Soğuk duş almıyorum, ılık duş bile alamıyorum ki. Nefesim çok kesiliyor boğulacak gibi oluyorum nedense. Alışmışım bide çok sıcak suda yapmaya, soğuk falan olmaz yani. :) Soğuk duş almak metabolizmayı baya hareketlendiriyor ayrıca cilt içinde iyi diye biliyorum ama maalesef ben yapamıyorum. :/
Sıcak havalarda soğuk duş almak iyidir. Cilde vücuda faydası çok. Mesela ben hep sıcak suyla yıkanırdım ama bu yaz soğuk suya geçtim ve çok daha zinde, derimi ise daha ipeksi buluyorum. Ama saçlarımı normal suyla yıkıyorum. Çünkü kafa derisine ne soğuk ne de sıcak iyi değildir, zarar verir her ikisi de. O yüzden ılık olmalı diye biliyorum ben. Ama şimdi kış oldu diye full soğuk su değil de ılık suya geçtim vücudumu yıkarken.
Tamamen soğuk duş almıyorum ama çıkmadan son 2 dakika ful soğuk yapıp şokluyorum. - Genişlemiş kan damarlarını daraltır. - Saçları daha parlak yapar, yağlanmayı azaltır. - Sıcak suyla açılmış olan gözenekler kapatır. - Cildi sıkılaştırır. - Canlandırır. Daha bir çok faydası var ama bunlar benim sebeplerim.
Yirmili yaşlarda kasımda denize girerdik şimdi yalan o iş özellikle bu mevsimde zature çok sıkıntılı bir hastalık ancak gençsen kalıplıysan arkol sigaran yoksa vücudunu diri tutar
Soğuk duş genelde yağların yakımına katkı sağlar çok faydalı vücut için özellikle ruslar bunu çok yapar nedenini bilemem ama sıcak suyla yıkanmak ta hijyeniktir en iyisi soğuğa yakın ılık suda yıkanmak
Bilimsel olarak cevap vermeyeceğim ancak şunu söyleyebilirim ruhsal açıdan buhran döneminde iseniz kesinlikle soğuk duş almak vaha ortamına kar gibi olabiliyor