Cumhurbaşkanı Erdoğan Kahramanmaraş'ta konuştu. İlk etapta depremden etkilenen vatandaşlara ilk etapta 10.000 TL yardım yapılacağını belirtti. Bu rakam sizce nasıl? Yaraları sarar mı?

Cumhurbaşkanı Erdoğan Kahramanmaraş'ta konuştu. İlk etapta depremden etkilenen vatandaşlara ilk etapta 10.000 TL yardım yapılacağını belirtti. Bu rakam sizce nasıl? Yaraları sarar mı?

Hiçbir maddi yardım yaraları sarmaz. İsterseniz 10 milyon dolar verin, hayatını kaybedenlere tekrar yaşam veremezsiniz. Yeni yapılan binaların yerle bir olması bu Türk insanının ekseriyetle nasıl terörist ruhlu olduğunu net bir şekilde ortaya koyuyor. Bunların benim gözümde bir terörist kadar değeri bile yoktur. Teröristin en azından bir ülküsü var, ne olduğunu bilirsin. Ama bunlar, açgözlülük uğruna insanların canını umursamayan insanımsı iblisler. Bunları denetlemeyen devlet ve cahil bir halk. Sonuç: Felaket.
İnsanımsı iblisler olarak nitelediğim kişiler müteahhitlerdir bunu belirtmek isterim.
Bu bütün yaraları sarmak için değil zaten. İlk etapta acil ihtiyaçları giderebilmek için.
Elbette bazı noktalarda eksiklikler olabilir. Ayrıca maalesef mağdur olsun veya olmasın bizim milletimizde de herşeyi suistimal eden çok fazla kötü niyetli insanlar olduğu için her adımlarını temkinli atmak zorundalar.
Bundan önceki depremlere bakın bütün depremzedeler için her türlü kaynaklar kullanıldı.
Bu seferki deprem 10 ili, yüzlerce ilçe ve bölgeyi kapsayan ve dünya üzerinde son 100 yılın en geniş kapsamlı depremi olduğu için belki tamamen yaraların sarılması genel olarak daha yavaş olacaktır. Ancak herkes emin olsun ki mutlak olacaktır.
Lütfen yalan haberlere ve provakasyonlara gelmeyin arkadaşlar..
Yaraları elbette hiç bir mikar sarmaz. Ama ilk etap için iyi. Bazıları bu miktarı az buluyor. Az ya da çok fark etmez şu an. Belirli yardımlar ve destekler elbette gelecek. Hükümeti bende sevmezsem bile her şeyi eleştirmekten kaçının. Depremin bu kadar hasarlı olması elbette Hükümetin suçu daha doğrusu yapılmayan şeyler nedeniyle bu durumları yaşıyoruz.
Adamlar her şeyini kaybetmiş 10.000 tl nedir ya, ilk etapta olsun son etapta olsun maddiyat bi yere kadar bu insanların psikolojik desteğe ihtiyacı olucak çok yakın sevdiklerini kaybettiler belkide kendileri enkazdan çıktı bu nasıl bi tramva onu düşünsünler.. karin doyurmakla yana çekilmek oy beklemekle olucak şeyler değil...
Cevap
30Cevap
açıklandığı gibi ilk etapta yapılacak olan yardım bu miktarda. mutlaka daha sonra tekrar yardım yapılacaktır.
İlk etap olduğu için ilerleyen dönemde daha çok yardım yaparlar diye düşünüyorum. o kadar vergi çalıyorlar yardım yapsınlar
Deprem için yeteri kadar hazirlikli olmadigimiz anlasildi. Stratejik ve planli bir sekilde bunun ustesinden gelebilecek kadar büyük bir ülke degilmis onu anladik.. Para yardimi tamam bu da olmasi gerekiyor ama ondan once yeteri kadar deprem bolgelerine yetisebiliyorlar mi su an o kadar yetersiz ki.. Ve ustelik bu yetersizligin uzerine oradaki vatandaslarimiz mültecilerle sınanıyorlar.. Multeci konusu da zaten basli basina ayri bir sorundu ve o sorun cozulmedi su an o sorunun meyvelerini yiyoruz...
Bir aileyi düşünüyorum depremde kalmış. Evini kaybetmiş. Eşyalarını kaybetmiş. Biraz birikimi varsa onu da hırsızlara kaptırmış. Sağlığı desen yerinde değil. Giden canlar olmuş. Çalışabilseydi bir ayda alacağı para ortalama 12 bin felandı zaten. Küfür eder gibi geliyor on bin.
Capulcu takimindan yine hayaller aleminden nagmeler..
10 bin lira hangi surecte, kimlere verilecek.
Ilk etap nedir? Hangi ay, hangi donem, hangi surece kadar ya sonrasi..
Saraylarda, mecliste dolanan binlerce koyun var. Birisi tarih, surec, donem uyduramadi mi.
"Sen 10bin ulastirana kadar milletin bagislariyla zaten fazlasi ulastirildi 2 gunde duduk makarnasi" demezler mi adama..
Arkadaşlar gerçekten boyle bir durumun siyaseti , dini, ırkı yok lütfen yapılan her destek destektir azı çoğu kimden geldiği mühim değil bu şekilde bölücü düşüncelerinizi en azından üç ay erteleyin
Cumhurbaşkanı kendisi ve partisi olarak depremzedelere yardım yaptımı? Devlet olarak zaten yapıyorlar Akp ve milletin ekilleri olarak yardım bekliyen arkadaslar var haydi birlik olma zamanı siz sevirci kalmayın !!
Az vermiş kendi trollerinin ödeneğini kessin, sarayın milyonluk harcamasını kessin 10 larca uçağının 9'unu satsın, bir halta yaramayan milletvekillerinin maaşını kessin ve tüm bu gelirleri depremzedelere aktarsın
Sarayda yaşayan birine göre ne kadar yüce gönüllü bir tutar. Her milletvekilinin 1 yıllık maaşı depremzedelere verilsin.
@mekaninsahibinil AA olur mu sonra aç kalırlar çok şey istedin
@prenses__artemis doğru, onların işkembesini doyurmak fakir fukaranınkini doyurmaktan daha zor.
Birlik, beraberlik ve destek gerekirken ağzı olan , düşünmeden konuşuyor ya benim milletimin vicdanı nasıl bu kadar körelmiş şaşırıyorum..
@Manipopulation sen ne diyorsun ya deprem bölgesinde yaşıyorum, yaşadığımız o korkuyu biliyor musun? Her yerdeyiz deyip hic bir yerde yoklar Kendi imkanlarımızla hareket ediyoruz
Ve hala enkaz altında Kalan Onca insan var
Sonra kalkmış birlik diyorsun
Siyaset yapmanın zamanı değil 2 dk adam olacaksınız onu da beceremiyorsunuz
Başına gelsin dilemiyorum ama en azından biraz empati yap ona göre yorum yap...
Empati yapıyoruz zaten. Geçmiş olsun. Bizler de elimizden gelen yardımı yaptık, yapıyoruz ve yapacağız.
Siyaset yapan ben değilim. Sadece ortalığı yaygaraya veriyorlar. Adresini konumunu attın mı ver gruplarda paylaşalım afad a cimere ahbapa ulaştıralım. burada sitem ederek atıp tutarak değil verimli hareket ederek destek olalım haydii
@Manipopulation konuşurken sana mı sorucam kes sesini bi bitmediniz Allah’ın yalakaları! Orada insanlar günlerdir ne yaşıyor haberin var mı? Millet donarak ölüyor senin savundukların nerede? Milletvekillerinin aldığı maaştan haberin mi yok yoksa onları savunmak milletini savunmaktan daha mı evla geliyor? Booooşşsunuz boş beyninizin içi bomboş. Çaya makarnaya avuç açmaktan beyniniz pıhtı yapmış!
Biri artık Hatay İskenderuna yardım göndersin insanlar enkaz altında ölüyorlar evleri yıkılmış çoğu kişinin sokakta soğukta bekliyorlar yeter artık ya duyun sesimizi 😡😡😡😡
Gerçekten yardım gelmedi mi
Arkadaşım orada ve insanlar enkazın altında çığlık atıyorlar bağırıyorlar diyor
Evler yıkılmış insanlar sokakta soğukta bekliyorlar her yeri mülteciler almış
Allah yardımcıları olsun gerçekten çok üzücü
Evet İskenderunu gösterdi Habertürk biri ağlıyordu evimiz yıkıldı sokaktayiz açız günlerdir uyumadık nolur bizede yardım edin diyorlardı gözyaşlarım tutamadım günlerdir ağlıyorum heryere yardım gidiyor oraya geç kaldılar çok yazık ya şu soğukta biz evlerimizde yatıyoruz onların bu hali çok kötü çok koskoca Hatay yok olmuş sizin bahsettiginiz İskenderun çok kötü halde destek olalım onlara ne yapabiliriz arkadaşlar İskenderuna hataya yardım lazım 😭😭
Mülteciler baydı artık
Bütün arkadaşlarıma dedim bugün yardım çıkacaktı yola her yere yazıyorum
Direk hataya yardım gönderebilsek 😞
@ᴀʟᴏɴᴇᴀɴqᴇʟ @ruyasoyler Arkadaşlar hataya ve İskenderuna yardım gönderelim ama sadece oraya gönderelim insanlar sokakta uyuyor ya şu an Türkiyede en zor şartlarda onlar kaldı ne yapabiliriz twitmi atalım ne yapalım cimeremi yazalım sizce 🥹🥹
Atalım
Ben hemen atıyorum sizde arkadaşlar bişeyler yapın elimizden ne geliyorsa yapalım
Operatör lazımmış vinç için öyle diyorlar Hatay İskenderun
Bendee cimere yazıyım
İşiniz gücünüz şov, enkaz altında kalan o kadar insanlar var ama siz para diyorsunuz
2 dk adam olacaksınız onuda beceremiyorsunuz
İlk etapta yeme içme barınma ihtiyaçları için birkaç gün anca idare eder umarım tüm yaralar sarılır tez vakitte
Aile başı mı kişi başımı? Hmmm ailelere demiş. Yermez ya ne yetecek. Deprem vergilerini ne yapmış. Çalmış mı?

Yorumsuz
Millet evini kaybetmiş bakımı kaybetmiş. TOKİ den ev verseler ya 10 bin lira nedir? Bunlar iyice saçmaladı
10 bin TL ne dalga mı? Geçiyor sun bu parayla insanlara doğru düzgün ihtiyaç karşılanmaz çok yetersiz rakam bu ekonomi şartların da
Asla imkanı yok önemli olan şey zaten şu an para değil yardımlaşmak birlik beraberlik ölüyor insanlar şu anda bu para bir işe yaramayacak
İlk etapta diye yazılmış. Bundan herkes farklı bir şey mi anlaması gerekiyor? Bence hayır! İlk etapta kelimesinin Türkçe mealini mi yazalım? Kelimenin tamamı kime söylenir bilir misiniz? Burada yazamıyorum
Asla yetmez. Hangi yaraya merhem olacak 10 bin tl?
Keşke o paralar zamanında yeni teknoloji evler için ayrılsaydı..
Önce enkaz altındakilere adam yetiştirsin, sonra halkın üç kuruş parasını halka versin.
Ay sarmazmı, ölen yakınlarını bile unutturur, yanında da çay ilgamda etsin hava soğuk
1 sene önce yastık altındaki paraları istiyodu🤔
acil ihtoyaclar icin kullanilabilinir iyi para. bunu zaten normal yardim olarak vermiyordur.
Gerçekten dalga geçer gibi açıklamalar yapmasınlar ekip ulaşmayan bölgelere ekip göndersinler Bu ne ya İnsanlar enkazın altında soğuktan ölüyor depremden değil
Kabul edilebilir bir miktar kıymetini bilin Reis’in
İlk etapta demiş, siyaset tartışmanın sırası değil.
Enkaz altındakilere kulak versinler önce..
Depremde sağ kalanlar donarak ölüyor..
Tabii ki de maddi anlamda yardım olsa da o yara hiç geçmeyecek
Hiç de vermeyebilirlerdi şimdilik ise yarar bi meblağ
Vay bee ne kadar da faydalı bir yardım bir şeyler derdim de Silivri soğuktur bir şey demeyeceğim
siz ciddi misiniz 10.000 tl ne insan hayatı bu kadar ucuz mu
Kisi kendi gibi bilir işi. Kendisi hayat boyu 3 kurusun pesinden koştu baska bir duygusu yok o yuzden iyilik diye bildigi tek sey 3 kurus para vermek.
Ağ neyini anlamıyosunuz sırf muhalefet olmak için her boka bişey bulmayın ilk etapta diyo ilk etap devletin yaptığı biçok şey var AVM satın alıp halka bedava dağıtmak gibi kimin haberi var anca oturduğunuz yerde ahkam kesin ag
Bazilarinin isyerleride batmis 10 bin simdilik iyi ama sonrasi ulke disinda biri 20 trilyon yardim yapmis ne iyiler var sagolsunlar vallai
14.3 milyon kişinin etkilenmiş olduğuna bakılırsa şimdilik az da olsa idare eder sonraki yardımlar önem arz eder ama
10.000 tl mi?
😂
Ya sinirden gülüyorum yeminle.
Ölen ölmüş can gitmiş mal gitmiş.10.000 deģil, 1 milyon olsa ne yazar.
İlk etap için o ücret ve yeme içme otelide ayarladı
milletten topla depremzedelere ver ben verdim olsun 10 bin lira rakama bak
İlk etapta ne demek? Az bir süre daha sonrw bu artar evleri devlet yaptırır.
Ağam bizimle eğlenir.
Sarmazsa sen daha fazlasını yap.
Hiçbir rakam şu anlık yaraları sarmaz.
On bin TL hiçbir işe yaramaz
Türkiye ve dünyadan dünya kar yardım toplanıyor 10 bin TL nedir ya
ilk etapta yapılacak olan yardım bu
ilk etapta işlerine yarar illaki
Gülünesi bir rakam
Kendi makam arabası kaç paraymış?
Ne güzel dedin ilk etapta dedi hatayda devami gelecek dedi takip ettiysen
çokmuş yarısını alsınlar
10 bine ne var 1 telefon olmuş 20-60 bin
İlk etap da diyor. Depremden etkilenen her aileye diyor. Gayet iyi gayet mantıklı
şimdilik için iyi ama sonrası önemli
asıl olay nereye yerleşecekler
Şov yapmasın ilk önce ezkazdakileri kurtarsın
10.000 TL başkanımız için ne kadar büyük rakam
o kadar cok yardim toplandi acaba ne olacak
Şaka gibi bir rakam
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?