Sonuçlar Açıklandı, Kafalarda Soru İşaretleri: Psikoloji Bölümü Nedir, Ne Değildir?

Puanlar açıklandı, henüz tercih dönemi gelmese de aklında fikir oluşmuş olanlar için bir Bence yazmak istedim bölümümle ilgili. Meslektaşım varsa da ekleme yapabilirse sevinirim, atladığım ya da sadece benim deneyimlediğim şeyler olabilir. :)

Psikoloji bölümü nedir, psikoloji bölümünden çıkınca ne olunur?

Sonuçlar Açıklandı, Kafalarda Soru İşaretleri: Psikoloji Bölümü Nedir, Ne Değildir?

Psikoloji bölümü, üniversitelerin İnsan ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Fen ve Edebiyat Fakültesi ve bilumum benzer fakültelerinde yer alır. 4 senelik bir bölümdür, diplomada "psikolog unvanını almıştır" yazmasa da çıkınca psikologum diyebilirsiniz, kimse size neden öyle dedin demez. :D Psikologlar ilaç yazmaz, ilaç yazan grup psikiyatrlardır, onlar da zaten 6 senelik tıp üzerine psikiyatri dalında uzmanlaşmış kişilerdir. PDR ile farkı, PDR bölümünün daha çok rehberlik üzerine kurulu olması. Terapi yapamaz veya bir tedavi yolunda ilerleyemezler. Sağlık sektöründe sayılmazlar.

Bölümde neler var derseniz, psikolojiye girişle başlar, kişilik dersi alarak kişilik tiplerini öğrenir, tüm ekollerin tarihini yalar yutar, istatistikle can verir ve son olarak da psikopatoloji görürsünüz. Bunlar temel derslerdir, seçmeli derslerle ilginiz dahilinde şeyleri de görebilirsiniz elbette. Adli psikoloji, cinsel terapi, nöropsikoloji gibi yine okuluna göre değişen birçok seçmeli ders mevcut. Birçok okul 1 dönem staj koyuyor haftada 1 tüm dönem veya 2 hafta full gitmek şeklinde, tüm dönem staj yaptıranlar da mevcut. Stajlar yine okula göre değişmekle birlikte devlet hastanelerinde ya da okulun hastanelerindeki psikiyatri servislerinde oluyor.

Psikolojide okul önemli mi?

Sonuçlar Açıklandı, Kafalarda Soru İşaretleri: Psikoloji Bölümü Nedir, Ne Değildir?

Önemsiz de diyemem, önemli de diyemem. Psikoloji insanın kendini geliştirmesine bağlı bir bölüm olduğu için Boğaziçi'nde okuyup kendini geliştirmezseniz de tıkanırsınız ne yazık ki. Sürekli yeni gelişmeleri takip edip alanınızdaki makaleleri okumanız gerekiyor, eğitimler almanız gerekiyor. Bu sebeple okuldan ziyade bunları da aklınızda tutmanız önemli.

4 sene okudum, bitti mi?

Sonuçlar Açıklandı, Kafalarda Soru İşaretleri: Psikoloji Bölümü Nedir, Ne Değildir?

Bitti mi, bitmedi. :D 4 senelik lisanstan mezun olduğunuzda çok toy oluyorsunuz çünkü 4 senelik okul size terapistlik unvanını vermiyor. Anaokullarında, rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilirsiniz elbette ama bir seans alabilmek için üzerine yüksek lisans ve terapi ekollerinden size yatkın olanının eğitimini almanız gerekiyor. Bunu tabii klinik alanda uzmanlaşmak isteyenler için söylüyorum. Yüksek lisans ücretleri 40binden başlıyor, arşa kadar uzanıyor. 2 senelik yüksek lisansı da okuduktan sonra klinik psikolog unvanını alabiliyorsunuz. Eğitimler de aldığınız yere göre değişiyor ancak Mehmet Sungur'dan alacağınız bir BDT (Bilişsel Davranışçı Terapi) eğitimi 30 ay sürer ve milyarlar tutar. Bunları da göz önünde bulundurmanız gerek.

Klinik psikoloji bana uygun değil diyenler için endüstri psikolojisi, adli psikoloji, gelişim psikolojisi, spor psikolojisi gibi yüksek lisans bölümleri de var. Bunlarla da farklı çalışma alanları elde edebilirsiniz.

Genele baktığımızda psikologlar hastaneler, adliyeler, cezaevleri, anaokulları, okullar, iş yerleri gibi yerlerde çalışabilir. İnsanın olduğu yerde psikologa da iş imkanı doğar.

İyi güzel anlattın da, maaşlar saykobebıl?

Sonuçlar Açıklandı, Kafalarda Soru İşaretleri: Psikoloji Bölümü Nedir, Ne Değildir?

Devlette çalışan çok tanıdığım yok ama internetten baktığım kadarıyla 4-5 bin civarı alıyorlar. Özelde ise seans başı ücret alırsanız 50 TL ile bile başlayabiliyorsunuz. Alanda tanınan ve kendini geliştiren bir psikolog olduğunuzda seans ücretiniz 300'e çıkabiliyor ama bunun için elbette uzun bir emek ve zaman gerekiyor.

Bencemi sanırım 3 saat düzenleme hakkım var, o yüzden aklıma gelen bir şey olursa eklerim. Sorularınız olursa görüşlerde buluşalım. :D #YKS2020

Sonuçlar Açıklandı, Kafalarda Soru İşaretleri: Psikoloji Bölümü Nedir, Ne Değildir?
Cevapla