Erdoğan'ın Türkiye'yi eyaletlere bölme projesi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Erdoğan başkanlık sistemi ile ilgili söylemlerinde, Osmanlıdaki Lazistan, Kürdistan gibi eyaletleri örnek görerek Türkiye'nin eyaletlere bölünebileceğini, bunun da güçlü bir Türkiye'nin alameti olduğunu iddia ediyor.

Eyalet tartışmalarının geçmişi Kenan Evren'e dayanıyor, Kenan Evren'in Türkiye'yi 8 eyalete bölme teklifini Turgut Özal 1987'de reddetti.

Ancak aynı Özal, bundan tam iki sene sonra, Konya Ereğli'de "yarı eyalet sistemini" dile getirdi. Bu, Türkiye'deki 16 büyük şehrin çevresindeki illerin, bu şehirlere bağlanmasıydı. İl sayısı 100'ü geçecekti. Bu sözlerinden bir kaç ay sonra Özal, cumhurbaşkanı oldu.

1990 yılında, İçişleri bakanlığı, Türkiye'nin 13, 15 veya 18 eyalete ve 120 ile bölünebileceği yönünde rapor yayımlandı.

1990 yılında, Milli Gazetenin konu ile ilgili haberi:
Erdoğan'ın Türkiye'yi eyaletlere bölme projesi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Süleyman Demirel'de 1990'lı yıllarda şu açıklamayı yapmıştı: "Bizim korkumuz, üniter devletiz. Üniter devlete zarar gelir diye, eyalet sistemini düşünmüyoruz. Düşünmediğimiz için de merkeziyetçiliğe saplanıp kalmışız."

Recep Tayyip Erdoğan, 2023 hedefleri arasında bunu bir televizyon programında eyalet sistemini gündeme getirmişti.

Eyalet sistemi gündemi, Erdoğan'ın 2004'te de gündemindeydi:


Başkanlık sistemi hakkında eyaletle ilgili Fatih Altaylı'nın sorusuna, "Altı şişhane, üstü kaval olmaz" yanıtını vermişti.

Sizler de Erdoğan gibi eyalet sistemini savunuyor musunuz?
Evet, eyalet sistemi Türkiye için gereklidir.
Hayır, Erdoğan'ın savunduğu eyalet sistemi Türkiye için uygun değildir.
Fikrim yok, olabilir de, olmayabilir de.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Erdoğan'ın Türkiye'yi eyaletlere bölme projesi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevapla