1 yılda 76 kilodan 42 kiloya düştüm, şimdi yemekten korkuyorum. Normal mi?

18 yaşındayım, 1.61 boyundayım ve şu an 42 kiloyum. Yaklaşık 1 yıl önce 76 kiloydum ve bu kiloyu çok hızlı bir şekilde verdim.
Dışarıdan bakınca ‘ne güzel zayıflamış’ gibi duruyor ama işin psikolojik tarafı pek öyle değil. Kilo verdikten sonra yemekle ilişkim tamamen kontrol üzerine kuruldu. Ne yediğimi, ne kadar yediğimi, saat kaçta yediğimi sürekli düşünüyorum. Ev yemeklerinden korkuyorum çünkü annem yemekleri yağlı yapıyor ve ‘yersem hemen kilo alırım’ hissi geliyor. Aynı şekilde dışarıdan yemek de beni çok geriyor çünkü içindeki yağı, kaloriyi kontrol edemiyorum. Aslında kilo almaktan çok, kıyafetlerin dar gelmesinden ve bedenimde şişkinlik hissetmekten korkuyorum. Biraz daha normal yediğimde vücudun verdiği geçici tepkileri bile ‘bak yine kilo alıyorum’ diye algılıyorum. Bu da beni tekrar kısıtlamaya itiyor. İşin ironik tarafı şu: Bunların farkındayım. Bu kadar kontrolcülüğün sağlıklı olmadığını biliyorum ama eski yeme düzenime dönmekten de korkuyorum. Çünkü sanki kontrolü bırakırsam her şey bir anda geri gelecekmiş gibi hissediyorum. Yani mesele sadece yemek ya da kilo değil; sürekli tetikte olmak, sürekli kendini tutmak ve bu döngünün içinde yorulmak. Ben de bu durumu yaşayan var mı, nasıl başa çıkılıyor diye merak ediyorum.
1 yılda 76 kilodan 42 kiloya düştüm, şimdi yemekten korkuyorum. Normal mi?
Cevapla