AI Persona’ya Sor
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
184Cevap
Eski aşıklar Bir dal çiçek. Zamane aşıklar Bir Dal-ga. Kalmadı aşk meşk. İnsanlar cinselliğe vurdu işi
çıkar ilişkisi eskiden bu kadar çok değildi
saygı vardı
Fark şu cicim. Eski aşklar kalpte başlar evlilikle devam eder, şimdiki aşklar belden başlar yatakda biter. Çoğunluklada sonuç ayrılık. 99% böyle..
Aşk değişmemiştir. İnsanların kalitesi değişmiştir. Çoğunluk kültürsüz, vicdansız ve aptal olduğu için ilişkiler arasındaki fark aşkın tanımını bu anormal kişiler için değiştirmiştir.
O aşkları anlatmak yetmez...
Yaşamak gerekir.
O da mümkün olmaz.
Şunu desem bilmem yeterli mi?
Eskisi gibi tahammül kalmadı...
Eskiden bir yastıkta kocamak için evlenilirdi...
Şimdi evlenirken yastıklar ayrı ayrı oluyor maalesef.
Eskisi gibi seven mi?
nan eskiden adamlar 3,5 tane kuma getirirdi, ne sevgisi? zamane aşklarını tercih ederim. Tamam aldatmalar fazla olmuş olabilir fakat bu senin elinde :)
Eski aşklarda bence fazla art niyet yoktu ama şimdikiler hep çıkar içeriyor kız yediğini içtiğini erkeğe ödetmek istiyor erkek kızı kullanmak istiyor sevgilisi olduğu halde daha güzel ya da daha yakışıklılara gözleri kayıyor ve birçok şey.
Eskiden el ele değmezmiş.. Şimdi de değmiyor çünkü şimdi başka şeylere değiyor 😀😀
Eskisi ile yenisi arasında şimdikiler aşkı cinsellik ve eğlence sanıyorlar sorsan birbirlerini sevmiyorlardır bilene ama eski aşıklar daha güzeldir filmlerde gördüğüm kadarıyla
Zamane asiklari beklenenti içinde ve asklari kisa sureli
Herkes bencil abi.. Bugun kiminle gunumu gun ederim derdinde.
Yeni ilişkilerde amaç sevgi değil cinsel açlığı doyurmak olmuş. Çok üzücü.
Fark sırasıyla şunlar;
Sadakat, hoş görü, güven, sabır, tevazu, fedakarlık, ve daha fazlası ;)
1050-1150'lerin aşıkları şarapçıydı (bkz: Ömer Hayyam)...
1970-2000'lerin aşıkları rakıcı (bkz: Arabesk Kültürü)...
Eski aşıklar , o çeşmeye niye gittin gı evde su mu kalmadı diye kavga ederlermiş.
Şimdililer o fotoğrafı niye like ladın , o uygulamayı derhal sil , şifre lütfen v. s v. s
eski aşıklar eş dost vasıtasıyla haberleşir ve tanışırdı. bugün sosyal ortamda dürtüşme var. eski aşıklar mektup yazar cevabı için haftalarca beklerdi. şimdikiler anında iletişim kuruyolar.
kolay tüketiyoruz herşeyi..
herşeyimiz fastfood gibi..
bitir ve at kenara..
Eskiden sadakat (vicdan ve merhamet) yani mantik evliliigi vardi, şu an cok nadir
Biraz edep perdesinin yırtılması, biraz da teknoloji. Önceden sevmek var mı fakat konuşmak, görüşmek yasa sevişmek olmazmış. Bir bakışla evlilik sözü verilirmiş belki.. Daha neler neler, şimdi öyle mi? :/
dunya kuculdu secenekler cohaldi insan oglu da nefsine yenik olunca askin da omru kisa olur cabuk bitiyor ama emin ol ki bu gunde az olsa da sevenler var ve eski zamanlardan daha cok seviyorlar yani karanliklar katilasdikca isikda o kadar parlar...
Bence cok sey degisti sevgi sadakat guven hersey bitmis. bence dahada kötüye gidecek hersey. teknolojinin sucu var bence.
eski aşklar gerçekti özlem vardı bir mektuba hasret beklerlerdi şimdikiler her saniye görüşüp her saniye kavga ediyorlar ömürleride kısa oluyor
gerçek aşk hissetmektir sevdiğini uzaktada olsa biz çocukluk arkadaşıyız hala çok seviyoruz nişanlıyız evlenicek ve kör düğüm gibiyiz çok seviyoruz birbirimizi
Teknoloji :p Ve artık insanlar eskisi gibi imkansızı oynamıyor, her şey daha çabuk elde edilebiliyor dolayısıyla heyecan yok. 😌 Kolay ulaştığından kolay vazgeçiyor insan. 😏
Eskiden gerçekten Sevgi Aşk Muhabbet varmış !
Şimdi ise onun yerini direk yatak odası Cinsellik aldı bunun içindir ki Eski Aşklarla zamane Aşkların arasında Ar Damarı çatlamıştır.
70-80yılların aşklarını yaşamayı isterdim şimdikiler hani boyle çok güzel çilek gorursun ama kafan kadardır yerdin tafı yok ona benziyor dış var iç berbat çok güzel anlattım😂
Eskiden her dk mesajlaşma olmadığı için özlem vardır bea 😀
eskiden heyecan varmış.. mektubu bile ulaştırmaya calısırken bir caba. şimdikiler her türlü buluşuyo mesaj falan filan kimi ilişkiler heves için falan..
eskiler alternatifsiz ve sonsuzdu. Simdikiler alternatifi cok ve 3-5 gunluk..
Şimdiki aşklar teknoloji üzerine kurulu. Eski aşklar duygu.
ilkokuldaki sevdigim kıza cok saf duygular besliyodum şimdi ben bile kendime şaşıyorum
DiyorumBen^^
eskiden el tutmaya kıyamayan nesilden ilişkiye girdim yok şurama sıçradı hamile kalırmıyıma geldik...
Sevdiğim insanı görmek için 2 yıl beklememden mi bahsediyorsun yoksa ilk tanıştığı günün akşamında yatağa girenleri mi?
Eskiden, sms 2 kontördü.
Şimdi her yöne bedava...
Eskiden 100 kontör 9 Tl idi ama şimdi ne kadar ekmek o kadar köfte :)
Eskiden mektup vardı şimdi WhatsApp
toplumun yozlaşması ve insanlarda namus kavramının basitleşmesi. bunu kaybeden toplum herşeyini kaybeder.. kaybediyorda..
Tek bir fark var... Uçkur hakimiyeti. Genel olarak insan kalitesi de düştü ama o ayrı bir sorunun konusu olsun. 👀
Hepimizin diline doladığı şu aşkın bu kadar kolay olduğunu sanmıyorum. Anlık hoşlantıları aşk sanıyoruz çoğumuz.
Eski aşıklar birbirlerine daha saygılı idi. Şimdiki aşklar 3-4 ay sonra birbirlerine küfrederek hitabediyor.
eskiden insanları mesgul eden olaylar daha azdı hep birlikte vakit geciriliyordu şimdi tonlarca olgu var buna engel olan o yuzden duygu akımı daha az insanlar arasında
Romantizm yerini gerçekçiliğe bıraktı. Şimdi herkes sürrealist düşünüyor. Hayalcilik yok artık. Eski aşıklar hayal dünyasında sevişirdi. Şimdikiler teknolojik kumrular olmuş.
Eskiden aşklar kalpteydi, şimdi iki bacak arasında ya -.+
Eskileri yaşamadığım ve yakından görmediğim için kıyas edemem.
Şimdi herkes yatmayi aşk sanıyor aşk ömürlük olur iki günlük değil
Eskiden Mektup vardi, yollar gozlenirdir.. uzaklar uzakti..
Simdi hersey bir tusla yakinlasti..
Eskiden bedenleri değil ruhları severdik. Şimdi öyle değil
biri dokunarak severken diğeri hissederek seviyordu :)
Yaşım 27 Benim Çocukluğumda Ben Sevgilinin Elini Bile Tutamadım Ama Şimdi Ki Liseliler Aman Aman Düşman Başına
1. Bu soru çok saçma bir soru (Nedenini anlamak herkese kısmet olmaz)
2. Kim söylüyorsa yalan söylüyor... Eskiden de eski aşklar gibisi yok dediklerine eminim... Bu 100 yıllarca böyleydi ve böyle de devam edecek...
Çok fark var. Mesela eski aşıklar utanırdı, hemen sevdalarını dile getiremezlerdi. Zamane aşıkları ise , aşkı hızlı yaşıyorlar ve hemen bitiriyorlar
2 kere caldirirsam parka gel 3 kere seni seviyorum 4 kere caldirirsam seni özledim 1 kere caldirirsam beni ara😊
Günümüzdekiler aşkı oyuncak sanıyor. Oynuyor, sıkılınca bir tarafa atıyor :)
eskiden tek kişi sevilir onla evlenilirdi, şimdi 50 kişi sevilip 1 kişiyle evleniliyor.
Aşk her zaman aynıdır bence yeterki gerçek aşkı bulabilesin
gùlù seven dikenine katlanir olgusu vardi iyi ve kotù gùnlerde ne çabalar sarfedilirdi , haftada bir partner degisiliyor gùnmùzde abuk subuk sebeplerden
walla ben eski aşık gibi severim yana yana severim 1 saniye uzaktan bile görmeye razıyım
yalan dolan o eski asiklar falan... sadece biz buyuduk ve cocukluktaki saf hislerimizi kaybettik :/
hiç bir fark yok eski aşıklar diye bişede yok aslında
Eskiden değer veren sevilirken şimdi direk veren seviliyor
eski aşklar ömürlüktü şimdiki aşklar günlük whatsaaptan gecelek bitti yazısına bakıyor herşey
tek fark şu
eskiden aşk vardı aşık vardı , şimdi hiç biri yok !!!