ben savcı olmak istiyorum ama ne yapmam gerektiğini bilmiyorum acaba direk hukuk fakültesinden mi okusam yoksa adalet okuyup hukuk fakültesine geçiş mi yapsam bilmiyorum yurt dışında görev yapmak istiyorum ama ingilizcem çok iyi değil hangi ingilizce kursuna gitmeliyim ve ayrıca yurt dışına naıl gidilir bilmiyorum merka doluyum...
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
Bir sürü yalan yanlış şeyler anlatılmış. Bir hukukçu olarak ben sana en net bilgileri paylaşayım. Adalet okuyarak sadece mübaşir, zabıt katibi vs. olursun arkadaşım. Hakim, cumhuriyet savcısı ya da avukat olmak istiyorsan hukuk okumak zorundasın. Adalet 2 yıllık, hukuk 4 yıllıktır. Adalet okuyup hukuka geçiş yapılır ama çok zor tabi ki. Bence üniversite sınavlarına hazırlan ve öyle hukuk kazan. Yurt dışında görev yapmak istiyorsan diploma denkliği alman gerekiyor ilgili ülkede. Örneğin Almanya'da tekrar orda master yani yüksek lisans yaparak çeşitli sınavlara gireceksin, Amerika'da ise yine baro sınavına girip 10-15 yıl en az avukatlık yapıp ancak hakim olabileceksin. Her ülkenin şartları farklıdır.
14 Yorumla- +1 yıl
Rica ederim. :) Mesleki bilgi paylaşımı yapmıyorum maalesef. Başka sorularınız olursa da istediğiniz zaman sorabilirsiniz. Birçok bilgi kirliliği yapılmış yalan yanlış bilgilendiriyorlar insanları. Hemen gizli profil yapmış kendini zaten yanlış bilgi verdiğini anlayınca yandaki hanımefendi. :D
En İyi Cevaplar
+1 yılBir hukukçu olarak naçizane tavsiyem; Hukuk Fakültesini kazanabiliyorsan İktisadi-İdari Bilimler fakültesine hiç gerek yok. Zira, Hukuk mezunu olan şahıs İktisadi-İdari Bilimler fakültesi (işletme, iktisat, kamu yönetimi, siyaset bilimi vs.)' nin girebildiği hemen hemen bütün iş alanlarına başvurabiliyor. Adli hakim ve savcılık sınavları zor değil ama mülakattan geçmek biraz referans isteyen bir şey. Torpilim yok, hakim savcı olamayacağım deyip de hukuk için ümidini kesme. Bir çok arkadaşım (esnaf çocuğu, çiftçi çocuğu vs) hiç beklemedikleri yerlerden referanslar buldular. Bu tür şeyler belli olmaz. İlerde karşına neler neler, kimler kimler çıkacak. Sabırlı, araştırmacı, sentez yapabilen, analitik düşünebilen bir yapın varsa özellikle avukatlık en tercih edilesidir.
01 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılAdli yargi sinavlarini kazanmak imkansiz derecede zor.her yer hukuk mezunu ilk 30 a girersen mulakatta da dayin varsa olur
013 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılOnun yerine ing isletme oku mufettis uzman ol..hukukcularda bu sinavlara girmeye calisiyo iktisat muhasebe ogrenmeye calisiyolar.bu arada 50 savci alinacaksa 45 tanesi erkek olur.kadin tercih edilmiyo unut gitsin
Cevap sahibi+1 yılSinavsiz olur mu ya.kpss alan grubu sinavina gireceksin.ordan 120 puan turunden puanlarin olacak.iyi bir puan aclaksin.mesela maliye bakanligi mufetis ilani verecek.kpss 32 puan turunden 80 ustu ilk 100 kisiyi sinava cagiracak.basvuracan puanin yeterrse o sinava girecen.kaxanirsan mulakata cagrilqcaksin mulakati gecersen mufettisin
Cevap sahibi+1 yılhukukcuların işi zor.ben İstanbul işletme mezunuyum.dersaneye gidiyorum sınıfda hukukcu dolu.uzmanlık müfettişlik sınavlarına hazırlanıyolar iktisata muhasebeye aval aval bakıyolar.işletme mezunu idari hakimlik sınavına da girebilir hukuğu yala yut senin de şansın var.bi tanıdığım arkadaş iktisat mezunu deli gibi çalıştı danıştayda hakim oldu.işletme iktisat mezunlarının çok olduğuna bakma.her sınava giriyolar.bi de ingilizcen varsa off.
Cevap sahibi+1 yıltorpil hepsinde var.işletme iş imkanı zor olur mu ya.aldığı dersler muhasebe iktisat hukuk.devletin bankanın işletmenin personelinin uğraştığı işler.devlet hukukcu az alır ama idareci müfettiş memur fazla fazla almak zorunda.
Cevap sahibi+1 yılşu anki puanlamadan haberim yok.universitede kendini geliştirmeye bak.ben İstanbul unive gittim kampüsde yattım yattım gedim okula bile uğramadım.fotokobilerle geçtim.zamanını iyi değerlendiren arkadaşlar müfettiş kaymakam oldular.
Cevap sahibi+1 yılkaymakamlık sınavına iktisat işletme kamu yönetimi iibf dediğimiz kesim giriyo.ne demek iibf iktisadi ve idarim bilimler.her sınava giriyolar her sınava.danıştay da hakimlikden bankadaki müfettişliğe kadar.
Cevap sahibi+1 yılhttps: //ilan.memurlar.net/ilan/21071/ http den sonra boşluk bıraktım.orayı düzelt gir bakalım kaymakamlık ilanında ne istiyo
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
1
Cevap
3Cevap
Gizli Üye(30-35)+1 yılAdalet okuyup hukuk fakültesine geçiş yapamazsın. Adalet okursun oradan savcı olursun. Ama Adalet okuyup da savcı olabilmek çok zor yani çok az
kişi alıyorlar bildiğim o da ya torpille ya da çok çok yüksek puan alacaksın avukat ve savcılık sınavından da anca öyle. Bence maceraya hiç gerek yok. Direk hukuk fakültesini kazan.03 Yorumla- +1 yıl
Yanlış bilgi vermeyin. Ben hukukçuyum. Adalet okuyup kimse hakim ya da savcı olamaz. Hakim ya da cumhuriyet savcısı olabilmek için hukuk mezunu olmak gerekir. Adalet 2 yıllık ön lisans statüsündedir ve geçiş yapılabilir hukuka ama tabi ki çok zordur. Bilmediğiniz konular hakkında konuşmayın bence.
- +1 yıl
adalet okursan dgs ye girip hukuk fakültesine geçiş yapabilirsin. ama bir kaç özel üniversite dışında 3. sınıftan başlatmıyor. baştan 4 sene okuman lazım haberin olsun. adalet okuyup sonra hukuk okurum dersen en az 6 sene
Gizli Üye(30-35)+1 yılHukuk oku
Herhangi bir ingilizce kursuna gidebilirsin
Uçakla gidilir.:P04 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılVallahi bak :D
Cevap sahibi+1 yıl:) rica ederim ne demek ama sonundaki dili görmezden gelme :D
- Kızlar Bir Adım Öne konusunda 1,6b cevap paylaştı.
+1 yılhukuka adaletten dgs ile geçiliyor
01 Yorumla
+1 yılavukat olmak varken ne savcısı be
017 Yorumla- +1 yıl
savcının 1 aylık maaşını avukatlar 1 davada almıyorlar mı ama güzel kardeşim :)
- +1 yıl
para herşeydir. herkes para için okur para için alan seçer. ve statünü para belirler.
ben hiç x6 ya binen hakim görmedim. - +1 yıl
Bir 1. sınıf hâkim 7-8 bin maaş alır. Bu Türkiye şartlarında çok az bir rakam değil. Yeni başlayanlar da 4 bin tl alıyorlar. Ayrıca yetkilerini saymama gerek var mı? Hatırlatayım mı? :) Trafikte ceza almayıp sadece tutanak tutulabilmesi, kimliklerini gösterince neredeyse tüm kapıların açılması, her yerde ayrıcalıklı olmaları, soruşturma geçirmeleri için özel hükümlere tabi olmaları, HSYK nın çok özel nedenler dışında hakim ve cumhuriyet savcıları için kolay kolay soruşturma izni vermemesi vs. vs. uzar gider. Avukatlıkta 5 -10 yıl çok az kazanılır, vergisi var büro kirası var (ki büro kiraları en az 1500 TL den başlıyor) baro aidatı var o bir dava dediğin en az 12 ay sürüyor. Yani bir boşanma davası 5 bin ama vergileri kesince ve tek aya bölünce 300 lira kalıyor geriye. Her neyse hukukun her alanı çok güzel tabi ki. İyi geceler. :)
- +1 yıl
hakimler şekildir ama bir avukat değildir hala bunu iddia ediyorum.
hukukçusun bilirsin geçen aylarda bu kredi masraflarının geri ödenmesi olayları bayağı patlak vermişti.
hızlı davranan ve ekibi iyi olan avukatlar ortalığı silip süpürdü. iyi çalışmış bir avukat milyonlar kaldırdı haberin vardır. hakimmiş peh, o anca karar verdi işte melül melül :) avukat götürdü parayı - +1 yıl
fakir-adam sen hiç adliyeye uğramamışsın belli oluyor yorumlarından. Övdüğün avukatların esas duruşta ayakta önlerini ilikleyerek beğenmediğin ve melül melül diye hakaret ettiğin hakimlerin önünde efendim efendim demelerini bir izle derim. :) Her neyse aşırı uzadı bu konu, işim var iyi geceler diliyorum tekrardan. :)
- +1 yıl
ol kardeş sıkıntı yok bu ülkede idealist savcılara da ihtiyaç var.
- +1 yıl
iyi geceler. adliyede işim olmadı evet sadece yakından tanıdığım bir avukat referansıyla konuşuyorum. adamın banka hesabında 700 bin dolar var.
geçsin esas duruşa, iliklesin önünü ne olacak ki en fazla 1 saat çeker kahrını.
özel hayatı vardır. istediği yere gider. sonuçta memur değil lan adam kafasına göre takılır. değil mi? hakim istediği kadar havalansın önümde titriyor diye, hayatını yaşayan avukat. - +1 yıl
Son cevabım olsun o halde çünkü cevap verilebilecek ucu açık cevap yazmışsın. :) Evet senin deyiminle en fazla 1 saat çeker kahrını hakimin peki ya sonrası? Sadece hakim mi? Ya müvekkilLER? Sabahtan akşama kadar telefonla arayan, davam nasıl sonuçlandı temyiz sonucu geldi mi sizce kazanacak mıyız hakim biraz sertti kaybedecek miyiz diye sürekli sıkıştıran ve baskı yapan sizden seni tuttum işte yapacaksın şeklinde bahseden terbiyesiz müvekkiller gecenin bir yarısı arayan müvekkilin boşanmak istediği kocasıyla ilgili hıçkırıklı bir şekilde anısını anlatması vs. vs. Fakültede hocamız avukatlık bir nevi müvekkillerin hepsiyle ayrı ayrı bir bağdır derdi. Aynen de öyle. İnanın avukatların da muhteşem bir hayatı yok. Hepsi çok zor meslekler, her mesleğin ayrı bir özelliği var ama merak etmeyin insanlar o dava parasını verdiği anda avukatın burnundan getiriyor her şekilde gerek sorularıyla, gerek kaba söylemleriyle. Hiçbir şey dışarıdan göründüğü gibi değil yani. Kendinize iyi bakın. :)
- +1 yıl
sende kendine iyi bak. senin cevapta ucu bayağı acık. öldürülen hakimler var bu ülkede :)) neyse uzatmayalım. sağlıcakla
- +1 yıl
adamların hayatında renk yok ki hapse girsinler :) hepsi monoton kelleşmiş beyinler yanmış :)
- +1 yıl
iş kıskanmaya gelirse nickimden de anlaşılacağı üzere ikisini de kıskanırım aga:) fakir adamım ben, iddaadan 50 tl vurunca sevinen biriyim :D
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kızlar Bir Adım Öne > Sorular > Merak dolu bir kariyer meraklısı olarak bilgi edinmek istiyorum?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer