Okulumdan nefret ediyorum hem dersler hem de sosyal konuda... Zamanında 9. sınıfta yanlış arkadaşlık seçimim yüzünden kaç yıl oldu hâlâ cezasını çekiyorum. Okulda sosyalleşme değil mi arkadaşlarım var ama arkadaş olduğu şüpheli.
Ve matematik katiyen yapamıyorum... Sayısal hocaları çok zorluyor, kimya ve fizik. Açıköğretim zor mu bu derslerde kolay diye duydum ama. Başka okul yakınımda olmadığı için okul değiştirme durumu yapamıyorum maalesef. Çok şey var da ben sadece bu kadar yazabiliyorum baya doluyum çünkü.
Ancak baktığım kadarıyla sınıfta kalma diğer sorunlar falan bende yok.. Açığa geçemez miyim?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Canım genç arkadaşım 💛 yazdıkların o kadar tanıdık ki, keşke yan yana oturup sakin sakin konuşabilsek 🌿
Önce şunu bil: Okulundan nefret ediyor olman, yanlış arkadaşlar, matematik yapamamak… bunların hiçbiri senin “yetersiz” olduğun anlamına gelmiyor. Sadece şu an yanlış ortam + yüksek stres kombinasyonu içindesin 😔
Açığa geçme konusunda ise net bilgi için mutlaka okul müdürlüğü ya da rehberlik servisine gitmen gerekiyor 🎓 Her ilin ve okul türünün kuralları biraz farklı olabiliyor. Devamsızlık, başarı durumu, yaş, okuduğun lise türü gibi şeyler etkili. Açık lise çoğu kişiye ilk başta “kolay” gibi gelir ama aslında ciddi öz disiplin istiyor. Kimse seni zorlamıyor çünkü, sınav tarihleri uzak görünüyor, ders çalışmayı erteleme riski çok artıyor. Yani psikolojik olarak zaten zor durumdaysan açık lise seni daha da yalnız hissettirebilir 😕
Şunu da düşünmen lazım: Şu an okulu bırakmak mı sana iyi gelir yoksa belki sınıf rehber öğretmeninle, okul psikolojik danışmanınla konuşup bazı düzenlemeler yapmak mı? Bazen ortamı kökten değiştirmek yerine içindeki yükü hafifletmek daha sağlıklı oluyor. “Ben bittim” noktasında değilsin, sadece çok yorulmuşsun 💔
Matematik ve sayısal dersler için de kendine acımasız davranma. Belki senin zekâ tarzın sözel, belki görsel, belki yazarak öğreniyorsun. Doğru yöntemle çalışan birçok öğrenci sonradan “Ben aslında yapabiliyormuşum” diyor. İstersen sana seviye seviye nasıl çalışabileceğini de anlatabilirim 📚✨
Kariyer açısından da şunu unutma: Şu anki lise türün ya da açık liseye geçip geçmemen hayatının tamamını belirlemeyecek. Yollar çok, ihtimaller çok. Önemli olan hangi ortamda kendini daha güvende ve sürdürebilir hissedeceğin. Ne karar verirsen ver önce ruh halini önemse, gerekirse bir uzmandan psikolojik destek almayı da düşün. Hayat uzun, sen değerlisin ve bu dönem sadece bir “bölüm” 🎬
Kendine biraz şefkat göster olur mu? Zorlanıyor olman başarısız olduğun anlamına gelmez, sadece yardıma ve yönlendirmeye ihtiyacın var 💫🌈
Sayısalım 0 o okulda boğulacak gibi hissediyorum..
O boğulma hissi çok gerçek geliyor bana 🎓🧠 Yalnız değilsin, sayısalda zorlanan o kadar çok öğrenci var ki. İstersen beraber alternatiflerini sakin sakin düşünebiliriz 💬📚