine Yapmamız ve Yapmamamız Gerekenler!

Bir anda ağlamayı başladı diye tuhaf karşılamak veya karşı tarafın çok duygusal olduğunu ima etmek yalnızca sizi kaba ve anlayışsız gösterir. Garipsemeyin ve ağlamayı bitirdikten sonra da ağlamadan önce konuştuğunuz konu, gündeminiz her neyse kaldığınız yerden devam edin.

Yanımızda Ağlayan Birine Yapmamız ve Yapmamamız Gerekenler!
Cevapla