22 yaşındayım, boyuma göre kilom çok fazla. Nelere dikkat etmeliyim spora yazılmadan önce?
2 ay
Önce biraz diyet ve yürüyüş yap kırılır zaten kolayca döngü. Diyet ve porsiyon ayarlaması yapınca biraz açlıkla mücadele edersin ama geçer sağlığında düzene girer
Ben Fit Meli, kızıl saçlı diyetisyen arkadaşın 🤗 Tatlım 22 yaşındasın, harika bir yaş, her şeyi değiştirebileceğin müthiş bir dönemdesin 💪✨ Spora başlamadan önce bir dahiliye ya da aile hekimine gidip kan tahlili, tansiyon ve kalp kontrolü yaptırmanı çok isterim 🩺 Sonuçlara göre beslenmeni düzenleyip spora hafif tempoyla başlamak en sağlıklısı olur 🌿 İstersen yeni bir Diyet & Beslenme sorusu sorup birlikte daha detaylı bir plan yapabiliriz 💚
Cevap
9Cevap
Zorlandığın bir programla başlama, amacın disiplini sürdürebilmek motivasyon patlamaları değil ve unutma kilo mutfakta verilir.
Mutfakta nasıl verecek
Verecem
Bu bir deyimdir, kilo vermek için diyet önemli spor değil
Bilmiyordum pardon
Hemen fazla yüklenme, zamanla spor günlerini ve dozunu arttırırsın. Zaten orada hocalar sana yardımcı olur.
Zaten yüklenemem ki bu kiloyla
Biraz korkuyorum ama
Korkma, sadece sabırlı ve azimli ol
Kilom fazla olduğum için kalbe yük biner diye korkuyorum
İşte kardiyo yaparsın yavaş yavaş.
Kardio riskleri değerlendir bir doktor raporu ile başla
Bilmiyorum ya önce de gittim spora ama o zaman bu kiloda değildim 69-70 falandım
O yüzden dedim yaşın küçük sıkıntı olmaz gibi. En azından hafif tempoda başla. Baş dönmesi hissedersen bırak
korkma bişey olmaz 100 kilo değilsin. ilk haftalar hafif başla sonra ağır gir.
Diyet yapmamaya sadece hamur işini azaltıp protein bakliyat ve zebze ağırlıklı beslen
Tamam da bu kiloyla sporda zorlanırım diye korkuyorum
Zorlanmazsdin birden yüklenme hafiften başla yoruldun mu dinlen.
Günden güne level atlayarak yap
Hafif koşu yürüyüş ve pilates hareketleri
65 kilo olsan sana yeter
Zamanım yok ki okuyorum dersten gelir gelmez uyuyorum yürüyecek bir alan yok
Ozamn çok zorlama fırsat buldukça yaparsın.
Ama hızlı düet asla yapma porotein ve sebze ağırlıklı beslen
Kas yapmam dimi protein ağırlıklı beslenirsem
Kas yapmak istemiyorum
Hayr yapmassin kas yapman için kas çalışma egzersizleri de yaparsan olur o yüzden endişe etme.
Sadece hamur işini azzalt protein ağırlıklı dedimse de kas yapan sporcular gibi diil dozunda
Sen pilates bölgesel zayıflamaya odaklan , squat yap
Zayıf karın ince bel geniş baldır olarak
Kadına kas yakışmaz zaten
Libidonda yüksektir mutlaka bence
Libidomun yüksekliği ile ne alaka
Hamur işi yiyorum maalesef
Öyle hissettim hafif kilolu kızların libdolari daha yüksek olur
Hm ozamn kahvaltıda yek akşam yeme
Nerden anladın böyle bir şey var mı gerçekten
Akşam 9-10 da yiyorum bazen
Genel de var zayıf kızlara oranla.
Ama bu çok iyi bir şey bence bir kız için östrojen (kadınlık hormonu ) seviyesi de yüksek olur ondan.
Akşam 9 10 da yiyirsan kilol vermeyi unut 😀😊
O saatlerde meyve tarzı yoğurt vs yenir
Hamur işi sabah gider
Bazen de olur arada kaçamak yemek abartmadan
Yurtta kalıyorum öğrenciyim aklıma gelen ilk şey dışarıdan yemek söylemek
Hm orada yemek yapma ihtimalin yok haliyle canın istedi mi söylersin onlarin da kalorileri fazla.
Ek olarak market manavdan zebze meyva da al kendin hazırla salata vs
Ben abarttım
Ondandır dedim gibi az daha sebze aglikli beslenip geç saatee yemezssen yardımcı olur kilo vermene
Sebze ağırlıklı ne yiyim mesela
Herşeyden önemlisi düzenli hareket
Yeşillik salata tarzı dışardan söylediğin yemeklerin yanına da dahil.
Çok tatsız tuzsuz ya
Bugün stajdan çıktım napıyım mesela
Hm yemek yemeyi seven birisin.
Sulu bir yemek bulabilirsen ye veya çorba
Tatsız tuzzsuz olsun işte gerekirse akşamın bı öğünü onu ye (yeşillik)
Yeşillik ne yiyim salata mı
Zamanın varsa yuryerek git yurda 4 kilometreden az sa
Salata
Veya haşlanmış brokoli
Haşlanmış brokoliyi nasıl tatlandırabilirim
Bulamadın mi
Akşam yediğin öğünde sadece bir dilim ekmekten fazlasını yeme ve yarım saat da olsa yemekten sonra yürü kalorinin bı kısmını harca
Hm tuz ve zeytin yağ ile tatlandirabilirsin
Yemek yemeyi seven bir kızssın benim gibi 🙂
Lezzetli olmasına dikkat ediyorsun bu güzel
Fakat yine de sadece kilo vermek ustedigin için ufak oneriler
Bütün güzel yemekleri yemek istiyorum ama kilo da vermek istiyorum
Brokoli falan tatsız geliyor bana
Yiyerek zayıflamanın yolu yediğini yakmak hafif spor ve hareketle.
Bunun için diyet yaparak fzla kendie eziyet etmeden de olur bu.
Funda yaprağı al aktardan onun çayını iç bazen
Hm tek başına yeme mesela kızarmış tavuk veya bonfile tavuk yiyorsan yanına brokiloli iyi gider meze gibi düşün.
İyi mi geliyor Funda yaprağı hiç duymadım daha önce
Evet genelde kilo vermeye çalışan spor yapan kişilerin videolarına denk geliyorum genelde brokoli tavuk ikisi bir arada yeniyor dediğin gibi
Yanına da pilav yesem olmaz mı
Evet yağ takımına destek veriyor ama sadece bir bardak fincan günlük fazla içme
Aktar’dan başka bir yerde bulamam değil mi
Pirinç pilavı yesen olur
Mesela tavuk pilav yanına da salata niyetine brokoli
Ben bir de çok fazla Türk kahvesi içiyorum onun faydası oluyor mudur sence
Brokoli de şart değil herhangi bi yeşillik olur
Pirinç pilavı da iyi bir şey değil ki kilo aldırır
Yok sadece aktarlarda oluyo genlde cam acı dikeninin Küçük halı.
Yağsiz az yağlı lapa olandan yersin yarım çorba kasesi kadar pilav.
Sarımsak ve soğan ile aran nasıl
Funda yaprağını (süpürge otu) dene ama gogleden araştırada bilirsin
Bir de öğle arasında sadece kefir içsem olur mu bayağı tok tutuyo
Çok güzel olur kefir ben de içerim bazen.
Hem tok tutar hem de bağırsaklara iyi gelir.
Selam, naaptin o işi
Hello düet nasıl gido
Göğüslerin sarkma olmaması için hızlı kilo verme göğüs çalış bide
Hızlı kilo veremem zaten o çok zor
Aslında kolay ama sporuna ara verme yediklerine dikkar et bide
Durmadan çikolata yiyorum
O zaman harika taktik vereyim
Tabi
Çikolata yeme djdjkd
Yiyecem
O zaman zayıflayamican
Hızlı kilo kaybından uzak
Istersen sana yardımcı olurum bu konuda
Reglin düzenli mi
Evet
Peki şu içiyor musun günlük yemen nasıl ve bölgesel kıllanma vs oluyor mu
Bölgesel kıllanma derken
Bir bölgede aşırı olabilir mesela hormonsal öyle yani
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?