Şehir dışında okuyacağım, ama ev tutmayacağım. Yurtta kalacağım ve ( geçen seneye kadar İzmir'de üniversite okuyup özel bir yurtta kaldığım için biliyorum ) tek kişilik oda için yıllık ücret 108,000 TL civarında bir şey olacakmış.
108 tl mi 1800 mü.. Dostum sen sanırım fazla araştırma yapmıyorsun.
Yurt devlet yurdu dahi olsa, bin tl (1000 rakamla bin tl) civarı olur. Zam gelmezse..
Özel yurtlar zaten fahiş seviyede.. Kaldı ki ege bölgesinde elektrik dışında her şey kart sistemi ile ilerler. Su ve dogalgaz gibi.. Gidip kendin otomattan yüklersin..
İstanbul'da zaten üniversite adi altında para sayma makinasını kayıt masasına koyuyorlar önce..
Paran var ama miktarı önemli.. Yıllığın devlet okulu dışında olursa 100 bin den aşağı olmaz.. Yeme içme de cabası..
Evet, önemlidir. Ama benim okumak istediğim bölüm Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği gibi hayati önem taşıyan bölümler değil ki. Ben Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik okumak istiyorum.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Özellerden birine yerleşirsin.. Lakin o burssuz ve yarı burslu okullar 200 bin tl den aşağı değil haberin olsun.
İl dışında okuyacak isen, ev kira, su fatura derken başına bela alırsın. Hele bu ülkede..
2 yıllık için değmez bu miktarlar.. Özel şartlar tablosunu oku yoksa kayıt sırasında cüzdan yetmez..
Uyarın için teşekkür ederim. Bu uyarından sonra Adnan Menderes'i 1. sıraya çektim.
Şehir dışında okuyacağım, ama ev tutmayacağım. Yurtta kalacağım ve ( geçen seneye kadar İzmir'de üniversite okuyup özel bir yurtta kaldığım için biliyorum ) tek kişilik oda için yıllık ücret 108,000 TL civarında bir şey olacakmış.
Mesele o değil, paran yoksa çıkar listeden hepsini..
Ödeyebileceğin ve istediğin bölümü yaz..
Yani çok şükür, paramız var.
Ama yine de Adü gelirse daha iyi olur. Sonuçta bedava okumak varken senede 200,000 TL ödemeye hiç gerek yok.
108 tl mi 1800 mü.. Dostum sen sanırım fazla araştırma yapmıyorsun.
Yurt devlet yurdu dahi olsa, bin tl (1000 rakamla bin tl) civarı olur. Zam gelmezse..
Özel yurtlar zaten fahiş seviyede.. Kaldı ki ege bölgesinde elektrik dışında her şey kart sistemi ile ilerler. Su ve dogalgaz gibi.. Gidip kendin otomattan yüklersin..
İstanbul'da zaten üniversite adi altında para sayma makinasını kayıt masasına koyuyorlar önce..
Paran var ama miktarı önemli.. Yıllığın devlet okulu dışında olursa 100 bin den aşağı olmaz.. Yeme içme de cabası..
Yurdun 2023 - 2024 eğitim öğretim yılı için yıllık ücreti 108,000 TL ( 108 Bin TL ) olacakmış.
Ek olarak Türkiyedeki eğitim sistemi zaten absürt şekilde bozuldu.. Yani akedemik kadrolar yerine kahvehaneden türeme insanlar ile eğitim veriliyor..
Yani eğitim de alamıyorsun..
Ama zaten benim amacım, isteğim de 1 diploma alıp meslek sahibi olmak.
Yani okuyup da alim falan olmak istemiyorum, o yüzden ders veren hocaların eğitim düzeyinin de pek bir önemi yok. 😁
108 bin.. Şaka gibi..
Bu parayı verecek isen, git İtalya'da oku ciddi ciddi.. O olmaz ise Maltada..
Yurt dışındaki okullar bu paraların altında mesela.. Yıllığı.
.. Ve kallavi derecede burs imkanları da var.
Benden söylemesi..
Bakış açın sorunlu bence.. Sen bilirsin. Eğitimde meslek seçimi ve o mesleğe götürecek akademik kadro son derece önemli..
Evet, önemlidir. Ama benim okumak istediğim bölüm Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği gibi hayati önem taşıyan bölümler değil ki. Ben Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik okumak istiyorum.
Açıkçası bir tıbbi sekreterin de aldığı eğitim derecesi çok da bir öneminin olacağını sanmıyorum.
Bol şans dostum o zaman..
Teşekkür ederim.
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!