Kitap Hırsızı filmini izlediniz mi ve beğendiniz mi?

Dün gece bu filmi izledim ve aşık oldum... İnanılmaz bir film!.. Ayrıca kitabı da varmış ve hemen sipariş ettim.

Konusundan kısaca bahsetmek istiyorum:

1938-1942 Nazi Almanya'sında geçiyor. Liesel adında bir kız var, 12-13 yaşlarında ve kardeşini kaybediyor; annesi de Liesel'ı başka bir aileye verip gidiyor. Liesel, okuma-yazma bilmeyen birisi fakat o ailenin erkeği olan Hans, onu kitaplarla tanıştırıyor sonra da bodrum katta kara tahta olan yere sözcükler yazarak hem okuma yazma öğretiyor. Liesel, kitaplara hayran kalıyor ve sürekli kitap bulmaya ve çalmaya (kendince buna ”ödünç almak” diyor) başlıyor. O esnada Rudy isimli bir çocukla da tanışıyor, komuşları... Rudy, Liesel'a aşık fakat söyleyemiyor... Derken kitapları yaktıkları bir an oluyor (almanya başkanı ya da asker komutanı, halkı meydana topluyor, bütün herkes kitapları ateşe atıyor) ve Liesel, herkes dağılınca ateşten bir tane kitabı alıyor, o sırada başkanın eşi görüyor... Sonraki gün başkanın eşine, ütüledikleri (üvey annesi Rosa, ütü işi yapıyor) çamaşırları götürüyor, başkanın eşi de onu eve davet edip kütüphanesini gösteriyor ve beraber kitap okuyorlar. Bu kısmı anlatma sebebim, filmin sonlarında güzel bir detay olacağından...

Velhasıl, Liesel hep ”bitti” dediği anda yeni umutların yeşerdiği ve kitapların insanı nasıl dönüştürdüğünü anlatan mükemmel bir film. Kesinlikle izlemenizi yahut okumanızı tavsiye ederim. Büyülendim resmen!..
İzledim, beğendim.
İzledim, beğenmedim.
İzlemedim.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Kitap Hırsızı filmini izlediniz mi ve beğendiniz mi?
Cevapla