Selamun Aleyküm değerli KS'canlar.
Hayatımızda çoğumuz sorunlar yaşarız. Hayattan soğuma aşamasına kadar gelebiliriz, sorunları çözme konusunda bazı adımları atmakta tereddüt ederiz ama ne zaman bu sorunların psikolojimizi bozduğunu bilmek, fark etmez bu konuda sağlam adım atma konusunda kendimize yararlı olacağını düşünüyorum. Şimdi bu sorunları nasıl fark edebileceğimizin işaretlerini hep beraber anlamaya çalışalım.
Hayat seni güldürmüyorsa espriyi anlamadın demektir. - Çehov -

Uzun süreli olacak şekilde kendini sevmiyorsan, problemlerinle yüzleşmek yerine bundan kaçıyorsan

Geçici bir durum değilse bu sorun yani kısa süreli ve hafif atlattığınız bazı sorunlardan bahsetmiyorum. İleriye dönük sizin bulunmuş olduğunuz durumu kendi lehinize çeviremiyorsanız ve kendinizi sevmiyor, beğenmiyor hatta tiksinme aşamasına kadar geliyorsanız bu konuda bazı sorunların başladığının belirtisidir. Misal kendinizi yemeğe vermeniz, çok fazla uyku ile gününüzü geçiştirmeniz, kendinize bakmamanız, bazı bağımlılık seviyesini aşacak durumlara yönelmeniz bu belirtilerin bariz habercesidir. Örneğin;
Bazı sorunlarınız var ve aşmakta zorlanıyorsunuz. Bu durum sizi boğuyor ve kısa bir süreliğine bile olsa unutmak hatırlamamak için bazı maddeler kullandınız, içki kullandınız ve o an çoğu şeyi bir an olsun geriye bıraktınız. Peki sonra? Kendinize geldiğinizde o sorunların bittiğini mi göreceksiniz? ya da bittiğini mi? Bu sorun yine aynı yerde durup sizi bekliyor olacaktır. Sadece o an geçiştirmek için başvurulan bir seçenek gibi gözükür. Bu durumlarda psikolojik bozukluğun belirtileridir.
Sosyal hayatınızda iletişim kurmakta zorlanmak ve durumlar ve olaylar karşısında konsantrasyon bozukluğu

Bazı elimizde olmayan sebeplerden dolayı insanlarla olan ilişkilerimizde iletişim kurmada sorunlar yaşarken aşmak için çok özveride bulunuruz. Genelde;
- Çevrendeki insanlarla problemler yaşıyorsan,
- İletişim kurmakta zorlanıyorsan,
- Bir kişi bile dahil sorunlarını çözmekte adım atmak için bulamıyorsan,
- Başarılarında bir düşüş yaşıyorsanız,
- Herkesle kavgalıysan,
- Kendi içine kapanıyorsan,
bunun belirtileri olduğunu bilmemiz gerekir. Bazen de;
- Aranızın iyi olduğu kişilerle sonradan bazı sorunlar yüzünden açılması ve bunu toparlayamayıp daha fazla baskı altında kendinizi hissediyorsanız,
- İş hayatınızda, çevrenizde arkadaşlık ilişkilerinizde, evliliğiniz ya da partnerinizle yaşadığınız olaylar karşısında konsantrasyonunuzu kaybediyorsanız,
- Olaya hakimiyetinizi sağlayamıyorsanız,
bu da bu sorunun göstergesidir.
Korkuların esiri olarak karamsarlık içinde kalıp olayları büyütmek

İnsanın kendi sorunlarını çözmek için atacağı adımları hesaplarken önem vermesi gereken bir hususta olaylar karşısında her şeyi kötüye yormamak ve olumlu düşünmektir. Kişi, istediğini yapamadığı için bazı konularda bağımlı hale gelmesi ve o konuda ısrar etmesi kendisine zarar vermektedir. Çekindiği halde sana zarar verdiğini bildiğin halde bunu ısrarla kendi hayatında tutmanız sizi ve psikolojinizi daha dibe götürecektir ve çözüm odaklı sonuçları gözden kaçıracaksınız.
Hayatımızda olumlu ve olumsuz birçok durumla er ya da geç karşılaşıyoruz. Belki bir kayıp yaşamamız bunu adapte olamadığımız için kendimizi çıkılmaz bir hale sokmamıza sebep oluyor. Olaylar karşısında endişe yaratmak;
- "ben bu konuyu çözemeyeceğim",
- "bu sorunu aşmam çok zor",
- "kesin kötü şeyler olacak"
gibi varsayımlar bizim sorunlar karşısında çözüme kavuşmamızı engelleyecektir. Bu durumda psikolojimizin bozulduğunu gösteren işaretlerden biridir. Bizi iyi edende kötü edende ilişkiler olmuştur ve olacaktır. Bu tür konularda ben bu sorunu aştım demek sorunların çözüldüğü anlamına gelmemektedir. Bazen karşımızdaki insandan kötü yorumlar alabiliriz;
- "Acaba sen bir psikolojik yardım mı alsan",
- "Caner eskisi gibi değilsin",
- "Seni iyi görmüyorum",
gibi geri bildirimlerde bizi etkileyecek sözler ve tavırları bazen ciddiye almamak gerekir. Bu konu da ki işaretleri görüp anladığınız an eğer sorunları çözemiyorsanız psikolojik destek almak ya da ilaç tedavisi almak çok da kötü bir durum değildir. Çünkü çevremizde ki insanların olumsuz ve bilinçsiz yorumları, yönlendirmeleri yüzünden ön yargılı bir tavır sergileyebiliyoruz. Bilinçli bir uzman kişiden aldığınız yönlendirmeler size emin olun çok faydalı olacaktır.
Umarım faydalı bir paylaşım olmuştur. Aklınızda bir soru işareti kaldıysa şahsıma danışabilirsiniz. Umarım her şey gönlünüzce olur. #HayırlıAkşamlar
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar