Sosyal medya metrobüseki taciz iddiası sonrasında linç edilen adamı konuşuyor. Her akşam olduğu gibi metrobüs tıklım tıklım geliyor ve yolculuk sırasında bir kadın taciz edildiğini iddia ediyor. Belki gerçekten tacize uğradı belki de o yoğunluk içinde yanlış anlaşıldı.
Kadının tepkisi üzerine tacizci olduğu iddia edilen adam yolcular tarafından tekme tokat linç ediliyor. Bu sırada olaya bir polis müdahale etmek istiyor lakin izin vermiyorlar, linç etmeye devam ediyorlar.
Sosyal medyada tepkinin odağında linç edenler oldu. Ben ne zaman toplu taşımaya binsem tıklım tıklım oluyor. Yeri geliyor yapışık gidiyoruz. O an bir kadın tepki gösterse vah halimize. Üstelik hiçbir suçumuz yokken. Böyle bir olaya kurban gitmemek adına şoföre seslenirim, yeter da yapışık gidiyoruz diye. Velhasıl kelam erkekler olarak tereddüt içindeyiz. Açıklama fırsatı verilmeden, kanıt beklenmeden linç ediliyorlar. Ki bir süre öncesine kadar yanlış anlaşılma sonrasında bir adamı hastanelik etmişlerdi. Örnekleri mevcut.
Böyle durumlarda iddia üzerine linç etmek doğru mu? Yoksa cezayı adalet mi vermeli?
Güncellemeler
+1 yıl
Ek olarak, kadın şikayetçi olmadı.
Metrobüste taciz iddiasına dayak! Toplumun bu tür olaylarda linç etmesi doğru mu?
Sokakta onun bunun namus bekçiliğini yaparlar kendi bacısının kimle yatıp kalktığından haberleri olmaz böyle geçer milleti linç ederler ama gözleriyle yoldaki bir kadını soyup tacizin kralını yapar bu kişiler. İslanda zina, taciz, tecavüz gibi olayların ispatı için olayı gözleriyle gören 4 şahit lazım şimdi birileri çıkıp buna o zaman kimsenin suçu ispatlanmaz diyecek gidin tecavüz davalarına bakın tc hukukunda 10 şahit bile çıksa yine adam beraat ediyor. Yani birinin yaptığı taciz %100 ispatlansa bile hiç zarar görmeden serbest kalırken böyle hiçbir kanıtı olmayan kutsal bakire bir kadının iftirası yüzünden suçsuz biri linç ediliyor. Kadın niye şikayetçi olmadı çünkü şikayetçi olunca adamda itiraz ederse soruşturma açılacak belkide kadının attığı iftira ortaya çıkacak iftiradan yargılanacak. E ne olmuş kadın zaten adamı linç ettirip hıncını almış şimdi şikayet edip niye başını belaya soksun dimi nasıl olsa anlayıp dinlemeden bir adamı öldürecek kadar delikanlı namus bekçileri var onlara yaptırır işini polis gibi soruşturma açmıyorlar direk hüküm ve infaz
Ben olayı şöyle açıklamak istiyorum ve çok merak ederek ama o kadar çok merak ederek bir şey soruyorum ki bunu lütfen bana ciddi bir şekilde cevaplayın böyle birilerinin namus bekçiliğini yapan kişilere sorum orada burada erkeklenmesini kabadayilasmasini biliyorsunuz değil mi Çok güzel Peki o zaman bütün samimiyetimle bana şunu söyleyin yani hiç bir kere olsun Siz Bir Karıya kıza bakmadınız mı kesinlikle bakmadım diyin Allah'a karşı biraz dürüst olun bari tamam mı ve artı gelelim diğer konuya Sonuçta ortada bir suç var değil mi ve siz ne yapıyorsunuz kendi adaletinizi sağlamaya çalıştığıniz gibi Bir de üstüne üstlük bu toplum öyle bir geri kalmış ki böyle adeta saldıracak kendine yer arıyor o zaman şimdi sorma güzel bir şekilde cevap verin adaletini kendi sağlayan ve şiddet ile beslenen toplum ne kadar Çağdaş vermeden iyi olabilir e şimdi burada bana kalkıp şunu söyleyen de olacaktır ülkede Hak hukuk mu var Adalet mi var Eğer yoksa yine sizin suçunuz O yüzden kendi pisliklerinizi başkalarının üzerine yıkmaktan vazgeçin az kendinize gelin öyle Biz Türküz biz her yerde savaşırız gibi böyle Kabadayı Kabadayı yürumeyle erkeklik olunmuyor eger azcik allahin varligina ve birligine inaniyorsaniz yaptiginiz adaletsizlikleri bir gorun artik insan olun adam olun artistlik yapin demiyorum sadece adam olun
Artı içimde kalmasın bir başka konu daha söyleyeceğim Onun bunun namusuyla bekar net ile bilmem ne ile onunla bununla ilgili tercihinize az düğününde ülkeniz deki hak yiyen bu kadar insanlara sesinizi çıkartın o zaman size adam sıfatıni yakıştırsın lar Hani bu millet daha çok böyle mi müslümanci ya hani Evet çok doğru Namusa Geldi mi peygamber evladı kesirler Ama kul hakkı yiyen bu kadar insanlara esini çıkartamaz var İşte o zaman zaten Müslümanlık olunmuyor değil mi
Yani onun bunun namusuyla Onun bunun bekarın Hadi ile bilmem ne ile ilgileneceksiniz E az bir dönüp etrafınızdaki bu kadar hak yiyen insanlara sesinizi çıkartan diyorsanız gerçekten siz 4sınıf insanlarsınız Bu arada Yukarıdaki bazı cümlelerim Google Sesliden dolayi yanlis cevrilmis
Kendileri kul hakki yemeye gelince delikanli olurlar ama namusa geldimi peygamber torunu seriat bekcisi veya allahi zikir etmeye baslarlar gercekten bu toplumu cozemedim cok degisiksiniz
Linç sever ve düşünmeyen insanların hızla çoğaldığı bir zamandayız. Yasada da dendiği gibi "kadın beyanı esastır". Kadınların hepsi melek değil, art niyetli şekilde ifitra atan ya da o kalabalıkta yanlışlıkla değen eli bile taciz gibi yaygara kopararak beyan edenler olabiliyor. Yargısız infazın önüne geçmek için vuranların hepsi kameradan tespit edilip cezalandırılmalı.
Söylediklerinin hepsi doğru ta ki son cümleye kadar. Cezayı adalet hiçbir konuda veremediği için insanlar bu hale geldi. Çünkü adalet yok, adalete güven yok, artık bunu herkes biliyor ne yazık ki. Sonuç bu...
Maalesef işte bu sebeplerden adalet sistemi düzelmedigi sürece hiçbir konuda ki düzelmesi imkansız gibi daha cooookkkk şeyler yaşanır, yazılır, çizilir, duyarız ama boşuna...
Doğru değil. Ya karşı taraf yalan söylüyorsa ya iftira atıyorsa? Evet kadınlar maalesef bu çirkin davranışa maruz kalıyor ama iftira atan insanlar da yok değil
Bence etmemesi yanlış olurdu kardeşim, toplu olarak gösterilen tepki her zaman işe yarar. Kişiler başına geleceklerden korkarak taciz, elleme bu tür pislik şeyler yapmaz.
Kendimizi korumaya çalışmaktan bıktık. Sizinde hakli oldugunuz yanlar var fakat dusunun annenizin kardesinizin esinizin basina boyle b9r sey gelse ne yaparsiniz. 42 yasindayim bu yıl iki defa otobüste tacize uğradım. Yaşlanıyorum ve sanirim kendimi koruma anlamında yetersiz kalıyorum demekki diyorum. Ilki oturduğum tekli koltukta adam üstüme yaklaştıkça cama yapıştım. En sonunda bağırdım otobüsten cikamiycam annen kardeşin yok mu uzak dur diye.. eee yanındaki adam onu savundu bir şey yapmıyor otobüs kalabalık dedi karşımdaki genç kız müdahale etti sürtünmeye çalışıyor dedi kadın çekildikçe üstüne gidiyor ben burdan gördüm dedi. Ben zaten agzima geleni soyledim otobüsten atıldılar. Bir diğeri daha iki ay önce ayakta yanimda yaşlı teyze vardı. Arkamı döndüm telefona bakıyorum. Bir sıcaklık hissettim kadın bana yaslandi zannetim ilerledim kadınlar bile dokunsa sinir oluyorum. Refleks bir döndüm adam şoka girdim. Yaşlı kadına yer vermiş arkadan benim yanıma gelmiş. Adi herif ve yaşlı bir amca bağırmaya başladı olaya tanık anlatıyor olanı ama ben şok içindeyim tam adama bağırmaya söylenmeye basladim otobüs durdu ve atladı otobüsten. Lanet olsun bu adamlara diyorum. Bunca yıldan sonra başıma gelenler sonucunda şunu anlıyorum genç yaşlı bakmıyor bunlar iyice azdılar ve daha caydırıcı cezalar gelmeli diyorum.
Kadınlar çirkef ve yalancı amacına ulasamazsa örnek veriyorum kapıdan önce geçemediyse sinir olmuşsa adama taciz etti diyebilir, kadınlar erkekleri düşman olarak görüyor, örnek vereyim bir kadın erkeği taciz etse erkek güler tekrar yapmamasini ister rica eder, ama kadın fırsatı yakalarsa elin değse hapise attırmak öldürmek için elinden geleni yapar çünkü erkeği düşman olarak görüyor intikamla besleniyorlar erkeklere karşı dikkatli olmanızı öneririm bı yerde kadın varsa uzak durun oturmayın yanlarına. Bı gün otobüs tıklım tıklım dolu iğne atacak yer yok kadınla sırt sırtta degiyoruz istemsiz kadında 40 yaşlarında beni taciz ediyor gibisinden bir muameleyle itmeye kalktı kadına karşılık verdim kocası vardı Allah'tan kocası gördü kadını uyardı kocası olmasa taciz ediliyorum diye bağırıp ortalığı yikacakti tacizle suçlandıginiz an sesinizi çıkarın karşılık verin kadınlar erkeklerden intikam almaya çalışıyorlar çünkü o kadınlardir ki Hz. Ademi cennetten kovdurup dünyaya yollayan intikam Hz Havva dan başlamış tam
Öyle bir ortam yanlış anlaşılmaya hep müsaittir kaldı ki sokak ortası değil orası dapdar bir alan. Ayrıca kadınların çirkefliği sadece erkeklere değil kadınlara bile geçiyor. Ufak bir yanlış anlaşılma yüzünden teyzenin birinden otobüste azar işittim ve sanki kuyruğuna basılmış kedi gibi cırlayıp durdu.
Ha ayrıca aklıma gelmişken taciz sanıp cırlamak yerine önce bir etrafınızdakileri uyarın en azından beyefendi biraz mesafe koyabilir misiniz diye bir söylenin karşınızdakine. Koymamaya devam ediyorsa zaten sorun bağır bağırabildiğin kadar o zaman.
Pembelerin bir çoğu ohh iyi olmuş demiş. Umarım bir gün kendi babalar-abileri böyle ahlak yoksunu kız kurusu dedikleri kadınların iftirasına uğrar da gözünü hastanede açar, o zaman o pembeleri yine burada ohh olmuş babama derken görmek istiyorum
Şimdi gelelim madalyonun öteki uyüzüne, bu kadının yalancı olduğu şikayetçi olmamasından belli, adam bu olayı mahkemeye taşıyorum desin bakalım o kadının semtinde sokağa çıkacak, kocasının milletin yüzüne bakacak hali kalacak mı YALANDAN DOLAYI!!! kadın feryat ettiği anda arkasındaki bir üniformalı ASKER ya da POLİS olsa yine beni taciz etti diyebilir miydi? Ya da halk linç girişiminde bulunabilir miydi? Elbette ki HAYIR, neden dersen ülkede kanun var adamın aklını alırlar nezarethanede değil mi. Demek ki neymiş, önce tipine bakarsın ağzına göre kolay lokmaysa bağırırsın. İsteyen pembiş istediği kadar eksilesin, hatta doymazlarsa fake hesaplar açıp ZABAAAA kadar eksilesin ama gerçek BU..
Belki gerçekten yanlışlıkla oldu olamazmi? Bende geçen kalabalıktı annemede dedim olabiliyor böyle şeyler diye çünkü direk erkeğe saldiriliyir aynı şey ya bir kadının başına gelse böyle linç edilirmiydi? Ki o kalabalıkta birden adam gaza basınca herkes bir geri çekilip bir yere tutunmaya çalışınca istemsiz yanlış bir yere elin degebilir bu taciz değildir kazayla yapılan birşeyi direk yanlış anlayıp millet saldırıyor ve yine ben erkekleri savunmaya devam edecem gücüm yettiği kadar
Çoğu erkek milletin karısına kızına agzı sulanarak baakiyor , ama icraata gelince birisi taciz etti diye hemen linc ediyorlarrr , oysa ki her gun kendileri de onlarca kişiye bakıp onlarca şey geciriyorlar akıllarından. Madem duyarrlılar kendilerine sahip çıksınlar önce. Sahneye gelince herkes oyuncu birakın bu işleri..
Herkes eline beline diline sahip beynine sahip çıksın önce..
İşte tam olarak bu yüzden kadını ile erkeği ile herkes kendini savunmayı ve korumayı bilmeli. Bilmeli ki cesaret edemesinler tacize. Orantısız bir şiddet uygulanmış. Ben, beni taciz edenin elini kırarım kırarım ki bir daha kimseyi taciz etmeye cüret edemesin sesimi çıkarmam kenara geçerim sonrasi beni bağlamaz. Yorumlarda yok iş saatiydi yok şöyleydi yok belki yapmak istemedi belki başka kişiydi denmiş ama kimse kusura bakmasın cidden toplum o kadar iğrenç ki bilerek dayayıp sonra yapmadım diyorlar. Belki suçu yoktu ama belki. Bir kadin da taciz edildigini anlamayacak kadar gerizekali değil. Dayamayi göze alan dayağı da göze alsın. Sadece herkesin girişip dövmesi hoş olmamış.
Taciz edildiğine eminse gitsin adalete anlatsın durumunu otobuslerin metrobuslerin hepsinde kamera var. Belki adam suçsuz. Haksız yere dayak yiyen o kadar erkek varki
Kadın neden şikayetçi olmamış? Böyle bir durum varsa polis çağırılır ve adalet tarafından suç tescillenir. Suçluysa zaten cezasını bulsun. Ama ya kadın iftira atıyor veya yanlış anlamışsa? Kimseyi savunmuyorum ama bir kişinin suçu ispatlanana kadar herkes masumdur. Bu evrensel insan hakları beyannamesinin 11. maddesi. Ben de okul zamanlarında mecburiyetten toplu taşıma kullanıyordum. Allahtan kurtuldum! Tıkabasa dolu olmasından ötürü farkında bile olmadan insanın kolu etrafındakilere çarpabiliyor. Yarın bir gün sizin sevdiğiniz insanlar da bir yanlış anlaşılma yüzünden linç edilebilir. O zaman kadınsa haklıdır dayağı yesin mi diyeceksiniz? Bunun birçok örneği var. Sesi daha gür çıkanın haklı sayıldığı toplumlarda mazlumlar ezilir.
@Nietzscheyazabilirim Ben kadınlar haklıdır erkekleri linç edelim demedim yazdığımı tekrar okuyun. Her kim taciz ediyorsa kadın veya erkek fark etmez ikiside hak ettiğini bulmalı demek istedim. Eğer kendini savunmayı bilirse erkek ve kadın kendi işini kendi görür milletin linç etmesine gerek kalmaz. Linci zaten bende doğru görmüyorum.
@haydivuslata Ben kadını savunmadım bayım parlamayın. Tekrar okuyun yazdığımı. Kadın ve erkek kendini savunmayı bilmeli kim olursa olsun kendini savunmalı. Bugün erkekler dahi tacize uğruyor kadın tacize uğradı hadi erkeği linç etsinler demek doğru olmaz zaten. Herkes kendi işini kendi halletse bunlar olmaz. Linç olayı da doğru değil zaten.
Toplumu aşağılamak istemiyorum. Bu yakışmaz. Fakat gerçek şu ki insanların bir çoğu görgüsüzlük ve kibirle bezenmiş. Belki orada kadın erkeği taciz ediyor? Kadın kendini temize çıkarmak için beni taciz ediyor diyor? Bu toplumsal cinsiyetçilik olmaz mı? Hayır madem işin ucunda eşitlik, medeniyet ve ilerleyiş söz konusu ise, bu cehalet ile kimsede kendini bir üst model sanmasın. Eğer bir insan kurdu ve koyunu bir arada sağ salim tutamıyorsa o insan yolun başında olmayı geçtim, yola henüz adım bile atmamış demektir. Adaletli ve tarafsız olmak bir insanın karakterinin yüksekliğini belirler. Ha bu tabi benim ya da herhangi birinin demesiyle düzelmez. İnsanlar bunun acısını süreç içerisinde yaşayarak görür. Ortada bir sistem varsa, çürükler her zaman otomatik elenir.
Yok abi toplu taşımaları erkek-kadın için ayırmaları lazım başka türlü bizde bu sorunlar bitmeyecek. Olayın doğruluğunu bilemediğim için söylüyorum ya genç arkadaş burada suçsuzsa? Zira toplu taşımalar tıkabasa doldurulduğu için istem dışı insanlara elimiz kolumuz çarpabiliyor, ya bir yanlış anlaşılma olduysa? Sırf bu yüzden toplu taşıma kullanmıyorum. Tanımadığım bir kadın bir ortamda varsa 2 metre uzağında duruyorum. Yanlış anlaşılmasın kimseyi savunduğum falan yok ama görüldüğü kadarıyla genç delikanlı kaçmıyor, taşkınlık yapmıyor. Suçlu olup olmadığını bilmiyorsunuz, polise teslim edebilirsiniz ama niye yargı dağıtmaya çalışıyorsunuz.
''Hakkında suç isnadı bulunan bir kimse, savunması için gerekli bütün güvencelere sahip olarak aleni bir yargılama sonunda hukuken suçluluğu kanıtlanıncaya kadar suçsuz sayılır (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi m1)''
Halk artık galeyana gelmeye hazır şekle bekler hale geldi maalesef ve birçok bu tarz durum sonradan haksızca yapıldığı ortaya çıkıyor fakat nedense haber kanalları ve diğer kurumlar bu durumların haksız yanlış anlaşılma olduğunu televizyonda açıklamıyorlar insanlara ancak web sayfalarında görebiliyorsun.
Bazıları yazmış bir kadın tacizle yanlışlıkla dokunmayı anlar diye. Peki anlıyorlar da 2 sefer haksız yere hiçbir suçu yokken dövülen kişi oldu o kadınlar neden anlamadı? Evet maalesef tacizci şeref**z insanlar var öyleleri hak ediyor dayağı ama bir gerçekte var ki tıklım tıklım olan ulaşım araçlarında bu tarz istemsizce yanlış anlaşılacak durumlarda ortaya çıkabiliyor o yüzden böyle direkt olarak bir çok kişi tarafında kesin olarak görülmeyen şeylere direkt öfkeyle saldırılmamalı.
Şu nostalji denilen sığ görüşlü gereksiz varlıkları gördükçe cidden kadınlardan soğuyor insan. Allah aşkına biraz okuduğunu anlama ile ilgili dersler alsın böyle bir yerlerinden anlamasın ve cevap veremeyince kaçıp engellemesin bir ezik gibi gözüküyor çünkü.
Azıcık haber izlese bazıları kanser kitle gibi davranmasalar bu olay özelinde söylemiyorum. Geçen sefer taciz edildim diyen kadının ifadesi yalan çıktı azıcık açıp haber okusalar keşke
Kadınlar melektir ne söylerse doğrudur mantığından çıkın azıcık.
Eğer taciz ettiyse gebermeyi bile hakeder ama birisi çıkıp bir laf edince hemen doğru gibi üstüne çullanmanın da mantığı yok.
Yani şimdi kimisi yanlışlıkla değer geçer ama kadının resmen poponu ellemiş sıkmış hacı, napsaydı öpücükmü atsaydı. Doğru olan ne kadının öldürülmesi mi ellenmesi mi? Neyi tartışıyoruz. Kadın bu, sizin ananız, bacınız eşiniz kardeşiniz olsaydı aynı soruyu sorar mıydınız acaba. Az bile yapmış, erkekler susunca sustu oluyor, dövünce dinlemeden linç etmek doğrumu oluyor. Kadın o kadar erkeğin içinden canım sıkıldı biri beni elledi diyeyim diye durduk yere iftira atacak hali yok ya hemde kocaman kadın. Zaten yemin ederken kıllık sezdim velet de, yapmayan biri kaçıp ben yapmadım demez. Bu zamanda böyle yapmak en makulü dövmek.Öyle olmasaydı ülke kadir şekerin arkasında olmazdı. Asıl doğru olmayan kadını kollayan birinin adam bıçakladı diye yargılanması.
@HayaletKral Ben bu ülkede erkeğe tecaviz eden kadın görmedim ama kadının erkeklerden çekmediğinin kalmadığını biliyorum. Bazı erkekleri ayırarak söylüyorum. Haksız yere linç edildiğine nasıl karar verdin poponu ellediğinde orda mıydın? Saçma sapan şeyleri savunmak yerine haksızlığa uğrayan erkeklerin acısını götü ellenen kadınlardan çıkarmayın. Haksız yere linç yemiş miş, buna mahkeme mi karar verdi sen mi. Neye göre haksız. Karın olsaydı aynı kişi ne diyecektin.
Bence halk gözle görmediği, emin olmadığı şeyden uzak kalmalı. Vatandaşın tek görevi emin olmadığı durumda polise haber vermek olmalı diye düşünüyorum. Bir kadını taciz eden birisini görsem gider bende dalarım tabş orası ayrı ama emin olunmalı tabi dediğim gibi. Metrobüs te başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum. 😊 Akşam kalabalık saatte metrobüse binmiştim ve kadının birisi sırtımdan itip duruyordu beni bende tepkimi gösterdim kızı kalktı "zevkinden itiyor seni" dedi ve annesi cazgırlık yaptı. Ses etmedim ve arkadan dürzünün birisi "bunların hepsi böyle abla yiiiağ" dedi gene ses etmedim. Konuşsam kesin tacizci durumuna koyarlardı beni orada eminim.
Aslında sorun insanların psikolojilerinin gün geçtikçe bozulması. İşsizlik maddi sıkıntılar ekonomik problemler birçok kişiyı sabırsız tahammülsüz hale getirdi. Toplum mutlu değil haliyle en küçük olayda şiddete eğilimli.. Bu olay nedir doğrumudur? Önce anlayıp dinlemek gerekir varsa kamera kayıtları izlenir.. Taciz tecavüz gibi suçların cezası ağır olmalı elbette ama ilk önce kim haklı kim haksiz bilmek gerek.. Ben spor yapan adamım allaha şükür elim ayağım düzgün ve bir kadının yani boş olduğunda buyrun oturun diyen bile oluyor.. Asansörde tek çıkan bir kadın buyrun sizde gelin diyebiliyor.. Şimdi yazılabilir çok şey varda neyse.. Bu tip olaylara her açıdan bakmak gerek..
Dün bu haberi izlerken ben de bunu düşündüm. İstanbul'da yaşamıyorum ama metrobüs, ulaşım acayip kalabalık. Tıklım tıkış bir yolculuk oluyor. Kazara bir durum olsa bile linç durumu çok kötü. Cezayı halk kesmemeli diye düşünüyorum. Bu olayda da tacize uğradığını iddia eden kadın adamdan şikayetçi olmamış ve serbest bırakılmış sonucunda.
Egosunu tatmin etmek isteyen kız birine çok kolay şekilde iftira atıp linç ettirebilir. Taciz doğru değil ancak çocuğun linç edilmeside doğru değil. Çocuk yalvarıyor abi ben bişey yapmadım diyor. Belki çocuk haklı. Kadın taciz edilmiş olabilşr ama tacizci o çocuk olmayabilir.
Yanlış şeyler bunlar. Eğer varsa taciz gider şikayetçi olurdu. Kız şikayetçi bile olmamış. Duyduğum kadarıyla dayak yiyen çocuk Davacı olmuş kız hakkında ve linç edenler hakkında. Kamera kaydından çıkar zaten anlaşılır.
Kucukken oluyordu ama artik cesaret edemiyorlar. Onun yerine yer bile veren var "Buyrun hanimefendi ya da ablacim" diye. Eskiden toplu tasimada cekinirdim artik erkeklerin arasinda biniyorum ve acikcasi onlar cekinip birbirine yapismaya basladi 😂 Sanirim bunda biraz da eskisi gibi korkak ve utangac gorunmeyip, 'mahalle agzi' tabir edilen konusma tarziyla konusmaya baslamam olabilir. Erkekler beni hemcinsleri gibi goruyor belli ki 😂
Bir de gecenlerde spor salonundan donuste metrobuse bindim yagisli bir aksamdi. Baktim hos bir kiz ayakta inmeye de 3 durak kaldi yanima oturttum. Ben de kadin oldugum halde iyice kenara yanastim. 2 kazma binmisti ve direkt kizin oldugu kisma dayandilar ve kizcagiz kibarca ihtar etti ama devam edince ben de ayarlarini yaptim. Kizi da diger tarafa alip o yana ben gectim. O iki p. ust da hemen ilerledi ben onu yapinca kiz bitti gulmekten. 😂 (Yer degistirmeden once ben de simdi kullandigim tabirlerle yaptim ayari anlarsiniz)
Yahu bakın burası hukuk devleti, orta çağda kalmış gibi kanıt olmadan herkesi linç edeceksek bu iş olmaz. Madem öyle bir durum var oradan doğru emniyete şikayet edeceksin. Öyle bir dönemdeyiz ki sırf sevmediği için bile iftira atıp linç ettirme durumu olabilir. Hep kız kardeşiniz anneniz var diyoruz ama erkek kardeşinize babanıza haksız yere yapılsa o da hoş değil.
Toplum bu durumlara tepkisiz kalmamalı ellerine sağlık iyi etmişler. Metrobüste felaket bir durum var. İşden dolayı arada kullanıyorum ve avcılar tarafı bir facia. İnsanlar yanınızda duruyor ve kişisel alan ihlali var. Yanınızdaki adam kadın size nasıl bakıyor biliyorsunuz durduk yerde kimse bu beni taciz etti demez ne kadar kalabalık olursa olsun. Bunuda atlamayın lütfen.
Bir yanım acırken, bir yanımda ya gerçekse diyor. Sonuçta çok kalabalık bir ortam, ani bir frende vs. olabilecek bir şey. Bu kadına şiddet ve taciz olayları o kadar arttı ki, taciz olmasa bile kadınlar öyle algılıyorlar. Adalet olsa halk bunu da yapmaz. Ne diyeceğimi bilemedim. Suçsuz ise eğer, büyük günaha girmişler.
Belki kadının psikolojisi bozuk? Belki kadın yanlış hissetti? Ki sonrasında şikayetçi dahi olmamış...
Şimdi ortada bir şikayet yok, mahkemelik ya da hukuksal bir durum da yok. O çocuk bu şişkoya beni dövdü, canıma kast etti diye dava açsa yeri midir? YERİDİR!
Sen kasabanın şerifi misin şişko, sen devlet misin, sen polis misin sen kimsin? Vurdun 2 tokat tuttun çocuğu polise teslim ettin, gerisinde sen kimsin ki?
Insanlar sürekli böyle haberlerleri gündem de görüp izlemekten o kadar dolmuslar ki Şu gördüğümüz bu olay geldigimiz son noktayı cok iy özetliyor aslında Iş dönüş saatlerinde her yer cok yoğun oluyor Sahsen ben olsam o kadının yerin de olayı iyice analiz ederdim Hemen oyle hır gür cikartmazdım Çünkü kalabaliktan dolayı yapışık gitmek ile el kol haraketi yapmak farklı seyler iyi analiz etmek lazım
kadın böyle bir şeyi şikayet etmeden önce buna emin olmalı.. taciz.. bu çok ciddi bir ithamdır. ve malum yanlış anlaşılma sonucu linçti mahkemeydi rezaletti derken , a pardon yanlış anlamışım deyip de işin içinden çıkmak da doğru değil... eminse , yıksın ortalığı... rezil etsin.. bıraksın linç etsinler. kemiklerini kırsınlar.. taciz edene hiç acımam.. ama yeter ki kadın taciz edildiğinden emin olsun.
Kesin olması lazım. Gören var mı yok mu. Kimi gerizekalae adamın eli yanlışıkla eli çarpsa böyle cazgırlık yapıyor boş yere hem rezil olup dayak yiyor millet. Ama gerçek bir tacizciyse full dayak müstehak. Ama mal gibi olayı çözmeden dalmak çok çok yanlış. Bu ülkemizin malesef kökleşmiş bir yobaz davranışı. Kendine gelince sakin olun der başkası olunca koşa koşa gider bir yumrukta ben atayım diye
Geçenlerde Ankara da otobus tıklım tıklımdı valla birisine yanlışlıkla dokunucam ani frenleme ile korkuyordum hem bazi kadınlar gerçekten çirkef hem de bazi namus bekçisi vatandaşlar bu durumu çok abartiyorlar. O çocuk yeminler falan ediyor üstelik çok genç hiç sanmıyorum taciz ettiğini. Bu durum kanitlanmadan adamın tekme tokat dövmesi çok yanlış ben olsam o adamı yere sererdim sonra suçsuzum diye bagirirdim hem kadin hem adam utancindan yerin dibine batarlardı
Burada her türlü senaryo olabilir. Kadın yanlış anlamış olabilir, sansasyon yaratma amacı güdebilir. Adam gerçekten taciz etmiş olabilir ve ya planlı siyasi amaçlı bir eylem olabilir. Zira geçmişte benzer şiddet olaylarının perde arkasında planlı provokatif eylemler olduğunu gördük.
İnsanların tacize gösterdiği tepkiyi, yukarıda yazdığım olası ihtimallere göstermemesi, aslında tacizciye şiddet uygulayanların da aynı derece "ruh hastası" olduğunu gösterir.
Genelleme yapmayı istemiyorum ama, Türk kadınlarında acayip derecede bir aşağılık kompleksi var bu yüzden kendilerine her değeni tacizci diye linç ettiriyorlar. Daha önce de böyle olay gördüm internette. Anneyle kız otobüste adamı tacizci diye dövdürüyor, hatta kadın da tokat atıyor falan. Haberlerde falan da çıktı hatta sonra olayın taciz olmadığı ortaya çıkınca özür diliyor kadın..
Zaten bu durum maalesef bilinçli yapılıyor bence. Dediğin gibi her teması cinsel taciz sananların olma olasılığı oldukça fazla. Haberlerde cinsel ilişki yaşayıp hamile kalan ve babası öğrendiğinde sevdiğine zarar gelmemesi için onu seven erkeğin ismini vererek ölümüne sebep olan kızı da unutmadık. Toplum paranoyak hale geldiyse bu yalancı insanların yüzünden olmuştur. Tek çözüm toplu taşım araçlarının kadın erkek olarak ayrılmasıdır.
Valal tehlikeli durum ana baba günü gibi durakta otobüse binmeye çalışırken önümdeki kadın birden dönüp "ne yapıyorsun sapık" diye cikismisti, Allah'tan iki elimle telefon tutuyordum ve insanlar bunu görmüştü müdahale ettiler olay kapandı. Elim cebimde olsa sapık damgası yiyecektim.
yazık... işte bir kadın bukadar kolay sizi mahfedebilir. sırf bu yüzden toplu taşımalarda falan kadınlardan uzak duruyorum, yanlarına vs oturmuyorum, yanıma oturmalarını da istemiyorum ha oturursa da tamamen sırtımı dönüyorum. kadın ne dediyse doğrudur değil mi? kimse olayı sorgulamıyor, direkt erkeğe saldırıyor. o erkek büyük ihtimal suçsuz fakat öldüresiye dayak yedi ne için?
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Egr ruh hastası yalan dolan atmayan bir kadın taciz edildigini anlayıpta tepkisini gösteriyorsa ve böyle sapık insanlara atılan dayaga ohh olsun diyorum nie ruh hastası dedim anlatim toplu tasıma sıkış tıkış bir ortamdır arac firen yaparken dururken bir yerden tutunmamıssanız önünüzdeki insana temas etmemeniz imkansız ki hal böyleyken bu durumu kötüye kullanmak isteyen ruh hastası kadınların hedefi olabilirsiniz tam tersi olsa bir kadın bir erkegi taciz etse toplum buna inanmaz tm bu ülkede kadın olmak zor kadına siddet taciz saldırı gırla ama toplu tasıma araclarında ne yazık ki böyle ruh hastası kadın we erkekler mewcut , ki asıl yargılamamız gereken sey bu halk tasıma araclarına neden haddinden fazla insanı karga tulumba tasımaya müsade ederler iste bunu irdelememiz gerek? ama nerdeee
Kadınlarımız da korkuyor haberleri cinayetleri düşününce ben binemiyorum toplu taşımaya ama insanlarların hurrra diye iddia edilen şahısa dalmasına şiddet darp uygulaması doğru değil. Dediğin gibi dolu oluyor ve yapışık gidiyoruz. Kime hak versem bilemedim.
Türkiye ne bir Hindistan ne de bir Pakistan'dır! Kimse kimseyi linç edemez. Kimse adalet sağlamaya çalışmasın, çünkü kendisi de bu durumda suçludur.
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Benim basima geldi. Yeminederim ki dokunmadim bile aracim aracim var pis metrobuste iftira atan bazi kadinlara da kalmadim. Cantam sirtimda iken dokunmus diye ne yapiyorsun dedi iki uc erkek hemen dayilanmaya kalkti. Hatun beni gorunce bir sustu. Tamam tamam uzatmayalim dedi elemanlar dayilanmaya devam ama ben lisansli karma dovus sanatlari dovuscusuyum iki kus beyinli etek li hanimefendiye yaranacak diye hala uzerime geliyorlar indigimiz gibi indirdim elemanlarin ikisinide ama hakliyim tecavuzculer var evet korumuyorumda eger yaptiysa iyi olmus ama yapmadiysa gebersin.
Taciz olduğuna inanmıyorum. Bir çok kadın sırf ilgi çekmek için farkedilmek icin ya da saçma sapan egosunu tatmin etmek için böyle davranıyor. Birine tacizci demek için ortamın sakin olması ve alenen belli olması lazım. Metrobüslerde herkes üstüste zaten. Illa tacizci arıyorsanız metrobüs sayısını artirmayan yönetim tacizcidir halk düşmanıdır.
İnsanlari icindeki ofkeyi boyle atmaya calisiyor. adalet bizim ulkemizde olmadigi icin kisiler kendi saglamaya calisiyor. olay yasanmismidir yasanmamismidir bilinmez ama hic bir kadin kendini oyle bir duruma sokmak istemez.
Geçen otobüsteym kadının birinin saçına değdi adamın eli ayaktaydı adam kadın oturuyordu yaşından başından utan nasıl elin saçıma dokunur dedi.. adamda yanımdaydı otobüs hareket edince sarsıldı adam.. bumu taciz
Demekki yanlis anladi sikayetci olmadi artik insanlar hrrseyden nem kapiyor millet is cikisi evine gitme derdinde yorgnlktan yol cilesinden tacizmi dusunuyor ortalik savas yeri herkez mtsuz biraz daha toplm bilinclenmeli ve iyice emin olmali bu olaya susmasn kadnlar tabiki ama kesin eminse
Her ne kadar tacizcilerin bir tarafını kesmek istesem de linç çok ilkel bir davranış tasvip etmiyorum. Ayrıca tıklım tıklım dolu bir otobüste bile kim hapazlıyor kim yanlışlık dokunuyor ayırt edebiliyoruz, yanlışla çarpan kimseyle bir derdimiz yok.
Duyarlı olmanın suyunu çıkarıyorlar. O kadar çirkef kadınlar varki dokunsan hamile bıraktı derler. Gözüyle görmedikleri şeye müdahale etmeleri doğru değil. Yanlış anlaşılma ise boşu boşuna dayak yicek yazik kdkd
Maalesef haklısınız... Bahsettiğiniz ahlaksızlar yüzünden, artık yakınlarımızın çocuğunu bile sevemez, toplu taşımalarda başımızı kıçımızı zorla kadınlardan uzak tutmaya çalışmak ve ya benim gibi hiç toplu taşıma kullanmamayı tercih eder olduk.
Yaptıysa haketmiş yani ne biliyim toplu tasımalarda ki kalabalığı fırsata cevirenler de var sonra ben bisey yapmadım adam fordculuk yapıyor kıza görüyorum mesela sonra ben yapmadım yaptın ulan gülüyosun bide yaparken diyip Allah ne verdiyse bakırköyde ağız burun daldım mesela haketmişti bazı kadınlarda acayip bilemiyorum bazı adamlarda masum yaptıysa da bu dayağı unutmaz o yapmadıysa da yapanlara ders olsun olan olmuş gecmis olsun kimin ne oldugu belli degil ogluma dokunandan da huylanıyorum
yanlıs buluyorum zıra yanlıslıkla dokunulunca carpınınca bu serefer karsıdakı kadın o an sınrıldıır bı tepkı verıyor ınsanlar hemen tacız sanıyor DEMEK ISTEDIGI MSU DEVLETIN POLISI VAR SAVCISI VAR ASKERI VAR HALK HALK OLACAK DEVLET DEVLET OLACAK cezasını devlet everecek varsa osrun arastırılacak taraflar sahıtler dınlenılecek otobus kamera kayırtları ıncelenınce carpma var kasıt yok denılınce DOVEN KISILER CEZA ALACAK SONRA KADIN AY YANLISLIKLA OLDU DIYECEK BU REVA MI
Abim 6 ay önce buna benzer bir olay yaşadı kız demiş ki neden elimi tutuyorsun eli çarpmış sadece demiş sen ne konuşuyorsun kıza arkadakiler demiş ki eli çarptı çocuğun taciz felan yok diyerekten öyle dayak yememiş kızlar çok abartıyor
Yasalar gereği o kadar yolcu alınmaması gerekiyor diye düşünüyorum. Şoförlere ceza verilmeli. O kadar yolcu alınmamalı daha fazla taşıt ve sık seferler düzenlenebilir. Kadınlar ve erkekler için ayrı taşıtlar da bu tür sorunu ortadan kaldırabilir.
Linç edenlerin hepsine ağır para cezaları verilmeli. Millet linç edecekse polisin ve devletin işi ne? Polisin ve devletin işine karışıp polisçilik oynayan bu tarz şerefsizlere ağır para cezaları verilmeliki ötmesinler.
valla ben eğitimliyim böyle bişey olursa geri girerim hepsini parçalarım, bikere polise gittim polisin bir halta yaradığı yok, kendi adaletimizi sağlayacağız diye düşünüyoruz, ordakiler de maalesef cahil ve yargısız infaz yapıyorlar.
Toplumun duyarlı olması çok güzel bir davranış. Bir kaç tokat veya kaba davranış yerinde olur. Sonrası güvenlik güçlerine ait. Fazla abartmadan adalete teslim edilmeli, cezayı da onlar vermeli.
Ciddi misiniz gerçekten ya da mal mısınız? Tabii ki de doğru değil. Suçlu olduğunu ne biliyorsunuz da linç ediyorsunuz. İlkel toplumlar gibi balıklama atlamak doğru değil..
tacizci zaten kendini belli eder. bunlar genelde elle taciz ediyorlar. tacizcilerin dayak yemesine karşı değilim ama kadının beyanı ile değil şahitlerin beyanı ile olmalı..
Bu işler böyle düzeltilmez ve linç etmekde yanlış. Ayrıca adalet kalmamış, adaleti kendin mi sağlıyorsun, öldürmeklede vurmaklada düzgün insan potansiyelinden çıkarsın.
ben bu tur durumlarda emniyet güçlerine teslim edilmesine daha sıcak bakıyorum öldüresiye dövmek biraz abartılı adam dayagı hak ediyor ama yinede emniyet güçlerine bırakılmalı
Taciz cezasız kalmamalı. Darp te cezasız kalmamalı. Devlet herkesi ifadeye çağırmalı. Darp eden darp cezası taviz ise taciz cezası ya peki o kadin iftira artı ise?