KS başka sosyal medyam yok
instagram tweter Facebook
sizce açmalı mıyım çok şey kaybediyor muyum
foto çekinmeyi hiç sevmiyorum o yüzden doğru dürüst fotom bile yok
napayım sizce
instagram tweter Facebook
sizce açmalı mıyım çok şey kaybediyor muyum
foto çekinmeyi hiç sevmiyorum o yüzden doğru dürüst fotom bile yok
napayım sizce
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Sosyal medya ne yazık ki çelişkilerle dolu. Eğlenceli olabilir ama aynı zamanda da çıldırtıcı olabilir.
Kendinizi daha az yalnız hissetmenize neden olabilir, aynı zamanda izolasyon ve yetersizlik duygularını da tetikleyebilir. Sosyal medyada önceden aktif olup sonradan hesapların kapatılması da olumsuzluk meydana getirmektedir. Sosyal medyayı bırakmanın etkileri genellikle uzun vadede olumlu olsa da, anlık tepkiniz stres ve kaygı olabilir. Bu duygulara, sürekli bağlı olma duygusundan nörobiyolojik bir geri çekilme neden olur.
Sosyal medyaya her yerden ve her zaman erişmek çok kolay hale geldiğinden, haber akışlarımızda ve zaman çizelgelerinde olup bitenlere 7/24 dikkat etmek zorunda olduğumuzu hissediyoruz. Uzmanlara göre, internette neler olup bittiğinin sürekli farkında olma dürtüsü, stres hormonu olan kortizolde artışa neden oluyor. Bu artan stres , beyin üzerinde azaltılmış hafıza ve artan depresyon şansı gibi bir dizi olumsuz etkiyi beraberinde getirebilir. Sosyal medyadan uzak durmak, sizi bu kadar yüksek düzeyde kortizole daha az yatkın hale getirerek, sizi daha sakin ve daha odaklı hale getirir. Sosyal medyanın beyninizi etkilediği tuhaf yollar hakkında daha fazla bilgi edinmenizi öneririm.
Sosyal medyada gönderi paylaştığımızda, hayatımızın yalnızca başkalarının görmesini istediğimiz mutlu ve heyecan verici kısımlarını paylaşma eğilimindeyiz. Bu zararsız görünebilir, ancak sadece insanları en iyi hallerinde gördüğümüzde, kıyaslandığında geride kaldığımızı hissetmek kolaydır. Kendimizi üstün olduğuna inandığımız kişilerle olumsuz bir şekilde karşılaştırma eğilimi, psikologların yukarı doğru sosyal karşılaştırma dediği şeydir.
Sosyal medyadan vazgeçmek sizi sadece daha mutlu bir insan yapmakla kalmaz, aynı zamanda iş yerinde değerli bir beceri olan duygusal zekanızı geliştirmenize de yardımcı olabilir. Dolayısıyla hesabınız yoksa girmemenizi tavsiye ederim.