CAHİLLİK falan değil bu kadın dediğin evinde oturacak yerini bilecek elinde işi olsun ama çalışmasın. Ayaklarnın üsstünde durmasını bilsin ama evinde olsun en hayırlısı bu evli olsam asla çalışmam
ben kendimi hiç bir zaman düşürmedim merak etme yüksek konumlarda olmamdır belkide. Farkındaysan elinde işi olsun ama evliyken çalışmasın diyorum işsiz güçsüz olmasın demiyorum herkesin kendi görüşü.
Peki şöyle düşünelim, senin evde oturup stres hastalık yorgunluk diye reddettiğin müsibetlerin erkeğinin başına gelmesini istemen bencillik değil midir? Allah bencil ol mu diyor? Yok öyle bir Allah..
Sizin gibi yobaz kafalılar kız kismi okumaz kadın çalışmaz diyip sonrada kızı veya karısı hastalaninca benim karıma KADIN DOKTOR BAKSIN diyenlerdensiniz Allah akıl fikir versin
8
4 Yorumla
Soran
+1 yıl
hayır hiç de kadın doktor diye bir düşüncem yok Allah ona göre de yardım eder elbet...
Ozaman söyle esine oda çalismayi biraksin allah size gökten parada yağdirir hasta oldunuzda şifada verir :)) komik olma allah önce calis cabala omdan sonra iste diyor iki satır kuran okumadan kulaktan dolma bilgilerle cahil cahil konuşmayin komik oluyor
Tamam çalışma kocanın emrinde ol onun her dediğni yapmak zorundası çünkü maddi açıdan ona bağımlısın sonra kocan seni dövsün yine bir şey diyemessin bunları kabul ediyorsan çalışma
Onun yerine ereklerde biraz kadinlarin isini ustlense ve esit olarak hayatimizi surdursek olmaz mi? Valla ben insaatta bile kum karmis insanim, siz beceremiyorsaniz o sizin sorununuz. Not:feministim.
Kadın dediğin yeri geldiğinde güçlü olmalı. Yeri geldiğinde çalışmalı ve ayaklarının üzerinde durmalı. Yeri geldiğinde de çocuklarına bakmalı tabiki de.
İnandığın şeye uymakta serbestsin bunun için seni yargılayamam lâkin inandığın şeyi genel toplum baskısına yansıtarak bizi de püstürme hakkınızda yok. Bırakın artık şu kadın böyle yapmalı şöyle yapmalı demogolojilerini, siz inanıyorsanız istiyorsanız yapın! başkaları sizin inandıklarınızı uygulamak zorunda değil.
Sonra eşim nasıl olsa bakar mantığı ile salıverirler kendilerini, daha sonra o eş, nasıl olsa gidecek yeri yok mantığı ile düşünüp, dövdüğünde, sövdüğünde, aldattığında eve aldırış etmediğinde gelip yine Ks'de ağlarlar. Oysa ki aynı kişilerdir burada bize akıl satan "böyle olmalısınız" diyen.
Teşekkürler efendim ben almayayım. Kendime olan saygım var, eşim olacak kişi için herşeyi yaparım ama kocam olacak adam için kendi benliğimden geçmem!
Herkesi kendi durumlarına düşürerek kendilerini tatmin etmek istiyorlar. dini de buna alet ediyorlar. Hele ki böyle bir şeyi bir kadının yapmasına katlanamıyorum. Böyle düşünenler evde kocalarından gelecek parayı bekleyedursun. Ama buna dini alet edip başkalarına günahkar muamelesi yapamazlar.
Allah kadınlara susun ve çalışmayın mı diyor :) Hz. Fatma değil miydi tarlalarda sırtında çocukla çalışan? Hz. Hatice değil miydi yaşlanana kadar ticaret yapan. Ya da sen hayatın genel sorumluluklarından sıyrılmak için Allah'ın emirlerini kendine pay biçip, bizi de beraberinde mi sürüklemeye çalışıyorsun. Alın o cahiliye devrini siz yaşayın, bizler sizin Allah yolunda kör edeceğiniz kadar aptal değiliz.
Kadını Allah yarattı beyinsiz sen kimsinde kadına şeytanın tuzağı diyorsun kadını aşağı görüyosun allah sizin gibilerden korusun bizi şeytan sizin beyinlerinizde yer etmişte haberiniz yok kibir heryerineze işlemiş yazık
Sen neye dayanarak kadınlara şeytanın tuzağı diyorsun kendine gel hiç bir inanç benim cinsimi aşalığama ve damgalama hakkımı veremez kimseye kadınlar şetiytanın tohumuysa erkekler şeytanın ta kendisidir o zaman kusura bakma sen benim cinsime şeytanın tohumu deme hakkını kendinde goruyorsan bende senin cinsine şeytanın ta kendisidir deme hakkını kendinde buluyorum;)
Çalışmayıp bir erkeğe bağlı kalmaktan, onun avcuna bakmaktansa çalışır harap olurum daha iyi. Din insanın afyonu diye boşuna demiyorum buyrun böyle bir kafa daha.
şey yönetmesi gerçi bu pek birşeyi degiştirmez zira savaş durumları dışında ve mecburiyet yoksa kadın işlerde çalışamaz bu mecburiyete savaşda dahil oluyor haliyle nede olsa olagan bir durumdur bu
Hiçbir şey demiyorum. Umarım bir gün bu söylediklerini yutmak zorunda kalırsın. İnanamıyorum size, gerçekten sınırlarımı zorluyorum ama olmuyor. Kendi hemcinsimin böyle düşünmesini dehşele kınıyorum.
Ama doğum yaparken bayan doktor istersin o nasıl olacak ? erkek eli değmesin değil mi... kusura bakma ama kafanı kumdan çıkar. millet gitti aya biz gidiyoruz geriye osmalıya...
annem emekli öğretmen iyiki de çalışmış , iyikide onun gibi bir anneye sahibim. Nedense insanların işine geldiği gibi dini kurallar :) istediğini kabul eder istemediğini kabul etmez. sana da çalışmak zor gelmiş heralde
Dediğiniz bir yönden doğru, bu zamanda sen belanı bulmasanda o seni buluyor bir şekilde. Ama şimdi bu demek değildir ki kadın hep evde oturacak, kocasının kölesi gibi davranacak, onun emrinde çalışıyor gibi olacak.. Bu dünyada kadın da erkek de eşittir. Bunu kimse değiştiremez. Biliyorum pek çok insan size karşı çıkacak ama ben dediklerinizin hepsine tam katılmamakla beraber sizin arkanızdayım. Dediklerinizde fazla ileriye gitmiş gibisiniz.
kadın özgürdür isterse çalışır isterse evinde durur, ama maddi bir sıkıntı yoksa evinde bekleyen kadın bir başka sevilir.
5
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Çalışmayıp ta azıtan para budalası olan kadınları gorunce... Çalışması kanısındayım kadınlarında paylaşım emek harcamalarını gormek ıstıyorum... Evlensem kazandıklarım emin ol yeter yuvama ama kadının çalışması kendisine saygısıdır özgüvenidir... Eşinden isteklerını ozgurce yerıne getirmesini istemesidir...
Çalışmayı kaldıramadım desene kestirmeden. Kadının yeri evi diyeceğine benim yerim ev de. Çok istiyorsan kapan eve kocanın çoraplarını topla çamaşır yıka ütüle yemek yap en önemli işin bunlar olsun. Çok istiyosan böyle yaşa.
Öyle deseydin haklı bulurdum çalışma koşullarının insani bir seviyeye cekilmesiyle ilgili yazsaydın sorun yok ama kadının yeri evi demen çok başka bir şey
Tamam çık işinden otur evinde. Anlamadım ki ks sitesinde bir gizli kullanıcı kadının yeri evidir diyince ne yapmamız gerek. Eve mi kapanmalıyız. Sen calışma. bir işin düşerse bir kadın doktoruna falan tedavi olmazsın artık. Ya da bir kadın çalışanla işini halletmezsin tamam mı. Sen otur evinde.
Ev kirasını masrafları nasıl karşılıyacaksın? gökten para mı yağıcak? haa tabi parasını yiyebileceğin bir enayi bulur evlenirsin. Pardon sen de haklısın zengin ve kafasız erkeklerin ülkesinde yaşadığımızı unutmuşum...
Allah-u teala celle celalun başka ne istiyor vucut hatlarınızı kapatın diyor uyguluyorsunmusun günde 5 vakit namaz diyor kılıyormusun haramları yapmamak ibadetlerden önce gelir. Bir müslümanın 2 eşit günü olamaz müslüman ilim ve irfan sahibi olmalıdır bu kendinize yaptığınız bir bahaneden başka bişey değildir.
0
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
ki, mse dört dörtlük değil ki... hiç olmazsa bunu yapalım!
Burada çoğunluk kadın çalışmasın diyor. Ülkenin haline bak. Soruya hep din iman odaklı cevap verilmiş. Bu durumda kadın çalışmalı desem de artık bir anlamı yok. Ama o zaman şunu söyliyeyim. Kadın çalışmayacaksa okumamalıdır da. Bunu kabul edin. Yazık günahtır ülkenin kaynaklarına. Ortaokul eğitim alsın yeter, kocası ona her şeyi öğretir.
ekonomik özgürlük şart 30 senelik evlilikler bitior eş ve ailesi eziyet ediyor kız ailesi sahip çıkmıor hem ekonomik özgürlüğün olmazsa sevdiğinle evlenebileceğini mi sanıyorsun
Güzel kardeşim bakın ben de önceden "kadın ayakta durmalı, çalışmalı, kazanmalı" diyordum ta ki Rabbimin gerçeklerini fark edene kadar... kısacası nerdeyse tüm kadınlar ihtiyaç olmadığı halde çalışıyor ve Allah buna razı değil! Siz sanki ihtiyaç olduğu için mi çalışıyorsunuz? Hem kadınların çalışması resmen modern kölelik! Resmen...
Eskidenmişti evde adam beklemek şimdi nereye bekliyorsun.. İnsanları bukadar açlıkla sınarlarsa kimse ayakları üzerinde duramaz.. Asgari ücret 800 Bir ailenin ortalama geçimi 2500.. Gelde geçin derler adama l
Kadinin calismadigini soyleyen kim ev hanimi neden meslekler arasinda gecer biliyor musunuz evde yapilan is dışarıdakinden daha rahat ve esnek olabilir ama daha az olduğunu kimse soyleyemez ve ayrica suresizdir...
Niyeymis o? Katkıda bulunsa ayaklarının üzeirnden durabilse tıpkı erkek gibi? Kadın erkek esitligi nerde? Ne bu kadın düsmanlığı ne bu kendinize saygınız yok mu? Ezdirmeyin cahil kalmayın
bir dövmediğiniz kaldı :D bazı kızlar niye bu kadar erkek düşmanı anlamıyorum. kesin hepiniz bekarsınız. çünki evi ailesi olan bir kadın böyle düşünmez. bide kültürler farklı ben azerbaycanlıyım bizde evli kızların 70% çalışmıyor. eşleri istemediği için. bu onların ezik olduğu anlamına da gelmiyor. eşi kıskanç sadece
Sırf şu saçma soruyu anasayfada görmemek için cevaplıyorum. Hayır size katılmıyorum, oldukça saçma düşünüyorsunuz. Artık soruyu yok etme zamanı. ' gönder'
2
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
Güzel kardeşim bakın ben de önceden "kadın ayakta durmalı, çalışmalı, kazanmalı" diyordum ta ki Rabbimin gerçeklerini fark edene kadar... kısacası nerdeyse tüm kadınlar ihtiyaç olmadığı halde çalışıyor ve Allah buna razı değil! Siz sanki ihtiyaç olduğu için mi çalışıyorsunuz? Hem kadınların çalışması resmen modern kölelik! Resmen...
Bununla ilgili ayetleri bir daha oku derim ben. sonra tartışalım bu konuyu. Beni ailem bunca yıl evimde oturup kocamın eline bakayım diye okutmadi ayrıca ama senin düşüncen bu tabi saygı duymak lazım
Ben lafin gelisi olumu hakediyor diyorum ornek olarak ben fotografciyim. İbanirmisin. oyle seylerle karsilastimki aklin durur sirf meslek icabi insanlarin tenine daha takin oldugum icin cok sey gordym sahsen kendime yakistiripta serefsizlik yapsaydim gunde enaz 3 kadinla beraber olurdum ama cok sukur 4 yildir evliyim kendi me yakistirmadigim icin esimden baska kimseyle beraber olmadim bir ornek daha vereyim gelin damat fotografi cekiyordum damat sagdiclari da getirmek icin gelini dukkana birakip gitti ilk defa gordugum bir kadin bana cep tlf numarasini verdi hemde uzerinde gelinlik ile bu sadece kucuk bir ornek sen erkek olsan karinin seni aldattigini ogrensen ne yapardin acaba bir ornek daha birgun tlf caldi bir erkekti wvinin adresini tarif etti esiyle birlikte evde fotograf cekeceklermis bende atladim arabaya adrese vardim bir bardak caydan sonra adam cikti gitti kadinin bana dedigi seninle beraber olmak istiyorum esiminde haberi var oyuzden seni cagirdik dedi. Du
Kızlar Bir Adım Öne konusunda 3,1b cevap paylaştı.
Haksızsın, bu gerikafalı ve cahil zihniyetten nefret ediyorum. Bu zırcahil inanışınız kabullenişiniz yüzünden kadınlar sosyal haklar edinebilmek için canla başla yıllarca erkek egemenliğiyle savaştı durdu. ! Tanrı senin çalışıp çalışmamana karışmaz bu toplumun işine geldiği gibi uıydurduğu bir palavradır. Tanrı senin ona olan inancıyla ve ettiğin ibadetle ilgilenir gerisi senin hayatındır!
2
5 Yorumla
Soran
+1 yıl
ben de sırf böyle doğruları yazdığım için beni"gerikafalı" diye yaftalayıp sıyrıldığınız için sizden nefret ediyorum!!! kimin geri kafalı olduğu aşikar.. cut.
Nasilda koru korune inandirmissin kendini tanrinin kelami diye. Bu tamamen senin acizligin usengecligin ve erkek egemenligine teslimiyetinle alakali...
eşini, çocuklarını ve evini ihmal etmediği sürece kadınlar çalışmalı ve ekonomik özgürlüğünü eline almalı kocasının eline para versin diye bakmamalı kaçıncı yüzyıldayız?
, ben eşime güvenirimde dışardaki insanlara güvenmediğim halde nasıl onların içinde çalışmasına müsade edeyim, Allah hiç bir kadını çalışması için yaratmadı, ancak erkeğe eş olsun diye yaratt
tabiki. Karrsimizda boyle bir ayet varken tersini soylemek hangi muslumana yakisir? Kadinlar ayklarinin ustunde duracak diye cocuklarinin anneden mahrum buyumesinde nasil bir mantik vardir anlammiyorum.
Sözlerinin eleştirelecek bir tarafı yok, düşüncelerinde haklı yanların da var. Peki gün gelip de bir gün o ev artık kadının yeri olmadığı zaman, o yerin içi kadın için hayırsız olduğunda ne olucak
Soruda soran kişi ihtiyaç olmadıkça kadın çalışmamalı diyor. bilmem o kısmı anlayabildin mi!!! Sen okuyamadıysan ben sana bikez daha hatırlatayım
Yüce Allah bile 'ihtiyaç olmadıkça' çalışmamızı emretmezken kadınlara bu canhıraş çaba niye? Ayaklarımızın üstünde duralım, ezilmeyelim diye mi? Zaten Allah ın kurallarına emirlerine uysak ezilmenin e si bile olmaz ki...
Sakaryalim hanim, size ve görüşünüze muhalefetim olmadı :) bu konuda, şartlar neyi gerektiriyor ve dinen caizse vede eşler arasında sorun oluşturmıyacaksa-ki : güven, sadakat, geçinme adına vb. konularda eşler uyum içindeyse.. çalışma kararı alınabilir. veya : erkek , güvenilmez, aldatan, zorunlu ihtiyaçlara bile tafra ve almama vb. sorunlar çıkarıyorsa vb. bayan çalışabilir. hak, hukuk, dini şartlar gözetildiği sürece ve ev içi eşlerin birbirlerine ve evladına karşı sorumluluklarını : psikolojik, manevi, maddi, sosyal ve eğitimsel vb. sorun teşkil etmiyorsa olabilir.
Şahsım, hanımım olursa çalışsın maddi destekle daha iyi şartlarda yaşayalım vb. menfaat ve hesap yapmam. çalışcam dersede esas doğrular ve manevi şartlar hükmünce karar alınmasında yana olur ve araştırarak adım atılmasını rica eder ve oluruna bakarım.
Bu yazıyı okuduğumda aklıma ilk burası geldi.. Paylaşayım istedim!!! Soran, @realsanalvefa,
Birgün Hz. Fâtıma, ağlıyarak babasının huzûruna geldi. Resûlullah buyurdu ki: - Yâ Fâtıma, niçin ağlıyorsun? - Kasıtsız söylediğim bir sözden Ali bana kızdı. Özür diledim. Fakat onu üzdüğüm için ağlıyorum. - Kızım, bilmez misin, Allahü teâlânın rızâsı kocanın rızâsına bağlıdır. Ne mutlu o kadına ki dâima kocasının rızâsını arar, kocası ondan râzı olur. Kadınlar için en üstün ibâdet, kocasına itâ'attir. Erkek, hanımından râzı olunca, o kadın istediği kapıdan Cennete girmeye hak kazanır. Kocasını üzen kadın, onu râzı edinceye kadar, Allahü teâlânın la'netinde olur.) [R. Nâsıhîn]
Şahsınızın, araştırmacı ve bilgiyi sunan yönünüzün olması sizdenize yakışandır..
Tedbiren, sigortalı işte çalışarak ssk giriş günü alıp kısa vadeli çalışıp tedbir almakta fayda var.
Sizdeniz, iyi olsanızda karşı cinsin nasıl bir kişilik ve niyette huyda olduğunu kestiremezsiniz.. kimisi köprüyü geçene'dek alim, sonrada zalim olabiliyor :( hayırlısı olsun.
Detaylı cevabla ve değerli vaktinizi bendeniz için bilgilendirme amaçlı harcadığınız için hakkınızı helal edin. vede Allah razı olsun teşekkür ederim. hayırlı geceler @Sakaryalım hanim.
Allaha şükür aklım da var. elim de var. Sakat da değilim. Sen buralardaki konuşmaları anlayamamışsın demekki. bu yüzden haybiye buralarda af kurma. Git ötede oyna!! @messii85
evinin içi kadının en hayırlı yeri ozaman kadınlar evlensin eve otursun kalsın 5-6 tanede çocuk yapsın gece saat 3 de 4 de koca beklesin YOK ÖYLE Bİ DÜNYA ablacım artık kimin işine nasıl geliyorsa öyle sen yolunu bulmuşsun ama herkesin görüşü faklı
Kadin niye 6 cocuk yapsin? Kocasi niye 4 te eve gelsin?
Burada bahsedilen, kadinin calismamasi. Evinde oturmasi sart degil. İse gidip onun bunun kolesi olacsgina, sosyal faaliyetlere, kuluplere katilsin. Evine yorgun argin degil, mutlu ve huzurlu donsun. Aksam kocasi isten sonra eve gelsin. Ve 2 tane de cocuklari olsun Mutluluk ve gayet guzel bir hayat tarzi.
yaw kadın çoşunamı okuyo o zaman hiç kimse okumasın otursun evde gitsin nakış kurslarına valla bacım yok öyle bişey kimse eşek değil hem herkes sevdiği işi yaparsa neden yorulsun ki anlıyamadım senin ki ne biçim bir mantık
"Bosuna mi okuyor" derken? Sen is bulmak icin mi okuyorsun. Sahsen ben kendimi gelistirmek adina okuyorum Ve yarin obur gun ne olacagimiz belli degil. Elinde bir diploman olsun. Durumun kotu oldugunda, gidip kole gibi onun bunun hizmetinde calisacagina, kendi isinin patronu olO . om.
Güzel kardeşim bakın ben de önceden "kadın ayakta durmalı, çalışmalı, kazanmalı" diyordum ta ki Rabbimin gerçeklerini fark edene kadar... kısacası nerdeyse tüm kadınlar ihtiyaç olmadığı halde çalışıyor ve Allah buna razı değil! Siz sanki ihtiyaç olduğu için mi çalışıyorsunuz? Hem kadınların çalışması resmen modern kölelik! Resmen...
hz hatıce de tıcaret yapıyordu hz aıse tarlada calısıyordu vb... her meslekte kadınlara ıhtıyac var hastahanede mahremıyetten dolayı kadın doktor aramıyor musun
Kadını eve kapat. Önüne 3 çocuk koy. Zaten başka ne işe yarar. Kadın erkek için yaşıyor değil mi? Kendi yaşantısı olamaz. Erkek ne verirse o, ne söylerse o. Yok öyle dünya. Ben bir bireyim. Köle değil arkadaşım.
Biz üç kardeşiz evde annem ev hanımı öyle bir şey yok erkek ne verirse ne söylerse o diye, öyle olursa huzursuzluk olur kadın boşanır neyse nafakada hakkı çocuğu için falan alır orta da kalmaz yoluna devam eder. Kaldı ki bu zamanda herkes köle çalışmayan aç kalıyor, ve evlenecek sizi gerçek anlamda sahiplenecek erkekte bulamadığınızdan zaten çalışmak zorundasınız yoksa çokta meraklı değilsiniz bence şartlar bunu getirdiği için ve aç kalmamak çalışmak zorundasınız yoksa hala kölesiniz bence çalıştığınız işlerin çoğunda ki zaten genellikle hizmet sektöründe çalışıyorsunuz ve malasef bir çoğunuzun kazandığı yetmiyor onun bunun eline yine bakıyorsunuz, arzu ve istekleriniz doğrultusunda yine erkeğin kölesi oluyorsunuz.
Ben de evliyim. Hem de bana kariyerim konusunda destek veren bir adamla. O da çalışıyor ben de. Para yetmediğinden değil. İşimizi sevdiğinizden. Benim dediğim mevzuyla senin ki apayrı. Kızın dediğinde kadını kısıtlama var. Bence bir erkeğin kadını kısıtlamaya hakkı yok. Mevzu bu kardeşim.
Helal daire içinde çalıştığı sürece sorun yok diyor. Yani illa ki ihtiyacı varsa çalışsın demiyor. “İslam’da insan olmaları bakımından, erkekle kadın arasında herhangi bir ayrım söz konusu değildir; her ikisi de eşit derecede Yüce Allah’ın emir ve yasaklarına muhataptır. Erkek olsun kadın olsun, bütün insanlar yeryüzünü imar etmek ve orada Allah’a kulluk etmekle yükümlüdürler. İslâm’da insanlık ve Allah’a kulluk bakımından kadınla erkek arasında bir fark bulunmadığı gibi temel hak ve sorumluluklar açısından da kadın erkek ayrımı bulunmamaktadır." Buna rağmen erkeklerin ve bazı kadınların kendi statülerini düşürmelerine anlam veremiyorum kardeşim. Zina da bile kadına daha çok yükleniyor bu millet. Bunun islamla alakası yok. İslama göre kadın da erkek de aynı günahı alıyor. Peki bizim milletimizin kadınla derdi ne ki sadece kadına yükleniyor. Erkektir yapar diye bir söz olabilir mi ya? Aklım almıyor bunu. Erkektir yapar ama kadındır yapamaz. Allah ikisine de aynı beyni vermemiş mi?
İkisine de aynı kitabı indirmemiş mi? Ben Kuran da hiç rastlamadım erkek yaparsa sorun yok kadın yaparsa günahtır diye. Sonuç olarak islam dini kadınlara değer veren bir din. Ama hemcinslerim dahil bu şekilde yorumlayınca hayretler içinde kalıyorum. Anlam veremiyorum. Bir insan kendine verilen hakkı nasıl görmezden gelip böyle karalamaya çalışır. Bu aynı safsatadan islam alimliği yapıp insanları kandıranlara benziyor benim fikrimce. Ve bu sayede Avrupa ülkeleri müslümanlığı öcü gibi görüyor. Bir bilseler benim dinim altın gibi ama saçma sapan insanların yorumları yüzünden bu hale geldi. @aLone 23 @missfatty
ben kendimi teselli etmiyorum seninle tartışıp yanlışını sana göstermek istiyorum. Kendimi teselli etme gibi bir fikrim olsa başlığı gördüğümde tepkisiz kalır, yorum yapmayı bırak açmazdım bile. @soran
diyorsun ki yani o kadını götürenlerin suçu yokta çalışan kadının suçu var. hala bu dar görüşle düşünün, bigün o at gözlüklerini çıkarır siz ve sizin gibiler de dünyada ne oluyor öyle kadınları evde oturtmayı tercih etmeyen ülkelerde değilde neden biz bu kadınların namusuna aşırı düşkün (SÖZDE) müslüman ülkelerinde tecavüz daha fazla oluyor, tek bu da değilde neyse bu düşünce tarzındaki birisine ne atlatsak boş, ülkeyi aldınız işte tepe tepe kullanın, sömürün, kadınları evden çıkartmayın dövün, kadını silik ezik , söz sahibi olmayan biri olarak görün
Arkadaş kadının suçu var demiyor. Elbette suç kadında değil. Ama olana bir baksana. Suç kimin ne önemi var olan olmuş. Sıfır arabanla kaza yaptın parası ödendi ama parçası değişir sıfırlığı kalmaz böyle anlatıyım sana sen anla madem. Müslüman ülkede yaşıyoruz bak kendin demişsin daha tehlikeli diye o yüzden böyle düşünüyor bu arkdaşlar zaten. Ve evde oturtulan kadınla dövülen ezik görülen kadını bir tutma. Ev hanımı karısına gül gibi bakan ve karısının da evi ailesi için her türlü hizmeti yapan bir adam, aile tanıyorum herkes tanıyodur böylelerini. Ne kadar hoş gelmiyor mu kulağa? Ha evet şu da var okumasın okusa da evde otursun demem o kadar da yobaz değilim insanlığın kadının zekasına da ihtiyacı var ama kimisinin tercihleri aksi yönde, değiştiremezsin. Değiştirmek adına çirkinleşmenin lüzumu da yok genelleme yaparak.
@rysbnc Sana tebrikler... Damacana tecavüzünde 1. ci Hayvan tecavüzünde 2. cocuk pornosunda 5 ci ülkeyiz... Kadinin calismasi disarida olmasi sorun... Tek sorun bu yani... Elhamdüllilah müslüman ülkeyiz ama kadinlar olmasa bile Damacana, Hayvanlar ve Cocuklar var yani her türlü iyi ülkeyiz..
@erdberee soruda kadinin hayrina olan diyor! Kimse kadini mal yapmiyor obje yapmiyor metalastirmiyor.. ahlakende vicdanende dinende kadin icin hayr evindedir... disaridaki pis hayatdan onu korumak kollamak nasil kole mantigi benim aklim almiyor! Verdiginiz istatistikler bambaska seyler ve emin olun konuyla uzaktan yakindan alakasi yok.. ben kadinin syakta durabilmesini dusunen biriyim ancak sartlar haizse neden kadinimi riske atayimki? Neden itin kopegin pustun insafina vicdanina onu birakayimki.. sapla samani ayirdedelim lutfen...
Kadinlari kullanmayi birakin artik, 9 yil evli kaldim... Evimde oturdum calismadim kocamin eline baktim... Ardindan ayrildik 2 cocukla öylece kaldim... Hic bir meslek is vs vss bilmeden sok etkisine girmis gibi oldum... Damacana tecavüzünde 1, Hayvan tecavüzünde 2, Cocuk pornosunda 5, sirada olan ülkeden kadinin calismasini sorun hayir ser olarak görüyorlar... Anasini satayim diger ülkerde yasadigim ülkede calisan kadinlarin hic bir hayirsizliklari olmuyorda sadece bizim ülkede oluyor ne tuhafsa...
KADIN CIPLAKTA OLSA İSTERSE TURBANLIDA OLSA Tecavuzu haketmiyo tahrik ettirmiyo ne varsa bu erkeklerde var gözlerinize o salyalar akan agızlarınıza sahip cıkın önce sonradan kadına sucu atarsınız kıt beyinliler sapık zihniyetliler
Zaten Allah ın kurallarına emirlerine uysak ezilmenin e si bile olmaz ki... demişsin de kadın uyuyor adam uymuyorsa napacak o kadın nereye gidecek 5 parasız saçmalamışsın
0
2 Yorumla
Soran
+1 yıl
Allah ona göre yardım eder ki zaten sırf böyle düşündüğümüz için bu haldeyiz!
Ben katılmıyorum eğer eşim çalışmak isterse çalışır bu kendisinin isteği çalışmasında bir sakınca yok ama eğer ki eşim istemezse çalış da demem evinde oturması benim için daha iyi en azından kafam rahat olur
Erkegi esek gibi gormekten vazgecin artik. Sizin yeriniz evse bizim sucumuz erkek dogup olene kadar size eseklik yapmakmi. Asgari ucretle kocam kira verir bana kendine ve cocuklara bakabilir diyorsan durma yat
Güzel kardeşim bakın ben de önceden "kadın ayakta durmalı, çalışmalı, kazanmalı" diyordum ta ki Rabbimin gerçeklerini fark edene kadar... kısacası nerdeyse tüm kadınlar ihtiyaç olmadığı halde çalışıyor ve Allah buna razı değil! Siz sanki ihtiyaç olduğu için mi çalışıyorsunuz? Hem kadınların çalışması resmen modern kölelik! Resmen...
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
229Cevap
CAHİLLİK falan değil bu kadın dediğin evinde oturacak yerini bilecek elinde işi olsun ama çalışmasın.
Ayaklarnın üsstünde durmasını bilsin ama evinde olsun en hayırlısı bu evli olsam asla çalışmam
Çünkü evli olunca günah ama bekar olunca sorun yok dimi. Kendinizle çelişmeyin bari.
hayır sen bunu çıkarttıysan ben senin 18-24 yaş aralıgından şüphe duyarım
Senin benden şüphe duyuyor olman benim statümü etkilemez. Ama senin hemcinslerinin ezilmesi karşında bu kadar soğukkanlılıkla ezenlere katılman senin statünü düşürür.
ben kendimi hiç bir zaman düşürmedim merak etme yüksek konumlarda olmamdır belkide. Farkındaysan elinde işi olsun ama evliyken çalışmasın diyorum işsiz güçsüz olmasın demiyorum herkesin kendi görüşü.
ısı olucaksa nıe calısmayacakmıs sen koca parası yemek ıstıyosun bellı asalak
Peki şöyle düşünelim, senin evde oturup stres hastalık yorgunluk diye reddettiğin müsibetlerin erkeğinin başına gelmesini istemen bencillik değil midir? Allah bencil ol mu diyor? Yok öyle bir Allah..
erkeksın ya sen sana bısı olmaz dıyor ıste kendısı yatacak erkek calısacak
Sizin gibi yobaz kafalılar kız kismi okumaz kadın çalışmaz diyip sonrada kızı veya karısı hastalaninca benim karıma KADIN DOKTOR BAKSIN diyenlerdensiniz Allah akıl fikir versin
hayır hiç de kadın doktor diye bir düşüncem yok Allah ona göre de yardım eder elbet...
habire de yobaz gerikafalı diye yaftalayarak asıl siz sığınmayın saçma şeylere!
cut.
Ozaman söyle esine oda çalismayi biraksin allah size gökten parada yağdirir hasta oldunuzda şifada verir :)) komik olma allah önce calis cabala omdan sonra iste diyor iki satır kuran okumadan kulaktan dolma bilgilerle cahil cahil konuşmayin komik oluyor
Açtığın başlık ayrı komik verdiğin cevablar ayrı komik. Ben böyle cahilini de ilk defa gördüm. @soran
Tamam çalışma kocanın emrinde ol onun her dediğni yapmak zorundası çünkü maddi açıdan ona bağımlısın sonra kocan seni dövsün yine bir şey diyemessin bunları kabul ediyorsan çalışma
Onun yerine ereklerde biraz kadinlarin isini ustlense ve esit olarak hayatimizi surdursek olmaz mi?
Valla ben insaatta bile kum karmis insanim, siz beceremiyorsaniz o sizin sorununuz.
Not:feministim.
Kadın dediğin yeri geldiğinde güçlü olmalı. Yeri geldiğinde çalışmalı ve ayaklarının üzerinde durmalı. Yeri geldiğinde de çocuklarına bakmalı tabiki de.
yeri geldiğinde ama..
Çocuklar büyüdüğünde tekrar çalışırdı büyük ihtimalle. Boşuna okumamıştır herhalde demi?
yerı geldıgınde nıe olsun ısterse erkek zengın olsun kadın yıne calısmalı yatmaya mı geldınız bu dunyaya
İnandığın şeye uymakta serbestsin bunun için seni yargılayamam lâkin inandığın şeyi genel toplum baskısına yansıtarak bizi de püstürme hakkınızda yok. Bırakın artık şu kadın böyle yapmalı şöyle yapmalı demogolojilerini, siz inanıyorsanız istiyorsanız yapın! başkaları sizin inandıklarınızı uygulamak zorunda değil.
Çok güzel cevab gerçekten.
@YunBetty teşekkürler.
Sonra eşim nasıl olsa bakar mantığı ile salıverirler kendilerini, daha sonra o eş, nasıl olsa gidecek yeri yok mantığı ile düşünüp, dövdüğünde, sövdüğünde, aldattığında eve aldırış etmediğinde gelip yine Ks'de ağlarlar. Oysa ki aynı kişilerdir burada bize akıl satan "böyle olmalısınız" diyen.
Teşekkürler efendim ben almayayım. Kendime olan saygım var, eşim olacak kişi için herşeyi yaparım ama kocam olacak adam için kendi benliğimden geçmem!
Herkesi kendi durumlarına düşürerek kendilerini tatmin etmek istiyorlar.
dini de buna alet ediyorlar.
Hele ki böyle bir şeyi bir kadının yapmasına katlanamıyorum.
Böyle düşünenler evde kocalarından gelecek parayı bekleyedursun.
Ama buna dini alet edip başkalarına günahkar muamelesi yapamazlar.
Ben teşekkür ederim. @re-polyanna
uygulasın demiyorum zaten! sadece doğruyu yazdım isteyen uygular istemeyen uygulamaz!
@soran o sana göre doğru ve genel bir doğru olduğunu iddia ederek bizim yanlış yaptığımızı savunmuş oluyorsun. Kimse kendisinde bu haddi bulmamalı!
bana göre değil Allah a göre doğru ama sen sıyrılmak için gene kendini haklı görürsün o yüzden şimdi istediğin kadar saçmalayabilirsin.
iyi günler..
Allah kadınlara susun ve çalışmayın mı diyor :)
Hz. Fatma değil miydi tarlalarda sırtında çocukla çalışan?
Hz. Hatice değil miydi yaşlanana kadar ticaret yapan.
Ya da sen hayatın genel sorumluluklarından sıyrılmak için Allah'ın emirlerini kendine pay biçip, bizi de beraberinde mi sürüklemeye çalışıyorsun.
Alın o cahiliye devrini siz yaşayın, bizler sizin Allah yolunda kör edeceğiniz kadar aptal değiliz.
peygamberımızın karısı tıcaret yapmadı mı koylerde kadınlar tarlada calısmadı mı neyın kafası bu kadının yerı evıdır dıyenlerdekı
dediklerin son derece dogru sen boş ver digerlerini allah onlara akıl fikir hidayet versin
kadınlar şeytanın tuzaklarıdır.
Kadını Allah yarattı beyinsiz sen kimsinde kadına şeytanın tuzağı diyorsun kadını aşağı görüyosun allah sizin gibilerden korusun bizi şeytan sizin beyinlerinizde yer etmişte haberiniz yok kibir heryerineze işlemiş yazık
bu hadis dir kibirle alakası yok aşagılamada yok anlamanı beklemiyorum zaten sen neye dayanarak diyorsun bunları laflarına dikkat et
Sen neye dayanarak kadınlara şeytanın tuzağı diyorsun kendine gel hiç bir inanç benim cinsimi aşalığama ve damgalama hakkımı veremez kimseye kadınlar şetiytanın tohumuysa erkekler şeytanın ta kendisidir o zaman kusura bakma sen benim cinsime şeytanın tohumu deme hakkını kendinde goruyorsan bende senin cinsine şeytanın ta kendisidir deme hakkını kendinde buluyorum;)
hanımefendi bu hadis dir ilminiz olmadıgından dolayı bu hadisin nedemek istedigini anlamıyorsunuz araştırma yaparak nedenmek isteniyor bir ogrenın
Amin...
Çalışmayıp bir erkeğe bağlı kalmaktan, onun avcuna bakmaktansa çalışır harap olurum daha iyi. Din insanın afyonu diye boşuna demiyorum buyrun böyle bir kafa daha.
Sen suna calismaya totom yemedi desene hayat sartlari zor kimse istemez calismayi
Allah böyle mi istemiş? Ahahaha çok komik ve cahilsin öyleyse bana şunun izahını yap Hz. Ayşe ordu yönetmedi mi?
şey yönetmesi gerçi bu pek birşeyi degiştirmez zira savaş durumları dışında ve mecburiyet yoksa kadın işlerde çalışamaz bu mecburiyete savaşda dahil oluyor haliyle nede olsa olagan bir durumdur bu
Hiçbir şey demiyorum. Umarım bir gün bu söylediklerini yutmak zorunda kalırsın. İnanamıyorum size, gerçekten sınırlarımı zorluyorum ama olmuyor. Kendi hemcinsimin böyle düşünmesini dehşele kınıyorum.
çıldırdın dimi doğruları söyleyince:DDDDD
Kafayı yedim, doğruları söylediğinden değil; bu kadar cahil olduğundan.
tamam tamam ben cahilim sen de öyle avun küçüğüm:p
Ama doğum yaparken bayan doktor istersin o nasıl olacak ? erkek eli değmesin değil mi... kusura bakma ama kafanı kumdan çıkar. millet gitti aya biz gidiyoruz geriye osmalıya...
yoo hiç de öyle demiyorum!
annem emekli öğretmen iyiki de çalışmış , iyikide onun gibi bir anneye sahibim. Nedense insanların işine geldiği gibi dini kurallar :) istediğini kabul eder istemediğini kabul etmez. sana da çalışmak zor gelmiş heralde
zor geldıgı ıcın bahane uretıyolar kardesım
Dediğiniz bir yönden doğru, bu zamanda sen belanı bulmasanda o seni buluyor bir şekilde. Ama şimdi bu demek değildir ki kadın hep evde oturacak, kocasının kölesi gibi davranacak, onun emrinde çalışıyor gibi olacak.. Bu dünyada kadın da erkek de eşittir. Bunu kimse değiştiremez. Biliyorum pek çok insan size karşı çıkacak ama ben dediklerinizin hepsine tam katılmamakla beraber sizin arkanızdayım. Dediklerinizde fazla ileriye gitmiş gibisiniz.
hiçbir kadın kocasını kölesi değildir ama çalışmayan kadınlara buna zorlamak hangi mantıkdır annen kölemiydi
Ben de yukarıda eşitlikten bahsediyorum zaten. Bir kadın bir iş yapacaksa namusuyla o işi yapabilir. Evinde tıkılıp kalmamalı.
bu birazda ne iş yapacağına bağlı
Haklısın helal bir iş olmalı
kadın özgürdür isterse çalışır isterse evinde durur, ama maddi bir sıkıntı yoksa evinde bekleyen kadın bir başka sevilir.
Çalışmayıp ta azıtan para budalası olan kadınları gorunce... Çalışması kanısındayım kadınlarında paylaşım emek harcamalarını gormek ıstıyorum... Evlensem kazandıklarım emin ol yeter yuvama ama kadının çalışması kendisine saygısıdır özgüvenidir... Eşinden isteklerını ozgurce yerıne getirmesini istemesidir...
Kadın otursun evdeeeee yemek yapsın ütü yapsın o kdar
Kadınların çalışması konusunda ben cokkk dusuncelere sahıbım buraya yazsam sayfalar olur ve cok tartışmalar olur
Ne istediğine kadın karar verir evde olmak istiyorsa olsun çalışmak istiyorsa çalışsın kimsenin bu konuda söz hakkı olamaz
Her gördüğün ayeti kafana göre yorumlama bence. Evlerinizde oturunuz derken çalışmayınız manasında dediğini nasıl çıkardınız?
kadını eve kapatmask ısteyen zıhnıyete ne denır kı baska
Evet biliyorum lakin uygulama imkanım yok. Yarın bir gün gerek kalmazsa en fazla bir pastanem olur o kadar :)
Teyzem aldatiliyor binlerce kez fakat terkedemiyor niye çünkü hayat boyu çalışmamış kendine bakamaz anası babası yok sence neden?
Ne mutlu Allahın emrine itaat eden şefkatli fedakar kadın milletine.. Maşallah Barekallah Subhanallah :D çok güzeeeel
Allah'ın emirlerine uymaya uyarsın da uymayanla karşılaşınca ne yaparsın? bir gün bir aile mahkemesinde duruşma izle derim
Bizim zorlamamızı gerek yok sen sınırları zorlamışsın zaten bize izlemek düşer.
siz de öyle avunun!
Çalışmayı kaldıramadım desene kestirmeden. Kadının yeri evi diyeceğine benim yerim ev de. Çok istiyorsan kapan eve kocanın çoraplarını topla çamaşır yıka ütüle yemek yap en önemli işin bunlar olsun. Çok istiyosan böyle yaşa.
aksine çalışmayı çok seviyorum ama bu şekilde değil böyle canhıraş değil!
Öyle deseydin haklı bulurdum çalışma koşullarının insani bir seviyeye cekilmesiyle ilgili yazsaydın sorun yok ama kadının yeri evi demen çok başka bir şey
yine savunuyorum kadının yeri evidir!
Tamam çık işinden otur evinde. Anlamadım ki ks sitesinde bir gizli kullanıcı kadının yeri evidir diyince ne yapmamız gerek. Eve mi kapanmalıyız. Sen calışma. bir işin düşerse bir kadın doktoruna falan tedavi olmazsın artık. Ya da bir kadın çalışanla işini halletmezsin tamam mı. Sen otur evinde.
Kadının yeri eviyse internette ne işin var? internette insanın bir anlamda dışarıda olmasına sebep oluyor...
Ev kirasını masrafları nasıl karşılıyacaksın? gökten para mı yağıcak? haa tabi parasını yiyebileceğin bir enayi bulur evlenirsin. Pardon sen de haklısın zengin ve kafasız erkeklerin ülkesinde yaşadığımızı unutmuşum...
evlenene kadar baba evleninc ekoca yükümlüdür..
sen de evde otur yan gel yat oh ne ala memleket
Allah-u teala celle celalun başka ne istiyor vucut hatlarınızı kapatın diyor uyguluyorsunmusun günde 5 vakit namaz diyor kılıyormusun haramları yapmamak ibadetlerden önce gelir. Bir müslümanın 2 eşit günü olamaz müslüman ilim ve irfan sahibi olmalıdır bu kendinize yaptığınız bir bahaneden başka bişey değildir.
ki, mse dört dörtlük değil ki... hiç olmazsa bunu yapalım!
Burada çoğunluk kadın çalışmasın diyor. Ülkenin haline bak. Soruya hep din iman odaklı cevap verilmiş. Bu durumda kadın çalışmalı desem de artık bir anlamı yok. Ama o zaman şunu söyliyeyim. Kadın çalışmayacaksa okumamalıdır da. Bunu kabul edin. Yazık günahtır ülkenin kaynaklarına. Ortaokul eğitim alsın yeter, kocası ona her şeyi öğretir.
hatta oturma odasında kanepenin soludur yeri biblodur kadın.
ekonomik özgürlük şart 30 senelik evlilikler bitior eş ve ailesi eziyet ediyor kız ailesi sahip çıkmıor hem ekonomik özgürlüğün olmazsa sevdiğinle evlenebileceğini mi sanıyorsun
hem işine hem evine aynı anda bakabilirsen bravo sana
bakarım niye bakmayım ev hanımları da günlerde gezmekten sanki çok mu ilgileniyor ki
hem herkes evlencek diye bir kaide yok
Güzel kardeşim bakın ben de önceden "kadın ayakta durmalı, çalışmalı, kazanmalı" diyordum ta ki Rabbimin gerçeklerini fark edene kadar... kısacası nerdeyse tüm kadınlar ihtiyaç olmadığı halde çalışıyor ve Allah buna razı değil! Siz sanki ihtiyaç olduğu için mi çalışıyorsunuz?
Hem kadınların çalışması resmen modern kölelik! Resmen...
durumu mu bilmeden yorum yapmayın bence belki de ihtiyacım var beni tanımıyorsunuz sonucta
Eskidenmişti evde adam beklemek şimdi nereye bekliyorsun..
İnsanları bukadar açlıkla sınarlarsa kimse ayakları üzerinde duramaz.. Asgari ücret 800
Bir ailenin ortalama geçimi 2500.. Gelde geçin derler adama l
Hangi hocayı dinliyorsun arkadaş neyin kafası bu :D
Kadinin calismadigini soyleyen kim ev hanimi neden meslekler arasinda gecer biliyor musunuz evde yapilan is dışarıdakinden daha rahat ve esnek olabilir ama daha az olduğunu kimse soyleyemez ve ayrica suresizdir...
herseyı makıneler halledıyo nesı zor ev ısının
Aynen
evlenmeden önce çalışıyordum ama şimdi eşim çalışmamı istemiyor. haklı da. bende erkek olsam eşimin çalışmasını istemem.
Niyeymis o? Katkıda bulunsa ayaklarının üzeirnden durabilse tıpkı erkek gibi? Kadın erkek esitligi nerde? Ne bu kadın düsmanlığı ne bu kendinize saygınız yok mu? Ezdirmeyin cahil kalmayın
Niye sen esinin kolesimisin senin sahibin mi oldi da senin kararlarini da kendisi verebiliyor. Su kafadan kurtulmadiginiz sürece bu ülke boyle kalır
Sen kendini bu kadar değersiz mi görüyorsun?
Kadın her alandan varlığını çekmeli öyle mı? Sosyal siyasal ekonomik kadınlar oy da kullanmasn oldu olacak
bir dövmediğiniz kaldı :D bazı kızlar niye bu kadar erkek düşmanı anlamıyorum. kesin hepiniz bekarsınız. çünki evi ailesi olan bir kadın böyle düşünmez. bide kültürler farklı ben azerbaycanlıyım bizde evli kızların 70% çalışmıyor. eşleri istemediği için. bu onların ezik olduğu anlamına da gelmiyor. eşi kıskanç sadece
neyın kıskanclıgı kadın ısterse dısarda da erkegın altına gırer ısyerınde gırmez sadece
Erkek calisinca yorulmuyor mu? Bu kadar insanustu degiller emin ol.
okudugum en guzel yorum buydu tebrıkler
Tesrkkur ederim.
Sırf şu saçma soruyu anasayfada görmemek için cevaplıyorum.
Hayır size katılmıyorum, oldukça saçma düşünüyorsunuz.
Artık soruyu yok etme zamanı. ' gönder'
Güzel kardeşim bakın ben de önceden "kadın ayakta durmalı, çalışmalı, kazanmalı" diyordum ta ki Rabbimin gerçeklerini fark edene kadar... kısacası nerdeyse tüm kadınlar ihtiyaç olmadığı halde çalışıyor ve Allah buna razı değil! Siz sanki ihtiyaç olduğu için mi çalışıyorsunuz?
Hem kadınların çalışması resmen modern kölelik! Resmen...
Bununla ilgili ayetleri bir daha oku derim ben. sonra tartışalım bu konuyu. Beni ailem bunca yıl evimde oturup kocamın eline bakayım diye okutmadi ayrıca ama senin düşüncen bu tabi saygı duymak lazım
Walla cok haklisin hergun haberlerde kadin cinayeti altinda haber yapiyorlar hic bir koca bosuna esini oldurmez oldurmus ise illaki biseyler vardir
Allahın verdiği canı ancak Allah alır
Tamam dogru. Haklisin. Ama oyle kadinlar varki. Olumu hakkediyorlar son zamanlarda milletin dilinden dusmuyor cocukmu kariyermi. Allah islah eylesin
Ölümü hakeden sensin.
Ben lafin gelisi olumu hakediyor diyorum ornek olarak ben fotografciyim. İbanirmisin. oyle seylerle karsilastimki aklin durur sirf meslek icabi insanlarin tenine daha takin oldugum icin cok sey gordym sahsen kendime yakistiripta serefsizlik yapsaydim gunde enaz 3 kadinla beraber olurdum ama cok sukur 4 yildir evliyim kendi me yakistirmadigim icin esimden baska kimseyle beraber olmadim bir ornek daha vereyim gelin damat fotografi cekiyordum damat sagdiclari da getirmek icin gelini dukkana birakip gitti ilk defa gordugum bir kadin bana cep tlf numarasini verdi hemde uzerinde gelinlik ile bu sadece kucuk bir ornek sen erkek olsan karinin seni aldattigini ogrensen ne yapardin acaba bir ornek daha birgun tlf caldi bir erkekti wvinin adresini tarif etti esiyle birlikte evde fotograf cekeceklermis bende atladim arabaya adrese vardim bir bardak caydan sonra adam cikti gitti kadinin bana dedigi seninle beraber olmak istiyorum esiminde haberi var oyuzden seni cagirdik dedi.
Du
ciddimisin ya anlattıklarında cidden çok acayip
Soylediklerim kesinlikle dogrudur ve daha nrler nrler
@missfatty Sallıyor be inanma, Türkiye gibi cinsel açlığın ülkesinde evli bir kadın öyle diyecek de ohooo, yalancı çok burada, belli ki fake.
hooffffs... Her şey bir yana bir kadının bunları yazması ne acı...
asalak kadınlar yazar anca
Haksızsın, bu gerikafalı ve cahil zihniyetten nefret ediyorum. Bu zırcahil inanışınız kabullenişiniz yüzünden kadınlar sosyal haklar edinebilmek için canla başla yıllarca erkek egemenliğiyle savaştı durdu. ! Tanrı senin çalışıp çalışmamana karışmaz bu toplumun işine geldiği gibi uıydurduğu bir palavradır. Tanrı senin ona olan inancıyla ve ettiğin ibadetle ilgilenir gerisi senin hayatındır!
ben de sırf böyle doğruları yazdığım için beni"gerikafalı" diye yaftalayıp sıyrıldığınız için sizden nefret ediyorum!!!
kimin geri kafalı olduğu aşikar..
cut.
Sömürülmeye kullanılmaya mahkum bir varlıksın sen hemcinslerinin yüz karasısın!
peki siz de öyle avunun!
Nasilda koru korune inandirmissin kendini tanrinin kelami diye. Bu tamamen senin acizligin usengecligin ve erkek egemenligine teslimiyetinle alakali...
ıslerıne gelmıyo calısmak evde oturup para yemek varken asalak surusu ıste
eşini, çocuklarını ve evini ihmal etmediği sürece kadınlar çalışmalı ve ekonomik özgürlüğünü eline almalı kocasının eline para versin diye bakmamalı kaçıncı yüzyıldayız?
, ben eşime güvenirimde dışardaki insanlara güvenmediğim halde nasıl onların içinde çalışmasına müsade edeyim, Allah hiç bir kadını çalışması için yaratmadı, ancak erkeğe eş olsun diye yaratt
Sonuna kadar haklisin Bende boyle dusunuyorum.
gerçketen mi?
tabiki. Karrsimizda boyle bir ayet varken tersini soylemek hangi muslumana yakisir? Kadinlar ayklarinin ustunde duracak diye cocuklarinin anneden mahrum buyumesinde nasil bir mantik vardir anlammiyorum.
Kiyamet alameti :))
Üzgünüm ama bu düşünce çok saçma. Ev bütçesine katkı yapmayı dinimizin yasakladığını hiç sanmam.
Sözlerinin eleştirelecek bir tarafı yok, düşüncelerinde haklı yanların da var. Peki gün gelip de bir gün o ev artık kadının yeri olmadığı zaman, o yerin içi kadın için hayırsız olduğunda ne olucak
Allah yardım eder merak etme sen...
Tembelligini alah boyle buyurmus lafiyla kapatmaya calisiyosun hadi baska kapiya.
Haklısın. Sana katılıyorum!!!
Bayan çalışabilir. dinen gereken şartlar sağlandığında detay videoda. komple dinlendiğinde gereken cevab detayıyla idrak edilir.
https://www.youtube.com/watch?v=fl1XouF6bAM
@realsanalvefa
Soruda soran kişi ihtiyaç olmadıkça kadın çalışmamalı diyor.
bilmem o kısmı anlayabildin mi!!!
Sen okuyamadıysan ben sana bikez daha hatırlatayım
Yüce Allah bile 'ihtiyaç olmadıkça' çalışmamızı emretmezken kadınlara bu canhıraş çaba niye? Ayaklarımızın üstünde duralım, ezilmeyelim diye mi? Zaten Allah ın kurallarına emirlerine uysak ezilmenin e si bile olmaz ki...
Sakaryalim hanim, size ve görüşünüze muhalefetim olmadı :) bu konuda, şartlar neyi gerektiriyor ve dinen caizse vede eşler arasında sorun oluşturmıyacaksa-ki : güven, sadakat, geçinme adına vb. konularda eşler uyum içindeyse.. çalışma kararı alınabilir. veya : erkek , güvenilmez, aldatan, zorunlu ihtiyaçlara bile tafra ve almama vb. sorunlar çıkarıyorsa vb. bayan çalışabilir. hak, hukuk, dini şartlar gözetildiği sürece ve ev içi eşlerin birbirlerine ve evladına karşı sorumluluklarını : psikolojik, manevi, maddi, sosyal ve eğitimsel vb. sorun teşkil etmiyorsa olabilir.
Şahsım, hanımım olursa çalışsın maddi destekle daha iyi şartlarda yaşayalım vb. menfaat ve hesap yapmam. çalışcam dersede esas doğrular ve manevi şartlar hükmünce karar alınmasında yana olur ve araştırarak adım atılmasını rica eder ve oluruna bakarım.
@realsanalvefa
Sizinle aynı fikirdeyim.
Uzlaşamadığımız nokta yok. Amma velakin Soranın kastettiği ihtiyaç dışı keyfi manada çalışmak.
Ben Buna karşıyım!
Bu yazıyı okuduğumda aklıma ilk burası geldi.. Paylaşayım istedim!!!
Soran, @realsanalvefa,
Birgün Hz. Fâtıma, ağlıyarak babasının huzûruna geldi. Resûlullah buyurdu ki:
- Yâ Fâtıma, niçin ağlıyorsun?
- Kasıtsız söylediğim bir sözden Ali bana kızdı. Özür diledim. Fakat onu üzdüğüm için ağlıyorum.
- Kızım, bilmez misin, Allahü teâlânın rızâsı kocanın rızâsına bağlıdır. Ne mutlu o kadına ki dâima kocasının rızâsını arar, kocası ondan râzı olur. Kadınlar için en üstün ibâdet, kocasına itâ'attir. Erkek, hanımından râzı olunca, o kadın istediği kapıdan Cennete girmeye hak kazanır. Kocasını üzen kadın, onu râzı edinceye kadar, Allahü teâlânın la'netinde olur.) [R. Nâsıhîn]
Şahsınızın, araştırmacı ve bilgiyi sunan yönünüzün olması sizdenize yakışandır..
Tedbiren, sigortalı işte çalışarak ssk giriş günü alıp kısa vadeli çalışıp tedbir almakta fayda var.
Sizdeniz, iyi olsanızda karşı cinsin nasıl bir kişilik ve niyette huyda olduğunu kestiremezsiniz.. kimisi köprüyü geçene'dek alim, sonrada zalim olabiliyor :( hayırlısı olsun.
Detaylı cevabla ve değerli vaktinizi bendeniz için bilgilendirme amaçlı harcadığınız için hakkınızı helal edin. vede Allah razı olsun teşekkür ederim. hayırlı geceler @Sakaryalım hanim.
@realsanalvefa
Zaten günümüzde bunu yapmayan kız kalmadı.
Yapmayanlarda hayatından memnunlar.
ıhtıyac olmadıkca ne ya kocanın ılerde olmeyecegı ne malum sakat mısın sen elın yok mu senın
Allaha şükür aklım da var. elim de var. Sakat da değilim. Sen buralardaki konuşmaları anlayamamışsın demekki. bu yüzden haybiye buralarda af kurma. Git ötede oyna!! @messii85
Herkesin kendi düşüncesi geri kafalı diyebileceğim bir durum yok... benimle farklı görüş düşünüyorsun diye bunu söyleyecek değilim
Dediklerine katılmıyorum kesinlikle... böyle azarla gibi soru sorup cevap vermeye de hakkınız olduğunu düşünmüyorum.
İste bu ya.
Ben evde oturmasi gerektigini dusunuyorum, bu benm fikrim.
Sen calismasi gerektigini dusunuyordun, bu senin fikrin.
Bu kadar guzel dusunceli ve iyi bir zihniyette oldugun icin tesekkurler :)
Olması gereken düşünce budur aslında :) @deneyimci61
Kadının yeri ne kocasının yanı ne evinin orası kendi bilir neyin kafası bu ya? Stresmiş çalış kocanın verdiği paraya bak
evinin içi kadının en hayırlı yeri ozaman kadınlar evlensin eve otursun kalsın 5-6 tanede çocuk yapsın gece saat 3 de 4 de koca beklesin YOK ÖYLE Bİ DÜNYA ablacım artık kimin işine nasıl geliyorsa öyle sen yolunu bulmuşsun ama herkesin görüşü faklı
Kadin niye 6 cocuk yapsin?
Kocasi niye 4 te eve gelsin?
Burada bahsedilen, kadinin calismamasi. Evinde oturmasi sart degil. İse gidip onun bunun kolesi olacsgina, sosyal faaliyetlere, kuluplere katilsin. Evine yorgun argin degil, mutlu ve huzurlu donsun. Aksam kocasi isten sonra eve gelsin. Ve 2 tane de cocuklari olsun
Mutluluk ve gayet guzel bir hayat tarzi.
Abarttikca abartiyorsunuz varya
yaw kadın çoşunamı okuyo o zaman hiç kimse okumasın otursun evde gitsin nakış kurslarına valla bacım yok öyle bişey kimse eşek değil hem herkes sevdiği işi yaparsa neden yorulsun ki anlıyamadım senin ki ne biçim bir mantık
"Bosuna mi okuyor" derken?
Sen is bulmak icin mi okuyorsun. Sahsen ben kendimi gelistirmek adina okuyorum
Ve yarin obur gun ne olacagimiz belli degil. Elinde bir diploman olsun. Durumun kotu oldugunda, gidip kole gibi onun bunun hizmetinde calisacagina, kendi isinin patronu olO
. om.
çalışmıcaksan evde oturcaksan ne işine yarar o bilgi
Güzel kardeşim bakın ben de önceden "kadın ayakta durmalı, çalışmalı, kazanmalı" diyordum ta ki Rabbimin gerçeklerini fark edene kadar... kısacası nerdeyse tüm kadınlar ihtiyaç olmadığı halde çalışıyor ve Allah buna razı değil! Siz sanki ihtiyaç olduğu için mi çalışıyorsunuz?
Hem kadınların çalışması resmen modern kölelik! Resmen...
hz hatıce de tıcaret yapıyordu hz aıse tarlada calısıyordu vb... her meslekte kadınlara ıhtıyac var hastahanede mahremıyetten dolayı kadın doktor aramıyor musun
Kadını eve kapat. Önüne 3 çocuk koy. Zaten başka ne işe yarar. Kadın erkek için yaşıyor değil mi? Kendi yaşantısı olamaz. Erkek ne verirse o, ne söylerse o.
Yok öyle dünya. Ben bir bireyim. Köle değil arkadaşım.
Kolesiniz ama
Sen kendine bul bir tane şu başlığı açan gibi birini. Sana özgüvenli kızlar olmaz.
Biz üç kardeşiz evde annem ev hanımı öyle bir şey yok erkek ne verirse ne söylerse o diye, öyle olursa huzursuzluk olur kadın boşanır neyse nafakada hakkı çocuğu için falan alır orta da kalmaz yoluna devam eder. Kaldı ki bu zamanda herkes köle çalışmayan aç kalıyor, ve evlenecek sizi gerçek anlamda sahiplenecek erkekte bulamadığınızdan zaten çalışmak zorundasınız yoksa çokta meraklı değilsiniz bence şartlar bunu getirdiği için ve aç kalmamak çalışmak zorundasınız yoksa hala kölesiniz bence çalıştığınız işlerin çoğunda ki zaten genellikle hizmet sektöründe çalışıyorsunuz ve malasef bir çoğunuzun kazandığı yetmiyor onun bunun eline yine bakıyorsunuz, arzu ve istekleriniz doğrultusunda yine erkeğin kölesi oluyorsunuz.
Ben de evliyim. Hem de bana kariyerim konusunda destek veren bir adamla. O da çalışıyor ben de. Para yetmediğinden değil. İşimizi sevdiğinizden. Benim dediğim mevzuyla senin ki apayrı. Kızın dediğinde kadını kısıtlama var. Bence bir erkeğin kadını kısıtlamaya hakkı yok. Mevzu bu kardeşim.
işte Allah buna razı değil yani ihtiyaç yokken çalışmaya:)
Çok merak ettim bunu bana Kuran dan bir ayetle ispatlayabilir misin?
cahidejibek.com/2011/06/07/kadinin-yeri-evidir/
burayı bir oku
www.sorularlaislamiyet.com/.../...-caiz-midir.html gordugun gibi insan nasil bakarsa oyle gorur.
ben çalışamaz demiyorum ihtiyaç varsa çalışabilirrrrrrrr
yoksa çalışması doğru olmazzzzzzzzzzzzz
O senin fikrin. Benim fikrim de eğer istiyorsa çalışır istemiyorsa çalışmaz.
yalnız orada ne diyor bak erkeklerin arasında olursa haramdır diyor hangi işte çalıştığınada bağlı
Helal daire içinde çalıştığı sürece sorun yok diyor. Yani illa ki ihtiyacı varsa çalışsın demiyor.
“İslam’da insan olmaları bakımından, erkekle kadın arasında herhangi bir ayrım söz konusu değildir; her ikisi de eşit derecede Yüce Allah’ın emir ve yasaklarına muhataptır. Erkek olsun kadın olsun, bütün insanlar yeryüzünü imar etmek ve orada Allah’a kulluk etmekle yükümlüdürler. İslâm’da insanlık ve Allah’a kulluk bakımından kadınla erkek arasında bir fark bulunmadığı gibi temel hak ve sorumluluklar açısından da kadın erkek ayrımı bulunmamaktadır."
Buna rağmen erkeklerin ve bazı kadınların kendi statülerini düşürmelerine anlam veremiyorum kardeşim.
Zina da bile kadına daha çok yükleniyor bu millet. Bunun islamla alakası yok. İslama göre kadın da erkek de aynı günahı alıyor. Peki bizim milletimizin kadınla derdi ne ki sadece kadına yükleniyor.
Erkektir yapar diye bir söz olabilir mi ya? Aklım almıyor bunu. Erkektir yapar ama kadındır yapamaz. Allah ikisine de aynı beyni vermemiş mi?
İkisine de aynı kitabı indirmemiş mi? Ben Kuran da hiç rastlamadım erkek yaparsa sorun yok kadın yaparsa günahtır diye. Sonuç olarak islam dini kadınlara değer veren bir din. Ama hemcinslerim dahil bu şekilde yorumlayınca hayretler içinde kalıyorum. Anlam veremiyorum. Bir insan kendine verilen hakkı nasıl görmezden gelip böyle karalamaya çalışır. Bu aynı safsatadan islam alimliği yapıp insanları kandıranlara benziyor benim fikrimce. Ve bu sayede Avrupa ülkeleri müslümanlığı öcü gibi görüyor. Bir bilseler benim dinim altın gibi ama saçma sapan insanların yorumları yüzünden bu hale geldi. @aLone 23 @missfatty
doğrular zoruna gitmiş sanırım:)
herkese sataşmışsın da:)
Soyleyecek bir sey bulamadim bari karalayayim diyorsun klasik cahil konusmasi :D @soran
peki ben cahilim.
ha bu arada kendinii teselli eden de sensin beni cahil diye suçlayarak:)
ben kendimi teselli etmiyorum seninle tartışıp yanlışını sana göstermek istiyorum. Kendimi teselli etme gibi bir fikrim olsa başlığı gördüğümde tepkisiz kalır, yorum yapmayı bırak açmazdım bile. @soran
SİZE SADECE GÜLÜYORUM:)
Eh haksızlığını farkettiğin için yapabileceğin nadir şeylerden biri bu tabi. :)
evet ben yobazım kadının hayrına olan evınde olmaktır, daha bugun duydum mamakta aksam karanlıgında ısten donen kadını kaldırıp goturmuşler!!
diyorsun ki yani o kadını götürenlerin suçu yokta çalışan kadının suçu var. hala bu dar görüşle düşünün, bigün o at gözlüklerini çıkarır siz ve sizin gibiler de dünyada ne oluyor öyle kadınları evde oturtmayı tercih etmeyen ülkelerde değilde neden biz bu kadınların namusuna aşırı düşkün (SÖZDE) müslüman ülkelerinde tecavüz daha fazla oluyor, tek bu da değilde neyse bu düşünce tarzındaki birisine ne atlatsak boş, ülkeyi aldınız işte tepe tepe kullanın, sömürün, kadınları evden çıkartmayın dövün, kadını silik ezik , söz sahibi olmayan biri olarak görün
Nerenden ne anliyorsun bilmiyorum ama ne dedigimi anlamadigina sorunun mantigina dahil olmadigina eminim
Arkadaş kadının suçu var demiyor. Elbette suç kadında değil. Ama olana bir baksana. Suç kimin ne önemi var olan olmuş. Sıfır arabanla kaza yaptın parası ödendi ama parçası değişir sıfırlığı kalmaz böyle anlatıyım sana sen anla madem. Müslüman ülkede yaşıyoruz bak kendin demişsin daha tehlikeli diye o yüzden böyle düşünüyor bu arkdaşlar zaten. Ve evde oturtulan kadınla dövülen ezik görülen kadını bir tutma. Ev hanımı karısına gül gibi bakan ve karısının da evi ailesi için her türlü hizmeti yapan bir adam, aile tanıyorum herkes tanıyodur böylelerini. Ne kadar hoş gelmiyor mu kulağa? Ha evet şu da var okumasın okusa da evde otursun demem o kadar da yobaz değilim insanlığın kadının zekasına da ihtiyacı var ama kimisinin tercihleri aksi yönde, değiştiremezsin. Değiştirmek adına çirkinleşmenin lüzumu da yok genelleme yaparak.
@rysbnc Sana tebrikler... Damacana tecavüzünde 1. ci Hayvan tecavüzünde 2. cocuk pornosunda 5 ci ülkeyiz... Kadinin calismasi disarida olmasi sorun... Tek sorun bu yani... Elhamdüllilah müslüman ülkeyiz ama kadinlar olmasa bile Damacana, Hayvanlar ve Cocuklar var yani her türlü iyi ülkeyiz..
@erdberee soruda kadinin hayrina olan diyor!
Kimse kadini mal yapmiyor obje yapmiyor metalastirmiyor.. ahlakende vicdanende dinende kadin icin hayr evindedir... disaridaki pis hayatdan onu korumak kollamak nasil kole mantigi benim aklim almiyor! Verdiginiz istatistikler bambaska seyler ve emin olun konuyla uzaktan yakindan alakasi yok.. ben kadinin syakta durabilmesini dusunen biriyim ancak sartlar haizse neden kadinimi riske atayimki? Neden itin kopegin pustun insafina vicdanina onu birakayimki.. sapla samani ayirdedelim lutfen...
@Erdbeere
Kadinlari kullanmayi birakin artik, 9 yil evli kaldim... Evimde oturdum calismadim kocamin eline baktim... Ardindan ayrildik 2 cocukla öylece kaldim... Hic bir meslek is vs vss bilmeden sok etkisine girmis gibi oldum... Damacana tecavüzünde 1, Hayvan tecavüzünde 2, Cocuk pornosunda 5, sirada olan ülkeden kadinin calismasini sorun hayir ser olarak görüyorlar... Anasini satayim diger ülkerde yasadigim ülkede calisan kadinlarin hic bir hayirsizliklari olmuyorda sadece bizim ülkede oluyor ne tuhafsa...
Sen suna desene kuyrugum aciyor
@Erdbeere suc senin kocandaysa biz napalm Allah yardmcn olsun. yillarca eline baktim diyosunda adam olan zaten evine bakar kadin eline bakmasa bile
KADIN CIPLAKTA OLSA İSTERSE TURBANLIDA OLSA Tecavuzu haketmiyo tahrik ettirmiyo ne varsa bu erkeklerde var gözlerinize o salyalar akan agızlarınıza sahip cıkın önce sonradan kadına sucu atarsınız kıt beyinliler sapık zihniyetliler
@_ezgi agızının kenarlarını sılde oyle konus anlatılmak ıstenen baska bır sey var orada.. sen ılerıde evladın oldugunda sebepsız nedensız on kosulsuz bayramda olur olmadık semtlerde rahatca seker toplamaya yollayabılecekmısın? ne anlatırsan anlat anlattıgın karsındakının anlayabıldıgı kadardır ıste.. benıde sapık manyak arızalı yaptıya hasbam, peeeh
erdbereee sana kım evınde otur calısma dedı calıssaydın sakat mısın sen bakıma muhtac mısın bole dımdızlak kalırsın ıste
İş atmayan kadına kimse dokunmaz ;)
Haklisiniz.
@sheyko O zaman Özgecan Aslan'da iş attı? Adı pislik!
@sheyko senin gibi sapıklar umarım ölür!
Zaten Allah ın kurallarına emirlerine uysak ezilmenin e si bile olmaz ki... demişsin de kadın uyuyor adam uymuyorsa napacak o kadın nereye gidecek 5 parasız saçmalamışsın
Allah ona göre yardım eder ki zaten sırf böyle düşündüğümüz için bu haldeyiz!
:D lol
Ben katılmıyorum eğer eşim çalışmak isterse çalışır bu kendisinin isteği çalışmasında bir sakınca yok ama eğer ki eşim istemezse çalış da demem evinde oturması benim için daha iyi en azından kafam rahat olur
Erkegi esek gibi gormekten vazgecin artik. Sizin yeriniz evse bizim sucumuz erkek dogup olene kadar size eseklik yapmakmi. Asgari ucretle kocam kira verir bana kendine ve cocuklara bakabilir diyorsan durma yat
erkekler calıssın hanımefendıler yatsın ole ıstıyolar
haklısın hemde çook haklı eşimde çalışıyor ama oda pişman bende
ayrılsın o zmaan?
kamu kurumunda çalışıyor
nıe pısman calıstıgı ıcın mı gotu mu yemıyo calısmayı
Kadının çalışmadığı toplum ilerlemez, üreten kadınlardan, teknoliyle bilimle ulaşan kadınlardan Allah razı olsun.
Hayır kadın ev kuşu değildir bence her kadın özgürdür kendi ayakları üstünde durabilmelidir
Bir kadın hem çalışıp hem çocuğuna rahatlıkla bakabilir
kucukkkurbaga ben bu yaşıma geldim öyle kadın göremedim ama çalısmasında sakınca yok ama çocuklar ilgisiz kalırlar bence
baba ılgısıne de mahrumlar o zaman ne alaka ya butun gun evde oturunca ılgılı mı olunuyo
ama Allah bazı şeyleri manevi anlamda söylemiştir herşeyi söylendiği gibi ele almayın manevi anlamdan ele alıp farklı bakış açısıyla düşünmek lazım.
Kesinlikle katilmiyorum. Cevaplardaysa sana katilan insanlati gordukce uzuluyorum
Insanlari*
Güzel kardeşim bakın ben de önceden "kadın ayakta durmalı, çalışmalı, kazanmalı" diyordum ta ki Rabbimin gerçeklerini fark edene kadar... kısacası nerdeyse tüm kadınlar ihtiyaç olmadığı halde çalışıyor ve Allah buna razı değil! Siz sanki ihtiyaç olduğu için mi çalışıyorsunuz?
Hem kadınların çalışması resmen modern kölelik! Resmen...
bizim alt komşumuz var iki tane güzel kız var ikisi de evde göbek atıyorlardı seslerini duydum ama evden çıkmıyor mübarekler.. ya da ben göremiyorum..