İnşaat mühendisliği okuyorum. Proje çizimi, AutoCAD vs için nasıl bir laptop almalıyım? Mühendislik için laptop önerir misiniz?Mühendislik laptop önerisi
Mühendislik öğrencisi için hangi laptopu önerir misiniz?
Fiyat aralığın önemli ama karpuz seçer gibi laptop seçeceksen; ekran kartı olsun taştan olsun dememelisin. Yani bu cümleyle şunu kastediyorum, on-board ekran kartları sana yetmez. Sen AutoCAD gibi çizim programları kullanacaksın. Anakartın içine gömülü birkaç çipden oluşan ekran kartları sadece masaüstü grafiklerini karşılar.
Mesela i7 işlemcin varsa otomatikman GMA4000 gibi on-CPU ekran kartın oluyor ama bu da yetmez. Benim kastettiklerim laptopun içinde kendine ait bir alanı ve devre kartı olan kartları var. NVIDIA veya ATI marka ekran kartı lazım. İlla 4000 TL bütçe filan lazım değil çok daha ucuz alternatifler var.
Mühendislik için laptop tavsiyesi
Son olarak uzun uzun ödevler yapacaksan masaüstü bilgisayar tavsiye ederim. Laptopların kullanım alanları mobil olduklarından mesela hocana bir soru sormak için yanında ödevini gezdirebilmendir fakat uzun vadede asla masaüstü performansı bekleme. Minicik bir fanla kendini saatlerce soğutamaz.
Eğer yurtta kalmıyorsan bütçeni ikiye böl vasat bir laptopla normal bir masaüstü edin derim be. Bizim bölümde her hafta en az 10 saat bir oturuşta ödev yaptığımı bilirim hatta ajandan o kadar sıkışık oluyor ki bir seferinde bilgisayarımın güç kaynağı yanmıştı, harddiski söküp gecenin bir yarısı taksiyle kuzenime gittim, sabaha kadar ödevi tamamlayıp okula gitmiştim.
harita işiyle uğraştım bir autocad i bende kullandım 1200-1300 liralık standartlara sahip bir bilgisayar işini görüyor. Tabi minimum seviye bu. ama tavsiyem bütceni biraz geniş tutup 1800-2000 civarı bir bilgisayar alman. Özellikleri olarak yazmıyorum fiyatlarla özellikler hep doğru orantılı ve ona göre standartlara sahip olduğu için... İstersen detaylı bir şekildede birşey önerebilrim. Birde mümkünse bilgisayarında win 8 kullanma autocad cracklediğin zaman sıkıntı çıkartabiliyor. win 7 filan tercih edersen daha iyi olur..
En İyi Cevaplar