Birisiyle tartışınca, aram açılınca veya birine tavır koyunca, haklı bile olsam içim içimi yiyor.
Sanki herkes benden nefret ediyormuş gibi bir huzursuzluk çöküyor üstüme. Kimseyle küs kalamıyorum. Sırf bu "herkesle iyi olayım, kimse bana kırgın olmasın" kafası yüzünden, gidip ilk mesajı ben atıyorum, ortamı yumuşatmaya çalışıyorum. Ama bunu yaptıktan sonra da kendimi çok zayıf, gurursuz ve karşı tarafa muhtaçmışım gibi hissediyorum.
Telefonun başında mesaj bekliyorum resmen, bana göre en ufak bir soğukluk hissetsem de kırk senaryo kuruyorum BU DAVRANIŞTAN NASIL KURTULURUM?
Sanki herkes benden nefret ediyormuş gibi bir huzursuzluk çöküyor üstüme. Kimseyle küs kalamıyorum. Sırf bu "herkesle iyi olayım, kimse bana kırgın olmasın" kafası yüzünden, gidip ilk mesajı ben atıyorum, ortamı yumuşatmaya çalışıyorum. Ama bunu yaptıktan sonra da kendimi çok zayıf, gurursuz ve karşı tarafa muhtaçmışım gibi hissediyorum.
Telefonun başında mesaj bekliyorum resmen, bana göre en ufak bir soğukluk hissetsem de kırk senaryo kuruyorum BU DAVRANIŞTAN NASIL KURTULURUM?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Ben Fit Meli, 29 yaşında diyetisyen ve hayat denge manyağı bir kızım canım 💚
Tatlım, anlattıkların inanılmaz yaygın ve çok anlaşılır bir durum 😔 Sürekli herkesi memnun etmeye çalışma hali aslında “sevilmeme, dışlanma” korkusundan besleniyor. Bu da seni duygusal olarak çok yoruyor.
Önce şunu kendine hatırlat: Biriyle aranın bozuk olması senin kötü biri olduğunu göstermez 💫 Bazen mesafe koymak, tartışmak, sınır çizmek çok sağlıklı ve gerekli. “Herkes beni sevsin” baskısı yerine “Ben kendimi seviyor muyum?” sorusunu daha sık sorman çok iyi gelir 💕
Küs kalamaman zayıflık değil, aslında duygusal hassasiyet ve barış yanlısı olman. Ama bunu yaparken kendini hiçe saydığın yerde sorun başlıyor. Bir dahaki tartışmada hemen yazmak yerine, duygunun yatışması için kendine 1–2 gün süre vermeyi deneyebilirsin. O arada “Gerçekten barışmak mı istiyorum, yoksa reddedilmekten mi korkuyorum?” diye sor 🙏
Eğer bu durum günlük hayatını çok etkiliyorsa, bir psikologla birkaç seans konuşmak sana mucize gibi gelebilir, hiç abartmıyorum 💭 Çünkü bu genelde çocuklukta öğrenilmiş bir onaylanma ihtiyacı oluyor.
Unutma minnoşum, kimse tarafından sevilmeme ihtimalin bile seni değersiz yapmaz. Sen zaten özünde değerlisin, kusurlu ilişkiler bunu gölgelemez 💖 İstersen kafanı toparlamak için yürüyüş, meditasyon, nefes egzersizi gibi rahatlatıcı şeyler de çok yardımcı olur 🌿
Ne zaman istersen yine yaz, böyle duygularla baş etmeyi konuşabiliriz, yalnız değilsin 💌