Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Kanunu Teklifi’nin birinci bölümü TBMM Genel Kurulu’nda kabul edildi.Yapılan değişikliklerle kamu kurum ve kuruluşlarında çalışacak öğretmenler de güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması kapsamına alındı. Kişinin eşi ile birinci derece kan ve sıhri hısımları hakkında güvenlik soruşturması yapılması düzenlemesi ise metinden çıkartıldı.
Eğitim-Sen Genel Yükseköğretim ve Eğitim Sekreteri Sinan Muşlu, DW Türkçe'ye yaptığı açıklamada; düzenlemeyi kabul edilemez bulduklarını, güvenlik soruşturmasına öğretmenlerin de dahil edilmesinin hem fişleme hem kadrolaşma olduğunu dile getirdi.
Öğretmenlerin güvenlik soruşturması kapsamına alınması ile ilgili ne düşünüyorsunuz?
Öğretmenler, güvenlik soruşturması kapsamına alındı! Sizce karar doğru mu?
İki haftadır kişisel verileri koruma saçmalığı yaşıyoruz bütün mail , drive vs her şeyimize ulaşabilecekler. Dün oturdum drive a baktım. Öğrenci görseli bile kişisel veriye giriyor ki ailesinin onayı olmadan okul bültenimizde yayın yapmasak da bu yasa şişlemeye yer aradığından dikkat, temkin ve mobningi ciğerimde taşıyorum 😞😞
0
0 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Eğer PKK'lı öğretmenler de fişlenip def edilecekse sonuna kadar destekliyorum. Ama sanmıyorum. 2 3 yıl önce PKK'lı öğretmenlerin yerini değiştireceğiz dediler tepki alınca sanırım 15 bin öğretmen açığa alındı. Sanırım 2 gün geçmeden yarısından fazlası tekrar normale döndü. O hafta içi hepsi dönmüştür kesin. Komik bir ülkeyiz
Kadrolaşma konularından anlamam ama güvenlik soruştrması çok önemli 1960-1970 ten 80 darbesine giden süreçte öğretmenlerin siyasi yönlendirmelerinin çok büyük etksi var öğretmen kılığında militan , öğretmen kılığnda teröris olabilir sicil kyıtları geçmişte bağlı oldğu krumlar
Güvenlik soruşmatısını eğer olumsuz sonuçlanırsa neden olumsuz sonuçlandığını belirttikleri sürece olumlu buluyorum. Teröre destekten ceza almış birinin çocuklara ders vermesini istemem. Aynı şekilde, taciz, tecavüz, yaralama gibi suçlar işlemiş insanların okullarda eğitim vermeye hakkı olmamalı.
akpli olmayanlar atanmayı unutsun, zaten gayriresmi böyleydi ama artık resmi olarak bu böyle öğretmenler için. Biz daha çok intihar eden öğretmen haberleri duyarız. Yandaşları olan atanacak öğretmen bulamadıklarında da yandaşları olan lise mezunlarını öğretmen olarak atarlar
Ya ne güzel öğretmenlik okumadıkları için çoğu kişi güzel güzel sallayabiliyor. Kararın ne kadar vahşet ve acınası olduğunu göremiyor musunuz? Eskiden mülakat vardı o kadar kendi adamlarını alabiliyorlardı şimdi onu bile yapmadan alacaklar. Öğretmenleri daha çok ücretli öğretmenliğe yönlendiriyorlar yazıklar olsun.
Burda çoğu insan aklını kiraya vermiş , yorumları okuyunca bunu gördüm İlkin reddedilen bir kanun tekrar gündeme getirerek kabul edildi. Buradaki amaç sen benim partime üyemisin değilmisin araştırılıyor... Bilmem terör bilmem taciz vs vs... bunlara zaten kesinlikle kamuda yer verilmeyeceğini bilmiyorlar mı? Güvenlik sorulması olumsuz çıkan adayın kamuda işi yok zaten , onların amaçı daha farklı yedi ceddimizi araştırmak gerisi hikaye
Sabıka varsa zaten karşısina çıkar atanamaz ya da özel bir kurumda çalışamaz. Bunu güvenlik soruşturmasına dahil etmek demek resmen fişleme yapıcam benden olmayanlara atama iş yok demek bu kadar basit. Aptal siyasetini iyi yaptığınızı kabul ediyorum ama ülkede aptal sayısı artık sandığınız kadar değil maymun gözünü açtı. Seçime kadar devran sizin elinizden geleni ardıniza koymayın sandıkta görüşürüz.
Belli ki sende herkese terörist diyen zihniyettesin terorist insan elinde kitap sınıfa girip ögrencilere ders vermez. Varsa böyle bir vukuatı kanitla ispatla "tarafsız" hukuk gereğini yapar. Nazi Almanyası'nda yaşamıyoruz aksini söyleyen herkes terörist degildir. Üfürükten söylemlerle kimseyi yaftalayamazsınız varsa kanıt ahaaa mahkeme orada.
geçiremeyince tekrardan oylanıyor ve bu kabul edilmediği takdirde teröristlikse neden oylama yapılıyor? Bunda gocunacak ne var? Akp de oylamada olsaydı Allah Allah! Hem suçlu hem güçlü sonra bok atıyorlar. "Milli irade" ne oldu şimdi? Ayaklar altına alındı çok sayın vatanseverler tarafından.. (sözde vatansevercikler). Ne demokrasi ne demokrasi, görmemiş olsak yiyeceğiz 😂😂😂😂
Aklıma bir soru takıldı? Mecliste sabıkası olan birini hatırladım, daha doğrusu en tepede, nasıl oldu da milletvekili olabildi? Hani AİHM'ne bu ülkeyi şikayet eden falan diye başlarlar ya, e kendisi bu ülkeyi refah partisi döneminde 4 defa AİHM'ye gitti kim dikkate aldı ki? Her şeyi mi adaletsiz olur arkadaş yaa
100 ogretmen var diyelim 10 tane ataturkcu oldugu icin ya da chp uyesi oldugu icin 10 kisi ihrac edilecek 90 ogretmen hatasi olsa bile devam edecek karisilmayacak
Bahane araniyor olabilir.. Bence hic masum degil bu isine geldigi gibi kullanirlarsa Istedigini cikarip sokabilirler Dusuncem bu
kendi hısım akrabalarını kayıtsız şartsız sorgu sualsiz stedikleri yere alabilecekleri yasayı açık açık çıkartsınlar da artık. en azından normal insanlar da boş yere uğraşıp umut bağlayıp yıllarını harcamasın.
Fişlemenin ta kendisi , kendi iktidarına yakın olanları yerleştirmek için çıkarılan bir düzenleme. çok yanlış buram buram adaletsizlik kokan bir çıkarım.
Alınsın. cok iyi hemde. Ayrıca sağlık çalışanları da alınmalı. Çünkü hastahaneye yagirilipta hemşire veya doktor tarafından zehirlenen askerimizi de gördük
Karar doğru. Bu tür protestolarda konuyla alakasız olan farklı provokatif eylem yapmak isteyen guruplar bulunabiliyor. O yüzden karar doğru. Sonuçta bir soruşturma suçsuz ise zaten sorun olmayacaktır
Bu bir kere hukuksuz, reddedilen yasayı tekrar getirip oylatıp geçirdiler. 1 sene içinde kanunlara göre meclise tekrar gelemeyecek yasa yine kanunsuzlukla geldi
Bir arkadasim var adı Esat şu an doğuda feto okullarında okudu halen sosyal bilgiler öğretmeni bu adam nasıl halen görevden atılmadı hem lisede hem ünide evlerinde kaldı
Kolejlere de el atsınlar fetöculer çalışıyor gizli kapaklı
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Yani demek istiyorlar ki, bu saatten sonra tamamen kendi istediğimiz kişileri atayacaz. Daha önce birkaç kişi de olsa hakkıyla atanabiliyordu. Artık onu da biz istediğimiz kişiler olarak belirleyecez.
olmalı bence de ilk defa bir doğru dürüst bir yasa geçmiş hayret Devlet sektörüne giren her memur üstten alta Güvenlik soruşturmalı girmeli Yer makam gözetmeksizin.
İyi olmuş o maaşları haketmeyen o kadar öğretmen denilen güya şahıslar var ve ki bu soruçturmaları yapanda MİT ve EMNİYET olucak aam yanında bırakmazlar özellikle MİT
Ne üç öğretmeni bak simdi bwn istihbaratı senden iyi bilirim ve istihbaratın birsürü bölümü var böyle kolay yazılmaz burda up uzun birşey istihbaratın dediğim gibi iç dış uzman yabancı dil mühendis birsürü var içlerinde bi kısmı masa işi yapıp denetlediği için bunu seçmişler okey
Benden daha iyi bildiğini söylüyorsun evet istihbarat bir çok bölüme ayrılır en zekiler alınır kolay kolay da istifa etmezsin bak Sen diyorsun ki en önemli devlet tehditlerini s. et gidin 2-3 öğretmen kovalayın sen bu kafayla devlet mantığını anlayamazsın bunun yolu nedir Emniyet ilgilenirse olur ama İstihbarat ayak işlerine girmez