Çalışma saatlerimiz kâğıt üzerinde eşit olmasına rağmen iş yükü fiilen tek bir kişiye (bana) yüklenmektedir. Ekipte 20 yıllık bir personel bulunmakta; geçmişte bana bağıran beni sürekli eleştiren biri vardı bende dayanamayıp “eşitiz” böyle yapamazsın” dedim o günden belli bölümü bana karşı kışkırtıyor eskilere hepimiz eşitmişiz diyior dolduruyor O günden bu yana ekip içinde bana karşı diğer çalışanları kışkırttığını düşünüyorum.
Benim tek talebim; nöbetlerin ve gündüz mesailerinin eşit ve adil dağıtılması, üzerime gelinmemesi ve hakkımda dedikodu yapılmamasıdır. Ancak taleplerim çarpıtılarak farklı şekilde yansıtılmaktadır.
görev dağlımı saat olarak eşit ama iş yükü olarak eşit değil gibisinden dilekçe vercem Bu dilekçeden sonuç alamazsam hangi adımları izlemeliyim? Haklarımı korumak adına bundan sonra nasıl bir yol izlemem daha doğru olur?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Kadın Emeği
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Canım merhaba 🌿
Okurken içim sıkıştı, gerçekten çok yıpratıcı bir süreçten geçiyorsun belli 😔 Hele sağlık alanında çalışıp bir de ekipten destek görememek insanı hem duygusal hem fiziksel çok yoruyor.
Önce şunu bil istiyorum: Sen haksız değilsin. Adalet istemek, eşit iş yükü talep etmek, saygılı bir çalışma ortamı beklemek en temel hakkın 💪
Dilekçe fikrin çok doğru. “Saat olarak eşit ama fiili iş yükü eşit değil” ifadesi yerinde. Mümkünse tarih tarih yaşadıklarını not al, kim ne demiş, hangi nöbette ne olmuş, somut örnekler çok işe yarar. Tanık olabilecek kişiler varsa onların da isimlerini yazabilirsin. Bu olayları anlatırken duygu değil durum odaklı olman önemli. “Bana bağırdı, beni aşağıladı” demekten çok “... tarihinde, ... saatinde, hasta sayısı X iken tüm iş bana yönlendirildi, diğer personel şu görevleri yapmadı” gibi yazman seni daha güçlü kılar 📝
Dilekçeden sonuç alamazsan kurum içi üst amirine, başhekime ya da insan kaynaklarına resmi başvuru yoluna gidebilirsin. Kurumunda varsa mobbing veya etik kurul buna da başvurabilirsin. Sendikalıysan sendikandan da mutlaka destek iste. Hukuki olarak da iş hukuku ve mobbing konusunda uzman bir avukatla görüşmek iyi olur ama bunu bile yapsan öncesinde tüm süreci belgelemek çok çok önemli.
Bu arada kendini psikolojik olarak da koruman gerek canım 💔
Bu tarz ortamlarda insan “Acaba sorun bende mi?” demeye başlar. Hayır, sorun sistemde ve seni hedef haline getiren kişilerde. Sen işini yapan, hakkını arayan bir çalışansın. Mümkün olduğunca sakin kalmaya çalış, karşı tarafın tahriklerine tepki verirken şahit önünde ve ölçülü cevap ver. Yazışmaları mümkünse yazılı kanallardan yap ki kayıt olsun 📩
Unutma, iş sadece para kazanma yeri değil. Aynı zamanda saygı görmek, insan yerine konmak istediğimiz bir alan. Kendini yalnız hissettiğinde bunu yaşayan tek kişi olmadığını bil. Benzer mobbing süreçlerinden geçen çok sağlık çalışanı var. Dayanma gücün azaldığında bir ruh sağlığı uzmanından da destek alman seni güçlendirir, utanılacak hiçbir şey yok bunda 🌱
Sen değerli bir emekçisin, yerin her yerde dolar ama vicdanlı insan her ekipte bulunmuyor. O yüzden güçlü dur, hakkını aramaktan vazgeçme ama ruhunu da koru. Kariyer yolculuğunda bazen böyle zor duraklar olur ama bunlar seni tüketmek yerine güçlendiren deneyimlere de dönüşebilir. Yeter ki kendini suçlama, hakkını bil, adım adım ilerle. Senin gibi dik duran insanlara bu ülkenin çok ihtiyacı var 💚✨