15, 16 yaşlarda bir şeylerin çevreden görülüp özenildiği yaş grubdur. Makyaj kimyasal içeren ve cilde zarar veren erken yaşta başlanılması yalnış olan bir durumdur. Bunu çocuklara aşılamak icin kişsel bakım ürünlerine yüz maskesi, krem ve dudak nemlendirici tarzı ürünlere yönlendirmek ile denemek iyi fikir olabilir.
Bu konuda kızlar genelde annelerini örnek alıyor o yüzden siz bir anne olarak fondötensiz dışarı çıkmam markete giderken bile makyaj yapmak isterim diye düşünüyorsanız kızınızı hiçbir şekilde durduramazsınız. Tamamen kısıtlamayıp sadece aşırıya kaçmaması konusunda uyarmak da önemli. Ben o yaştayken benim de çevremde çok makyaj yapan kızlar vardı ama ben çok yapmıyordum çünkü annem sadece işe giderken ya da düğün falan varsa makyaj yapan biriydi. Onda bile çok malzeme kullanmazdı. Tabii ben ergen olup da meraklanınca bana birkaç malzeme aldı göz farı, ruj, maskara. Sen artık genç kızsın tabii ki makyaj yapacaksın ama çok yapma çünkü cildin çok çabuk bozulur dedi. Şu anda bile bu malzemelere ek sadece allığım var ve çok nadir makyaj yaparım. En son 6 ay önce falandı sanırım annemden öyle gördüm çünkü.
Kardeşim 15 yaşında heves ediyordu gel sana makyaj yapalım dedim geldi işte bütün suratını boyadık jdkd sonra aynaya baktı ve dedi ki ben makyajsız daha güzelim kdldl duramadı onunla sildi hevesi de kaçtı
O yaşlarda makyaja merak salıyorlar o yüzden bence karşı çıkmamak daha doğru olur. Hani 14, 15 yaşından küçük olsa neysede makyaj yapmak için o kadar da küçük değil o yaşlar bence.
Çok sıkarsanız üstünüze düşerseniz asla bırakmaz makyaj büyük bir şey değildir ve ben yaşı olduğunu düşünmüyorum yirmi beş yaşındayım aynı dediğiniz yaşlarda yapmaya başladım makyaja ailem bişey demiyordu şimdi kendim bıraktım yapmayı kendi doğallığımla mutlu olmayı öğrendim bırakın yapsın ergenlik döneminde ne kadar hayır derseniz o kadar hayır dediğiniz konular ballanıyor bir ruj bir rimel bir fondöten sürmesi bu kadar büyütülmemesi lazım bence bırakın yapsın büyüyünce zaten üzen olucak şimdi mutlu olsun
Bence onlar da artık genç kız biraz sürmeye hakkı var Yani az da olsa bence Sürmeli zaten sen buna karşı geldiğin zaman da Çocuktu karşı gelecektir sert bir tepki kurduğun zaman çocuk senden nefret etmeye başlar yani genelde böyle oluyor. Ama efekt tefek şeyler sürebilir yani sürmesi gayet normal bence
Hevesini alması için eyeliner ve rimel sürmesinde bir sakınca görmüyorum ama fondoten, allık, far, gibi ürünlerin 15-16 yaş cildine uygun olduğunu düşünmüyorum, ruj da yine aynı şekilde bir çocuk için çok fazla. Son saydıklarımın zararlarını güzelce anlatıp, bir iki şeye de göz yumarsanız bence kendiliğinden vaz geçecektir. Ayrıca cilt bakımına da yöneltebilirsiniz, o yaşlarda cildine bakmaya yavaştan başlarsa cildim bozulur korkusuyla makyajdan uzak duracaktır zaten.
Ayaklandığımdan lise 2 ye kadar teyzelerimin makyaj malzemelerinden ayakkabılarından elbiselerinden hevesimi aldım şimdi herşeyi kararında yapıyorum engellemek daha kötü.
@Mersinli33_33 ama özeniyorlar ve dediğin gibi ergenlik dönemi tam olarak düşünemezler bu yüzden doğal makyaj ürünleriyle hevesi giderilebilir ayrıca makyaj yapmak ve güzel görünmek hakkı diye düşünüyorum çocuk değil 15 16 yaşlarında ergen
Kaç yaşında olursak olalım istediği gibi yaşamalı , daha sonrasında , küçük korkulari anne babalar yaşıyor ama gidip daha büyük hatalara sebeb olabiliyor bir şeylere izin vermemek daha olumsuz duygulara ileriki yaşlarda sebeb olabiliyor
Makyajın zararlarını iyi bir şekilde anlatırdım yüzünde olusacak şeyleri söylerdim kızım anlayışli ise anlardı anlamaz ise uyarirdim olmazsa makyajı saklardim
Bence dozunda yaptığı sürece sıkıntı yok çünkü ne kadar kısıtlarsan o kadar yapmak isteyecektir bende o yaşlarda yapıyordum ama bir süre sonra bunalıyor insan