Arkadaşlar 25 yaşındayım, iş başvurusu yapmıştım başarılı oldu. 13.500 TL maaş veriyorlar. Beraberinde eve servis var, sigorta ve yemek var. Öte yandan önlisans sağlık okuma isteğim vardı. Sizce üniversiteye mi gitmeliyim, işe mi gitmeliyim?

Arkadaşlar 25 yaşındayım, iş başvurusu yapmıştım başarılı oldu. 13.500 TL maaş veriyorlar. Beraberinde eve servis var, sigorta ve yemek var. Öte yandan önlisans sağlık okuma isteğim vardı. Sizce üniversiteye mi gitmeliyim, işe mi gitmeliyim?

Doktoru döven, bununla övünen, hemşireye gelince gram saygı göstermeyen ve saygısızlık yapan bir halk var.
Nöbet usulü çalışınca gecen gündüzünün birbirine girmesi de cabası...
Sana önerim çağrı merkezine geç kafan rahat olsun.
Zaten hükümet sağ olsun maaşlar gittikçe birbirine yaklaşıyor, okumak enayilik haline geliyor.
Benim abimin bacanağı acilde çalışıyor adamı dövmüş hasta yakınları az kalsın kör oluyormuş gözü. Kalem sokmuş göçünün altına. Cm farkla kurtarmış
Al işte bak.
Mesela polise, savcıya, mimara, mühendise vs bunu yapabiliyorlar mı?
Hayır.
Bu ülkede herkesin gücü bizleri iyileştirmeye çabalayan sağlık sektörü çalışanlarına yetiyor.
Onlara caydırıcı cezayı vermeyen ve gün geçtikçe bu istekli cehalete cesaret veren her kim varsa amansız hastalıktan en sevdikleri geberir umarım.
Geberir de elleri bağlı çaresiz izler sadece
Eğer idare edebilirsen açıktan önlisans okuyup bir yandan da çalışabilirsin. Atandığında yaklaşık 2 katı maaş alacaksın. Sırf para üzerine düşünmüyorum dersen eğer senin için yeterli olanı ve huzurlu olacağına inandığın şeyi seç.
Hocam günlük 15 euro karşılığında çalışacaksın yani olayın anlaşılması açısından şöyle bir örnek vereyim bundan 6 yıl önce Güney Afrika Cumhuriyetinde asgari ücretin günlük 10 dolar olmasını protesto ediyorlardı
Hem işe git hem üniversite oku. Okul bittiğinde de okuduğun bölümle ilgili işini yaparsın hatta 4 yıla tamamlarsın. Çağrı merkezinde lise diplomasıyla ne uzarsın ne kısalırsın koskoca bir ömür var önünde sonuçta
Cevap
11Cevap
Bence mantıklı
bence yasın genc hırslı isen daha yüksek maas için cabalamalısın. cagrı merkezi işinde maas artısı olabilirmi bilmiyorum. isin icinde değilim. saglık onlisansın iş maas durumu nedir bilmiyorum ama kesin vardır saglık alanı iş imkanı sunuyor. yerinde olsam hırssız ve güzelsem evlilik işine bakarım hiç kasmam. evlilik düsüncem yok giderim yok ve hırssız isem daha yukarlara bakarım misal okucaksam doktorluk okurum ki direk iş. mis gibi maasları var. kamuda 50 + ustu alıyorlar
Çalış.. okumayı da açıktan da yapabilirsin belki ama çalış muhakkak
Açıktan tıbbi sekreterlik okusam bir yandan çalışıp daha sonra biraz birikim yapıp kpss kursuna gidip kpss ye girsem nasıl olur? Kpss kursu buldum bir tane yaşadığım ilde oldukça iyi bir kurs. Sıfırım çünkü matematik vs sıfır benim. Zaten başarılı öğrenci olsam 1 milyon 200 bininci olmazdım.
Herkes okuyacak diye bir şey de yok ben her zaman bunu savunurum yeteneğin neye varsa onu yap sonuçta esnafa vs herşeye ihtiyaç var herkes okumak zorunda değil.. yap dediğini ama aynı anda da çalış orayı birakma
Ön lisans hangi programi okumayı düşünüyorsun sağlık alanında?
Tıbbi sekreterlik
Sağlık alanında atamalar maalesef yok denecek kadar azaldı. Birçok bölümde mezunlar nerdeyse milyonu bulacak. Ha okuma git çalış demiyorum sana, ama iyi araştırma yapıp, geleceğine etki edecek bir bölümü seçmeni tavsiye ederim
Tavsiye verir misin? Eczane hizmetleri düşündüm çalışma alanı geniş diye. Eczaneler ilaç fabrikaları ecza depoları hastanelerin ecza depoları vs ama herkes boş bölüm dedi
Eczane hizmetleri tibbi sekreterlige göre çok daha iş imkanı yüksek bir bölüm, sağlık alanında alımlar dediğim gibi çok çok az, anestezi, eczane hizmetleri ve FTR önerebilirim
Peki bu bölümü sence kendi şehrimde vakıfta mi okusam, şehir dışında devlette mi
Ankara da yaşıyorum
İmkanın varsa kendi şehrinde oku, başka şehirde öğrenim pek kolay değil
%50 burslu okusam mi ailemin durumu çok iyi değil ama kredi çekeriz diyorlar yaşım 25, haftaya 26 olucam. AÖF okuyup kpss mi çalışsam yoksa ya napicam
Başka şehirde okusan, yurt masrafı, yol masrafı, vs vs olucak, yani kâr zarar ilişkisi
Aynı hesaba geliyor diyosun yine
Benim düşüncem vu yönde, özellikle evde vs kalmak istesen daha da fazlaya gelir il disinda okumak
Peki sen üni okudun mu
Evet , iki üniversite
Üniversite tercihini yap kaydını dondur işe gir. Biraz iş deneyimi edindikten sonra okula dönersin iki yıl zaten.
Açıktan sağlık okursun hem de işe devam edersin. oldu bitti
Siz ne iş yapıyorsunuz
Anaokulu öğretmeniyim
Kpss ile mi atandiniz ne zaman atandiniz
Çok geleceği olan bir iş değil, şimdiden yapay zekayla telesekreterle muhattap ediyorlar personel almamak için maaş vermemek için.
İki yıllık önlisans sağlık ikinci öğretim oku hem çalışır hem okursun. Missss
İstanbul da yaşıyorum devlette gelmiyor vakıf geliyor birde özel geliyor canım
Ozel de var ikinci öğretim oku işte çalışıp okulunu öde. En azından onlisans da olsa diploman olur. Sonra iş ararken çok üzülürsün ömür boyu çağrı merkezinde calismayacaksan. Valla çağrı merkezi zor bilgin olsun. Uzun soluklu çekilir çile değil.
Bence açıktan da sevdiğin bi bölüm varsa aciktan devap edip işe gir ben 2 yillik örgün laborant veteriner sağlık okumuştum pişmanım...
Eczane hizmetleri nasıl bölüm? Tıbbi sekreterlik mi eczane hizmetleri mi?
Eczane hizmetlerinin en son ataması kaçtı bilmiyorum ama fena değil o bölüm de ben tibbi sekreterlikten atandim bu sene alimlari cok iyi oldu ama sonraki seneler çok alim olduğu için puanlarin yukselme ihtimalini de goz önünde bulundur bide şu an cogu kişi tıbbi sekreterlige yonelmis durumda sirf bu alimdan dolayı
Bu kadar insanın tıbbi sekreterliğe yönelmiş olması beni eczane hizmetlerine itiyor. Biraz konuşabilme şansımız var mı ya? Gizliden çıksan olur mu lütfen 😊
Tabii
Takip attım canım yazamadım çünkü direkt
Hangi meslekte mutlu olacaksan onu seç. Hayatının sonuna kadar nederede çalışmak istersin? Inan bana para her zaman insanı motive etmiyor, işini sevmeyerek yapınca hayattan soğuyorsun.
Şimdi okumazsan içimde kalacak ve hep acaba diyeceksin. Bence oku
İşe başla hiç düşünme
Açıktan tıbbi sekreterlik okusam bir yandan çalışıp daha sonra biraz birikim yapıp kpss kursuna gidip kpss ye girsem nasıl olur. Kpss kursu buldum bir tane yaşadığım ilde oldukça iyi bir kurs. Sıfırım çünkü matematik vs sıfır benim. Zaten başarılı öğrenci olsam 1 milyon 200 bininci olmazdım.
Ben bitirdim tıbbi sekreterlik ama elinde hazır iş varken okumak zaman kaybı
Ön lisans sağlık tabiki
Üniversite okursam iş garantisi var mı? Milyonlarca mezunu olan bir bölümü okumanın bana ne gibi bir artısı olacak ki
Saçmalama tabi var
Ne gibi
2 yıl okuyup oraya girmektense direk orada işe gir çalış
Lisans okudum 8 bin tl teklif ediliyor gerisini sen düşün….
Bence üniversiteye git okurken de çalışabilirsin sağlık bölümü mezunları hiç boş kalmıyorlar
Çağrı merkezi
Üniversite okumanın artık pek bir kredisi kalmadı gibi geliyor. Çevremde üniversite okuyan her 5 insandan 4'ü kpss ile uğraşıyor.
Eğer 2 senelik okuyorsa çevrendekiler öyle, hem 2 senelik oldukları için sonrasında kendilerini geliştirmeye de zaman harcamıyorlar. Üniversite okumanın kredisi artık kendini geliştiren insanlarda
Özelde geliyor iki senelik, devlette gelmiyor. Ailemin de ekonomik durumu öyle çok iyi değil. Babam emekli, abim asgari ücretle çalışıyor o kadar
Sen çağrı merkezinden devam et hatta çalışırken de maaşından arttırdıkların ile yks kitapları al yine az az çalışmaya devam et
Öyle yapmak yerine aöf okusam, mezun olunca kpss çalışsam?
O daolur
Ikisi bi arada olmaz mi
İşe başla. Açıktan da istedigin bölümü oku
İşin varsa okuma bence
Devam
Memur olcan bu devirde ekmek aslanın ağzında
Çalış bence
Okudum işsizim
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?