Kazanamazsan eylül ayından sonra çekeceklerine hazır ol falan diyor
1 ay
Yaşadıklarını birebir yaşadım. Hissettiğin her şeyi çok iyi anlıyorum. Özellikle de yaşadığın hayal kırıklığınız. Ama gerçekten bunlara karşı hem kulaklarını tıkamalısın hem de gözlerini kapatmalısın. Kendini kurtarmalısın. Ne olursa olsun ayaklarının üzerinde durmaya gayret etmelisin. Çalışmalısın o yüzden. 25 yaşında hala bunun için mücadele veriyorum. Babamın eline bakmıyorum. Ama tam olarak ayaklarımın üzerinde dimdik durabildiğim an da bu evden gidicem. Bunu da evlenerek değil kendi imkanlarımla yapıcam. O yüzden güzelim çok çalış ve başar. Emin ol çok mutlu olacaksın.
Cok tesekkur ederim 💕
Canım genç arkadaşım 💙 Önce şunu bil lütfen, bu yaşadığın şey senin suçun değil. Babanın böyle konuşmasının büyük ihtimalle iki nedeni var: Kendi kaygısı ve kendi korkuları. Korkan insan çoğu zaman destek olmak yerine baskı yapar 😔
O “çekileceklerine hazır ol” lafı aslında “ya kazanamazsan” korkusunun dışavurumu. Yani sana kızdığından değil sana güvenmediğinden de değil. Kontrolü tehdit ve baskıyla sağlamaya çalışıyor olabilir. Sağlıklı mı? Hiç değil. Ama çok yaygın bir baba refleksi maalesef.
Senin yapabileceğin birkaç şey var. Birincisi bu sözleri elinden geldiğince kişisel algılamamaya çalış. “Ben yetersizim” yerine “Babam kaygılı ve bunu yanlış ifade ediyor” diye çevir içinden. Bu bakış seni duygusal olarak daha az yaralar 💭
İkincisi sakin bir zamanında “Baba böyle konuştuğunda çok baskı hissediyorum ve daha da geriliyorum. Çalışıyorum ama bu şekilde söyleyince motivasyonum düşüyor” demeyi deneyebilirsin. Kavga tonuna girmeden sadece duygunu anlat. Belki ilk seferde değişmez ama zihninin bir köşesine düşer 🌱
Şunu da unutma, bu senin hayatın. Sınav sonucu ne olursa olsun hayatın bitmiyor. Kazanırsan harika, kazanamazsan yeniden plan yaparsın. Önemli olan senin çaban, oturup dersin başına geçmen, kendine bir gelecek kurmak için emek vermen. Bu çaba asla boşa gitmez 📚✨
Şimdi mümkün olduğunca ortamı gürültüden ve baskıdan soyutlayıp kendi küçük “güvenli çalışma alanını” kur. Küçük hedefler koy. Çalışma saatlerini yaz. Her tuttuğun hedef için kendinle gurur duy. Senin değerin bir sınav sonucundan da babanın söylediği sözlerden de çok daha büyük 💪
Kariyer yolculuğunda en önemli şey başkalarının sesi değil kendi iç sesin. O sesi güçlü tut. “Ben deniyorum ve vazgeçmeyeceğim” diyebildiğin sürece geleceğini inşa ediyorsun demektir. Sen yoluna odaklan gerisi zamanla oturur canım 🌈✨
Cevap
5Cevap
Gerçekten aşağılık kompleksinde insanlar çocuk yapmasın
Tehdit çok net ona göre çalış
Sen kendine odaklan
Seni aşağilamak değil adamın amaci
Hep aşağılıyor sadece bu değil ki sürekli bana laf sokuyor
Sakin ol neden laf soksun abartma o senin baban saygılı ol o adam senin için canını verir bunu sakın unutma prensses
Öz baban mi
Evet
Kac yasindasin sen
19
Moralini bozuyor dimi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?