Normalde bizim gururumuzu o kadar da incitmeyecek ama hayatınızdaki adamın erkek olması dolayısıyla onun gururunu korumak için yaptığınız veya yapmadığınız şeyler var mı?
AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
Kadın Emeği
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
YKS2026
Diğer
Kızlar Ne Diyor
Erkeklerın gururuyla bızımkının ne farkı var
İşte kadınlık gururu ve erkeklik gururu diye 2 ayrı kavram yok mu?
Bana gore yok ınsan vardır ınsan gururu vardır yanı hep genel algı erkege maddıyatla ılgılı bıse deme erkeklık gururu ıncınır yonunde ama bı kadınada bunu desenız o da gurur edınır bunu gurur ahlak gıbı bıcok kavramın erkege kadına gore degıstıgını dusunmuyorum
Bak şimdi mesela sana karşı biri kötü bir şey dedi veya hamle yaptı kötü niyetli biri... erkeğinin senle o kişinin arasına girip doğrudan doğruya kendisinin bu kötü şey yapan kişiyle muhatap olması seni senin hiçbir savunma yapmana gerek bırakmayacak ama hem de izin vermeyecek şekilde seni koruması ve bu kötü durumu ortadan kaldırması senin gururunu kırar mı?
Bu sekılde kahramanlık oykusu gıbı gelebılır sıze ama evet defalarca oluyosa tabıkı kırar benı konumlandırdıgı yer kendını ıfade edemeyen savunamayan bı kadın yerıyse bu kırıcı bı durum ekstrem olaylar yasanırsa erkek kadın bırbırıne yardım etmesı ayrı mudahale etmesı ayrı tek bı olay ustunden degerlendıremeyız bahsettıgınız savunulma ıhtıyacına gerek duymayan kadında var hosuna gıdende
Kadın için gurur kaynağıdır bu, erkeğin ise onurunu zedeler... bu net bir şeydir... kadın ve erkek arasındaki farklılıklar benserliklerden çok fazladır...
İstisnalar olabilir yani erkek gibi kadın veya kız gibi erkekler de vardır ama bir de ana şablon vardır...
Size başka bir örnek:
Çöpçatanlık işlerinde önce kızın resmini erkeğe gösterirler; erkek beğenmez ise konu kıza hiç açılmadan kapatılmış olur... m
Ama erkek beğendiyse olabilir derse erkeğin resmini kıza gösterirler... neden çünkü erkek tarafından beğenilmemek kız için onur kırıcı bir durumdur; erkek için o kadar onur kırıcı kabul edilmediği için erkeğin beğenilmemesi durumuyla yğzleşmesinde sakınca görülmez...
Kadınlar ve erkekler...
Neyimiz benziyor? Hayata bakış açımız mı? Karşı cinse yaklaşımımız mı? Olaylara yaklaşım şeklimiz mi? Birbirimize benzeyen neyimiz var ki gurur yaptığımız şeyler benzesin
Ksuura bakmayın saygı duyuyorum dusuncenıze ama katılmıyorum cok sacma argumanlar bunlar erkeklerınde duyguları vardır begenılme arzusu veya reddılme travması korkusu sadece kadına has degıldır bız kadın olarka duygularımızı daha kolay dısa vurabıldıgımız ıcın sadece erkekler daha ketum gorunuyo cubku toplum tarafından tam da dedıgınız gıbı bı algı var aglayan kadına ezık gozuyle bakılmayıp aglayan erkege bınbır turlu sıfat takılması gıbı ornegın onlarda duygularını toplum dayatması olmasa bızım gıbı yasarlar emın olun o yuzden duygunun erkegı kadını olduguna ınanmıyorum askı sevgıyı erkek kadın dıye ayıramıyosak bunlarıda ayıramayız ınsana ozgu seyler bunlar cınsıyete degıl bahsedılen seyler her ıkı taraf ıcınde esıt kırıcılıktadır
İyi de erkeğin toplumdaki işlevi ve erkek olarak eksik hissetmesine sebep olacak olaylarla kadının işlevi ve dolayısıyla da eksik hissedeceği durumlar aynıdır diyebilir miyiz?
Ben size yukarıdaki örnekleri biraz geliştireyim. Yukarıda kötü bir söz veya fiile maruz kalan kadın örneğini verdim... pek çok erkek böyle bir durumda yanında erkeği varken kadının savunulmayı ondan beklemek varken kendi kendisini savunmasını korumasını bile onur kırıcı bulur... kendisini ezilmiş ve işlevi hiçe sayılmış hisseder...
Şimdi ne gerek var ki? Diyebilirsiniz ama benim tartıştığım şey neyin nasıl olması gerektiğinden çok neyin ne olduğudur. Evet pek çok erkek böyle bir durumda gururunun incindiğini hissediyorsa bunu yok sayabilir miyiz?
Kadının ve erkegın dogada varolma amacına kadar ıneceksek evet amac hayatta kalma ıcgudusudur ılk once daha sonra yeme ıcme barınma ureme vs vs sıralayalım ıs duygulara gelınce duygu cınsıyet secmez buna ınanmıyorum asla toplumsal baskılar ve dayatılmalar alıskanlıklar bunu yonetır ornekten yola cıkarsak yıne kadın kadına tartısma oldugunda erkekler neden karısmaz? cunku kadını fızıken kendınden gucsuz gordugu ıcın etık bulmaz demek kı aslında erkegın gururunu kıran davranıs veya olayları bız yaratıyoruz aynı sekılde kadında muhatabı kadınsa erkegın karısmasını ıstemeyebılır ama muhatap erkekse beklentıye gırer yanı bu savunma ıcgudusunun sectıgı cınsıyetı bıle bız yaratıyoruz bu sekılde dusunup alıstıgımız ıcın dogamız geregı evet farklılıklarımız olabılır bıcok ornekle cogaltabılırz bunu aynıyız demıyorum ama duygusal acıdan veya ahlaksal etık acısından tamamen esıtız esıt olmayan durumu ortaya cıkaran yıne ınsanlar
Toplumsal baskı kuramı çok yüzeysel... bak sana örnek vereyim. İsrail kibutzlarında farklı cinsiyetlerdeki bebekleri qlkşılageldiği şekilde oyuncak veya giysilerle değil tam tersine mesela kızlara araba hatta belki oyıncal tabanca ve erkeklere de oyuncak bebek verip yetiştiriyorlar...
Gözlem sonucunda bir de bakıyorlar ki değişen hiçbir şey yok:
Erkek çocukları yine kavga ediyor ve rekabetin çok net oldupu oyunlar oynuyor...
Kızlar yine evcilik gibi işbirliği oyunları oynuyor...
Toplum dediğiniz de zaten biziz... erkeğin ve kadının milyon yıllık evrimini inkar eden bir şeyi dayatmaz toplum... zira toplum dediğin de yaşayan bir varlık; kendi kendine zamana ayak uydurur... ama devrimsel değil evrimsel şekilde
Bahsedılen seyler fızıken verılen ornekler ama benım bahsettıgım daha ınsanı yanımız duygularımız onur gurur seref namus vs vs bu tarz kavramların cınsıyetcılıgıne ınanmıyorum ben yoksa dedıgınız gıbı elbette dogamız yaratılısımız bırbırıne ne kadar benzerse de bı okadar da farklılıklarda ıcerıyo fakat yasanılan olaylara veya durumlara kadın ve erkek tepkımesı ayrı olur gıbı duruma ınanmıyorum aldatılmak kadında da erkektede aynı yıkıcılıktadır mesela ama ornek fızıksel verılırse guc barındıran kısı daha dayanıklıdır alısılagelen kalıpların dısına cıkmak cok kolay olmadıgından ne kadar bebeklık veya cocukluk donemınde farklı seyler denense de cogunluga ayak uyduruyoruz bu konuda
İnsanı yanımız da o fiziki farklılıkların sonucu ki zaten...
Aldatılma ötneği vermişsiniz... elbette ki her ikisi içşn de yıkıcı ama işte tam aynısı olmuyor... her ne kadar aynı dense de kadının aldatması daha gurur kırıcıdır...
Ben sana başka bir istatistik vereyim:
İnsanlık tarihinde doğmuş her 100 kız bebekten 45'i buna karşı doğan her 100 erkek bebekten 19'u çocuk sahibi olmuş... yani yetişkin olabilmiş ve kısır olmayan hemen her kadın anne olmuş ama erişkinliğe erişmiş erkeklerin yarısından azı baba olmuş ve soyunu yürütmüş...
Erkek çocukları da işte bu yüzden kavga eder; bu yüzden sürekli rekabet etmek için fırsat kollar çünkü diğer erkeklerin önüne geçemeyen erkeğe genlerini ileriki nesillere aktarma fırsatını vermez doğa... erkek bebek milyon yıllık rekabet moduyda doğar; zaten erkeklerin daha kuvvetli olmasının sebebi de budur. Erkek güçlü olup rekabette öne çıkacak ve dişisini koruyacak ki varlık sebebi havada kalmasın...