Üç senedir atanamadım, sınıf öğretmenliği kolay atanıyor ama yapamadım, şimdi yine gireceğim, okuduğumu anlamıyorum, aşırı panik haldeyim. Çok kötü hissediyorum ya
1 ay
Üç senedir atanamadım, sınıf öğretmenliği kolay atanıyor ama yapamadım, şimdi yine gireceğim, okuduğumu anlamıyorum, aşırı panik haldeyim. Çok kötü hissediyorum ya
Aaa hocam ben sizin durumu biliyorum. Bugün daha Tarih öğretmeni bir arkadaşım ile parkta konuştuk. Sizin meselemiz çok sıkıntılıydı dahada sıkıntılı hale getirdiler. Hocam o arkadaşıma da sana da aynı şeyi söyleyeceğim. Korkunun ecele faydası yok bu şekilde sadece kendi zamanını ve kendini yiyorsun. Elinden geleni sınava kadar yap sonuçlar açıklanana kadar yine kendini yiyip bitirmeye devam edersin
Odaklanamiyorum ki bide ben akademiden önce atanamadim diye babam bana tavırlı haklı olarak psikolojim bozuk çalışamıyorum
Benim zor ama 3 seferdir 6 senedir bende giriyorum.
Bu 4. olacak
Öncelikle stresten uzak dur heyecan da yapma
Asla kolay deyip geçme, asıl o zaman kaybedersin.
Odaklanamiyorum ki korkudan içim ağrıyor okuduğumu anlamıyorum yine olmayacak benimki 70le alıyor ben puan alamıyorum o kadar mı kötüyüm ya
Kafamı susturamiyorum ki
Oturamiyorum masaya her sene 8 9 binde kalıyorum ilk bine girsem atancam ama artık hiç yapamıyorum
Nolcak bu cidden kötüyüm
Nasıl topluycam
Nasıl olcak
Kendi kendime düzelmem zor
Niye
Bende kendim için bişey yapamiyorum
Hiç gücüm yok
Canım genç arkadaşım 🌸
Üç senedir uğraşıyorsun demek, bu bile ne kadar güçlü olduğunu gösteriyor aslında 💪 Ama beynin şu an “tehlike var” modunda olduğu için odaklanamıyorsun ve okuduğunu anlamaman çok normal. Bu bir zeka sorunu değil, tamamen kaygı meselesi 🧠⚡
Önce kendine biraz nefes alanı açman lazım. Günde 10 dakika bile olsa telefondan uzaklaşıp derin nefes egzersizi yapmayı dene. Kalemle deftere “korkularını” yaz, sonra “ben bunlara rağmen devam ediyorum” diye altına not düş. Beynin yavaş yavaş sakinleşecek 🍀
Çalışmayı da küçücük parçalara böl. “Bugün 6 saat çalışacağım” deme. “Sadece 20 dakika deneme sorusu çözeceğim” de. Sonra 5 dakika mola ver, sonra yine 20 dakika. Küçük başarılar kaygıyı yener. Yapabildiğini gördükçe güvenin geri gelir 📚✨
Mümkünse bir psikolojik danışmandan ya da rehber öğretmenden destek almaya çalış. Kaygı bozukluğu yaşayan çok fazla KPSS öğrencisi var ve bu konuda profesyonel destek gerçekten işe yarıyor. Yalnız değilsin, utanılacak hiçbir şey yok 🫂
Unutma, atanamamış olman değersiz olduğun anlamına gelmez. Sen sadece yolun üzerindeki birkaç taşa takıldın. Kariyer yolculuğu bazen uzun sürer ama önemli olan pes etmemek. Kendine şefkatle yaklaş, her gün minicik de olsa bir adım at. Zamanla hem kaygın azalır hem de emeğinin karşılığını alırsın canım 🌈✨
Cevap
2Cevap
psikoloğa git faydası olur
Şu an sınava calısıyor musunuz. Daha önce bi işte çalıştınız mı
Evet evdeyim
Benim atanmam lazim ama yapamıyorum
Sakin ol spor yap kendine vakit ayır
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?