'Bugün Oruçtum Yemek Yapamadım' Diyen Eşine 'Kahvaltılık Bir Şeyler Hazırla' Diyen Adam İnsanları İkiye Böldü
Oruçtum yemek hazırlayamadım diyen eşinize siz ne tepki verirdiniz?
'@thebacim' isimli Instagram sayfası tarafından 'Bazı kadınlar çok şanslı' denilerek yapılan paylaşım insanları ikiye böldü.
İşten gelen bir erkek ve oruç olduğu için yemek yapamadığını söyleyen bir kadını izlediğimiz videoda, evde yemek olmadığını öğrenen erkek, 'Madem kahvaltılık bir şeyler' hazırla diyor...https://youtube.com/shorts/MWXuPOxlNgU?feature=share
Oruçtum yemek hazırlayamadım diyen eşinize ne tepki verirdiniz?
Evlilikte ortak yaşamın sorumlulukları birlikte üstlenilecekse, çalışarak evin geçimini sağlama görevini erkek üstlendiyse, evin düzenini, temizliğini, yemeğini de kadın üstlenmeli. Kadının hem çalışmayıp hem de işten gelen eşine toplasan yarım saat alacak bir emekle bir tas çorba, bir salata hazırlamaması ayıp olmuş. Bunun için elbette arıza çıkarılmaz, bir kez olur kahvaltılık çıkarılır, ikincide dışarıdan söylenir, üçüncüde bir tost yapılır ama süreklilik arzederse sorun olur. Çalışan kadına ayrıca yemek yapma görevi yüklenmemeli, ama çalışmayan kadın için de "kadın yemek yapmak zorunda değil" demeyin, komik oluyorsunuz. Çalışmayan kadın, adamın işyerindeki işlere yardımcı oluyor mu da, adam da evin işine yardımcı olsun? Kadın da çalışıyorsa, evin her türlü işi birlikte yapılır, bütçe yetiyorsa temizlikçi tutulur, arada sırada temizlikçiye yemek de yaptırılır, temizlikçi veya yardımcı tutmaya bütçe yetmiyorsa temizlik, çamaşır, ütü, yemek vb tüm işler birlikte yapılır.
Yemek yapmak bile istemeyebilir, bunu oruca veya başka bir duruma bağlamanın lüzumu yok.
Ne yapmalı peki eşim?
İşten gelmeden 1,5 saat önce beni arayıp, evde ekmek bitmiş deyip yemeğe ekmek almamı söylemeli. Ben de zaten merakla sorarım, ne pişirdin diye...
İşte can alıcı yer. Pişirmedim ama şu yemeği (en sevmediğim yemek olsun) yapacağım dediğinde erkek tongaya düşer. Biraz horozluk yapsam da arkasından eşim nefes kesici ve son hamlesini yapmalı...
Ama sen de çok yoruldun işte hayatım, hadi gelirken ekmek alma da ikimize bir şeyler yaptır. Sen zaten sabah da iyi yemedim (ilgili davranma modu), bu şekilde akşam sana ziyafet çekmiş oluruz dediğinde konu kapanmıştır.
Ya kadınlar bir şeyler yapsınlar, uydursunlar. Hayat arkadaşın, yastık komşun, erkeği de anlayın biraz.
Bizlerin çoğu yukarıdaki senaryoda zokayı yutarız. Uyanmayız bile. Niye bu yanımızı kullanmıyorsunuz da konuyu hizmetçiliğe veya oruca başka bir şeye getiriyorsunuz?
Her şey kadına yüklenilmemeli. Evlilik paylaşmak demek, hayat müşterek. Adam eşinden beklediği kahvaltıyı kendisi de hazırlayabilir. Neden yemek yapmak sadece kadının görevi oluyor ki, bence bu görevde değil, içten gelen bir şey.. Kadın kadınlığını, erkek erkekliğini bilecek sözü içi boş bir söz. Birlikte hazırlanır, birlikte yenilir, ne var ki. Atla deve mi? burada ki adam kötünün iyisi, kahvaltılık hazırlasaydın diyor, bu da güzel bir yaklaşım ama sen hazırla, herkes nasiplensin. Sadece bunun için de söylemiyorum ki; erkek de çalışıyor, kadın da çalışıyor. Her zaman kadından bekleniyor çamaşır, yemek, ütü. Kadınları makine olarak görüyorlar
Ev hanımı birinin bu tarz bahaneleri bana saçma geliyor tüm gün evdesin zaten, benim annem çalışan bir kadın ama işten eve gelip yemekte hazırladı, çocukta baktı, temizlikte de yaptı birgün de böyleydim de yapmadım etmedim demedi. Bu olay tiyatro muhtemelen ama bunun gerçek örnekleri çok. Bunu bilerek evlenin beyler sonra ağlamayın
Adam da oruç mu ki, bence ikisi de tutsun veya ikisi de tutmasın öbür türlü ızdırap olur ikisi için de he namaz kılmıyorlarsa da cübbeli ahmet boşuna tutmasınlar diyor.
arkadaş şu yemek yapma mevzusu bu kadar büyütülüyo ya en çok da buna ayarım 1-yemek yapmak temel bi hayatta kalma becerisidir bi zahmet yemek yapabil kadınsan da erkek sende 2-oruç olman bişey değiştirmez adamda oruçmuş bütün gün çalışmış gocunmamış 2 tas yemek yapmak mı ağrına gitmiş hanfendinin 3-dediğim gibi oruç olmak bişey değiştirmez e orucuz o zaman hiç bişey yapmayalım devirip devirip yatalım nasını satayım yok öyle dünya ha kadında çalışıyodur işten gelmiştir vs eyvallah beraber hazırlanır ama sen bütün gün evde yat aşağı sonra oruçtum bahane etmeyin lan dini vazifeleri, baya tembelin tekiymişsin fırsat bu fırsat diye kafa izni vermişsin kendine 4-kendini düşünmese eşini düşünmesi lazımdı bu adam bitin gün hem açtı hem susuz hemde çalışıyodu, peki ne için, senin karnını doyurmak için.
Uykuya kaldım felan dese tamamda oruçlu olmayı bahane etmek absürt olmuş, bak kesin tıklanma uğruna bir tiyatrodur gene, birileri yine kadının işi yemek yapmak değil demiş he canım bu gidişle vitrindeki biblo bile daha çok vasıflı olacak böyle kadınlardan 😏
Şimdi ben oruç olsam ve eşim oruç olmasa iftar saatine kadar yemek hazırlamam kalkıp kendisi kahvaltılık alabilir.
İkimiz de oruçsak ve ben evdeysem adamcağız da işten gelmişse yemek beklemesi şaşılacak bir durum değil. Sonuçta ben akşama kadar evdeyken (evde olmam demek akşama kadar yatıyorum demek değil) onun akşam gelip yemek yapmasını bekleyemem
Oruçlu kadın acıkır ve yemek hazırlar. Aşk karın doyurmuyor =) Çalışıp gelen bir erkek ister istemez acıkıyor. Beraber hazırlama konusuna da tamam okey diyelim ama oruçtum yemek hazırlamadım sular kesikti ödevimi yapmadım öğretmenim demekle eş değer değil mi?
O kadında bütün gün oruç tutuyor yemek yapmak zorunda değil bunuda iki soruda bulundurmak lazım yapıyorsa sevdiği için istediği için yapıyor zorunda olduğu için değil kahvaltılık bir şeyler hazırlamak zorunda da değil adam gitsin hadi dışardan yemek alsın gelsin böyle bir seçenek niye yok
Çalışmayan kadın ev işlerini yapmalı erkek hem işe gidip hem çalışmayan karısına ev işlerinde yardım etmemeli ufak çocuk varsa ya da kadın hastaysa ayrı tabi. Ama bir sürü kadın var hem ev işini kocasıyla birlikte yapmak istiyor hemde işe gidip çalışmak istemiyor gerçek den bazı kadınlar abartıyor erkeklere bu kadar yüklenmek saçmalık
Bu cümleye “hayatım dışardan söyleriz sorun yok” diyen erkek candır :D adamdır adamın dibidir. Hazırlayamadıysa vardır sebebi sonuçta oruç insanda halsiz düşebilir falan. Yani tamam adam işten gelmiş yorgun olabilir ama ne var ki bunda. Büyütülmesi saçma olmuş. Diğer kadınlar kıskanmış :D
Adam ne tepki versin istiyorlar acaba siddet uygulayinca bağırınca yemek mi pişmiş olacak gayet normal insanlar gibi karşılamış olması gereken o idi tabi kadının yemek yapması gerekirdi ama insanlık hali o gün kötü de hissetmiş Olabilir kendini Adam bu kadar kibar davrandığına göre surekli yaralayan bir durum değil
Her şeye orucu bahane eden insanlardan artık gına gelmeye başladı bana. Yorgunum diyor sebebini oruca bağlıyor. Dalgın oluyor sebebi oruca bağlıyor. İftara kadar uyuyor sebebi oruç. Yürüyecek halim yok diyor sebebi oruç. Ulan birisi de demiyor ki şeytan izin vermiyor. Tutma, her şeye orucu bahane edeceksen tutma kardeşim. Zorlayan mı var.
Kadının hazırlaması lazım. Bizde orucluyuz napalim tatlıya kadar hepsini düşünüp yapmaya çalışıyoruz. Adamlar essek gibi çalışıyor akşama kadar evde bizde caliscaz mecbur. Şöyle eşitlik falan dyenleri anlamıyorum. Adam gündüz dsarda çalışsın akşam evde tabak çanak mi kaldrcak ev hanımı bir kadın herşeyi tam yapmalı çalışanlar istisna bı durum.
Oruç olup yemek hazırlayamadım demesi mantıksız ve canım hayır rahatsızlandım falan dese ve oructum kalkamadım dese dışardan falan söylenir hatta arabayı alıp dışarı bi lokantaya gidersin anlayışlı olunabilir.
Onun görevi benim hayatıma ortak olmak. Ev işleri, yemek vs ise evde yaşayanların ortak görevidir. Kadın içinden geldiği için yaparsa yapar, yapmazsa sorun değil. Karnını doyurmak isteyen kişi yemeği sorun etmez.
Ya canı sağolsun ama öyle video çektik diye değil ya da başka bir şeyden. Kapıyı gülerek açsın yeter, gerisi halledilir. Şunu belirtmek isterim; eğer video çekemese ayrılacak çok çift var, fazla şey etmeyin yani.
Ben bir el arttırıyorum. Madem oruç ve yemek hazirlayamadi o zaman kahvaltıyı da hazirlayamaz. Demek ki rahatsız. Ben hazırlarim atıştırmalık biseyler der, mutfağa geçerim 😂
Eğer tutmuyorsam niyetli olan eşime sevgilime kalk bana bir şeyler hazırla demem. Eve gelmeden sorarım ya dışardan alıp gelirim ya da eve geldiğimde bişi yoksa oturur kendim hazirlarim
Olabilir insanlık hali evlilik paylaşmak üzerine kurulu değil mi? Yorgun veya rahatsız olabilir iftar içinde bir gün yemeği sen yapsan ne olur, sadece yemekten ibaret de değil aslında bu...