Eğitimden yana şansım hiç gülmedi, sonsuza kadar işsiz mi kalacağım?

Ortaokuldayken aileme yalvardım ama beni konservatuar lisesine göndermediler. Bunun yerine sağlık mesleğe verdiler. 2013 girişli, 2017 çıkışlıyım. Okulum "meslek garanti" falan deyip öyle takılıyordu. Ben 2. Sınıftayken sağlık mesleklerde att ve hemşirelik kaldırıldı ve att yardimcisi, hemsire yardimcisi gibi şeyler geldi.

KPSSde 10bin hemsire alimi oluyorsa, sadece 800ü lise dengiydi. Bu da 100-88 puan arası kpss puanı yapmak zorunda olduğum anlamına geliyordu. Bende matematik yoktu bende bu yüzden hemşireliği bırakma kararı aldım.

1 sene sonra 2020 yılında hic alakam olmayan bir önlisans bölümü yazdım ve zorbaliğa uğradim. Sonra yatay geçis yaptim ve 2021de pandemi oldu. Online eğitime geçildi, hiç bir halt öğrenemeden online bir sekilde sinavlardan geçerek diploma aldım.

2022yi evde geçirdim ve yeniden sinava girdim bu sefer lisans bölümü olan tarih yazdim. Ama ilk dönem gidemedim çünkü paramiz yoktu. Şimdi gidecektim bu seferde deprem oldu.

24 yaşına geldim ne adam gibi meslek sahibi olabildim, ne doğru düzgün severek eğitim görebildim. Hiç bir şey istediğim gibi olmadı...

Eğitimden yana şansım hiç gülmedi, sonsuza kadar işsiz mi kalacağım?
Cevapla