Workshoplar, eğitimler, uzun dönemli kurslar, pandemi ile patlayan online webinarlar ve hatta küçük yaşta başlayan çıraklık dönemleri... Bu liste uzayıp gitse de temelde fikrinizi merak ettiğim şey belli. Üniversite harici tüüm bu yöntemler iyi bir kariyer için yeterli mi, yoksa üniversite hala kola takılması gereken bir bilezik mi? 🤪work, work, work! 💖Siz bulunduğunuz konuma üniversite okuyarak mı geldiniz yoksa farklı yollar mı denediniz? Görüşlerde buluşalım! 👇🎈😍
Evet, üniversite olmadan olmaz.
Hayır, önemli olan yeterli bilgiye sahip olabilmek.
Kararsızım, meslekten mesleğe değişebilir.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Sizce günümüzde iyi bir kariyere sahip olmak için üniversite şart mı🧐?
Üniversitenin olmazsa olmazlığı çalışacağın alanla ilgilidir. Örneğin bir dükkan işleteceksindir yani ticaret yapacaksındır bunun için üniversite okumasan da olabilir belki fakat büyük bir şirketi yöneteceksindir, tıp, hukuk, mühendislik alanlarında çalışacaksındır o zaman üniversite eğitimi alman her yönden şarttır.
Birçok kişi üniversiteyi kazandıktan sonra okula sadece gelip giden hiçbir şey kapmaya çalışmayan bazı kişilere bakıp sanki her üniversite öğrencisi üniversitelerde pek de bir şey öğrenmiyor algısına kapılıyor bu yüzden de üniversite gereksiz diyebiliyor fakat okulundaki fırsatları değerlendiren kişiler için üniversite bulunmaz bir nimettir ve birçok bölümde üniversite diploman yoksa zaten çalışamazsınız bile.
Bazı kişiler okul okumadan başarılı olan kişileri örnek verip okul boş algısı yaratıyorlar ancak bu mantıkla bakarsak okul okumayıp kıt kanaat geçinen, hiçbir şeyden anlamayan binlerce insan ve üniversite mezunu büyük şirketler kuran yöneten insanlar da var yani bu tarz genellemeler doğru değildir. Eğer fırsat varsa eğitim asla gözardı edilmemeli.
İyi bir kariyer derken biraz üst segment yöneticilik vasfı ise evet okumak bunda giriş için önemli bir rol oynuyor yalnız prestij ve CV bu konularda okumanın daha üstünde. Ama maalesef o kadar b*ktan bir ülkede yaşıyoruz ki iyi bir kariyer için tek bir partiye üye olmak yeterli isterken konuşmayı bilemeyecek kadar cahil ol farketmez sadece sadakatini göster yeter…
Bir motor ustası için okuduğu okul önemli değildir işini güzel yapabilmesi önemlidir. Bir doktor için ona eğitim veren hocası referansı önemlidir bence meslekten mesleğe değişir lakin mutlak bir cevap vardır ki oda kendini geliştiren işinde liyakatli olan kişinin başarılı olacağı
Bence gerekli değil. İnsan kendini donatabilir. Mühendislik doktorluk gibi sektörler haricinde dışarıdan destekle bazı şeyleri elde edebiliyorsunuz. Üniversite okumanın insana ekstra bir şey kattığını düşünmüyorum. Çalışma, kişinin kendisinde bitiyor...
Bu konuda bence insanın arkadasın da köklü bir üniversiteden mezun olmanın çok büyük önemi olabilir diye düşünüyorum. Yani kendi bilgin ve becerin ile de çok önemli mevkilere de gelebilir insan ama mezun olduğunuz üniversitenin de katkısı çok büyüktür...
Yani şöyle söyleyeyim bence bu durum meslekten mesleğe değişir. Çünkü mesela atıyorum bir YouTube fenomeninin veya influencerin eğitim durumuna kimse takılmaz. Ya da bir bilgisayar tamircisinin bilgisayarla ilgili bir bölümden diploması var mı diye kimse merak etmez. Önemli olan yapılan işte ortaya koyulan kalite ve niteliktir. Bazı meslekler de vardır ki diploma olmadan o mesleği icra etmen mümkün değildir. Doktor, eczacı, avukat, hakim gibi.. Sonuç olarak; çalıştığın alana göre tamamen değişen bir durum fikrimce..
Önemli olan okuduğun bölümle ilgili işe sahip olmak değil mi? Günümüzde bu pek mümkün olmasa gerek. Arkadaşım boğaziçi kimya mevzunu ama istediği gibi bir alanda işe sahip olamadı. En son çare bir zincir mağazada yönetici oldu. Ben lise mezunuyum. Isteseydim üni de okurdum. Ama hayalimdeki alanı kazanmak nasip olmadı. O zamanlar şartlar daha ağırdı bana göre. Elbette eğitimsiz kimse kalmasın ve geleceğin gençleri bu yönde daha bilinçli. Kendime gelirsek çok çalışarak hırsımın doğrultusunda istediğim kariyeri senelerce yaptım. Bir çok girişimde bulundum. Ama kar ama zarar en azından geriye bakınca bir çok şeyi başardım. Şu an kendi işimin sahibi olarak devam ediyorum.
Bazı mesleklerin üniversitede aldığın dersle gerçekten pek alakası yok, mutfağında yetişmen gerekiyor. Kendi mesleğim için geçerli değil, iyi bi üniversitede okuman şart. Bence herkesin işinin okulunu okuması gerekli. Okulu kazanıp bitirmemesi ayrı bişey, onu anlarım ama o okulu kazanamaması kapasitesiyle alakalı
Hangi alana yönelmek istediğine bağlı. Üniversite okumadan Doktor, avukat, hakim, savcı, mimar, mühendis, dişçi, eczacı, kimyager ve daha bir sürü mesleği olamazsın. Ama aklını kullanır, kendine uygun alana yönelir ve çok çalışırsan o zaman bu üste yazdığım meslekleri yapanların on katı para bile kazanırsın. Türkiyenin en zengin insaları ne işle uğraşıyor ; ticaret. Dünyanın en zenginleri ;girişimcilik. Artık bu devirde insanı kurtarıcak olan şey, fark yaratıcak fikirlerinin olması. İngilizce ve yazılım da olmazsa olmaz.
Üniversite şöyle şart, eğer gerçekten kariyer ve başarıya odaklı bir insansan güzel bir üniversite güzelden kastım kaliteli, saygın bir üniversiteyi İngilizce olarak okuyup mezun olduktan sonra okulunda sana referans olmasıyla güzel bir kariyere doğru yola çıkmış olursun.
O iste biraz sans isi.. Mesela cok zeki biriyim. Cok kurumsalyerlrr gordum ancak uyum sorunum var. Dolayisiyla o kadar da parlak olmadi kariyerim. Sukur ki rahat is buluyorum
@Freddy1616 Ya ben şunu öğrendim bu hayatı fazla ciddiye almayıp sadece yaşayacaksın. Bu yaşam süreci içerisinde ise elinden gelenin en iyisini yapacaksın.
Hayatın içinden yetişen, kendisini daima geliştiren ve geniş ufuklu bir insan değilseniz üniversite okumak size diploma haricinde hiçbir şey kazandırmıyor. Şunu da hatırlatayım, kim milyoner olmak ister'de ikinci soruda çakılanların yüzde doksan yedisi çok iyi ünilerden mezun😅😅 #TubaSueda 🍀🍀
egitim kesinlikle önemli ozellikle toplumlarin geri kalmamasi cahillik seviyelerinin yukselmemesi icin en azindan universite bile olmasa insan kendini gelistirmeli
meslek sahibi olmak icin okumak mi gerekir? Günümüzde okumayip bir cok kisi meslek sahibi olabiliyor evet ama kariyer yuksek oldugu zaman maas artiyor her gecen gun teknoloji ilerliyor buna ayak uydurmak kolay oluyor ve degisim ve yeniliklere acik olmak icin bence okumak gerekli
Kadınların çalışmasını doğru bulmuyorum. Biz çalıştığımız için, erkekler daha zor iş buluyor. Onlar zor iş bulduğu için yaşları ilerliyor ve evlenme fikrini yitiriyorlar. Evlenemiyoruz. Ben bekar ve sabah 8 akşam 5 çalışan biri olmak istemediğim için kariyerle ilgilenmiyorum. xd
Hayır değil bence Nilda çünkü dikkat ediyorum da artık burada böyle sorularda herkes öyle yazıyor dört yıl ya da işte altı yıl filan okuyanlar o kadar zamanımız boşa gitti diyorlar Türkiye şartlarında Artık güzel bir işte çalışmak için bence üniversite şart değil torpil gerekiyor sadece
Diploma şart arkadaşlar. diploma için de seve seve üniyi bitirmeniz lazım başka yolu yok. Şimdi nereye giderseniz gidin diploman ne diyorlar ne mezunusun ne okudun vs. gibi sorular muhakkak soruluyor. Gerçi 2 üni biteren adam işsiz bu ülkede o ayrı mevuz tabi
Türkiye'yi her ne kadar eğitimsiz kişiler yönetip eğitimsiz cahil kişileri torpille almak için üniversite diploması şartını kaldırsalarda üniversite önemli. Bunların devranı da bitecek. Üniversite de önemli ama gidip Bilecik, Bayburt, Kütahya gibi 5-10 senelik lise devamı üniversitelerin bir katkısı olmaz. Türkiye'de gerçek öğrenim veren 15-20 üniversite var onun dışında küçük şehirlerde okuyanlar boşa okuyor.
İyi bir kariyer nedir? Çok para mı, yoksa çalışmanın rahatlığı mı? Günün gerisine daha çok zaman kalması mı? Üniversite şart değildir, gereksizdir genelde ve hatta zararlıdır. Bir Amerikalı 4 sene Felsefe bölümü okur, birkaç yüz bin dolar borca girer ve mezun olunca iş bulamaz. Halbuki üniversite okumak yerine bir yerde işe girseydi 4 senede ev alırdı, mutlu olurdu. Ailesi olurdu, çocuğu olurdu.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Lise mezunu olup aldigi 2 saatlik seminerle kendini uzman ilan ediyor. Networkcularin hepsi kendini girisimci is kadini ilan ediyor. Hicbir üniversite okumadigi halde kendini yasam kocu ilan edip sertifika dagitiyorlar. v. s. v. s. v. s.
bunlara sorsan kariyer yaptim derler.
Öncelikle bu ülkede bu sacmaliklarin bitmesi lazim.
Hayır şart olduğunu düşünmüyorum 🙏 lise ilk okul mezunu olup emrinde bir çok üniversite mezunu çalıştıran insanlar tanıyorum.. iyi bir kariyer için iyi bir zeka ve riskleri göze alabilmek için cesaret gerekir … unutmayalım ki başarının temeli başarısızlıktan gelir… insan kaybede kaybede kazanır
Hayır şart değil. Bir kadın olarak kendi kendimi eğittim. Zaten özgürlüğe önem verilmeyen ülkelerde özgürlükçü insanlar bir hayvan gibi damgalanarak her çeşit zulüme maruz tutuluyor. Ülkelerin yaşam tarzlarını incelerseniz bunu görürsünüz. Üst seviyede olanlar için bu geçerli olmaz. Onlar her daim özgürlüklerini çeşitli kılıflar geçirerek yaşar ancak alt seviyedekiler için modern kölelik tarzı bir zulüm sözkonusudur.
Bazı alanlarda gelisim daha onemli diploma is yapmaz siz yaparsiniz yani ki artik cogu alanda internette çalışılabiliyor onlarda genellikle tecrube ve deneyime bagli oluyor üniversite olursa da iyi olur ama en azindan okudum deriz 😅
Sadece üniversite tek hedef olmamalı ama diplomada işe alımlarda önemli bir etken
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Sadece kariyer odaklı bakmamak lazım. Kendini geliştirmek, sosyal ve kültürel açıdan yeni şeyler öğrenmek ve bilgi birikimini artırmak için güzel bir şey
Ne bilgi ne okul ne yetenek hiçbir şeye ihtiyacın yok. Paranın olmasının da bir önemi yok. Önemli olan paranın miktarı. 50.000 sözleşmeli memur 100.000 kadrolu memur 150.000 amir amaaaaaan bu uzayıp gidecek...
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Bazıları okurken ben dolarla maaş alıyordum. Üniversite okumak artı değil. Akıllı ve girişimci insanlar aç kalmaz.
Yapılan işe göre değişir bence. İyi bir hukukçu iseniz tabiki okumuş olmanız gerekir. Ama iyi bir şoför iseniz ve çevrenizde tanınmışsanız okula gerek duymanız gerekmez. İnstagramda bir sürü fenomen var bir çoğu kariyer sahibi, hangisi okumuş?