Selamlar Sevgili KS ailesi 🎈
Öfkelenmek insanı duygularımızdan biridir ve belki en bize maddi ve manevi en çok zararı veren duygumuzdur. Kimi zaman öfkeden deliye döneriz, gözümüz hiçbir şeyi görmez; kimi zamanda hüngür hüngür ağlarız. Öfkelenmemizin çeşitli sebepleri olabiliyor. Önemli olan psikolojik ve fiziksel olarak mümkün olduğunca az zararla bu öfkeyi başka şekilde yönlendirmek. Bakın, bastırmak demiyorum. Zira bastırılan şey daha büyük bir kuvvetle geri döner. Önemli olan kontrol altında tutmaktır.

1-) Ortamı terk edin
Eğer bir tartışma esnasında bulunduğunuz ortamda uzun süre kalmaya devam ederseniz öfkeniz de buna paralel olarak artmaya devam edecektir. Beyin o ortamı sadece gerginlik ve öfkeyle şartladığı için öfkeyi durmadan körükleyecektir. Kendinizi ve beyninizi sakinleştirip, öfkeyi kontrol etmek için önce o ortamdan ayrılmalısınız.

2-) Nefes egzersizlerini deneyin
Öfkelendiğimiz zaman kalp ritmimiz hızlanır ve nefes alış verişimiz düzensizleşir. Nefesinizi kontrol etmek öfkenizi de kontrol etmenizi sağlar. Sürekli gergin ve öfkeli bir ortamda bulunuyorsanız ( örneğin; iş ortamı gibi) basit nefes egzersizlerini öğrenmekte fayda var. Birkaç dakika düzenli nefes alıp vererek sakinleşebilirsiniz.

Öfke karaciğeri, üzüntü mideyi, stres kalbi ve beyni, keder akciğeri, korku böbrekleri hasta eder.
3-) ‘’Ben Dilini’’ kullanın
Sizi öfkelendiren kişide sürekli bir hata bulmak, sürekli ‘’Sen yaptın!’’, ''Sen ettin!’’ , ‘’ Senin yüzünden!’’ demek, karşı tarafı sürekli suçlamak kendi hakkınızda düşünmenizi, hatalarınızı ve en önemlisi neden öfkelendiğinizi görmenizi engeller. Bir kenara çekilip, mola verip, ben dilini kullanarak düşünmeye başlayın.

4-) İletişim becerilerinizi geliştirin
Öfkelenmenin temel sebeplerinden biri de iletişimsizlik ve/veya yanlış iletişimdir. Duyguları belli etmenin en temel yolu, konuşmaktır. Bebekler neden ağlar? Çünkü konuşamazlar bu yüzden de duygularını ifade edemezler. İletişim becerileri gelişmemiş ve toplum içine karışan bir yetişkin de tıpkı bir bebeğe benzer. Duygularını konuşarak ifade etmek yerine öfke ve şiddete başvurur. Sağlıklı her birey gibi topluma ayak uydurmak ve öfkenizi kontrol altında tutmak istiyorsanız, temel iletişim becerilerinizi geliştirmekte fayda var.

5-) Düzenli olarak spor yapın
Düzenli spor yapmak fizyolojik olarak sağlıklı olduğu kadar psikolojik olarak da sağlıklıdır. Vücudunuzdaki toksinleri ve kötü enerjiyi atmanın en kolay yoludur. Tüm siniri, öfkeyi, gerginliği anlık olarak atmanızı sağlayacağı gibi uzun vadede de öfkenizi kontrol altında tutmanızı sağlayacaktır.

Evet arkadaşlar, söyleyeceklerim bu kadardı. Eğer kendi kendinize baş edemediğiniz bir öfke probleminiz varsa mutlaka bir psikiyatriste görünmenizi tavsiye ederim. (:
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
9Cevap
Ben ali rıza bey gibi ya sessizce köşeme çekilirim ya da bağırırım sjjskekdd ama yazdıklarında denenmeli eline sağlık
Teşekkürler (:
Bunları bilip uygulayamamak en kötüsü ya. Eline sağlık.
Bu kadın gibi yapıcan hayatı sinir konusunda 😃😃 otokontrölünü sağlıycan tek çaresi bu bence bunu nasıl yapıcağına senin kendin karar vermen gerekiyor.
Öfke ; insana zarar veren en güçlü duygulardan biri bence , kontrol önemli. Ellerine sağlıkk❤️
Teşekkürler ☺❤
Öfkemi sadece konuşarak kontrol edebilirim. Ortamı terk etmek, spor vs. işe yaramıyor. Güzel bir Bence.
Teşekkürler (:
Ben 1 2 ve 5i yapıyorum bir şey kalmıyor ki belli bir zamandan sonra sakinlesiyorum ve sinirlendiğim şeyin bu kadar bir tepkiye değer olmadığını idrak ediyorum.
Öfkenlemek insana zarar veriyor insan kendi kendinin psikolojisini bozuyor sakin olmalı sabırlı ve o ortamdan uzaklaşmalidir oksijen almalı
Güzel bir bence tebrikler 👍
Teşekkürler (:
Rica ederim
Öfkemi içime atarak kendimi yemeği tercih ediyorum 😩
Çok pis surat yaparm önce baktm anlmio salarim içimdeki öfkeyi..
Öfkenlemek insana zarar veriyor insan kendi kendinin psikolojisini bozuyor sakin olmalı sabırlı ve o ortamdan uzaklaşmalidir oksijen almalı
Ağlamadan öfkem geçmiyor tişkler
Rica ederim (:
Paylasimin cok acıklayıci olmus trbrikler
Teşekkürler (:
Öfke kontrolünu her zaman basaramiyor insan
Düzenli spor çok önemli
keskin sirke küpüne zarar
Paylasimin cok acıklayıci olmus trbrikler
Teşekkürler (:
Sabrınizi koruyun
Güzel paylasim
Teşekkürler (:
Ben niye hiç öfkelenemiyorum?
spor çok önemli
Evet heyecan verici