Erkek arkadaşımın manipülatif ve tehditkar annesiyle yaşadıklarım ilişkimi bitirmeli mi?

Merhaba. Başımdan geçen bir durumu anlatıp dışarıdan yorum almak istiyorum.


Erkek arkadaşımla tanışmamız 4 yıl öncesine dayanıyor ama sevgili olmamızın üzerinden yaklaşık 1 yıl geçecek. Uzak mesafe ilişkisi yaşıyoruz. Ben home office çalışıyorum ve üniversite okuyorum, kendi evim var. O ise İstanbul’da çalışıyor. Bu yüzden genelde onun yanına giden taraf ben oldum.


Sevgilim 24 yaşında ve annesiyle yaşıyor diye biliyordum. Onun yanına birkaç kez gittim. Bir süre sonra “artık sen de benim bulunduğum şehre gelmelisin” dediğimde annesini bırakamayacağını söyledi. Sonradan annesinin aslında yalnız olmadığını, dini nikahlı bir eşi olduğunu ve sevgilimin de onlarla yaşadığını öğrendim. Bunu başta bana söylememişti.


İkinci gidişimde annesiyle tanıştım. Başta her şey iyiydi, beni sevmişti ve evine davet etti. Hatta resmi nikahı olacağı için bana “gel bizde kal, bana yardım edersin” dedi. Ben de yaklaşık 1,5 ay onların evinde kaldım.


Bu süreçte annesinin çok manipülatif biri olduğunu fark ettim. Sürekli laf sokmalar, küçük düşürmeler oluyordu. Ayrıca kendi içmesi gereken psikolojik ilaçları eşinin kahvesine attığını öğrendiğimde çok sarsıldım. Bu durumlar beni çok rahatsız etti ve sevgilime anlattım. Sevgilim annesiyle konuşunca olaylar büyüdü ve ben “ara bozucu” ilan edildim.


Sevgilim aslında benim yaşadığım şehre gelmek, benimle yaşamak ve burada çalışmak istiyordu. Ama annesi buna izin vermedi. Ben ayrılmadan önce annesi beni kenara çekip tehdit etti. “Bu şehirden gitme fikrinden vazgeçmezsen aranızı bozarım” gibi sözler söyledi ve ailemi küçümseyen şeyler söyledi.


Ben bunu sevgilime anlattıktan sonra annesi beni arayıp küfür, hakaret ve ölüm tehditleri içeren şeyler söyledi. Konuşmanın ses kaydını aldım. Bu süreç benim psikolojimi çok etkiledi. Uyuyamaz oldum, yemek yiyemedim ve doktora gitmek zorunda kaldım. Şu an yaklaşık 1 aydır tedavi görüyorum.


Sonrasında annesi gelip özür diledi. Ama bana ve aileme söylediği hakaretleri unutamıyorum ve içimde çok büyük bir kırgınlık var. Erkek arkadaşımı gerçekten çok seviyorum ve ilişkiyi bitirmek istemiyorum. Ama bu yaşananlardan sonra nasıl bir yol izlemem gerektiğini bilmiyorum.

Erkek arkadaşımın manipülatif ve tehditkar annesiyle yaşadıklarım ilişkimi bitirmeli mi?
Cevapla