Benden büyük olan nişanlım en ufak tartışmada sen cahilsin diyerek tartışmayı kapatıyor. Bunun olmasından nefret ediyorum, söylememe rağmen devam ediyor. Nasıl aile kurayım bu adamla?
2 ay
Bence burada mesele sadece tartışmada söylenen bir kelime değil, seni küçük görmesi ve konuşma hakkını elinden alması. İnsan sevdiği kişiye cahilsin diyerek üstünlük kurmaya çalışmaz. Hele bunu defalarca söylemişsin ve rahatsız olduğunu bilmesine rağmen devam ediyorsa bu artık anlık öfke değil, karakter meselesi gibi duruyor. Evlilikte tartışma elbette olur ama saygı yoksa aynı evin içinde huzur da kalmaz. Bence evlilik kararını aceleye getirme, önce bu tavrın gerçekten değişip değişmediğine bak. Seni küçümseyen biriyle aile kurmak insanı zamanla çok yorar.
Öncelikle nişan öncesinde sevgili, sözlü olarak neler yaptınız? Bu aşamalar insanların birbirini daha yakindan tanıması içindir. Nişan yapana kadar bir çok konuda konuşmuş ve görüş ayrılıklarinizi belirlemiş olmaliydiniz. Flört aşamasında sadece size değil, arkadaş ortamında karşıt görüşlerde diğer kişilere de ne yaptığını, nasil davrandığını görmüş olmaliydiniz. Belli ki yaşınız genç veya yeterince bir evlilik için olgun degilsiniz. Bu aşamada nişan süresini uzatmaniz doğrusu olur. Yaptik bir hata evlenmek lazım derseniz, evlendikten sonraki tartışmalarda bu laf artik hafif gelir. Cahilsin yerine daha büyük hakaretler garanti olur
Bence de cahilsin sen. Eğer ki cahil olmamış olsan sana cahil diyen adama yüzüğü verip git cahil olmayan birini bul evlen dersin. Kimse kimseden üstün olamaz bunu bu zamanlar da kabul edersen bir ömür çekmek zorunda kalırsın. Böyle tipler de narsist karakter çıkıyor ortaya dikkat et bence iyi düşün.
Kendi isteğimle devam etmiyorum, ben çoktan ümidi kestim. Öyle atmak gibi seçeneğim var olsa buraya gelip bu soruyu sormazdım
insanlar hemen ayrıla getirmiş ya da ben olsam hemen bitirirdim arkadaşlar siz hiç mi sevdayı tatmadınız? Soran kişide yanlış olduğunun farkında kızdığı konu var ama sevgisi demekki ağır basıyor ya da düzelecek olmasının umuduna tutunuyor sen nasıl iyi hissedeceksen o şekilde devam et hayatta her zaman önceliğin kendin olsun o zaman herkes tarafından değere biniyorsun zaten 🌺
Kimse değişmez ki
Ayrica cahilsin diyen bi erkekden ne beklenir
Değişir ama zor yani bence huy olarak felan
Nişanlının bu tavrı gerçekten kırıcı ve saygısız 😔 Sürekli “cahilsin” demek hem küçümseme hem de duygusal şiddet. Böyle bir ortamda kendini değersiz hissetmen çok normal 💔
Onunla açıkça konuş. “Böyle konuşursan evliliği yeniden düşünürüm” diye net sınır koy. Değişime niyeti yoksa evlilik konusunda acele etme 🙏💫
Cevap
95Cevap
Karışmak gibi haddimize yok, bunu bize sormak yerine kendin karar verebilecek kadar bilinçli birisi olduğunu düşünüyorum, seni her seferinde böyle susutmaya devam edecekse bitirmen gerekiyor.
ayrılabilirsin
sana tek birsey diyecegim dahada demeyecegim ilerde pisman olacagin birseyi yapma oyle kaldiramayacagin yukun altina girme aklin varsa cabuk nisani at birdahada oyle sana saygisi olmayan orspu cocuklariyla konusma direkt engelle gec yoluna bak hicbirsey icin gec degil gec olmadan aklinla mantiginla hareket et gercekten seven sevdigine kalkipta "sen cahilsin sen soylesin boylesin" demez gercekten seven sevdigine asla bu igrenc kelimeyi kullanmaz ne kadar igrenc bir tavir senin evlenmek istedigin lavuk belliki narsist ve dengesiz simdiden sana rengini belli etmis gercek yuzunu ortaya cikarmis sana simdiden boyle s4lak sacma hareketlerde bulunuyorsa bilki ilerde daha cok kotusunu yapacak o yuzden aklini basina al gec olmadan ayril uzaklas sana ulasabilecegi heryerden engelle
Bu seni aldatir bi tane esra erola cikan kadin ve adam vardi ya kadin esine masraf olmamak icij patates kizartmasi yiyor ama adam bu kadin bir sey bilmiyor tarzi ima ediyor aklima o geldi simdi melek olsan da yaranilmaz sen buna tekmeyi basmaya bak
o kadar güzel demişsin ki
O cifti biliyorsundur iliskiniz tam oyle olacak seni cahil gibi kabullenecek ama sonradan iliskide isine gekmeyen bir sey olunca ayrilmaknistediginde de bu Nisan asamasinda kabul ettiigi ozelliklerini soyleyecek o cahildi gibisinden
yalandır. Kocasının kesesini düşünse airfrey de yapardı. Kızartmazdı 😂
Cahilsin diyip konuyu kapatması yanlış belkide gerçekten o konuda bilgisizsindir bu yüzden öğretmesi gerekiyor cahilsin diyip azarlaması çok gurur kırıcı. İçindeki çocuğu üzücek kırıcak bir adamla ilişkini gözden geçir derim. Anlıyorum çok seviyorsun ama adamın bazı konularda yanlışı var Elbetki üzerinden geçersin atlatırsın halledersin ama eğer adam değişmiyorsa daha doğrusu değişmek istemiyorsa ona bunu söylemelisin. Nazik bir dille hatta küs olmadığınız cok iyi olduğunuz bir zamanda ona biraz korku sal bu karşıdaki kişiyi bazen yola getirebilir seni ciddiye alabilir. Söylediğim taktiği dene bence
Nişanı at derim senin lafını kesip sürekli sana cahil diyen biriyle ne iletişim kurulur nede hayat paylaşılır yol yakınken kurtul derim seven insan saygılı olur daha seni insan yerine ve adam yerine koymuyor evlendikten sonra da bu durum değişmez o kendine kadın değil evine hizmetçi çocuğuna bakıcı arıyor
Kusura bakma ama demek ki hakikaten cahilsin.
Ağzın yok mu?
Dilin yok mu?
Kendine ait kelimelerin yok mu?
Ne diye konuşturuyorsun
Cevabını yapıştır boz konuş konuş
Konuşmaktan çekinme
Sen çekindikçe o dahada azacak
Asıl cahil ola karşında ki
Ama ona haddini bildirip cehaletini ona göstermelisin
Asil cahilin kendi olduğunu anlasın.
Sakın susma
Ve böyle biriylede ömür geçmez
Sürekli cahilsin diyerek seni küçümseyen biri sağlıklı iletişim kurmuyor demektir. Bu değişmeden evlilik zor yürür, saygı yoksa sağlam bir aile kurulmaz ve önce bu davranışın net şekilde değişmesi gerekir, yoksa bu gerçekten dikkate alınması gereken ciddi bir uyarı işaretidir.
Eğer bir daha bu şekilde davranırsa sen de ona cahil olmadığını ve bu durumun canını sıkmaya başladığını keskin bir şekilde açıkla. Kelimeleri ne kadar özgüvenli ve net söylersen o kadar etkileyici olur. Eğer hâlâ devam ederse ayrılmak en mantıklısı.
Eğer onu dinlemeden. Bağır çağır küfür hakaret ya da suçlamayla iletişim kurmaya çabalıyorsan adam haklı... Haricinde haklı olmaz. İletişiminiz en önemli şey. Birine şunu yap bunu yap demek yerine bana yardım etmek ister misin yakışıklı? diyen gülümsüyen bir yüz geri çevrilmez ama eleştiren bağıran çağıran bir kadını erkek sevse bile yapmak istemiyebilir.
bağırmak çağırmak benlik bir şey değil, ben tam tersine az konuşurum fazla sakinim bu da bundan yüz buluyor olmalı
Kızım kaç kurtar kendini. Bu kadar insan da evlenme demiş. Belki bazı şeyleri dışardan göremezsin ama önünde kalan seneleri kurtarmak istiyosan çık git o ilişkiden. Sana saygısı olmayanın kimseye olmaz çocuğuna da olmaz. Çocuğunuz olsa yine böyle hakaret etmeye devam edecek ve sana ve çevresine saygısız bi çocuk yetiştireceksiniz. Günden güne eriyip biteceksin. Allah korusun ileride sağlığından da olursun. Bi tanıdıgım öyleydi aşağılandığı bi evlilikte ve şu an hastalıklardan kurtulamıyor 50 tane ameliyat oldu ağrıları yüzünden kronik ağrı çekiyor şuanda hatta garip davranıyor yani eskisi gibi de degil. şu an çok ufak gelen seyler artarak devam eder her zaman zaten. Öyle canım cahilsin akılsızsın gibi şeylerin ben gelecekte seni daha cok zorbalayıp aşağılayacağının sinyali olarak görüyorum. Kimseyi umursama anne babanı bile.
Nişanlın, Nobel ödülü aldı her hâlde?)) Birisinin cümlesi, diğerinin bakış açısına göre mantıksız ve ya gereksiz olsa bile dinlenmesi gerekli. Daha dinlemeyi bile bilmeyen biri ne bileyim yani🤷🏻♀️
Şimdi böyleyse evlenince nasıl olur bir düşün dahada haddini aşar illaki tartışılır ya da bilmediğin bişey olur anlatır bunun cahillikle alakası yok yaşı büyük olsa ne adam olamadıktan sonra böyle biriyle yuva kurulmaz ömür geçmez
Psikolojik Şiddet ve Aşağılama
Sürekli "cahilsin" denmesi, romantik ilişkilerde entelektüel aşağılama olarak adlandırılır. Bu, karşı taraf üzerinde üstünlük kurma çabasıdır ve bir tür psikolojik şiddettir. Sağlıklı bir ilişkide partnerler birbirini geliştirmeye teşvik eder, eksiklik hissettirerek küçültmeye çalışmaz.
Her tartışmada böyleyse niye nişanlanıyorsun bacım. yoksa bu sadece bir bahane mi. Siz kadınların sağı solu belli değil vallahi
Biz konuşurken yakalandığımız için zorla nişanlandırıldık. Yani ailelerin zoruyla
Vay arkadaş
Yani gerçekten ileride kendisini baba yapacak ve dünyanın en mutlu erkeğiymiş gibi hissettiren birine bunları nasıl ifade ediyor bilmiyorum gerçekten çok zor ve bende bir erkek olarak söylemek istiyorum diğer erkekleri görünce utanıyorum bazen gerçekten hiç bir sorumluluk sahibi değiller
Kurulmaz Ne Anlami kaldi Aileliligin Her Tartismada Cahilligin Boyutu Maalesef Dayakla Biter Boyle Adamlarada Adam Demem ben Gerek Kardesim Kurmaya Emin Olmadan Yuva Kurmaya Baslama Gerci Ne Kadar Konusursaniz Konusun insanin icini bilemez kimse Rabbimden baska Allah Hayirli Insanlarla Adam Gibi Adamlari Nasip Etsin Huzurluk Basa Bela.
Şimdiden saygı yok. İlla sorunlar çıkacak, tartışılacak. Ama burada tartışma ortamı bile oluşmuyor, nasıl çözülecek konular? Bu konuyu ciddi bir konuşmanız lazım, böyle yürümez
Cahil olmak telafi edilebilir. Giderilebilir çözülebilir belki ama karaktersiz olmak bence çok büyük bir eksiklik onun telafisi hiç bir şeyle giderilmez
Bence s. ktiri çekmelisin
Bana da gereksizin biri kuş beyinlisin derdi tartıştığında, ayrıldım it gibi pişman oldu.
Bence bu çok kaba bir iletişim türü. Yani yarın daha büyük sorunlarınız olsa hiçbir şekilde tartışıp derdini anlatamazsın. Bunun çözülmesi lazım.
Sana saygı duymayan adamdan koca olmaz yol yakınken kaç kurtar kendini. Yarın öbür gün evlenince "cahilsin" diye seni eve de hapseder bu hiç çekilmez.
En kısa zamanda kurtullllllllllllllllll.
Nişanlı iken bunu yapan evlenince seni insan yerine koymaz. Ayrillllll
Evlenince de böyle olacak. Sana değer veren biriyle evlen ve nisanlilik zaten tanima evresidir ailenle konus ve bitir bence.
Seni ezen, saygısızlık yapan biri ile evlenirsen bunun şiddeti daima artar. Aslında nişanlanmanın amacı da budur, karşındakini tanımak.
Eğer şimdiden bundan rahatsizsan bu işin peşini bırak derim ipleri daha baştan vermiş olursun eline
Fikirlerinin önemi olmayacağı bir evliliğe gidiyorsun, geçmiş olsun. Açık konuşup net olmazsan bu ivmeyi asla değiştiremezsin. Erken davran.
Bu seni sürekli zorbalar. En iyisi yol yakınken herkes kendi yoluna gitsin derim. Çekilmez böyleleri.
Eşinizin böyle yapması çok ayıp bir koca eşini neden bu kadar kötüler ki el üstünde tutmadı icap eder.
Kurulmaz, balık baştan kokar şimdi sana cahil der yarın hakaret ve aşağılamanın yerini başka sözler alır..
Kurulmaz seni küçümseyen aşağılayan bir adam sana nasıl kendini değerli ve kadın hissettirecek narsist bir partnerin var
cahille muhabbet bile kurulmaz derler ya hani, senle işi neymiş sormadın mı hiç
Seviyormuş, bırakmayacakmış ama cahilliğim etkiliyormuş
sana cahil demiyorum, onun mantığını zorbalıyorum. Madem seviyor cahilliğini de sevsin o zaman.
Dur daha yeni başlıyor. Nikahtan sonra bak neler olacak
Gözümü korkuttun
kurulmaz narsist duzelmez bu denendi onaylandı askım bosa caba sarf etme seni kendinden asagı goruyo bi kere onu degistirmen mumkun degil
Görmüş geçirmiş mi xbbdhdbd sende ona geçir ve ayrıl böyle biriyle ilişki yürümez manipülatif ve hırponun teki
Kurma. Cahilsin veya degilsin, ileride seni asagilamaya devam eder, git gide artar
Soru sorulduğuna göre fazla düşünme ve kurma at gitsin.
Bence cevabını bildiğiniz sorular sormayın.. (ilişkinizin bir yere varamayacağını düşünmek)
böyle adamların özgüveni yoktur. Seni aşağı çekerek yükselir. Evlenme yanarsın.
kapıyı sen kapatmadığın için bu cesarette.. kendine saygın olsun
Yaş farkı bu yüzden önemli seni yasitin disinda analyan zor bulunur heleki büyük erkek
seni resmen eziyor ve kaale almıyor aranızda statü farkı varsa ondan dolayı olabilir ama ne olursa olsun insan sevdiği kadını aşşağılamaz, ileride çok başın yanar dikkat et
Yarın eşin olduğunda daha fazla aşağılayıcı muamele göreceğin %100.
Herif seni manipüle ederek elde etmiş zekanı bile küçümsüyor
Hayır küfür kaba söz kullanan terbiyesiz insanlarla olmayın
Kendisine saygı duyan bir kadın buna boyun eğmemeli, mutsuzluk ufukta görünüyor
Saygısıza bak. Sence aile kurulur mu böyle biriyle? Biraz kafayı çalıştır.
Yani her tartışmada hakaret ediyorsa evlenilmez yol yakınken dönmelisin
Evlenmeyi bırak böyle insanla oturup konuşulmaz bile ona bile yazık
Böylesiyle nasıl anlaşabiliyorsun yarın birgün evlenseniz yine aynı muameleyi yapacak size
Bilmediği konular hakkında araştırmalar yapıp önüne geçerdim. Ama sen ayrıl
Kurmaman gerek işte, sana saygı duymayan biriyle böyle bir birliktelik kurmaman gerekir
Saygı çok önemli bir ilişkide saygı yoksa sevgi de olmaz
Sktret gtsn madem cahilsn ne die senle hakaret etmek icn mi
Evli bir cahil olursun
O saatten sonra da sana geçmiş olsun
Defol git cahil de sende konuyu kapat. Arkanı bile dönüp bakma.
Hayatındaki insan senin yansımandır cahilsen ayrılmalı ayrılmıyorsa o da cahil ı m so so sorry.😅
Sana saygısı olmayanla evlenmen kendine saygısızlık olacaktır
Senden daha iyi mi öğrenim görmüş cahilliğinin sebebi neymiş ona göre
Kahkül çok yakışmış eğer sensen fotoda ki :)
Evlenme babuş direkt ayrıl. Şimdi böyleyse evlendiğinizde hiç düşünemiyorum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?