çok takip etmesem de saf biriydi, iyi kalpliydi.. kaç gündür hep konuşuluyordu.. o kadar geç kalındı ki :(

çok takip etmesem de saf biriydi, iyi kalpliydi.. kaç gündür hep konuşuluyordu.. o kadar geç kalındı ki :(

Terbiyeli bir çocuktu kendisi. Az imkânlarla bir yerlere gelmeye çalışıyordu. Samimi geliyordu bana. Onunla dalga geçen insanları anlayamıyordum, ne zararı var size diyordum ama işte insanları zaten genelde anlayamazsın. Bazı insanların içi o kadar çirkinleşmiş ki.. bu, kimseye zararı dokunmayan çocuğu bile üzdüler. Cybermobbing uyguladılar ama o hiçbir zaman efendiliğini bozmadı. Tam toparladı derken maalesef 19 yaşında veda etti bu hayata... Üzüldüm. Yakından tanımasan da aşırı üzüldüm kendisine. Umarım mekanı cennet olur. Allah rahmet eylesin.
Hiç kimsenin bir yere geç kaldığı yoktu. 10 ilde yıkım ve binlerce insan vardı AFAD ve diğer arama kurtarma ekipleri ise yetersizdi, binlerce binada arama ve yaşam belirtisi olup olmadığına bakıldı, yaşam belirtisi olmayan binalar ne yazık ki sonraya bırakıldı üzücü ama gerçek ve olması gereken buydu. Ve yaşam belirtisi olan bina enkazlarinda arama kurtarmaya devam edildi, çalışan ve gönüllüler canlarını hiçe sayarak uyku uyumadan çoğu zaman yemek dahi yemeden bir can dahi olsa kurtarma çabalarına devam ettiler. Yapılan çalışmalar ve harcanan emeği asla göz ardı etmemeli.. Taha Duymaz'a gelince hakkında çok fikrim olmasa da sosyal medyadan gördüğüm kadarıyla hepimizin geçmişinden ve çocukluğundan bir parçaya sahip bir geçmişe ve unut dolu yaşama sahipti.. kaderi buymuş, eceli bu şekildeymiş rabbim mekanını cennet etsin onun ve diğer şehit kardeslerimizin...
Şunu söylemeliyim ki, bir kez olsun hakkında kötü düşünüp konuşmadığım için vicdanım rahat... Kendi halinde hayalleri olan masum bir çocuktu.. sosyal medyalarda gerek yorumla, gerek yüzüne binlerce kez onur kırıcı yorumlar yapıp alay edenlerin çoğu kimliğini gizleyip ölümü ardından üzülüyor şu an ve bir çoğuna sahip oluyorum ne kadar yaralayıcı bir durum...
"Kör ölür badem gözlü olur" sözünü böylece teyit ettiler insanımız.. maşallah şimdi herkes seviyor sayıyor ve değer veriyor Taha kardeşimize...
Kader evet ya kader. Kader Allah’ın yazdığı elbette doğrudur şöyle bir olayı anlatayım sahabelerden birisinin eşşeği kaybolur ve peygamber efendimize gelir (SAV) efendim esseğim kayboldu bu nasıl bir kaderdir peygamber efendimiz esseğini koyduğun yerde bağladınmı der, hayır ya Resulallah o zaman bu nasıl kader olabilir bu senin kendi çizdiğin kaderdir. O kadar insan çoluk çocuk ana baba öldü hepsine kader diyemeyiz çoğu ihmalkarlık yüzünden öldü, deprem deyil ihmalkarlık öldürdü bunda çoğu kişinin suçu var vicdanları şimdi neye cevap verebilecek. Taha deyil ölen herkeze üzgünüm benim gözümde hepsi aynı Allah mekanlarını cennet eylesin. Bu kadar insanın mecali muhakkak çıkacaktır
Kimse kimseye geç kalmadı. 35 bin kardeşimiz enkaz altında kalarak şehit oldu. Her insan kaderini yaşar. Onun kaderinde de böylesi bir ölüm varmış. Bizlere Allah rahmet eylesin demek düşer. Devletimiz ve vatandaşlarımız ellerinden gelenin fazlasını yaptılar. 10 ayrı ilde yaşanan deprem, yıkılan binlerce bina ve bir kişiyi çıkarmak için 5-6 saat enkazı kazmaktan bahsediyoruz. Bunlar hep çaba, bunları görmezden gelemeyiz. Herkes elinden gelenin fazlasını yaptı. Orada olmak o çekilen zorlukları hissetmeden böyle konuşamayız.
Cevap
85Cevap
Geç kalınmadı bu kaos ortamında çok sayıda kişi hayatını kaybetti maalesef. kurtarma ekipleri elinden geleni yaptılar ama yeterli olmadı kurtulması için. tanımadığım için düşüncem yok huzur içinde yatsın
Kendisini tanımıyordum, depremden sonra tanıdım. Depremde vefat eden 38.500 - 40.000 arası insandan biri. Allah taksiratını affetsin. İnsanımız TV (Ahaber, CNN Türk vb.)' den depremde zarar gören binaları izleyince her binaları iş makineleri, hiltiler, duvar kaldırma hayatları- zincirleri, jeneratör, ışık var zannediyor. İnsanımız 30.000 bina yıkıldıysa 30.000' inde de çalışma ilk andan itibaren her türlü arama - kurtarma ekibi, teçhizat, termal kamera, ses algılama sistemleriyle yapıldığını zannediyor ama durum öyle değil. İlk zamanlar 100 bina da 1 tane böyle teferruatlı arama yapılıyorken daha sonra bu sayı 5'e çıkmıştır ama inanın 10 değil. Çoğu insan depremin ilk günü yakınları, mahalleli tarafından çıkartıldı. Parasıyla alet, jeneratör, iş makinesi tutan bile oldu. Bölgeyi gezen sosyal medya platformlarını biraz takip etseniz, gerçeğe yakın bir bilgiye ulaşırsınız zaten. Habertürk muhabiri Mehmet Akif Ersoy'un dediği gibi "Yürürken yardım çıkardıkları geliyordu enkazdan. 2 km yürüdüm neredeyde kimse yoktu. Elimde alet olmadığı için, heryer kapkaranlık olduğu için, telefonlarım çekmediği için yardım edicem diye seslenip onları umutlandırmak istemedim. O ortamdan çıkmak için yürümeye devam ettim." Süslü cümlelere gerek yok, tam olarak bu yaşandı.
Geç kalındı kalınmadı muhabbetlerine girmek yersiz. Bahsettiğimiz depremi uzmanlar "Yunanistan yüz ölçümünde bir alan yıkıldı." diye açıkladı. Japon profesör "burada olan 9.1 depremden 10 kat daha şiddetliydi." diye açıkladı. Yollar dağıldı, insanlar bir anda yollara yığıldı. Bu haliyle ulaşımı epey güçleştirdi. Sırf 1 kişiyi çıkarmak için 20-25 saat uğraşıldığı oldu. Orada kurtarma ekiplerinin üzerine bile enkaz yıkıldı, kurtarmaya gidenler enkaz altında kaldı. Böyle bir ortamda hiçir devlet, hiçbir güç aynı anda her yere yetişemezdi. Bu sebeple geldiler gelmediler, geç kaldılar gibi söylemleri bırakalım iütfen artık.
Deprem çok büyüktü yetkililer yetersiz değildi safsatasını da bırakalım artık.
AFAD dediğimiz kurumun tek olayı afetlere hazırlık, bu konuda hiç bir hazırlığının olmadığını hep birlikte gördük.
Deprem bölgesine depremden 1,5 gün sonra varan kurum mu olur ya neden bahsediyorsunuz?
Her tarafı liyakatsizlik sarmış, çıkıp başta bu liyakatsizliği eleştirmemiz lazım.
Hesap sormadığımız, olaylara siyasi açıdan yaklaştığımız sürece hiç bir şey düzelmez.
100 bin gönüllüsü olan AFAD'ın deprem olması halinde adamakıllı bir acil eylem planı yok ya, neden bahsediyoruz?
Depremden 3 saat sonra ilk ekip oradaydı..
Mesele ilk ekibin orada olması değil, depremin 5. 6. günü daha el atılmayan enkazlar vardı.
Bütün imkanların ilk günden seferber edilmesi gerekiyordu.
Peki sen haklısın.
@carpediemmi oturduğun yerden eleştirmek kolay tabi 10 tane ilden bahsediliyor bana dünyada bir tane ülke göster bu denli büyük bir coğrafya için yeterli kurtarma elemanı barındıran. Siz herşeyi basite indirgemeyi ne kadar da marifet sanıyorsunuz. Gönüllü olması herkesin kurtarma eğitimi aldığı ya da tecrübeli olduğu anlamına gelmiyor adamlar hayatları pahasına bu çalışmaları yürüttü yeri geldi yanlarındaki binalarda çökme oldu eleştiri yaparken biraz elle tutulur yapın.
Her şeyden önce şunu sormuyorsunuz bu binalar neden yıkıldı bu binalar neden Depreme dayanıklı değildi bu binalara onayı kim verdi bu binaları kim denetledi devletin amacı ne devlet ne iş yapıyor Devlet halkını çürük çarık binalarda neden ölüme ve kaderine terk ediyor bu soruları sormadığınız için hiçbir şey değişmez
Yan yana iki bina Biri ayakta, diğeri un ufak olmuş Erzin'de yıkılan tek bina yok Gelmiş saçma sapan konuşuyor burada
Deprem öldürmedi Binaları sağlam yapmayanlar, sağlam olmayan binaya izin verenler, bunları denetlemeyenler öldürdü
@bağlaçolandee keşke like butonu da olsa yorumlarda
@bağlaçolandee bunu. kimse inkar etmiyor zaten binaların kötü olduğu aşikar sağır sultan biliyor ama ama konunbu değil konu zamanında mudahele edilmediğinin söylenmesi bu kadar geniş alana aynı anda zamanında mudahele edebilecek bir tek. ulke yoktur zaten.
@bağlaçolandee kesinlikle öyle ama bizim insanımız balık hafızalı hiçbir şeyden ders çıkarmayı bilmiyoruz
kardeşim gene bahanelerin arkasına saklanıyorsunuz bak. O binaların o şekilde yıkılmaması gerektğini tüm prfosorler net bir şekilde belirtti. Bu şekildeki bahaneler sizi kurtarmaz yarın senin canına mal olur hüseyin kardeşim haberin olsunç Tüm profosorler net bir şekilde sağilam binaların zor yıkılacagını syöledi ve çok basit bir şey olduğunu belirtti bunlar bu işin ehli insanları celal şenögr denilen adam dünyada sayılı adamlardan jeolojide net bir şekilde ifade etti yani oyleymiş cart curt gereksiz. Tedbir yoktu işte İstanbul'da eninde sonunda gelicek daha toplanma alanı yok abim burada binalar yan yana
sizin beyniniz bunu algılayabiliyor mu hangi japon demiş taraflı haber sitelernden yalan habere alışmışsın 7.4 , 9.1 den nasıl daha şiddetli oluyor matematiğinde mi yok nasıl aklınız alıyor bunu hayret ya yıkılmayan evler şans eseri mi yıkılmadı da nerde kötü bina var göçtü lan 9.1 hatayda olsa karadeniz bile yıkılır her basamak arası 7.4 , 7.5 arası bile 10 kat şiddet farkı var
@Kimbilirkimimm aradaki fark biri karada diğeri denizde biri yerin 7 km altında diğeri çok daha derinde etkileşim farkı var.
30 yıldır Japonya Devleti için deprem konusunda çalışan uzmandan Dr. Hitoshi Baba bu deprem Japonya'da olsa böyle bir yıkıma sebep olmazdı dedi. Hangi uzman 9.1' den yüksek demiş? 9.1 zaten 7.7' dan binlerce kat fazla bir şiddet. Bu sayılar şiddeti ölçülüyor, geri kalan uygun olmayan bir zemin ve kalitesiz, uygun olmayan malzemelerle binalar. Açın bir Japonya'da binalar nasıl sallanıyor izleyin, insanlar nasıl bilgisayar başında çalışmaya devam ediyorlar görün. Deprem küçük değildi ama geldiğimiz 2023 yılında 38.500 kişinin vefat etmesi kesinlikle zemine uygun olmayan binalardan, kalitesiz malzeme, kalitesiz mühendislik hatta olmayan mühendislikten kaynaklı. Aynı yerde ayakta kalan binalar nasıl ayakta kalıyor? Kanıt: Japon Devletine çalışan ve Türkiye'de Marmara Belediyeler birliğine gelip konferans veren Japon uzmanın konuşması burada.
www.haberturk.com/japon-bilim-insani-dr-hitoshi-baba-turkiye-ye-deprem-tavsiyeleri-verdi-3565099
@Xjaguar Depremin merkez üstü 10 il değil, Kahramanmaraş Pazarcık ve Ekinözü diye açıkladı kandilli. Depremin bu kadar yayılmasının sebebi zeminin bu kadar niteliksiz, niceliksiz bina yapılmasına uygun olmaması veya bu zemine uygun nitelikli, nicelikli binalar yapilmaması. Mühendislik zaten zor olan şeyleri başaran bir alan. Denize de bir yapı yapabilirsin ki yapılıyor da zaten ama ona göre malzeme kullanırsın, ona göre de maaliyeti olur. Eğer binalarımızn niteliği Japonya'nın 2023 yılındaki hali kadar nitelikli olsa idi 3' üncü dünya ülkelerinde eşine benzerjne ancak rastlanılır olan 38.500 can kaybı vermezdik. Japonya'da 9.1 deprem oluyor, binaların yıkılmasından dolayı kaç kişi ölüyor? Benim bir ütopyam yok, ölen olmayacaktı diyemem ama Adıyaman Belediye binası da yıkılmaz ki. Artı şiddeti daha az olan depremlerde de can kaybı verdiren yapılarımız var. Elazığ depreminde can kaybı vermedik mi? Dünyanın hiçbir ülkesi bunlar baş edemez demişsin yahu yıkılırsa tabi ki baş etmesi zor. Zaten biz de tek başımıza baş etmedik, ilk saatlerde uluslararası yardım talep ettik ve bizim arama - kurtarma uzman sayımıza denk arama - kurtarma uzmanı ülkemize geldi.
@Xjaguar 9.1 zaten şiddeti ölçüyor, 7.7' den daha büyük olamaz. Japonların 20 yılda depremden verdiği can kaybına bak, bir de Türkiye'nin verdiği can kaybına bak, sonra araba galerisi yapılmak için, şovrumu güzel göstermek için kesilmiş kolonlara bak, bir de Tokyo'daki binalara bak. Ondan sonra konuş. Kendini kandırıyorsun. Üstelik yanlış bilgi vererek.
Japon bilim adamları " burada olan 9.1 lik depremden 10 kat daha şiddetliydi" yalanı hahahahha. Bunu geçen yandaş kanallarda görmüştüm ne güzel uyutuyorlar koyunları ya birde araştırmak nedir bilmeden gördüğünüze inanıyorsunuz pes valla. Japonyadaki deprem bu depremlerden 90 kat şiddetliydi 6 dakika sürdü. 1 dakika süren 7.7 nin 9.1 den büyük olduğunu iddia etmek nasıl bir kafa yapısıdır. Bunlara nasıl inanabiliyorsunuz siz ya. Her yerede geç kalındı. Askerler 2 gün sonra salındı. Çoğu yere gidilmedi bile insanlar soğukta donarak can verdi. Böyle bir durumda çoğu devlet her yere aynı anda yetişirdi bizde her yere çok rahat yetişirdik ama insanların canları umurlarında bile olmadı ölüme terkettiler.99 depreminde tüm suç devlette diyenler bu depreme kader deyip geçtiler.20 yılda hiçbir önlem almadılar. En çürük evlerede imar affı verip geçtiler. Ayrıca bir avrupa ülkesinde böyle deprem olsa böyle insanlar ölmezdi. Çünkü aklı başında devletler evleri adam gibi denetler böyle çürüklüklere izin vermezler insanlarının canlarını tehlikeye atmazlar. Deprem ülkesinde bizim zamanımızda depremlerde böyle ölümler olmayacak diye başa geldiler 20 yılda hiçbir önlem almadılar binlerce insanın ölümüne sebep oldular. Bırakın bu boş yalanları açın gözlerinizi gerçekleri görün
@McCaLLs Habertürk'de Ak Partili belediyelerin çoğunlukta olduğu Marmara Belediyeler Birliği ile çalışan, bu birliğe konferans veren 30 yıldır Japonya Devleti ile çalışan deprem uzmanı var. Adam siyasi biri değil. Zaten Ak Parti'nin çoğunlukta olduğu Marmara Belediyeler Birliği için çalışıyor. Adamın siyasi bir tarafı yok. Zaten adam Japon. Diyor ki Türkiye' de binalar sorunlu. Japonya'da bu deprem olsa böyle bir yıkıma yol açmazdı. Adamı sürekli davet ediyorlar, adamı dinliyorlar sadece uygulamıyorlar. Halamın dairesinin bulunduğu binaha deprem güçlendirme yaptılar, cebinden yüklü para çıktı ama kimse cebinden para çıksın istemiyor. Devlette elini cebine atmayınca kurbanlık koyun gibi sonumuxu bekliyoruz. Yani depremi. Kimse gerçeği kabul etmek istemiyor ama gerçek bu.
@coffeyyJohn ben sana söylemedim zaten yorum sahibine söyledim bunları. Japon uzmana gerek yok Türk uzmanlarda yıllarıdr söylüyor hatta Muharrem İnce 2018 deprem bizi bitirir gelin tüm siyasiler toplanalım çözüm bulalım insanlarımız ölmesin dedi kimse dinlemedi. Yıllardır deprem geliyor diye bağırıyor adam. umurlarında değil baştakilerin ölen ölsün kalan kalsın diyolar. Devlet adamı değil bunlar siyaset adamı çöpler.
@coffeyyJohn kardeşim siz neyin kafasını yaşıyorsunuz kim size binalar sağlamdı dedi kim savundu bunu diyorum ki zaten en büyük suç bizim gözü doymaz muhendislerimizde esnafimizda bunu inkar eden mi var adam herşeyden çalıyor vatandaş kolon kesip kiriş deliyor burada en al tabakadan en üste kadar herkesin suçu var kimse 9.1 in daha zayıf olduğunu da söylemedi yikicilik bakımından biri kara biri deniz depremi kiyasladigim bu anlamak istediğiniz gibi anlamayın bu olayda bu hükümetin de geçmiş hükümetin de suçu var kimse bunu inkar etmiyor siz suçu tek bir şeye yıkmaya çalışarak gerçekleri onlar ediyorsunuz neden 1 tek TOKİ binası yıkılmadı.
@McCaLLs @Xjaguar Japonya'daki deniz depremi Türkiye'deki kara depremi diye kendini kandır. Japonya'da 9.1 şiddetindeki depremi 5,5 - 6,5 dakika arası sürdü, bundan haberin var mı? Deprem Ekinözü'nde oldu orada yıkılmayan bina olabilir ama 50 kilometre ötede başka bir şehirde kötü zeminle kötü bina birleşir orayı yıkar. Yıkıcılık farklı bir şey ne demek? Depremin merkez üstüne 2 km yakın olan bina doğru yapılmışsa, temele kazık atılırken sert zemine kadar inilmişse onu yıkmayabilir ama 50 kilometre ötedeki bir bina zemine uygun olmayan bina ve 1 metreyi bulmayan ve sert zemine kadar inmeyen temel kazığı nedeniyle yıkılabilir. Japonya'daki depremin 5,5 dakika - 6,5 dakika sürdüğünü söylemeyip karadan şu kadar uzaklıkta idi diyen dezenformasyon yapıyor zaten. Dürüst her iki durumu birdeb söylesin.
@Kimbilirkimimm insan olmayı öğren önce hakaret etmeden konusabilmeyi.
@TurritopsisDohrnii Benim düşüncem ya matematik bilmiyorlar ya dayak yememişler. Japonya'da yerin 20 km derininde ve denizde olabilir ama aynı zamanda 6,5 dakikaya kadar sürüyor ve 9,1 siddetinde. Bunu söylemeden deprem denizde uzakta bir yerde oldu diyorlar. Japonya'nın yapı kalitesi ile Türkiye'nin yapı kalitesi bir mi? Utanmasalar Türkiye Japonya kadar gelişmiş bir ülke diyecekler.
@coffeyyJohn kanka türkiyenin IQ ortalamasını biliyorsun çok sallama
Maalesef son 1 haftada kötü bir olay neticesinde tanıma fırsatım oldu. Twitter'da birçok defa önüme çekti TT oldu. Daha sonrasında videolarını falan izledim bayağa temiz ve saf çocukmuş. Kalbi de güzel bir kardeşimiz olmasına rağmen çok rencide edici sözlere maruz kalmış. İnsanlarımız Maalesef çok kötü demedikleri şey kalmamış bir müthiş kalpli çocuğa.. inanılmaz dimi? Tek zaafı annesine çok iyi bakmaya çalışmak ve çevresinde ki insanlara yardımcı olmaya çalışan birine ne diye bu şekilde kötü davranmışlar anlamak mümkün değil. İnsanlar Maalesef çok kötü.
Rabbim mekanın cennet eylesin İnşallah.
Öncelikle yorumunuza kesinlikle katılıyorum burada insanlarımızın iğrenç olduğunu güzel dile getirdiniz
Aşağıda bir yorum okudum böyle ölmek onun kaderiymiş falan filan saçma sapan şeyler. Deprem öldürmez bina öldürür. Deprem kuşağında olan bir ülke olarak gerekli önlemleri almis olsaydık, önümüze gelen müteahhite el altindan para yediriyor diye imar izni vermeseydik , usulüne uygun binalar inşaa etseydik ve bunların hepsini işinin ehli olan kişiler tarafından denetleseydik bu çocuğun ve ölen binlerce vatandaşımızın kaderi bu olmayacaktı. Tevekkul ne güzel şey değil mi? Sen tedbirini al gerisini Allah'a bırak o zaman ölürsen kader de işte.
Gerçekten zorbalık nedir çok iyi bilen biri olarak Taha'ya yapılanlara hiç bir zaman içim kaldırmadı. Gerçekten çok kötü niyetli insanlar var ve kendi iş bilmezliklerini işini iyi yapan birini görünce onu aşağıya çekmeye çalışırlar. Ve dış görünüşüne ( ki gayet hoş bir insan ) o kadar çok eleştiri gelmiş ki gerçekten içim ezildi. Madem insanlar görünümlerine göre zekası yeteneği veya iş yapma kapasitesi ölçülüyor hakaret eden kişi sen o zaman bu çocuğun yaptığının onda birini yap. Ama is iş yapmaya bir seyler uretmeye gelince hakaret edenin kaidesi bunu yemiyor. Allah gerçekten böyle insanların şerrinden korusun!!!
Son olarak dinimizce şehit mertebesine erişti ve umarım allah varsa işlediği tüm günahlarını affeder.
Allah*
Allah, Taha'nın zerre günahı varsa hepten bağışlar***
Sondaki cümlemin doğrusu bu olacak!!!
Maalesef ya umarım mekanı cennet olur.
Bence de öyleydi.
8 katlı binanın üstüne bir 8 kat daha devrilmişti hataya yollardan ötürü ulaşılamadı ulaştıktan sonra da onun için çabalandı. Mecburen tıraşlama yöntemiyle yavaş yavaş gidildi. Şunu unutuyor insanlar yıkılan tek bir şehir değildi. Nereye koşulacağı şaşıldı. Dünyada yaşanmış en büyük felaketlerden biri bu. Ve hala kimse çıkıp eleştirmesin yok yardım edilmedi gitmedi bilmem ne diye. Herkes elinden geleni yaptı. Ömrü bu kadardı Allah rahmet eylesin
Yani düşününce bende buna katılıyorum, İnsan kaderini yasar onun ömrü o kadardı deprem bahane oldu hani bizde enkazda olabilirdik. Allah korusun baskasıda olabilirdi kaldı ki aynı depremi yasadık siz 1 insana insan öldü diye bakmıyorsunuz o neymiş ünlüymüş yüzlerce insan öldü onlarda can değil miydi? Allah rahmet eylesin diğerleri gibi daha fazlası daha önemli gibi birini göstermeleri benim de sinirimi bozdu. Kolu kesilen adam çocuğunu kurtarmaya çalısan çocukları ellerinde can veren. Anne babalarının ölümlerini görenlerde can değilmi? Kimliği belirsiz adamı ölüden bile saymayan insanlarız biz daha diyecek sözüm yok
@Berivann6 görmezden geldiğim yok diyorum ki o can diğerleride can. Hepimiz çok üzüldük herkes bunu yasadı bizim binada hasarlı çıktı bizde çıktık bu binadan Allah korusun o değilde ben ya da benim gibi aileler de öldüler neden birisi bir can gündem de oluyor. Benim bozulduğum nokta surası. Durumu kötü sadece ailesi serveti olan insanlarda can diyorum tabi adamda para varya fenomen ya , benim üzüldüğüm o anda ne benim nede sevdiklerimin canıydı ben de ölüme yaklasmıstım çünkü düşünemiyorsum o an ben sadece çıkmak istedim belki oda istedi belki didindi ama kurtulamadı , Allah rahmet eylesin yine dçyorum insan kaderden fazlasını yasayamaz bir insan ölüm geldimi kapısına ne kadar zor bilemem belki yasamadım bunu ama o gece orada tek vefat eden oymus gibi davranılıp bir can yüzünden kurtulacak birkaç kişi belki onun yüzünden kurtulamadı bana göre oradaki kurtulacak canlar birisi kurtulamazsa bırakılmalı çünkü buna ne benim ne senin nede baskasının hakkı var bu doğru değil belki yasaması gereken bir can onu herkes aradı diye kurtulamadı bu o an senin yüzünden bir cinayet olacak. Ne kadar acımasız gelsede size bence bana göre doğru olan buydu. Bir insanı arayıp diğerlerinin kurtulması gerekecek yerde ona aramaları zaman kaybetmek demek ve cinayete dahil oluyorsun demek bana göre
Ayrıca yine diyorum insan kaderinden fazlasını yasayamaz çocuğun ömrü bu kadarmıs çıksaydı yine vefat ederdi emin olun. Allah'ın işşne ve takdirine karısılmaz. Sen kötülüğü engelleyemezsin kimse engelleyemez o ol derse istediğin binayı kur sen yine altında kalırsın ya da ölürsün. Tabiki önlemler şart bşnalar sağlam değil ama kurtulan insanlarda oldu. Hepimiz yine diyorum sarsıldık üzüldük belki unutamıcaz hep travmayı yasıcaz ama bakın bir an işte bir anda insan tuzla buz oluyor Allah'ın merhametine sığının bol bol dua edin Allah'tan baska kimse koruyamaz insanları. Oradaki bebekler de mucizesi ben kardeşimi 1 hafta sonra hastane sokaktayken yolda hastanede doğurduk rabbime binlerce kez şükür ediyorum onu ve annemi bize bağışladı diye burnumuz kanamadan su binalardan çıkan sayılı insanlar olmak ve bu psikoloji ile ailemi kaybetseydim bilmiyorum yani anlayamam ama hâlâ yasıyorum bu abı ve o depremden kurtulan yakınları olan aileler gördümü ağlamaya baslıyorum dayanamıyorum keske bir şey yapabilsem diyorum dua ediyorum akıl sağlığım için anneme destek olmaya calısıyorum yeni lohusa dönemi böyle bişey yasadık ama bilmiyorsun bilmiyoruz her şey olabiliyor bu hayatta. İnsanları üzmeyin kırmayın sevdiklerinize sımsıkı sarılın yoksa belki o son geceniz olabilir ben hep böyle yasamaya çalısıyorum o anın en kötüsünü düşünmek hem istemiyorum hemde bilmiyorum o aileleri gördükçe dayanamıyor insan ama elimde olsa 1 can daha kurtulacağını bilsem ben can kurtarma derdine girerim bana göre 1 insanın kaybı 1 van kaybı demek yoksa ünlüymüş oda insan diğeride insan bana göre
@Berivann6 ve kızda yanlıs bişey söylememiş doğrusu buydu ve bu olmus belki onu kurtaramadılar ama belki kurtarabileceği bi bebek belki bi hayat kurtardılar belki yasayabilicek bir insan kurtardılar , insanlar çok benciller asıl hep ben hep ben olgusu var. Dısarı çıkınca da gördüm ki bizim paramız mal mülk o asağı inene dek yok oldu yiyicek yemek kalmadı evimizde, sıcak bi yatağa muhtac kaldık sen ölüme bunları götüremiyorsun. Ben bunları o anlarda gördüm ve hep bunu düşünüp hep şükrediyorum herseye. Yasamak sevdiklerin yanında olması o kadar büyük mucizeki 6 subattan önce üzüldüğüm seyleri Şu an anlamıyorum bile. Ölüm var bu hayatın gerçeği bununla yaşamayı öğrenmemiz gerekiyor
@Smsmaksm kimsenin kimaehi ayırdıgı yok ki zaten sadece fenomen çok linç yemiş coxugun konusmaları fakirlikten buralara gelmesi vs bir devir bucuk hafta haber alınmaması gayet diğer insanlar gibi bu çocuğu da gündeme tasıdılar daha çok kişi onu tanıdıgı için günsemdeki normalde magazin haberleri nasıl varsa çocuğun haberinin olması daha olasıydı
Bir bina daha üzerine çökmüştü baya kötü bir enkaz vardı onun bulunduğu bölgede. Kendi halinde kimseye zararı olmayan ama çoğu kişiye de dalga konusu olan biriydi, acaba o kişilerin vicdanı rahat mıdır merak ediyorum açıkçası. Allah rahmet eylesin geride kalanlara sabır versin
@Ilke_x gerçekten öyle 😕 hele ailesinin de ilgisizliğini falan duydum (ne kadar doğru bilmiyorum ama) ona da ayrı üzüldüm umarım doğru bilgi değildir
Çocuğun psikolojisini bozanlar yorumlarla hakaret edenler bile , çocuğu eziklediniz diye savunmaya geçmiş çoğu yer.. o çiçekler mezara değil o çocuğun kucağına koysaydiniz bı anlamı vardı.
Nasıl birisiydi bilmiyorum , gördüğüm: kendi halinde , bı platformda , düzgünce emeğini kullanmaya çalışan kimseye sataşmamaya çalışan birriydi
Evet ya o kadar efendi o kadar saygılı bir gençti ki kim zamanında kötü yorum yapıp dalga geçtiyse bu çocukla Allah belasını versin hepsinin. Yaşarken iki güzel laf edip de çocuğunun gönlünü yapmadılar, anca burnuyla ve kulağıyla dalga geçtiler çocuğu yamuk tava kullanıyor diye hor gördüler o kadar üzüldüm ki anlatamam katılıyorum yorumunuza
Ben kendisini bile depremde öğrendim. YouTube'da içerik üretiyomuş. Hem kendisine hem diğer tüm vatandaşlarımıza Allah rahmet eylesin. Depremler olacak bu dünyanın düzeni bu lakin umarım bundan sonra yapılan inşaatlar usulünü uygun yapılır. Daha büyük dükkan olsun diye kolon kesenlerin de cezalandırılması lazım. Sen kimsin ki kolon kesiyosun? Bina sakinleri de göz yummasın bu tür şeylere
Kendisini seviyordum insan olarak iyi bir çocuktu. İnsanlar sürekli linçlediler onu. Tek amacı ailesini rahat yaşatmak olan bu çocuğa yapılan linçleri haketmiyordu hiç. İlk zamanlardan biliyordum hatta yorumlaşmamız bile olmuştu. Ona kötü şeyler söylemediğim için vicdanım rahat öldüğüne çok üzüldüm. Maddi açıdan durumları iyi değildi fenomen oldu ve tam rahata kavuşmuştu ki deprem aldı onu bu hayattan belkide bu dünya için fazla temizdi allah mekanını cennet eylesin inşallah.
Şimdi başımız sağolsun diyenler bu çocuğa çok terbiyesizce saldırıda bulunan kişilerdir. Kendi içinden geldiği gibi davranan ve kimsenin istediği şekle bürünmeyen bu kardeşimiz çağın şımarık solcularının edepsiz söylemlerine maruz kaldı. Mekanı cennet olsun ❤️
Kesinlikle katılıyorum burada insanlarımızın ne kadar igrenç olduğunu gördüm
🙏🙏
Merhaba,
Açıkçası çok tanımıyorum Taha'yı. Ama şu deprem haberlerinde rastlamıştım. Biraz araştırdım. Temiz kalpli çocuğa benziyordu. Yani gerçekten üzüldüm. Sadece Taha için değil, Ahmet içinde Mehmet içinde yani herkese. Tekrardan ülkemize geçmiş olsun :(
Söylenmesi gereken pek çok şey söylenmiş.
Taha Duymaz hayattayken, kendisini linçleyenler, dalga geçenler, akılları sıra zorbalık yapanlar şu anda nerede?
Kelimelerle ifade edemiyorum düşüncelerimi ve duygularımı, yetmiyor...
Ben ilk burada tanıdım.
Gördüm.
Videolarını izlemedim.
Ailesine sabır diliyorum.
Allah rahmet eylesin.
Ne hayatlar gitti.
Ne aileler bitti.
Kayıp olanlar , kacirilanlar.
Ne diyebilirim bilmiyorum.
Sözün bittiği yerdeyiz galiba.
Allah rahmet eylesin.
Geç kalındı diyemeyiz. Belki de deprem esnasında vefat etmiştir. İlk günden müdahale edilseydi, vefat ettiğini herkes o zaman öğrenseydi, acaba bu sefer de geç kalındı diyebilecek miydiniz?
Kaç gün geçti, enkazın altından hala canlı çıkanlar var. Vaadi yetseydi, ölüm vakti gelmeseydi şu an da yaşıyor olabilirdi.
O yüzden kimse için, geç müdahale edildi, ölüm yakışmadı laflarını etmeyin.
Pek tanımıyordum ama çok üzüldüm 😔
https://www.instagram.com/reel/CokrYNrgLpr/?igshid=MDM4ZDc5MmU=
https://www.instagram.com/reel/Cow3Lr6j6J_/?igshid=MDM4ZDc5MmU=
Zamanında bu gencimize olumsuz yorum yapanlar, vefat haberini duyunca üzülmüşler midir bilemem. Aklıma Yüzüklerin Efendisi İki Kule'de Kral Theoden'nin şu kısa ve dokunaklı cümlesi geldi: " Babalar oğullarını gömmemeli!" Ben geride kalan ailesine üzülüyorum, başları sağolsun.😔
Sen üzülsen ne olur lolipop
Ya sen karına bile öldüremezsin
Ya yaşın kaç mk üzülmemişmiş sosyal medya maymunu isme bak
Bir kadına tehdit ediyorsun utanmadan lütfen şeytanın oyunlarına kendinizi alet etmeyin saygılı olun
Hayatımda gördüğüm en efendi, nazik, iyi kalpli insanlardan hiç bir zaman dalga geçmedim hep sevdim ama depremin ilk günü herkesin paylaşımlarını gördüm onunda gördüm ölmeden önceki ve sandım ki olayları görmüş ama paylaşmıyor ben çok salağım çocuğuca m@l dedim ve anında onun da enkazda olduğunu öğrendim dünya başıma yıkıldı çok ağladım umutla bekliyordum dua ettim ama…yattığı yer incitmesin mekanı cennet olsun
Tahmin etmiştim vefat edeceğini çünkü günlerce hangi bir gün o kadar ağırlığın enkaz altında kalabilir ki can insan bu bir kaç gün dayanır dahası zor çok üzücü 😥 Rabbim sevenlerine ailesine yakınlarına sabır versin
Allah rahmet eylesin çok linç ediliyordu bu çocuk çok zorbalık gördü ama ben bir kere bile hakkında kötü düşünmedim. Estetikte yaptırmıştı tam hayatını yaşamaya başlayacakken Hatay'ın enkazı altında buldu kendini 😓 gerçekten çok üzüldüm.
Bu çocuğun hesabını hiç takip etmedim. Çektiği videoları başka sayfalar paylaşıyordu. Herkes bu çocuğa küfür ediyordu yorumlarda. Şimdi değerli oldu iyi mi. Millet Taha da Taha diye ortalıkta. Bu çocuk gay mi ben anlayamadım.
Bu çocuğa neler neler dediler dış görünüşüyle giyim tarzıyla fakirliği ile dalga geçtiler. Küçücük çocuğu bu dünyadan küs gönderdiniz değer mi 3 günlük dünya da birbirimizi üzmeye
Ne denir ki? Allah rahmet eylesin... Takip etmesem de çok üzüldüm. Ölümlü dünya... Ölümler bana ahireti hatırlatıyor ve yapmadığım ibadetler için daha çok üzülüyorum.
Düşünecek bir şey yok ben şey düşünüyorum acaba o çocuğun annesi farklı bir insana ne yaşattı ki bu cezayı çekiyor yani Allah rahmet eylesin çocuğu da bir şey diyemem Belki de ben de öyle olacağım ya Ne bilemedin nasip kıs
Ölüm Allah'ın emri mekânı cennet olsun.
Sadece Taha değil diğer vatandaşlarımız içinde aynı acı içindeyiz bir baba evladını ve eşini kaybetti kuran okuyordu başında Allah'ım ölümünde hayırlısını versin bize.
Cok çok üzüldüm hele yaşarken yapılan linçlere ve iyi kalpli bir insan olmasına mekanı cennet olsun bir hevesle ne güzel yemekler yapardı 😥 kız kardeşi içinde üzgünüm onunda mekanı cennet olsun maalesef yeni videoları artık gelmeyecek
Geç mi kalındı.
Ne saçmalıyosun sen yaa. Ben hatayda dört gün iğneyle kuyu kazdım. Senin orada olan bitenden insanların canla başla kendi hayatlarını tehlikeye atatak katlandıkları fedakarlıktan haberin var mı. Boş boş konuşma.
Allah rahmetiyle kucaklasın, çocuğa karşı duygularım hep nötrdü Hayat kısa hepimiz ölümden nasibimizi alacağız. Yaşadığımız süre içerisinde aldığımız nefesin kıymetini bilme umudu diliyorum
yaşarken en ağır hakaretlerin , küfürlerin edildiği insanlara da öldüğünde benzer şeyler söylendiğini çok gördüm. samimi gelmiyor açıkcası hiç bir şey bana.
“Hiçbir ümmet ecelini ne öne alabilir, ne de erteleyebilir.”(Mü'minûn Sûresi, 43) re-state://background_color_rgb (255, 255, 255), font_color_rgb (15, 20, 25), justifyLeft
Bu çocuk hakkında bir kere bile kötü yorum yapmamıştım. Gariban bir çocuktu safdı. Sosyal medya da birşeyler yaparak ekmeğini kazanıp ailesine bakmaya çalışıyordu. Gidip tiktokta saçma sapan kişilerin ünlü olması zorlarına gitmezken, bu çocuğun ön plana çıkması zorlarına gitti. Hatta gelen yorumlardan ötürü estetik bile yaptırdı. Gerçekten insanımız çok acımasız ve kötü kalpli. Nolursa olsun tahayı severdim mekanı cennet olsun
Kimseye zarari olmayan kendi halinde bir cocuktu. Bazi kalbi kotu insanlar dunyanin hakaretini ettiler... Vicdanlari sizlar mi acaba? Allah rahmet eylesin
Binlerce insan öldü. Taha nın onlardan farkı yoktu. Her biri içi canım çok yandı. İhmalle ölen birileri varsa umarım hesapları sorulur
Taha Duymaz'ı pek bilmezdim 1 2 videosunu belki izlemişimdir, deprem olduğundan beri akibetini çok merak ediyordum, bu soruyla vefat ettiğini öğrendim. Çok üzüldüm Allah taksiratını affetsin.
Allah Taha duymaz ve tüm hayatını kaybedenlere Allah rahmet eylesin mekanları cennet olsun Allah ailelerine ve yakınlarına sabır versin. şehit oldular hepside.
Kendisini takip etmiyordum ama aldığı nefreti her zaman saçma ve anlamsız buluyordum. Bir kere bile kendisine nefret kusmadığım için benim içim rahat. Huzur içinde yatsın..
Çok üzüldüm gerçekten depremin ilk gününden beri takıp ediyordum ve artık kaç gunfur ümidi kesmiştim maalesef olmuş çok üzüldüm Allah sebep olanları cehenneminde yaksın
Daha çok gençti. Kendisini tanımam ama sosyal medyada denk gelmiştim. Onu küçük gören onunla dalga geçenler insanliklarindan utansinlar
Üzüldüm gerçekten. zararsız, iyi kalpli, gariban bir çocuktu ailesi için çabalıyordu klavye başından linç ettiler çocuğu ne yapsa yaranamadı.
İlk hallerini seviyordum hatta takipte ediyordum ama sonra dönüştüğü kisiyi sevmedim ama allah rahmet eylesin
Allah bazı değeri bilinmeyen insanlarca saf görülen kullarını bu dünya daha fazla üzmesin yıpratmasın diye erkenden onların yanından yanına alır. Çok saf bir kardeşimizdi. Allah rahmet eylesin. Ruhuna el Fatiha 🤲🏻🖤
Ya çok üzüldüm bende takip etmem ama çok saf temiz çocuktu çok üstüne gidiyordu millet. Yaşamasını sn çok istediğim kişilerden biriydi
Allah rahmet eylesin diyip geçin kendi çapında bir şeyler başarmak istedi ama bu dünyadaki vakti bu kadarmış.
Çok üzüldüm, kalbi temiz kendi halinde bir çocuktu. Allah rahmet eylesin, Allah ailesine sabır versin 🤲🏻🙏🏻
40 bin kisiye gec kalindi iyi veya kotu taha sadece onlardan biri. Hepsine nasil uzulduysek onada oyle iste
Ben çok üzüldüm. Bununla ilgili bir şeyler yazdım zaten bir daha bir daha yazmayacağım ama çok cok üzüldüm.
Allah rahmet eylesin. İhmalkarlık olsa bile bu artık kadere dönüşen bir şey ve gidenler için elden bir şey gelmez
Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun insanlar böyledir işte kimin hayatında ne olduğunu bilmeden yorum yaparlar
Hiçbir şey düşünmüyorum ölenlere Allah rahmet eylesin maalesef bazı yardımlar şeyler Birden olmuyor üzücü ama elden de bir şey gelmiyor
Gün geçtikçe kendini düzeltiyordu maalesef hayat kısa sürdü onun için Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun
çok gereksiz linçlendi çocuk, kendi çapında aşçı olmaya çalışıyordu ve insanları güldürmeye çalışıyordu, allah rahmet eylesin yattığı yer cennet olsun
İyi biriydi, saf kelimesine katilmiyorum. Asagilayici bir kelime. Genelde iyi insanla karsilamamis kalaslarinin kullandigi bir kelimede olabilir…
Insanların dış görünüşüyle, maddi durumuyla alay edilmesini her zaman çok seviyesizce buldum. Çocuğu kısacık ömrümde yediler. Bir taraflarına kına yaksınlar artık dalga geçip alaya alanlar. Allah rahmet eylesin.
Sonunda haberini aldik bir tek o varmis gibi onunla yatip onunla kalkiyorduk bosu bosuna ağız burun yaptirip sekilden şekile girdi
Herkes bı acı tasyon yapıyor o diğer vefat edenlerde bu kadar dillenmediniz diliniz şimdi mi uzuyor zaten bı kaç ay sonra unutulacak!
Ailesine ve yakınlarına Allah'dan baş sağlığı diliyorum...
Huzur içinde uyu Taha kardeş
Sevip sevmemek önemli değil. insanlar göz göre göre ölüme terk edildi. Belki de günlerce kurtarılmayı bekledi..
Allah rahmet eylesin bir akc kez izledim videolarını ve cidden çok saf temiz biri olduğu apaçık belli Allah'ın rahmeti uzerine olsun
çok dalga geçiliyordu ama Zararsız, iyi kalpli ve ailesi için çabalayan bi çocuktu üzüldüm
Çok üzüldüm yine ülkenin pisliğinde gün yüzü görmeyen bir çocuk.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?