İlk resimdekiler benim puanlarım ve başarı sıralamalarım, 2. ve 3. resimdekiler ise tercih listeme yazdığım üniversitelerin Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik bölümü geçen seneki taban puanları ve başarı sıralamaları.
Sizce hangi tercihimin gelme ihtimali daha yüksek?
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
2
Cevap
0
Cevap
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik mezunuyum, Hacettepe de okudum geçen sene mezun olmama rağmen işsizim. İyi yaptın sende gel oku. Sonra da niye iş bulamıyorum diye ağlarsın.
Ayrıca okuyabileceğim başka mantıklı ve bana uygun bir bölüm yok. Üniversite okumazsam da memleketimde kalıp babamın işleriyle ( babam müteahhit, ayrıca tarım ve hayvancılıkla uğraşıyor ) uğraşmaktan başka bir alternatifim yok.
Türkiyede lise kolejlerine verilen para ile Rusya da üniversite okunuyor 3 bin dolar falan Tıp gibi bölümlerde 5 bin dolar galiba tam emin değilim. Aylık değil yıllık *
O bölüm çok mezun veriyor demedi deme iş bulamayınca çok yakınırsın şimdiden babanın işleri uğraşırdan daha çok kazanırsın ayrıca kaç yaşındasın ki bu yaşta sınava mı girdin?
Ama maalesef biz Türkiye'de yaşıyoruz ve şu anda yurtdışına gidebilmek gibi bir şansım da yok. O yüzden buradaki şartlara göre yaşamam gerektiğini düşünüyorum.
İlk olarak 2018'de liseden mezun olduğum zaman girmiştim ve hedefime ulaşmış olmama rağmen ( o zaman için hedefim Başkent Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı'ydı ) ailemin zoruyla, okumayı hiç istemediğim bir bölüm tercih etmiştim. Sonrasında başka bir bölüme yatay geçiş yapmak istedim, ama onlar benim bu isteğime şiddetle karşı çıktılar ve sonucunda 4 sene boyunca, okumak istemediğim, nefret ettiğim bir bölümde okudum.
Edebiyat öğretmenliği hastane köşelerinde sürünmekten iyidir tabiki ilgin yoksa okunacak bölüm değil zorlar belliki kendine bir şey katmadığın için şu an işsizsin.
Yaptığın sıralamaya ancak 2 yıllık sağlık bölümleri olur onların da iş olanakları hemen hemen aynı. Onun yerine aöfden bilgisayar programcılığı okuyabilirsin. İş imkanı olan bir alan.
Üniversitede asıl okumak istediğim bölüm Türk Dili ve Edebiyatı'ydı, ama ailem bana " O bölüm çok zor bir bölüm, ayrıca ataması, iş imkanı da yok " diyerek zorla Optisyenlik yazdırmıştı. Ben ise sözelciyim, Fizik, Kimya, Anatomi gibi dersleri geçtim, Matematik'i bile neredeyse hiç bilmiyorum.
İlk yıl olmasa bile ikinci yılda sınava tekrar hazırlanabilirdin istediğin bölüm için. Her yıl gittikçe zorlaşıyor ve eskiden saçma bir bölümden de mezun olsan iş bulabiliyordun artık öyle bir durum yok maalesef
Keşke onları dinlemeseydin de yazsaydın şimdiye çoktan atanmıştın. Atanamama olayı hikaye kpssden al 90ı atanıyor musun atanamıyor musun. Kaç yıl öncesinden bahsediyorsun birde her seçim arifesinde öğretmen ataması oluyor
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
0Cevap
Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik mezunuyum, Hacettepe de okudum geçen sene mezun olmama rağmen işsizim. İyi yaptın sende gel oku. Sonra da niye iş bulamıyorum diye ağlarsın.
Hiç mi kafanız çalışmıyor ablacım sizin..
Peki özel sektörde de mi iş bulma imkanı yok?
Kardeşim sen okumuyor musun? 1.5 senedir iş bulamadim, Hacettepe mezunuyum.
Okudum ve anladım, ama bazı kişiler Kpss ile atanamayıp özel sektörde de çalışmak istemediği için iş bulamıyor.
Acaba sen de öyle misin diye merak ettim.
Paralı olanlar haricinde devlete okuyamıyorsun Aydın Adnan Menderes gelmez mesela.
Peki Kavram Meslek Yüksekokulu Tam Burslu gelme ihtimali var mı?
50 binlik bir sıralama farkı olsaydı ihtimal dahilindeydi ama arada 200 bin fark var. En kibar tabir ile imkansız.
Ama %50 burslu gelir, değil mi?
Kavram Meslek Yüksekokulu
Gelirde o kadar parayı hastane de boş bir iş için mi dökeceksin?
O parayla yurtdışında istediğin bölümü okursun.
En azından elimde bir mesleğim, diplomam olur.
Ailem beni okumak için yurtdışına falan göndermez.
Ayrıca okuyabileceğim başka mantıklı ve bana uygun bir bölüm yok. Üniversite okumazsam da memleketimde kalıp babamın işleriyle ( babam müteahhit, ayrıca tarım ve hayvancılıkla uğraşıyor ) uğraşmaktan başka bir alternatifim yok.
Türkiyede lise kolejlerine verilen para ile Rusya da üniversite okunuyor 3 bin dolar falan Tıp gibi bölümlerde 5 bin dolar galiba tam emin değilim. Aylık değil yıllık *
Babamın yaptığı işleri de hiç sevmiyorum, o yüzden üniversite okumayı önüme çıkan büyük bir fırsat olarak görüyorum.
O bölüm çok mezun veriyor demedi deme iş bulamayınca çok yakınırsın şimdiden babanın işleri uğraşırdan daha çok kazanırsın ayrıca kaç yaşındasın ki bu yaşta sınava mı girdin?
Ama maalesef biz Türkiye'de yaşıyoruz ve şu anda yurtdışına gidebilmek gibi bir şansım da yok. O yüzden buradaki şartlara göre yaşamam gerektiğini düşünüyorum.
İlk olarak 2018'de liseden mezun olduğum zaman girmiştim ve hedefime ulaşmış olmama rağmen ( o zaman için hedefim Başkent Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı'ydı ) ailemin zoruyla, okumayı hiç istemediğim bir bölüm tercih etmiştim. Sonrasında başka bir bölüme yatay geçiş yapmak istedim, ama onlar benim bu isteğime şiddetle karşı çıktılar ve sonucunda 4 sene boyunca, okumak istemediğim, nefret ettiğim bir bölümde okudum.
İstediğin de bölüm değil ki oku diyeyim düşük sıralama ile alıyor çok fazla da mezun veriyor. Ne bileyim ne istiyorsan onu yap.
Peki başka bir bölüm önerisi verebilir misin?
Edebiyat öğretmenliği hastane köşelerinde sürünmekten iyidir tabiki ilgin yoksa okunacak bölüm değil zorlar belliki kendine bir şey katmadığın için şu an işsizsin.
Ben şu anda kendime bir şey katmadığım için değil, ailemin yüzünden yanlış tercih yaptığım için işsizim...
Yaptığın sıralamaya ancak 2 yıllık sağlık bölümleri olur onların da iş olanakları hemen hemen aynı. Onun yerine aöfden bilgisayar programcılığı okuyabilirsin. İş imkanı olan bir alan.
Üniversitede asıl okumak istediğim bölüm Türk Dili ve Edebiyatı'ydı, ama ailem bana " O bölüm çok zor bir bölüm, ayrıca ataması, iş imkanı da yok " diyerek zorla Optisyenlik yazdırmıştı. Ben ise sözelciyim, Fizik, Kimya, Anatomi gibi dersleri geçtim, Matematik'i bile neredeyse hiç bilmiyorum.
Peki Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik okusam, devlete atanamasam bile özel sektörde iş bulamaz mıyım?
İlk yıl olmasa bile ikinci yılda sınava tekrar hazırlanabilirdin istediğin bölüm için. Her yıl gittikçe zorlaşıyor ve eskiden saçma bir bölümden de mezun olsan iş bulabiliyordun artık öyle bir durum yok maalesef
Keşke onları dinlemeseydin de yazsaydın şimdiye çoktan atanmıştın. Atanamama olayı hikaye kpssden al 90ı atanıyor musun atanamıyor musun. Kaç yıl öncesinden bahsediyorsun birde her seçim arifesinde öğretmen ataması oluyor
Özel hastanelerde belki tam bilmiyorum
Yks'ye ilk olarak liseden mezun olduğum sene, yani 2018'de girmiştim.